סוגי קישורים (טובים ורעים) | AskPavel
סוגי קישורים

סוגי קישורים (טובים ורעים)

כפי שהזכרנו בפרק הראשון, כיום האיכות חשובה יותר מאי פעם, וזאת מכיוון שגוגל החלה להעניש אתרים שבונים קישורים לא איכותיים או ספאמיים.

בעבר אנשי SEO יכלו להעריך את מידת הסיכון הטמונה בכל שיטה של קידום אתרים, ובהתאם להציב לעצמם גבולות. שיטות כגון כתיבת מאמרים וכניסה למאגרי אתרים היו מקובלות ואף מומלצות, שכן הן עבדו היטב וכל עוד בוצעו בצורה נכונה היה כרוך בהן סיכון נמוך.

המצב השתנה מאז שגוגל הכניסה לתמונה את עדכון פינגווין – עדכון שפוגע באופן אגרסיבי באתרים שמשתמשים בטכניקות בניית קישורים מאיכות נמוכה. בפרק זה ניתן לכם טעימה מסוגי הקישורים בהם כדאי לכם להתמקד ואילו שמהם כדאי להימנע.

בניית קישורים טבעיים

קישורי עורך "טבעיים"

סוג זה של קישורים הוא הגביע הקדוש עבור אנשי SEO – וזאת מכיוון שכלל אין צורך לבקש אותם אלא הם ניתנים באופן טבעי על ידי בעלי אתרים אחרים.

כמובן שהרבה יותר יעיל לקבל קישורים שכאלה מאשר ליצור קשר עם בעלי אתרים ולבקש מהם לקשר לאתר שלכם, אבל כדי שהדבר יתרחש אתם צריכים לתת להם סיבה טובה לעשות כן, ובפרט עליכם למצוא דרך להניע קבוצה גדולה של בלוגרים להוסיף מיוזמתם קישורים אל האתר שלכם.

דוגמה לסיבה טובה יכולה להיות תוכן מצוין שיצרתם והפצתם לכמה בלוגרים משפיעים, ודרכם בלוגרים אחרים התוודעו אליו. קשה מאוד להגיע לכך, והדבר אורך זמן רב, וזו עוד סיבה לכך שקישורים מסוג זה הם בעלי ערך כל כך גבוה. זהו גם סוג הקישורים שגוגל מציגה כדוגמה לבנייה טובה, ולכן אפשר להניח שהוא יעמוד במבחן הזמן.

בניית קישורים ידניים

בניית קישורים על ידי "שיתוף פעולה" ידני

זוהי, סביר להניח, אחת מהשיטות היותר נפוצות לבניית קישורים שתבצעו כאנשי SEO, ובמיוחד אם העסק שלכם עושה את צעדיו הראשונים בתחום והוא עדיין קטן ולא מוכר.

שיטה זו מחייבת פנייה אישית לבעלי אתרים ובלוגרים בבקשה כי יקשרו אליכם. גם בדרך זו עליכם לתת להם סיבה טובה לקשר אליכם, ובנוסף כדי להצליח יש ליצור קשר עם אנשים רלוונטיים – יצירת קשר עם אנשים שאינם מקושרים בתחום פעילותכם תגרום להם לחוש מבולבלים ולא להבין מדוע אתם מבקשים מהם להוסיף קישורים לאתר שלכם.

בנייה עצמית של קישורים

בנייה עצמית, של קישורים שאינם עריכתיים

בעבר קישורים אלה היו שימושיים עבור אנשי SEO שעבדו על אתרים מסוימים, אבל כיום צריך לנהוג במשנה זהירות כשמטמיעים אותם.

הסיבה לכך היא שבאופן כללי סוג זה של קישורים לא מתקבל על ידי מנועי החיפוש בעין יפה בימים אלו, וזאת מכיוון שהוא נתפש כאחת מהפעולות הזדוניות שמטרתן לעבוד עליהם ולגרום להם להאמין כי תוכן כזה או אחר הינו רלוונטי וחשוב, כשבפועל הוא לא (עוד על פעולות זדוניות – בפרק 6). מאחר שמדובר בקישורים שאינם ניתנים על ידי עורכים, הם מיסודם בעלי חשיבות נמוכה יותר ביחס לקישורים אחרים.

כמה דוגמאות לכך הן:

  • תגובות בבלוגים שאינם מנוהלים
  • הטמעות אינפוגרפיקה
  • הודעות לעיתונות עם טקסט עוגן שעבר אופטימיזציה
  • עמודי פרופיל של משתמשים
  • מדריכי מאמרים
  • ספרי אורחים
  • חתימות בספרי אורחים
  • חתימות בפורומים
  • מידע פרסומי המוצג ככתבה
  • מדריכים שאינם מנוהלים
  • ווידג'טים שניתנים להטמעה

סוגי הקישורים בהם אתם בוחרים להשתמש כחלק מהאסטרטגיה שלכם צריכים להתבסס על פרופיל הקישורים הקיימים, אבל באופן כללי כדאי להימנע מקישורים שאינם עריכתיים. במקום זאת עליכם להתמקד בטקטיקות שיובילו אל קישורים עריכתיים שיעניקו ערך מוסף לאתר ולעסק שלכם.

מה דעתך על מה שנכתב בפרק זה? בעמוד הזה לא ניתן להגיב בגלל מגבלה טכנית, אבל פרסמנו פוסט במיוחד שבו כן ניתן להגיב – השאר תגובה בתחתית הפוסט בקישור הבא, נשמח לשמוע את דעתך…

המשך לפרק 3:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים