◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.9k צפיות

מהו המונח בעברית ל Inbound Marketing ?

על ידי 120 צפיות
נערך על ידי
הכוונה למושג כפי שהגדירו Hubspot

4 Answers

קולות
0
על ידי <סגן> 4.5k צפיות
לדעתי המונח הוא: שיווק באינטרנט או מיתוג באינטרנט
אבל אשמח לשמוע מונחים נוספים גם אני מחפש את המונח המדוייק.
על ידי 120 צפיות
אבל באנגלית המושגים שכתבת הם internet marketing או internet branding וזאת לא הכוונה. הרי המונח ששאלתי הוא חדש ומיצג תפיסה חדשה בשיווק. התרגום המילולי של המונח הוא "שיווק נכנס" אבל זה נשמע רע, לא מיתרגם טוב לעברית. אולי צריך לחבר מושג חדש
קולות
0
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
גם לדעתי התרגום העברי יהיה "שיווק באינטנרט". כמובן זה נשמע פחות "מרשים" וללא הבאזז, אבל זה מה שזה.
כאן לדוגמא יש הגדרה טובה של המושג:
http://www.more-web.co.il/he/content/blog/post/?ContentID=85
קולות
+1
על ידי <רב סרן> 10.2k צפיות
שאלה מעניינת.
אני לא מכיר אישית תרגום ישיר לביטוי.
יש שקוראים לזה "שיווק באמצעות תוכן" (אם כי לא בדיוק כי זה נקרא content marketing), "שיווק באינטרנט" (גם לזה יש שם online/internet marketing) ועוד...
אני מניח שאם חייבים למצוא תרגום בעברית, הכיוון הכי נכון יהיה משהו כמו:
שיווק נכנס, שיווק פנימה וכל דבר שיכול להתקשר עם הביטוי inbound
אגב, כתבנו בזמנו איבוק איכותי שמסביר בהרחבה על העולם הזה:
http://www.servula.com/inbound-marketing/
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אין פה שום תפיסה ממש חדשה. מאיפה לקחת את זה?

אני מניח שבניגוד לשיווק המסורתי (זה שמחוץ לרשת האינטרנט) שבו המשווק מתאמץ לחפש ולמצוא את הקונים, המונח Inbound משקף את המצב הקיים בתוך רשת האינטרנט (מאז הופעת מנועי החיפוש!) שהקונים הם אלה שמחפשים באופן פעיל את המידע או הפעילות או המוצר או השירות.
על ידי
נערך
תודה על התיחסותך, זקן השבט.אני מבינה את התגובה שלך כי זה לא חדש שיש מחלוקת לגבי האם יש או אין כאן תפיסה חדשה.  
לדעתי,יש כאן תפיסה חדשה שמגולמת במילה Inbound. וזו לא דעתי בלבד. כמובן ששיווק באינטרנט היה קיים קודם, אבל יש כאן גישה שונה לשיווק באינטרנט, פילוסופיה עסקית שכוללת רק דרכים לשיווק שהלקוח הפוטנצאליישמח להיות חשוף אליהן. כתיבת בלוג עסקי, נוכחות במדיה חברתית, אופטימיזיה, פרסום באמצעות מילות מפתח וביצוע אנליזות היו קיימות קודם, מה ששונה כאן הוא החיבור שלהן יחד מאחורי הרעיון של שיווק לא פולשני, לתת ללקוח למצוא אותך. לקחתי את הרעיון מהחברה שטבעה את המטבע Inbound Marketing.
על ידי
נערך
זה לא נכון לומר שמאז הופעת מנוע החיפוש שיווק ברשת הוא רק לפי מה שהלקוח מחפש. שיווק באינטרנט הרבה פעמים הוא פולשני, מציק, מבזבז למשתמש זמן. מה שלא פולשני - הוא Inbound .כל אחד מכיר אימיילים שהוא מקבל בלי שביקש, כי קנו את הכתובת שלו, פרסומות קופצות, או שלא קופצות - שלא ביקש, הגעה לאתרים לא רלוונטיים עם תוכן לא רלוונטי בגלל אסטרטגיה שיווקית זו או אחרת, תגובות שיווקיות לא רלוונטיות בפורומים פופ אפ מציק לפני טעינת הדף ועוד.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עצם כתיבת בלוג עסקי - אין לזה כל אפקט שיווקי אלא אם מתקיים התנאי שבוצעה עבורו די (!) עבודת קידום כדי להציגו בצמרת תוצאות החיפוש לביטויים הנשאלים על ידי המצטרפים אליו, או שקיומו פורסם בהצלחה בדרכים אחרות.  

