קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

מאמרים - פנימי או חיצוני?

+2 הצבעות
1,147 צפיות
שאלה נשאלה ב- 27 נובמבר, 2013 על ידי Rephael (200 נקודות)
שלום ותודה מראש לעונים!
ברצוני לקדם את עמוד הבית ועוד כמה עמודים באתר על ידי כתיבת מאמרים.
האם מומלץ להעלות את המאמרים באתרים חיצוניים ולקשר לאתר או להעלות את המאמרים בתוך האתר ולקשר לאותו העמוד הרצוי?

אני חושש מזה שבמקום שעמוד הבית יקודם לאותן מילות החיפוש אותו עמוד המאמר יופיע ראשון ואני לא רוצה שזה יקרה. איך מונעים דבר כזה ומקדמים עמוד רצוי?


מקווה שהשאלות מובנות,
רפאל.

תשובות 4

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 27 נובמבר, 2013 על ידי yossi1010 <סרן> (7,510 נקודות)
נערך 28 נובמבר, 2013 על ידי yossi1010
שלום לך,

בראש ובראשונה אם אתה רוצה לקדם דף אחד וזה דף הבית אתה לא בתחום הנכון. אתה צריך להקים אתר שיש בו את כל התור והרלוונטיות לגולש ואני מניח שאין אתר כזה שרק דף הבית מסכם להם את כל הדפים והתוכן באתר.

אין שום פסול לקדם דפים פנימיים עם לונג טייל הקשורים למילת הקידום הראשית של דף הבית.

לדעתי, ברגע שהאתר שלך יהיה מספיק מלא תוכן ואיכותי לגולש תתחיל לחשוב על מאמרים חיצוניים, SEO פנימי באתר לא פחות ואף יותר חשוב מקידום חיצוני מהאתר.

תודה ובהצלחה
נתקבלה תגובה 27 נובמבר, 2013 על ידי Rephael (200 נקודות)
תודה על התשובה המהירה.
הרצון שלי הוא לקדם מילת חיפוש מסויימת לדף הבית, אבל אם אעשה זאת באמצעות מאמרים בתוך האתר, אנשים יגיעו ממנועי החיפוש לעמוד המאמר ולא לעמוד אותו רציתי לקדם. איך אפשר להימנע מזה?
נתקבלה תגובה 27 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
yossi1010 גוגל איננו אוסר אתרים בעלי דף אחד ארוך, מחולק לפרקים, או אתרים שתוכנם איננו בצורת טקסט.
נתקבלה תגובה 28 נובמבר, 2013 על ידי yossi1010 <סרן> (7,510 נקודות)
לא אמרתי שגוגל אוסר, אמרתי שזה לא נראה טבעי שאתר כולו דף בית אחד בלבד. אתרים של ONPAGE לרוב הם אתרי תדמית ולא אתרים המותאמים לקידום.
נתקבלה תגובה 28 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
יוסי, למי זה אמור "להראות טבעי"? השבוע סיימתי לקרוא ספר בעל 734 עמודים, מחולק ליותר מ-200 פרקים. האם היה יותר "טבעי" שאקרא אותו מתוך 200 חוברות, שמחוברות יחד בחוט ולכל אחת עטיפה ודף כותרת נפרדים?

כאשר אתה טוען שיש לחלק את התוכן (ומי אמר שהתוכן חייב להיות טקסט?) לעמודים פנימיים "כדי שיהיה מותאם לקידום" אני נזכר מיד בהצעות המחיר לקידום מלפני 10 שנים, שבהם המחיר "מותאם" למספר ביטויי המפתח שנבחרו, וכל עמוד פנימי מקודם ל-3-4 ביטויי מפתח לכל היותר.

שיטת הקידום הזו הייתה מותאמת לגוגל של אותם הימים והיא עדיין הייתה שימושית עד שהנהלת גוגל החליטה לשנות בהדרגה את שיטת חישוב ציוני הרלוונטיות ודירוג תוצאות החיפוש לשיטה שמדרגת על פי רמת שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית משתמשי גוגל ששאלו את ביטוי החיפוש הנתון וביקרו בתוצאות החיפוש.
נתקבלה תגובה 29 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
יוסי: כמה עמודים פנימיים יש לאתר http://tobuyviagra.com/ - מקום 1 בגוגל העולמי באנגלית לביטוי buy viagra?
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 27 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
א. מה זה "כתיבת מאמרים"? מי שרוצה לקרוא מאמרים נכנס לאתר של "הארץ"! הביטוי "מאמרים" כמציין טקסט באורך 300 מילים, שנכתב על ידי "כותב תוכן" תמורת 30 ש"ח, מבוסס על ההנחה השגויה שגוגל אוהב כמה שיותר טקסט, אבל בעל האתר רוצה לשלם כמה שפחות.

