◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
605 צפיות

כל כמה זמן לדעתכם צריך לחדש אתר?

על ידי 320 צפיות
שלום חברים! קודם כל אתם מדהימים ותודה רבה על העזרה עד כה!
רציתי לדעת מה אתם אומרים, כל כמה זמן לדעתם צריך לחדש ולהעלות תוכן ומאמרים נוספים לאתר קיים? האם מדובר בזמן של כל כמה שעות\ימים\חודשיים. כי אני לא מצליח להאמין שאלה שמקודמים מקום ראשון בגוגל במילים שאני מתחרה עליהם מעלים מאמרים חדשים כל יום יומיים ובכל זאת הם מקומות ראשונים, ויש להם בקושי תוכן באתר, מאמר אחד גג שניים.
אז מה דעתכם, כל כמה זמן? או שמושג בלי תחרות אפשר פשוט לעשות מלא מלא תוכן ולא לעדכן כל הזמן?

4 Answers

קולות
0
על ידי 460 צפיות
הייתי הולך על זמנים קבועים מאחר וזה הכי טבעי, גם לך, גם לגולשים וגם לגוגל. זה מצב WIN-WIN. בצורה כזו גוגל ידע באיזו תדירות אתרך מתעדכן וזה מוטב מאשר לעלות 20 מאמרים ביומיים ואז דממה חודשיים. תזרים כמה מאמרים מדי כמה ימים וזה יהיה בסדר.
לגבי המתחרים שלך, הם ככל הנראה עושים יותר מכתיבת מאמרים אז כך גם אתה צריך.
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
גוגל יכול לדעת כשאתה מעדכן את האתר אם יש לך XML Sitemap שמתעדכן ושולח לו פינג.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
זה תלוי לחלוטין בציפיות של קהל המבקרים הפוטנציאלי של האתר: אם הוא נועד להציג את הנוסחה של איינשטיין להמרת חומר לאנרגיה, אין מה לחדש בו (עד שמישהו יצליח להפריך אותה) ואם הוא נועד להציג סרטים או מסיבות, יש לחדש אותה כל יום.

גוגל לא מודד, לצורך דירוג הרלוונטיות, את קצב שינוי והוספת הטקסט באתר (ספק אם עשה זאת אי-פעם). הרי אפשר ליצור שינוי והרחבה רק על ידי שכתוב אותו המידע! כיום הוא מודד את רמת שביעות הרצון היחסית (בהשוואה לאתרים המתחרים) של אוכלוסיית מבקרי האתר.
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
האם מוכרת לך התופעה של עלייה במיקומי אתר מייד אחרי פרסום תוכן חדש? אם כן, איך אתה מסביר אותה?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
shooky, תופעה כזו תתכן, אבל לא ניתן לייחס אותה בודאות לפרסום התוכן החדש כסיבתה הבלעדית. מה אם האתרים המתחרים המוצגים לפני (ואחרי) תוצאת החיפוש שפר5סמה תוכן חדש פרסמו גם הם, באותו הזמן, הרבה יותר תוכן חדש, ו\או תוכן חדש הרבה יותר איכותי מבחינת המבקרים? אתה תצפה בהכרח דווקא בירידה במיקומים!
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
ברור שאם אתה מעלה תוכן גרוע, אם האתר גרוע, או אם המתחרים שלך פועלים נכון וחכם יותר ממך, פרסום תוכן חדש עשוי לא להשפיע.  

בכל אופן, אמרת שתופעה כזו תיתכן. כלומר אתה - תקן אותי אם הבנתי לא נכון - מכיר בזה ש"Freshness" משפיע על מיקומים?

אני, כמובן, לא חולק על הטענה הבסיסית לגבי מדידת שביעות הרצון והשפעת דפוסי הגלישה באתר על דירוגים. אני פשוט חושב של-freshness יש משקל גדול מכפי שאפשר להבין מדבריך, אם כי פחות מבעבר.

אני גם זוכר לפחות שלושה סרטונים של מאט כץ ב-webmaster central בהם הוא התייחס לשאלות כגון אלה. הוא כמובן הדגיש את היתרון של איכות על-פני כמות אבל הודה לפחות באחד הסרטונים שמנסיונם גולשים אוהבים אתרים שתמיד יש בהם משהו חדש ומעניין לקרוא.

