◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
520 צפיות

החלפות קישורים

על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
אני שומע כל מיני דעות שקישורים ישירים (מתחרים) דווקא תורמים לקידום אך יש טוענים שהם פוגעים וגורמים לענישה לעומת קישורים סיבוביים. האם החלפה של רופא שיניים מול רופא שיניים כמתחרים יכול לגרום להפחתה בדירוג? האם הדבר באמת נעשה?

ובאותו עניין האם הוצאת קישור מאתר מטבחים לרשת מספרות יכול להועיל למרות שאין רלוונטיות??

4 Answers

קולות
0
על ידי <סרן> 7.5k צפיות
שלום לך,

השאלה הזאת היתה רלוונטית לשנת 2005 בערך.

היום גוגל שידרגו פלאים את האלגוריתם שלהם וקישורים כאלה יכולים רק להרוס לך את הקידום. זה לא נראה טבעי ולא נראה קשור שמישהו מאתר של מטבחים ירצה לקבל הפניה לאתר מספרה.

כמובן שיש כאלה שיגידו שגוגל ישראל עדיין מפגר בכמה שנים וזה יכול לעזור לך אבל חבל לעשות משהו שידוע שהוא לא טוב ולקבל סטירה בעוד מספר חודשים.

פעל לפי הדרישות ולא לנסות דברים שיכולים לסכן את מיקום האתר שלך.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בשאלתך לא נראה שאתה מתייחס לאורח חיי התרומה.
ברמה התאורטית(מבחינת גוגל) נראה שישנה התייחסות לקישורים טבעיים ופחות התייחסות לרלוונטיות, או סיגנלים מדידים נוספים(בכדי למנוע פתח למידע שישמש הנדסה או מניפולציה על תוצאות החיפוש).

אלו המחליטים שקישור א יותר תורם מקישור ב אמורים גם להציג לך ולדעת איך גוגל מודדים את תרומתם.
נכון לעכשיו לא נראה שגוגל חושפים את המידע הזה ולכן השאלה ששאלת תגרור תשובה יהירה או מטעה.

ברמה המעשית יותר, נראה שעדיין הסיגנלים המוכרים כמו תמהיל\גיוון\כמות או מדדי אמון פומביים(כמו TBPR\TRUSTRANK או דירוגים של האתר) מבצעים מניפולציה לטווח הקצר.
כאשר בשלב כלשהו ההתייחסות של גוגל לתרומת הקישורים משתנה(או מתאפסת או גוררת סנקציה אלגוריתמית\ידנית)

לכן לא ממש משנה אם הקישור יצא מאתר מטבחים לאתר מספרות.
אלא משנה עד כמה מניפולטיבי הוא, והאם אתה מספיק יצירתי בכדי לגרום לקישור הזה להיראות כמה שיותר טבעים לאורך כמה שיותר זמן(והאם נראה לך שזה הדרך הנכונה להשקיע את הזמן והמשאבים שלך).
על ידי
כלומר זה סוג של ירייה באפלה, פשוט להכניס קישור מאתר מטבחים לאתר מספרות ולהמתין מה יהיה...
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אמממ לא ממש, בדרך כלל בהתחלה האלגוריתם לא מזהה מניפולציה(כל עוד לא מדובר בתבנית קבועה) ולאחר מכן לוקח לו זמן עד שהוא משנה את התייחסותו לתרומת הקישורים
קולות
0
על ידי 570 צפיות
קישור מאתר מטבחים לאתר מספרות: המצב הכי טוב שתצליח להגיע אליו עם קישור כזה, הוא שהוא לא יחשב כספאם, אבל ערך חיוני לא יהיה לו מלבד גיוון דומיינים שזה פראמטר נחמד אבל לא שווה ערך לסיכון המיותר לחלוטין בהוצאת קישור מאתר שכמעט ולא יכול להיות רלוונטי באף צורה. דוגמא למצב בו הקישור יכול להיראות "טבעי": קישור מעמוד לקוחות באתר אשר מגדיר את האתר המקושר כאחד מהלקוחות שלהם ויוצא ללא טקסט עוגן כמובן.

קישורים ישירים ממתחרים: אם הקישור יוצא באופן טבעי אין עם זה שום בעיה מבחינת האלגוריתם, הבעיה מגיעה ברגע שבוחן אנושי יכנס לתמונה ואז אותו קישור יהיה צריך להיות מאוד מאוד אמין כדי שאותו בוחן לא ישלול אותו, דוגמא למצב שבו ניתן לגרום לאותו קישור להיות אמין ולגיטימי (הבעיה היא שזה כמעט ולא מעשי): קישור מאתר מתחרה מהעמוד הרלוונטי בסגנון של שיתוף פעולה אמיתי בין 2 החברות, לדוגמא: "אנו עובדים בשיתוף פעולה עם חברת XXX אשר אחראית על פעילויות XXX באזור הדרום."
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
הקריטריון העכשווי לערך הקישור איננו יותר תכונות הדף המקשר (תוכנו, מיקום הקישור בדף, טקסט העוגן וכו') אלא כמות ועוצמת איתותי שביעות הרצון היחסית (בהשוואה לאתרים אחרים) של אוכלוסיית מבקרי האתר מחווית הביקור בו. לפיכך, אין זה מן הנמנע שבעיר קטנה או בינונית, אוכלוסיית מבקרי אתר המספרה יאותתו על רמת שביעות רצון גבוהה מהביקור באתר חנות המטבחים שבעיר, או להפך (בתנאי שאינם מבקרים מזוייפים).
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
הצלחתם לבלבל אותי, יש כאן 2 אסכולות שונות.
למה הכוונה "שביעות הרצון היחסית בהשוואה לאתרים אחרים"? אני לא חושב שיש קשר בין חווית גולש לקישורים החוצה לאתר אחר.

הרציונאל אומר שצריכה להיות רלוונטיות כלשהי בין 2 אתרים כדי שיהיה טעם להוציא קישור.
על ידי 570 צפיות
אני נתתי לך את הצלחת ביד, עכשיו אתה יכול רק להתחיל לאכול ממנה.

זקן השבט, לא ברור לי למה אתה תקוע "בגישה החדשה" הזאת? זה אפילו לא קרוב להיות נכון ואין כאן מה לנמק אפילו חוץ מזה שזה לא נכון.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
doctor, אז תארי ונמקי מה כן נכון, על פי הפרסומים, ההודעות והפעולות הפומביות של הנהלת גוגל בשלושת השנים האחרונות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
wmgary, אין פה שתי אסכולות אלא רק שתי נקודות זמן בחקירת והבנת המדיניות של הנהלת חברת גוגל ושיטת חישוב ציוני הרלוונטיות של דפי האינטרנט לצורך דירוג בתוצאות החיפוש. אני מתאר את סוף שנת 2013 ואחרים (למעט מנשה אברמוב ועוד כמה מומחים) מתארים את סוף שנת 2003.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עברו חודשיים ולא זכינו לתשובה מ-doctor, למרות שבתגובה לאחד הפוסטים האחרונים היא האשימה אותי שאני הוא זה שמתחמק ממתן תשובות. היא "נותנת את ההצלחה ליד"? אז למה כל כך קשה לה להבטיח זאת גם למי ששאל פה את השאלה הפותחת?

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

...