א. מה זה "כתיבת מאמרים"? מי שרוצה לקרוא מאמרים נכנס לאתר של "הארץ"! הביטוי "מאמרים" כמציין טקסט באורך 300 מילים, שנכתב על ידי "כותב תוכן" תמורת 30 ש"ח, מבוסס על ההנחה השגויה שגוגל אוהב כמה שיותר טקסט, אבל בעל האתר רוצה לשלם כמה שפחות.
ב. מה שגוגל אוהב כעת, יותר מכל דבר אחר, הוא לספק ללקוחותיו (אלה שמשתמשים במנוע החיפוש כדי למצוא מידע, כדי לקנות דבר-מה או כדי לחוות חוויה, למרות שהשירות איננו עולה כסף) את התוכן (!) שהם הכי אוהבים. ועל פי המחקרים שגוגל ערך התוכן שהם הכי אוהבים צריך להיות:
compelling content, interesting content, content that is fun, content that makes us happy
ג. את התוכן הזה יש להכניס כמובן לתוך האתר, ולא ב"אתרי מאמרים" שאיש לא קורא, אבל נועדו להציג לגוגל את קיומו של עוד קישור.
ד. כדי לקדם עמודים פנימיים על חשבון עמוד הבית יש לצמצם למינימום את תוכן עמוד הבית, ולהציג בו בעיקר קישורים לעמודים הפנימיים, אם כי זה עלול לגרום לאבדן מבקרים שימנעו מלהשתמש בקישורים הללו.