ב. מה שגוגל אוהב כעת, יותר מכל דבר אחר, הוא לספק ללקוחותיו (אלה שמשתמשים במנוע החיפוש כדי למצוא מידע, כדי לקנות דבר-מה או כדי לחוות חוויה, למרות שהשירות איננו עולה כסף) את התוכן (!) שהם הכי אוהבים. ועל פי המחקרים שגוגל ערך התוכן שהם הכי אוהבים צריך להיות:
compelling content, interesting content, content that is fun, content that makes us happy

ג. את התוכן הזה יש להכניס כמובן לתוך האתר, ולא ב"אתרי מאמרים" שאיש לא קורא, אבל נועדו להציג לגוגל את קיומו של עוד קישור.

ד. כדי לקדם עמודים פנימיים על חשבון עמוד הבית יש לצמצם למינימום את תוכן עמוד הבית, ולהציג בו בעיקר קישורים לעמודים הפנימיים, אם כי זה עלול לגרום לאבדן מבקרים שימנעו מלהשתמש בקישורים הללו.
נתקבלה תגובה 27 נובמבר, 2013 על ידי Rephael (200 נקודות)
לגבי ד':
אני רוצה בדיוק ההפך: באמצעות עמודים פנימיים בהם אני אכתוב תוכן לקדם את עמוד הבית. השאלה היא איך עושים את זה בלי שאותם העמודים יקודמו לאותן מילות המפתח במקום עמוד הבית.
נתקבלה תגובה 27 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
Rephael , אני מתנצל. לא קראתי משום מה מספיק בעיון את מה שכתבת. מכל מקום, למה לקדם את דף הבית על ידי קישורים מדפים פנימיים שנבנו באופן מלאכותי, וכדי שיזרימו מבקרים לדף הבית יש צורך לקדם אותם, קודם כל, למיקומים עליונים? שים את כל התוכן בדף הבית.
נתקבלה תגובה 27 נובמבר, 2013 על ידי Rephael (200 נקודות)
זה בסדר.
כן, אבל מתישהו יהיה כבר יותר מידי תוכן בדף הבית וזה לא יספיק לקידום. איך בכל מקרה אוכל להמשיך לקדם את דף הבית לאותן מילות מפתח?
נתקבלה תגובה 27 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
א. מי שקובע כמה תוכן רצוי שיהיה בדף הבית (ובכל דף אינטרנט) זה אוכלוסיית מבקרי האתר. לי ולך, ולכל מי שעשוי לענות לך, אין כל דרך לדעת מה מעדיפים מבקרי האתר שלך - רק גוגל יודע את זה, כי הוא מודד מספר רב של טיפוסי איתותי שביעות רצון שלהם.

מדוע אתה רוצה לקדם גם את דף הבית וגם דפים פנימיים לאותן מילות מפתח? אתה מפזר ומבזבז את המשאבים שלך, במקום לרכז אותם בדף בית שינצח את תוצאות החיפוש המתחרות!
נתקבלה תגובה 27 נובמבר, 2013 על ידי Rephael (200 נקודות)
אז אתה ממליץ בעצם להעמיס את כל התוכן בדף הבית? (תוכן איכותי כמובן)
נתקבלה תגובה 27 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
כתבתי בפירוש שיש לעשות את מה שמעדיפה אוכלוסיית משתמשי גוגל ששאלה את ביטוי החיפוש הזה.
נתקבלה תגובה 29 נובמבר, 2013 על ידי אנונימי
היי רפאל,
אם הייתי רוצה לדחוף טראפיק לכיוון עמוד הבית מענוד התוכן הייתי מתייחס לעמוד התוכן מעמוד נחיתה.  עמוד נחיתה אמור לספק למשתמש חוויה נקיה וחלקה של מעבר מאיפ שהוא נמצא לאתר הבית שלך.  לכן הייתי רואה מאיפה מגיעים המבקרים שלי ומייצר עמוד נחיתה ספציפי ומותאם לכל מיקופ שכזה.  אם אתה רוצה ממש להיות ספציפי אז ניתן גם לראות אם המבקר שלנו מגיע בפעם הראשונה או לא ולהתאים את דף הנחיתה גם לכך.  ברגע שעשינו את זה נוכל להתאים את התוכן לגולש (הייתי ממליץ על תוכן וידאו ליצירת הליד הראשוני) כאשר התוכן יוביל עם לינק לעמוד הבית והלינק יותאם לצרכי המשתמש (חדש, חוזר, כבר ביצע המרה, וכו).  מקווה שיכולתי לעזור
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 28 נובמבר, 2013 על ידי יולי דסיאטניקוב <רב סרן> (10,490 נקודות)
היי רפאל,