אישית, אני מכיר מקרים לא מעטים שבהם עלייה בתכיפות של עדכון התוכן השפיעה על דירוגים של תכנים קיימים עבור ביטויים שונים. כולל מקרים שבהם התוכן החדש היה (לטעמי לפחות) פחות איכותי.
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
(כמובן, בהסתייגות המתבקשת, שלא ניתן תמיד להפריד את נושא עדכון התוכן מגורמים אחרים שעשויים להשפיע).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שוקי, מאחר ואין לנו גישה לציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש, אפילו לא לציון דף האינטרנט שאנחנו עובדים עליו, אין לנו כל דרך לדעת מהי הסיבה לתופעה שבה אנחנו צופים - עליה או ירידה במיקומים. הדף שאנחנו עובדים עליו עשוי לעלות במיקומים למרות שציון הרלוונטיות שלו ירד (אם ציוני הדפים שהוצגו לפניו בתוצאות החיפוש ירדו הרבה יותר) ולרדת במיקומים למרות שציון הרלוונטיות שלו עלה (אם ציוני הדפים שהוצגו אחריו בתוצאות החיפוש עלו הרבה יותר).

הטענה של מאט קאטס שציבור משתמשי גוגל אוהב (לחזור ולבקר) באתרים שיש בהם כל הזמן משהו חדש ומעניין לקרוא, היא ודאי נכונה כהכללה, אבל מי שמחפש את הנוסחה של אינשטיין על המרת החומר לאנרגיה ודאי לא יאהב שידחפו לו טקסט שמתנפח או מתחלף בפרקי זמן קבועים, באופן מלאכותי, "כי גוגל אוהב את זה",  כפי שנרמז בשאלה של "נוער פלוס" עליה אנחנו עונים כאן. לעומת זאת מי שמחפש את הסרטים המוצגים הערב בתל-אביב ודאי יתאכזב מאתר שתוכנו לא עודכן מזה שבוע.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
אני מסכים עם רוב מה שאמרו קודמיי.

הייתי מוסיף את הדברים הבאים:

א. אין דרך אחת להגיע למקום הראשון ולכן מה שנכון לאתר אחר לא בהכרח נכון לאתר שלך. במיוחד אם אתם פונים לקהלים שונים או מציעים ערכים מוספים מסוג שונה.

ב. תכיפות הפרסום של תוכן חדש משפיעה. גולשים אוהבים לחזור לאתר שיש בו תמיד משהו חדש, מעניין ושימושי לקרוא - וגוגל מתאים את עצמו. מצד שני, זה רק אחד מגורמים רבים שמשפיעים.

ג. העקביות חשובה וטוב לפרסם בזמנים קבועים - מאותה סיבה שעיתונים מודפסים ומגיעים לדוכנים בזמנים קבועים.

ד. אבל הכי חשובה היא איכות התוכן שלך. רק שים לב שמדובר על "איכות" במובן הרחב. לפעמים אלו איכות הניסוח וכשרון הכתיבה, לפעמים בחירת הנושאים והיכולת להכיר את הקהל שלך ולהיות רגיש למה שמעניין אותו. גם ב-2013, סקופ הוא סקופ.

דוגמא מאלפת לדעתי: הבלוגר עומרי חיון. אפשר להתווכח עם מה שהוא עושה זו "איכות" אבל אי אפשר להתווכח עם זה שמה שהוא עושה עובד, ובלי שבדקתי אני מבטיח לך שהוא מקבל הרבה תנועה אורגנית.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
נראה שהתשובות פה דיי מיצו את העניין, לכן ארצה להוסיף נקודה נוספת שאולי תוכל לעזור לך.
בתשובות פה לא ממש התייחסו לאסטרטגיית התוכן שלך, ולנושאים שאתה צריך לכסות בכדי לעמוד ביעדים שהצבת.
לכן קודם כל דאג להגדיר מטרות, לאחר מכן התאם עבורם נושאים ובהתאם את כמות התוכן ההתחלתית(הרבה יותר נוח בעיקר בתחומים טכניים)
במצב כזה תוכל לדעת ולתכנן את כמות התוכן שתצטרך לספק לגולשי האתר בתחילת התהליך.
אינני בטוח שהשוואה למתחרים, ולנישה תניב לך את ההכוונה הנכונה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
למה אתה מדגיש את כמות (!) התוכן?

