◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
494 צפיות

מדוע פורטל עוקף אותי בשם החברה שלי בתוצאות האורגניות

על ידי <סגן> 4.5k צפיות
נערך על ידי
אני מבין שגוגל רואה רלוונטיות לגולש והכל אבל עד עכשיו שהיו כותבים את השם של החברה שלי בגוגל הייתי מקום ראשון עם תמונת גוגל פלוס, אתר הכי רלוונטי שיש בעל וותק של מעל 7 שנים עם כל האינפורמציה שצריך כולל עדכונים אמתיים, מבצעים, והכל.
אני יודע שהמון לקוחות כותבים את שם החברה שלי בגוגל והאתר נותן להם מענה איכותי.
יכול להיות שאם לחברה כמו דפי זהב יש כוח של קישורים אז הם יכולים לעקוף אותי בשם שלי וזה בשביל להגיד לי: הנה אנחנו מביאים לך טלפונים תשלם לנו כסף?
זה הרי הדבר הכי לא פייר שיש אם גוגל מתיימרים להיות מנוע חיפוש אמיתי וחכם.

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עבודת קידום נכונה ומושקעת תאלץ את גוגל להציג את האתר שלך מעל דפי זהב.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
היי נראה לי שאתה מבקש שנסביר למה גוגל החליט למקם דף של פורטל גדול מעליך בתוצאות החיפוש.
אינני יודע אם ישנו מישהו שיוכל להסביר לך בוודאות מה עומד מאחורי החלטת מנועי החיפוש(אבל דיי מבין את היאוש, ולא יודע אם מדובר בשאלה או בסוג בשיתוף רגש:\)

נסה לבחון ולברר מה גרם לגוגל להחליט שפורטל יספק לגולשים מענה הרבה יותר מתאים לחיפוש שלהם, או להפך חשוב מה גרם לגוגל לאבד את האמון באתר שלך ולדרג פורטל מעליך.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, אינני מסכים עם הניתוח שלך. לביטוי החיפוש הזהה לשם הפירמה של zanasurf מוצאים במקום השני בגוגל את אתר הפירמה ובמקום הראשון פורטל שבו מוצגת גם הפירמה וגם פירמות מתחרות. יכולות להיות לכך 3 סיבות אפשריות:

א. לפורטל ציון רלוונטיות נמוך מאד, נניח 75 נקודות ולאתר הפירמה ציון רלוונטיות 74 נקודות (בעוד שלכל שאר תוצאות החיפוש ציון רלוונטיות נמוך מ-74 נקודות).

ב. לפורטל ציון רלוונטיות גבוה מאד, נניח 73,750 נקודות וגם לאתר הפירמה ציון רלוונטיות גבוה מאד, נניח 73,749 נקודות (בעוד שלכל שאר תוצאות החיפוש ציון רלוונטיות נמוך מ-73,749 נקודות).

ג. לפורטל ציון רלננטיות גבוה מאד לביטוי הנתון, נניח 73,750 נקודות ולאתר הפירמה ציון רלוונטיות נמוך מאד, נניח 74 נקודות (בעוד שלכל שאר תוצאות החיפוש ציון רלוונטיות נמוך מ-74 נקודות).

הניתוח שלך מתאים רק למקרה ג', אבל אתה (וכל שאר מקדמי האתרים) לא יכולים לדעת איזה משלושת המקרים מתקיים בפועל, כי גוגל חוסם כל גישה לציוני הרלוונטיות הסמויים. ולכן אין כל סימוכין להערכה ש"גוגל איבד את האמון באתר הפירמה" ושיחד עם זאת "הפורטל מספק לגולשים מענה הרבה יותר מתאים לחיפוש שלהם".
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נראה שבעצם ניסחת את תשובתי בהתבססות על ציוני רלוונטיות מסוימים.
למרות שדיי הגיוני שגוגל מספקים לכל אתר ציון כלשהו פר דף\מילת מפתח, לא יצא לי לראות ולהבחין בשום התייחסות לכך מצידם.
זמן רק אני מבחין שכך אתה נוטה להתייחס להבדלים בין תוצאות החיפוש, אך נכון לעכשיו קשה לי לאמץ ולהסכים עם כיוון המחשבה שלך.

