◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
787 צפיות

חשיבות הוצאת קישורים מהאתר

על ידי 120 צפיות
נערך על ידי
שלום רב,
2 שאלות בבקשה:
לאחר העדכון האחרון של גוגל, שמתי לב שאתרים שנחשבים גדולים (זאפ, איקאה,עמינח) ומותגים מפורסמים, התקדמו למקומות הראשונים במילות החיפוש שאני מתחרה עליהם.

האם כדאי לי להוציא מהאתר שלי (חנות וירטואלית שמוכרת מזרנים של מספר חברות) קישורים לאתרים של היצרנים?
האם זה יפגע בי וישלח תנועה אליהם או להפך, יכול לעזור לי(מהסיבה שתיארתי למעלה)?
שאלה שניה, יש לי אתר של דף אחד www.מזרוןפולירון.co.il (שמקושר אליו גם הדומיין www.פולירון.co.il, בהפניה 301).
כל הקישורים שיוצאים מהדף הזה מפנים לקטגוריה אצלי באתר או לדפי מוצרים שונים בתוך הקטגוריה.
איך אתם מסבירים שהדף הזה עולה לפני הקטגוריה העיקרית באתר הגדול שלי http://www.mizran.co.il/117325/מזרן-פולירון ?
בברכה
נדב

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
תשובה לשאלה ראשונה: אתה לא יכול לדעת מה הסיבה לעליית דפים מאתרי המותגים למקומות העליונים. אפשר שהסיבה היא פשוט שמי שהיו קודם לפניהם נענשו ועפו למקומות גרועים בעדכון האחרון, בגין עבודת קידום שחורגת מהנחיות גוגל למנהלי אתרים, בעוד שבעלי המותגים השכילו לשכור משרדי קידום רציניים והקצו להם תקציב קידום שהספיק לביצוע עבודת קידום שצייתה להנחיות. אפשר גם שגוגל מפעילה כבר בביטויי החיפוש המסויימים האלה את שיטת הדירוג החדשה, שעל פיה מה שקובע את ציוני הרלוונטיות הם לא כמות ואיכות הקישורים אלא רק כמות ועוצמת איתותי שביעות הרצון של אוכלוסיית משתמשי גוגל המבקרים באתרים, ויש להניח שאתרי המותגים הרבה יותר מושקעים מהאתרים המתחרים בהם ומספקים חווית ביקור (!) עדיפה בהרבה.

תשובה לשאלה השניה: כל מה שאנחנו יודעים הוא שלאותו דף ציון רלוונטיות גבוה משל דף הקטגוריה באתר ה"עיקרי" שלך (גוגל לא יודע וגם לא איכפת לו מה עיקרי ומה משני אצלך). האם דף הקטגוריה נשאר בערך באותו מקום כאשר אותו דף קפץ מעליו? או שהוא נפל למקום גרוע כתוצאה מענישה או מתקלה במבנה האתר כולו?
על ידי 120 צפיות
תודה רבה על התשובה המהירה!
לשאלתך, הקטגוריה שאליה מקשרים כל הקישורים מהדף הבודד לא הידרדרה למטה אלא רק ירדה מתחת לדף הזה.
לדעתי, לדף הזה אין בכלל קישורים נכנסים (אולי רק אחד מהאתר שלי) בעוד שלדף הקטגוריה, יש המון קישורים ממאמרים טובים וכדומה. לי זה נראה מוזר, אז שאלתי את המומחים.
בברכה
נדב

נ.ב
איפה אני יכול לקרוא יותר על "הנחיות גוגל למנהלי אתרים" שדהזכרת בתשובתך?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. יש הבדל בין ירידה ממקום 11 למקום 30 (ירידה של דף אחד בלבד) לבין ירידה ממקום 20 למקום 21 (גם כן ירידה של דף אחד בלבד, ומאותו הדף אל הדף הבא).

ב. גם ירידה ממקום 15 למקום 25 יכולה להיות תוצאה של ענישה.

ג. איפה נמצאים "המאמרים הטובים" המקשרים לדף הקטגוריה?

ד. פשוט השתמש בחלון החיפוש של גוגל.
על ידי 120 צפיות
שלום רב,
סליחה, התכוונתי לירידה של מקום אחד- ממקום שני בדף הראשון למקום שלישי.
לגבי הקישורים, ישנם קישורים מדפי מאמרים שנמצאים ברחבי האתר ומדפי מאמרים שנמצאים באתרי מאמרים (אלה שהמלצתם עליהם כאן) ובלוגים שונים שפתחתי, וכן מאתרים אחרים שיש לי והם גם קשורים למזרנים.
בברכה
נדב
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הסיבה היותר סבירה לירידה היא שתוצאת חיפוש אחת שהוצגה קודם אחרייך השיגה ציון רלוונטיות גבוה משל דף הקטגוריה שלך, ומסתבר שזה הדף הבודד שלך! אתה לא משחק נגד גוגל אלא נגד המתחרים שלך, ואם אתה נותן לשני דפים שלך להתחרות האחד בשני אתה לא יכול לשלוט בקלות על התוצאות.

אני למשל מעולם לא המלצתי על שתילת מאמרים ב"אתרי מאמרים" שאיש לא קורא, רק כדי להוציא מהם קישור מלאכותי שיציג לגוגל את עצם קיומו. אתרי המאמרים נענשו בסיטונות על ידי גוגל בשנתיים האחרונות, וערך הקישורים היוצאים מהם ירד במרבית המקרים לאפס או אפילו לערך שלילי, שמוריד בתורו את ציוני הרלוונטיות של הדף המקושר. נוסף על כך, כל הקישורים מ"אתרי לווין" בבעלותך, שגם הם נועדו "לתחמן" את גוגל ולהציג לו מיצג שוא של ריבוי קישורים מאתרים בעלי טקסט רלוונטי, איבדו גם הם מערכם בשינוי האלגוריתם "פינגווין" ובמהלך הפעולות של הנהלת גוגל לזנוח בהדרגה את שיטת הקישורים לחלוטין.

ספר הלימוד היחיד לקידום אתרים בגוגל הוא "הנחיות גוגל למנהלי אתרים", ולא השטויות שכותבים מי שלא טרחו לקרוא אותו. יחד עם זאת, תוכן הספר משתנה לעתים קרובות, ובשלושת השנים האחרונות השתנה מן הקצה אל הקצה. קרא עוד בתגובות שלי ליוני ב. בפוסט של בן אורן (http://www.askpavel.co.il/blog/manual-google-penalty-recovery) - כולן בתחתית הדף, ובהתכתבות שלי עם יולי דסיאטניקוב ב-http://www.askpavel.co.il/qa/11756.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 9/06/14 על ידי ninecomp <סגן> 4.1k צפיות
3 תשובות
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 28/05/18 על ידי creativel <סגן> 2.5k צפיות
...