בעיר אחת חיו שני סופרים. ספריו של אחד מהם נחטפו כמו לחמניות טריות ואילו ספריו של השני העלו אבק במחסנים. בא הסופר הכושל אל הסופר המצליח וביקש ממנו עצה. "איך מתנהל יום העבודה שלך?" שאל אותו הסופר המצליח. "אני מקפיד לשבת  ליד שולחן הכתיבה בין 7 בבוקר ל-7 בערב, וכאשר באה לי השראה אני כותב." "אתה רואה," העיר הסופר המצליח, "גם אני יושב ליד שולחן הכתיבה באותן שעות, אבל אני כותב כל הזמן. וכאשר באה לי השראה אני מוחק."
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
כמות תוכן התחלתית, בהתאם לאסטרטגיית התוכן, ולנושאים שאותם צריך לעמוד בכדי לשאוף לעמידה ביעדים.
לא שללתי את התכנים שדורשים השקעה, ואלו שפחות טכניים\מובנים מאליו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, סלח לי, אבל מה שכתבת פה נשמע כמו הנחיות לכתב טכני שצריך לחבר חוברת הדרכה למפעילי מערכת מסובת, כמו למשל "כיפת ברזל". האם נראה לך שמבקרי אתר אינטרנט, שבסך הכל רוצים לקנות את הדגם האחרון של אייפון, באמת יאותתו לגוגל על שביעות רצון עילאית כאשר ייתקלו להפתעתם באתר שתוכנו נראה כמו חוברת ההדרכה של "כיפת ברזל"?

זאת השאלה העומדת בפני מי שממונה על המצאת (!) "איסטרטגיית התוכן" הכי מוצלחת של האתר, והוא איננו בסך הכל פועל שנדרש לסמן V על שורה בצ'קליסט שמישהו רשם בה, בהפרזה עילאית, "איסטרטגיית תוכן".
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
זה בידיוק הנקודה שהחלטתי להציג, שבתהליך התחלתי שווה לחשוב מראש על אסטרטגיית תוכן מסודרת, כאשר את התוכן אתה מכין מראה בסוג של צאקליסט.

כלומר אם אני יודע שהלקוח שלי מחפש לרכוש אייפון והמטרה לי היא למכור מכשירי מובייל אני מראש יכין רשימה מסודרת ומחושבת של תכנים שיעזרו לי לחתור למטרה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, האם אתה חוקר ביסודיות 50 אנשי מכירות מוצלחים במיוחד במכירת אייפונים לפני שאתה מחבר את תוכן האתר?
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
כן, ומדובר בשלב ראשוני ובסיסי בעת בניית אסטרטגיית התוכן(לא רק זה, מבצעים מחקר עד כמה שיותר מקיף של עובדי החברה).
לכן הצגתי זאת כנקודה, ולכן מדובר ברשימה שיכולה להיות גם טכנית
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, אני שמח לשמוע זאת. הערתי את מה שהערתי מתוך חשש שמרבית קוראי ההתכתבות הזאת יבינו ב"איסטרטגיית תוכן" לא יותר מאשר סימון V על הסעיף בצ'קליסט עבודת הקידום שאומר "הוספת מאמר לאתר מדי שבוע" או משהו דומה לזה, כפי שנרמז בניסוח השאלה שפתחה את הדיון הזה פה.
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
מדובר במקצוע בפני עצמו, ובפעולה יחסית מורכבת, אבל היא יכולה לעזור נהדר בעת תכנון סוגי התכנים עבור האתר
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אכן מקצוע בפני עצמו שלא למקדמי האתרים ולא לכותבי התוכן יש את הכישורים האישיים ואת ההכשרה הדרושים לו.

4,323 שאלות

7,353 תשובות

9,918 תגובות

118,021 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 15/10/15 על ידי wmgary <סגן משנה> 2.0k צפיות
1 תשובה
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 5/11/15 על ידי wmgary <סגן משנה> 2.0k צפיות
2 תשובות
קולות
0
...