עצם הנוכחות של דף במדיה חברתית - אין לזה כל אפקט שיווקי אלא אם מתקיים התנאי שבוצעה עבור הדף די (!) עבודה כדי להפיץ את קיומו בקרב שוק היעד במדיה החברתית, או שקיומו פורסם בהצלחה בדרכים אחרות.

עצם הקידום של דף אינטרנט (אופטימיזציה, פרסום באמצעות מילות מפתח) - אין לזה כל אפקט שיווקי אלא אם מתקיים התנאי שבוצעה עבור הדף די (!) עבודת קידום כדי להציגו בצמרת תוצאות החיפוש לביטויים הנשאלים על ידי משתמשי מנועי החיפוש, או שקיומו פורסם בהצלחה בדרכים אחרות.

פרסום באמצעות משלוח דואר ספאם, פרסומות Pop-Up וכו' הוא אכן פולשני, ממש כמו מילוי תיבת הדואר בפליירים או הודעות ספאם בטלפון ובפאקס, ולכן הוא שייך לצורת השיווק Outbound שהייתה נהוגה לפני הופעת רשת האינטרנט. מה שמאפיין אותה הוא שאתה הוא זה שאתה הוא זה שפעיל, וגם שאתה לא צריך לגבור על מתחרים בדרך אל הלקוח (אלא אם הבחור שלך מרוקן את תיבות הדואר לפני שהוא משאיר בהן את הפלייר שלך).

לא השתכנעתי שהחברה שטבעה את המטבע Inbound Marketing גילתה משהו שלא ידוע לכל מאז הופעת מנוע החיפוש הראשון, ובעצם מאז הופעת המדריכים של "דפי זהב".
על ידי
נערך
כמובן שאם מחליטים לכתוב בלוג או להשתמש בכל דרך אחרת - צריך לדעת איך לעשות זאת נכון על מנת לקדם את העסק. זה המקצוע.

כמובן שלקוחות חיפשו מאז ומעולם את מה שהם צריכים, לא לזאת הכוונה.

המונח Inbound Marketing מתיחס לתוכן באינטרנט, לא לדפי זהב. (http://en.wikipedia.org/wiki/Inbound_marketing) המושג מיצג שיווק לא פולשני - באינטרנט, שכנראה תמיד היה שם, אבל לא כשיטה מגובשת ובוודאי שלא כשיטה היחידה אשר בשימוש,גם היום אינה כזאת.

הרי שיווק פולשני הוא סוג השיווק שעולה לאנשים בראש כשאתה מדבר איתם על שיווק באינטרנט. הלוואי שכולם היו עושים Inbound, לעסקים וללקוחות היה טוב יותר. אבל זה לא המצב.
 
אני לא אומרת שinbound נולד אתמול, אבל הפילוסופיה מאחוריו לא היתה מגובשת מאז המצאת האינטרנט. המושג "שיווק באינטרנט" אינו זהה למושג "inbound marketing", והתופעה היא חדשה מספיק בכדי שלא יהיה לה, כפי הנראה, מושג שמתאר אותה בעברית.
 
אני יודעת שבדרך כלל ותיקי המקצוע ממש לא מתלהבים ולא מבינים על מה העניין, ומצד שני אני לא מבינה את הדחף לשלול, ומדוע נראה ששימוש בסימני קריאה נותן תוקף לטענות. הוא לא נותן, ויש סיבה לעניין סביב inbound.

כשבעלי עסקים מפנימים את הפילוסופיה מאחורי הרעיון זה פשוט עובד. לא כל "שיווק באינטרנט" עובד.אבל inbound - כשנעשה בצורה מסויימת, פשוט עובד. ובאמת שדפי זהב לא רלוונטי כאן.

אין לי עניין לשכנע או להמשיך בדיון, הרי שנינו משוכנעים. באתי כדי לשאול שאלה. תודה על זמנך.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

...