אני חושבת שכדאי להשקיע בשני הערוצים, תוכן חיצוני לאתר שמקשר אליו ועמודי תוכן פנימיים שיתנו מידע משלים לעמוד הבית.

לגבי איך מונעים מיקום של דפים פנימיים על הביטוי שאתה רוצה לעמוד הבית - תגדיר לעצמך מה אתה מקדם בכל עמוד (לדוגמא אם הביטוי בדף הבית הוא "צימרים", אז בדפים הפנימיים זה יכול להיות "צימרים בצפון", "צימרים רומנטיים" ומגוון החיפושים הקשורים...), תקפיד על תגי מטא וכותרות H1 ייחודיים לכל עמוד, שיתארו את תוכן העמוד הספציפי וכן קישוריות פנימית בה טקסט הקישורים מבטא את נושא הדף אליו הקישור מפנה.

שים לב למבנה טבעי וקישורים עם טקסט עוגן מגוון (לא לקשר לדף הבית רק בביטוי המדויק שאתה רוצה לקדם בו אלא גם בצירופים שונים שמכילים את הביטוי) ולפיזור הקישורים החיצוניים בין עמודי האתר (אחרי כמה קישורים שמפנים לדף הבית תקשר גם לדפים הפנימיים).
נתקבלה תגובה 28 נובמבר, 2013 על ידי Rephael (200 נקודות)
סוף סוף תשובה לעניין.
יש אבל איזה עניין קטן. אני כבר בחרתי לקדם בדף הבית חיפוש מאוד ספציפי ולא כללי כדי להימנע מהתחרותיות הגבוהה ואין לי אפשרות לעשות את מה שאמרת שאם למשל הביטוי הוא "צימרים" אז כדאי להפוך את הביטוי ליותר ספציפי וממוקד.

הביטוי שאני רוצה לקדם בדף הבית הוא כבר ממוקד. השאלה שלי היא אם כדאי להפוך את הביטוי ליותר כללי למרות שיש בו תחרות יותר גבוהה ולקדם אותו באמצעות ביטויים יותר ספציפיים וממוקדים?

מקווה שזה מובן,
רפאל.
נתקבלה תגובה 28 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 28 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט
רפאל, כדי לשפוט האם התשובה של יולי היא לעניין, אתה צריך לדעת להחליט האם היא מתיישבת עם הנחיות הנהלת גוגל למנהלי האתרים בסוף שנת 2013, או האם התשובה סותרת את ההנחיות והפסיקה להיות לעניין לפני שנה או שנתיים. מהעובדה שאתה מפרסם הצעה להחלפת קישורים אני מסיק שעוד לא טרחת לקרוא את ההנחיות וסומך במקום זאת על המלצות שגויות שאתה קורא בפורומים, מפי מי שמתעלמים גם הם מההנחיות של גוגל. הנחיות אלה, ושום מקור מידע אחר, הם ספר הלימוד העדכני לקידום אתרים בגוגל.

קרא למשל את התגובה שכתבתי היום ב-http://www.askpavel.co.il/qa/11659

ואת:http://searchengineland.com/google-changes-ranking-advice-says-build-quality-sites-not-links-163931
שם כתוב:
Previously, the article (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We've bolded the key part, which was changed on May 27th (2013) to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.
נתקבלה תגובה 29 נובמבר, 2013 על ידי אנונימי
זקן השבט, שני דברים ששנינו יודעים (בעיקר על גוגל ישראל):

1. יש יותר מדרך אחת להגדיל פופולאריות של אתר ולפתח קישוריות.