אם תוכל להכווין אותי למקור סמכותי שיגבה אותך או להרחיב אודות הסיבה שבגינה הגעת למסקנה הזו אני בטוח שאוכל להסכים איתך.

עד אז אינני עומד לבסס את התשובות שלי בהסתמכות על ציוני רלוונטיות
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני המקור הסמכותי, בתחום קידום האתרים בארץ ובחו"ל, להסבר זה של אופן פעולת מנוע החיפוש. קדמו לי רק הסבר מתחום תורת המידענות, אבל הוא התייחס לדירוג קבוצת מסמכים סופית על פי הסדר היורד של הרלוונטיות שלהם.

מי שמשתמש בביטוי "ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי חיפוש נתון" (או בקיצור "ציון הרלוונטיות") למד אותו ממני בסמינרים, בפורומים או בדרך אחרת.

ללא התובנה הזו חייבים להניח שגוגל מחשב במישרין את מיקום הדף, ומגיעים לפרדוקסים. כך למשל, לפני הרבה שנים גוגל שינה את מיקומי כל תוצאות החיפוש ברשת, לכל ביטויי החיפוש, ביום מסויים בחודש. אבל מנהלי האתרים פעלו לשיפור התוכן ולהגדלת מספר הקישורים הנכנסים לדף באופן שוטף, והבוטים של גוגל ביקרו בדף מדי כמה שבועות, ימים או שעות, בתגובה לקצב העדכון. צא וחשוב: איך טיפל האלגוריתם של גוגל בשינויים שמצא באופן שוטף עד (!) שהם קיבלו ביטוי חיצוני בסדר החדש של תוצאות החיפוש שבוצע בכל הרשת ביום מסויים בחודש?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני המקור הסמכותי, בתחום קידום האתרים בארץ ובחו"ל= את זה רק הגולשים\אוהדים יסיקו, ולא אתה.

לצערי לא ממש הבנתי את שאלתך, במקרה ואתה צודק אני מניח לעצמי שאבין זאת בהמשך(כמו חלק מהדברים שלמדי להסכים איתך לגביהם)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מי הוא מקור סמכותי לידע הוא עניין אוביאקטיבי ולא עניין של הצבעה המונית, כי אם כן היית מאמין היום שהשמש סובבת את כדוטר הארץ ולא להפך.

אם המורים לקידום אתרים היו טורחים כמוני ללמד את המקצוע באופן שמאתגר את האינטליגנציה של התלמידים, ולא באופן שמניח שהיא לא קיימת, הם היו טורחים להסביר להם שיש ערכים סמויים, שהערכים הסמויים הם העיקר ואילו המיקומים הם רק השתקפות של הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות הסמויים, ושמסיבה זו בדיוק מקדם האתרים פועל בסביבת עבודה שמאופיינית על ידי אי-ודאות קיצונית. אבל אז, יהיה קשה ללמד קידום אתרים כאילו מדובר בפחחות רכב.

השאלה ששאלתי אותך היא תרגיל חשיבה: נסה לתאר מודל חסכני של מנוע חיפוש שגם אוסף נתונים באופן שוטף וגם מסדר מחדש את סדר תוצאות החיפוש לכל ביטויי החיפוש ולכל הרשת ביום מסויים בחודש.

דרך אחרת להסתכל על הסוגיה הזו: בשלושת המצבים שתיארתי מעלה יש לנו התייחסות למידת הרלוונטיות האבסולותית (!) - גובה ציון הרלוונטיות, אם כי אנחנו לא יודעים מה הוא. מהתבוננות במיקומים אנחנו מקבלים מידע רק על הרלוונטיות היחסית (!) בין שתי תוצאות חיפוש סמוכות, וקל לנו לטעות ולחשוב שפער הרלוונטיות שבין תוצאת החיפוש מס' 999 ל-998 זהה לפער הרלוונטיות שבין תוצאת החיפוש מס' 2 ל-1.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

שאלות קשורות

...