◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
435 צפיות

שאלה קטנה למביני עניין על Friendly URL!

על ידי 140 צפיות
היי חברים,
באתר שקיבלתי לקידום, יש כל מיני URLים ארוכים וסבוכים כגון:
http://www.XXXXX.co.il/web/8888/nsf/sbs.py?&_ID=14652&did=5454&G=14652&PF=20&lang=HE

מה ניתן לעשות? אם בכלל?
צריך/לא צריך לשנות? ולמה?

אשמח לקצת יותר מידע.. :)

תודה רבה!
סשה
על ידי 570 צפיות
אם מדובר באתר תדמית פשוט בעל כמה עשרות עמודים לכל היותר שסתם נבנה על מערכת מיושנת, אז הייתי מציעה להם לבנות אתר חדש בוורדפרס או מערכת ניהול תוכן טובה ומותאמת לצרכי קידום.

2 Answers

קולות
0
על ידי <סרן> 9.5k צפיות
אני אציין מספר דרכי פעולה אך לא אוכל לתת פתרון כולל היות וחייבים ממש לבחון את הנושא. נדרש גם הרבה ניסיון בטיפול בנושאים אלו שאחרת עשויים לגרום לנזק (אם אינך בטוח במה שאתה עושה- עדיף לא לעשות)

במינימום - להכנס אל כלי גוגל למנהלי אתרים ולהציע לבוט של המנוע, התייחסות שונות, לפרמטרים השונים בכתובות. בצורה זאת אתה יכול למנוע כפילויות רבות (וסביר שגם קיימות) הנובעות מקיומם של כתובות זהות עם פרמטרים שונים- כתובות שאינן משנות את תוכן הדף. מומלץ ללמוד על זה קודם קצת יותר ולפעול באמצעות הכלי רק אם אתה יודע מה אתה עושה.

אפשרות נוספת אותה תוכל לשלב היא למצוא מהי הגרסה של הדף המקושרת מהאתר (ורצוי, ללא פרמטרים) ולהכניס אותה אל תוך תגית קנוניקל, המצביעה על כתובת הגרסה היחידה של הדף (צריך לוודא שאכן עושים זאת נכון)

האפשרות הטובה ביותר היא לדאוג להפניות לכתובות ידידותיות, מכל דף בפורמט הכתובות שציינת, לכתובת ידידותית יותר, בהתאמה. בנוסף לשלב את פתרון הקנוניקל, המציג כתובות חדשות אלו במקרה וגם להם מתווספים פרמטרים לא בטוח שהדבר משיג תוצאות בטווח הקצר, ולפעמים להיפך- גם אם הדבר יעשה כשורה אולם בטווחה הארוך יותר זה נכון לאתר. במקרה ולוקחים בחשבון את האפשרות של בניית אתר חדש, אז כפי שהציע כאן doctor, ישנן מערכות ניהול תוכן רבות שכדאי לשקול, עשויות להתאים ולכלול פתרון הפניות וקנוניקל שלא דורש פיתוח מיוחד.
על ידי 570 צפיות
תגובה מצויינת, אני עניתי בשונה ממך מכיוון שביצעתי חיפוש לחלק מהכתובת שהשואל הזין כאן ושמתי לב שמדובר במערכת ניהול לאתרי תדמית פשוטים, עקב כך לא בטוח בכלל שישנם כפילויות ורק לפי כתובות ה URL אפשר להסיק שהמערכת הזאת אינה מותאמת לקידום בעליל, ככה שזאת אולי בעיה אחת שהשואל הציג, אך אני בטוח שיש עוד הרבה חסרונות במערכת הנוכחית.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אוסיף לתשובתו של אייתן ואגיד שמשום שנראה שמדובר במערכת פופולרית אמליץ לך לפנות למפתח האתר או למערכת התוכן ולברר אם יש להם כבר פתרון לטי]ול במבנה הכתובות הבעייתי באתר.

בדוק אם הכתובות הישנות יפנו לידידותיות ותשקול אם יש בכך צורך.
בגדול גוגל יסתדר עם עם מבנה הכתובות הנוכחי אבל עדיין מומלץ לדאוג להיררכיית כתובות קריאה, ידידותית ומובנת.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

...