2. אין שום דבר פרקטי במה שכתבת וללא פיתוח קישוריות הוא לא יוכל לקבל מיקום ריאלי בביטויים תחרותיים.

וזו המציאות, עגומה ככל שתהיה בעיניך ולעיתים בסתירה מוחלטת עם הקוים המנחים של גוסל למנהלי אתרים.
נתקבלה תגובה 29 נובמבר, 2013 על ידי אנונימי
רפאל, קשה לי להתייחס לשאלתך מבלי להבין במה מדובר. איי יכולה לומר שגם אם עמוד הבית מדבר על צימרים רומנטיים בצפון - לא חסרים נושאים לדפים פנימיים. אתה מוזמן לכתוב לי מה הנושא ואנסה לסייע.
נתקבלה תגובה 29 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 29 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט
אנונימי, מסתבר שיש דברים שאני יודע ואתה לא, והסיבה היא שבשלושת השנים האחרונות אני חוקר ביסודיות את מדיניות הנהלת גוגל, כפי שהיא משתקפת בהנחיות, בהודעות, בסרטונים, ברמזים ובפעולות. המדיניות החדשה - זניחת שיטת הקישורים - מיושמת בהדרגה (!), ויש ודאי עדיין ביטויי חיפוש רבים בגוגל ישראל בעברית שהשיטה החדשה טרם יושמה על תוצאות החיפוש עבורם.

מה שיש ללמוד ממצב העניינים הזה היא, שכמו תמיד, יש הבדל ניכר בין התמונה המשתקפת מחקירת מדיניות ההנהלה לבין התמונה המשתקפת מהניסיון הפרטי של עובד קידום הפועל בפינה זניחה של רשת האינטרנט. אתה לא יכול למשל לדעת האם השיטה החדשה לא תיושם מחר בבוקר על האתרים שעליהם אתה ורפאל עובדים, ולכן אינך יודע מה היא "תוחלת החיים" של עבודת הקידום שעבורה אתה מקבל תשלום היום. הלקוח ודאי מאמין שאם השגת עבורו מיקומים טובים האתר שלו ישאר שם כל עוד הוא משלם לך.

על הסתירה כביכול בין ה"מציאות" הנצפית במספר מוגבל של תוצאות חיפוש בגוגל ישראל בעברית כתבתי ביתר הרחבה בדיון עם יוני בתגובות מהשבוע האחרון ב-http://www.askpavel.co.il/blog/manual-google-penalty-recovery.
נתקבלה תגובה 29 נובמבר, 2013 על ידי יולי דסיאטניקוב <רב סרן> (10,490 נקודות)
ושוב אין שום דבר פרקטי שרפאל או אני יכולים ללמוד מתגובתך וליישם מחר בבוקר. אגב, זה לא נובע בעיני מכך שאתה טועה בגישתך, אלא מכך שאתה קיצוני בה. כמו שכתבתי למעלה (ללא לוגין, התנצלותי), יש יותר מדרך אחת לפתח קישורים באמצעות תוכן, ברור שחלק מהפרקטיקה המיושמת היום תמות בעוד שנתיים (כפי שחלק גדול מאוד מהפרקטיקה שיושמה עד לפני שנתיים מתה היום).
נתקבלה תגובה 29 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 30 נובמבר, 2013 על ידי זקן השבט
יולי, את יכולה להחליף את ה"אנונימי" בשמך לאחר לוגין, אם אינני טועה על ידי לחיצה על ה"אנונימי" שבתגובות שכתבת.

רפאל מספר בפורום אחר שהוא נער שמנסה לקדם אתר בבעלותו, ללא כל הכשרה או משאבים, ורק על סמך בקשת טיפים בפורומים. לעומת זאת, את ומשרד הקידום שלכם כולו, יכולים בהחלט ליישם את ההנחיות החדשות של גוגל ממחר בבוקר. הרי לא יתכן שהנהלת גוגל מחליפה את ההנחיות שלה למנהלי האתרים בהנחיות שונות לחלוטין, שיהיו תקפות רק בעוד שנתיים!

