◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.5k צפיות

מתלבט אם להיכנס לתחום קידום אתרים ויש לי מספר שאלות חשובות

על ידי 200 צפיות
נערך על ידי
אני בוגר תואר ראשון בעל ידע טכני בתחום המחשבים והאינטרנט
מתלבט להיכנס לתחום ויש לי מספר שאלות בתחום אשר אשמח לקבל עליהם תשובות.

האם יש דרישה למקדמי אתרים חסרי ניסיון, ובאופן כללי האם יש דרישה למקדמים או שהשוק "מוצף" במקדמים ואין עבודה? ( מתכנן  להיות שכיר בהתחלה)

מה עדיף ללמוד PPC או SEO?

האם כדאי לעשות קורס בקידום אתרים או ללמוד לבד ?(אשמח לקבל המלצות על אתרים)

בהנחה שאחליט לעשות קורס,
איפה הכי כדאי ללמוד קידום בצורה היעילה מקצועית והעדכנית ביותר שיש (לוקחים בחשבון את כל העדכונים העדכניים של גוגל כמו פנדה ) אשר יעניק לי בסיס טוב להתחיל?

חשוב לי לדעת מהו אחוז העבודה של מקדם בתחום כתיבת תוכן כגון מאמרים וכו'?
האם זה תופס חלק נרחב מעבודת המקדם (הצד הפחות חזק שלי וממנו אני חושש) ?

מהם אפיקי הקידום בתחום מעבר ללהפוך להיות עצמאי?

3 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
חוששני שאתה שואל את האנשים הלא-נכונים. יתר על כן, אם למדת גם קצת על תולדות הפיסיקה בלימודי התואר הראשון אתה אמור לדעת שלא די בקבלת תשובה - אתה גם זקוק לפרוצדורה שתקבע האם התשובה שקיבלת איננה שגויה.

הנהלת גוגל מעסיקה מספר עצום של מדענים ומהנדסים, שכל אחד מהם נבחר בתהליך מיון מעמיק וממושך מבין מאות מועמדים, בעבודה על מנוע החיפוש שלהם. חלקם עובדים בתחזוקה השוטפת של מנוע החיפוש וחלק אחר עובדים יום-יום על שיפור הביצועים שלו. את שיפור הביצועים ניתן לבצע, למדוד וליישם, או לשכוח ממנו. קצב שיפור הביצועים ועוצמת השינוי שהושג היו איטיים וקטנים מאד בהתחלה והתגברו מאד בשנים האחרונות - פעולת קידום שנחשבה ללגיטימית ומועילה לפני שנתיים אסורה עכשיו ותגרום להעפת האתר מצמרת תוצאות החיפוש, לאחר שנות עבודה מייגעות רבות.

למרבית מקדמי האתרים אוריינטציה טכנית שמכוונת ללימוד עקרון הפעולה של המכשיר ושל הצ'קליסט המפרט את הפעולות שיש לבצע כדי לתקן את המכשיר או להביא אותו לפעולה מושלמת (כמו טיפול 10,000 למכונית). טכנאי מכונות כביסה מטפל מדי שעה או שעתיים במכונת כביסה אחרת, מדגם אחר או של יצרן אחר, אבל לא נאלץ להסתגל מדי כמה שבועות או חודשים להחלפת עיקרון הפעולה של כל מכונות הכביסה. אבל זה בדיוק מה שגוגל מאלץ את מקדם האתרים להסתגל אליו.

אתה יכול לקבל פה תשובות מדוייקות לשאלותייך, אבל אתה זקוק, כאמור, לפרוצדורה שתקבע האם הן עדיין נכונות ל-25 אוגוסט 2013. קורא מיומן וחד עין יגלה שמרביתן היו נכונות עד לפני שלוש שנים, וחלקן עדיין נכונות חלקית למשך זמן לא ידוע. חלק מהמשיבים יאמרו לך שלקידום אתרים צפוי המשך עתיד ורוד וחלק יאמרו לך שעתידם נחרץ, כמו לאותן חנויות לפיתוח והדפסת תמונות מסרט צילום בתוך שעה. אבל מי שקובע זה לא אלה ולא אלה, אלא הנהלת גוגל.

ב"הנחיות גוגל למנהלי אתרים" גוגל מדבר אל בעלי האתרים מעל לראשם של מקדמי האתרים. כל תשובה לשאלותייך חייבת להתיישב עם הנחיות גוגל, כדי לוודא שמקדם אתרים שמשיב לך לא מפנטז, מתוך wishful thinking, שמה שלמד לפני 8 שנים ממשיך להיות תקף או לחילופין, שמי שסבור שלגוגל נמאס לגמרי ממקדמי האתרים ופועל להעיף אותם מהשוק, מפרש נכון את מה שהנהלת גוגל מכריזה או רומזת.

אני חוקר מזה שנים את מה שהנהלת גוגל אומרת ומשווה זאת עם הדוגמה (dogma) החביבה על ציבור מקדמי האתרים: http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=5022 (הפוסט והדיון פרושים כרגע על פני 5 עמודים.)

בעניין תוכן עבודת הקידום יש טעם לקרוא את http://searchengineland.com/google-changes-ranking-advice-says-build-quality-sites-not-links-163931 כדי לראות איך השינוי הזה מתיישב עם מה שאתה חושב על כתיבת תוכן לאתרים וכישורייך האישיים בתחום הזה. ב- איש גוגל מסביר מה מצפים הגולשים שגוגל יציג להם בתוצאות החיפוש.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אתה מוזמן לעיין בתשובה שלי לשאלה דומה בפלטפורמה חופפת.
לעיונך:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=1976&messageid=171061651
קולות
0
על ידי <רב סרן> 10.2k צפיות
לגבי ההתלבטות האם ללמוד לבד או במסגרת קורס, זה לגמרי תלוי באישיות שלך.
האם אתה יודע ללמוד לבד? זה מצריך סוג של משמעת ויצר סקרנות.
בכל מקרה, אם תחליט ללמוד לבד קידום אתרים ממליץ לך לבחון את מקורות המידע הבאים שריכזנו שיעזרו לך: http://www.askpavel.co.il/learn
אם תחליף ללכת על קורס, בגלל שיש לך ידע מקדים שמח להמליץ לך על הקורס שלנו שפונה בדיוק לקהל יעד זה: http://academy.askpavel.co.il/

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
3 תשובות
קולות
0
4 תשובות
קולות
+3
1 תשובה
קולות
0
...