הבעיה של בעלי ומנהלי משרדי הקידום המובילים שאיתם דיברתי עד עכשיו היא שהחלפת שיטת עבודת הקידום, כדי להתאימה להחלפת שיטת הדירוג של גוגל, מחייבת את פיטורי מחליפי הקישורים שעובדים כיום באולמות הייצור לקידום אתרים. גם בעלי משרדי הקידום מרגישים בצדק שיהפכו למיותרים בעידן שבו אין יותר צורך לנהל מחליפי קישורים. מה לעשות, וזאת בדיוק הכוונה של הנהלת גוגל, ומי שרוצה וגם מסוגל לשרוד חייב להתאמץ להסתגל. לעומת זאת, מי שמצפה שהנהלת גוגל תסתגל אליו, ממשיך לדקלם  שגוגל לא יכול להתקיים בלי קישורים, ושוכח את כל מנועי החיפוש שקדמו לגוגל.

אורן שץ סיפר לי לפני כמה חודשים על משרד קידום מוביל בישראל שנסגר. גם Jill Whalen סוגרת את הבסטה אחרי כמעט 20 שנה (High Rankings Advisor [newsletter@highrankings.com]). משרדי הקידום המעטים שישרדו, בזכות ניהול מרחיק לכת, זהיר ומתוחכם, יטפלו בקרוב בלקוחות היותר טובים של כל האחרים.
נתקבלה תגובה 30 נובמבר, 2013 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
שלום לכולם...
אני חושב שזקן השבט אולי נשמע קיצוני אבל יכול לחסוך לכולם שנות עבודה קשות על קידום אתריםועבודה סזיפית ללא תמורה או כיוון. האתר שלי שהיה מקום 3 בשיפוצים ומקום ראשון בעשרות מילים טובות מהתחום, עם התוכן הכי איכותי וחמש אלף קישורים מאתרי GOV,EDU ופרישת אתרים שונים מרחבי העולם. 16 בלוגים מלאי תוכן איכותי!!! אשר נבנו לצורך תמיכה באתר ועוד 5 אתרי תוכן המורכבים על דומיינים בעלי PR-5 ומעלה אשר גם הם תומכים באתר. שלוש שנות עבודה מפרכות ואין ספור תשובות מקצועיות בפורומים מהתחום והוצאות כספיות לא קטנות בכלל והתוצאה:
שתי חבטות רוחביות בטווח של שלושה חודשים והאתר שלי נמצא במילים חלשות בעמוד 80. אני מקדם את האתר שלי בעצמי ואילו זה היה אתר של לקוח המשמעות היא פשיטת רגל עבור בעל העסק ונזק גדול לשמי הטוב...
גוגל משנים את חוקי המשחק ועל מנת שלא נעבוד בצורה סזיפית יש להתמיע ולהתמע לפי כללי המשחק החדשים ולראות צעד אחד קדימה.
נפילה רוחבית של אתר גדול ומושקע, עלולה לגרום לחוסר אמון במערכת ולפגיעה כלכלית גדולה מאוד. בימים אלו אני נאלץ להעביר את האתר שלי ולפרק אותו לשני דומיינים חדשים וכך אני מוחק קליל שלוש שנות עבודה מפרכות כלא היו מעולם...
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 28 נובמבר, 2013 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
לשאלתך אגיד שמאמרים אתה אמור להעלות לאתר שלך בלבד.
מעדכון לעדכון נראה שהשפעת המאמרים שמופצים עם קישורים מניפולטיביים הנשתלים בהם מתגמדת, ונראה שגוגל פועלת בנחישות בכדי לגמד את התופעה.
ברוב המקרים הם מצליחים להטיל סנקציה הן ידנית והן אלגוריתמית על בעלי האתרים אשר חורגים מההנחיות.

לדעתי בפן החיצוני יש צורך לקחת מעורבות חברתית בפלטפורמות השונות שחלקם מספקות אזורים לקישורים חיצוניים.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,251 שאלות

7,289 תשובות

9,872 תגובות

13,417 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+1 הצבעה
4 תשובות 188 צפיות
שאלה נשאלה ב- 17 אוקטובר, 2013 על ידי zanasurf <סגן> (4,550 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובה 156 צפיות
שאלה נשאלה ב- 1 דצמבר, 2011 על ידי efi (550 נקודות)
+3 הצבעות
1 תשובה 344 צפיות
שאלה נשאלה ב- 14 אוקטובר, 2011 על ידי פיני (870 נקודות)
+2 הצבעות
2 תשובות 143 צפיות
שאלה נשאלה ב- 25 יולי, 2011 על ידי light (190 נקודות)
...