סיכום ודגשים חשובים בפרסום על בסיס לידים (פרק 7 מתוך 7) | AskPavel
שיווק מבוסס לידים - מדריך

סיכום ודגשים חשובים בפרסום על בסיס לידים

 

פרק זה מסכם את עיקרי הדברים והדגשים החשובים ביותר שנכתבו במדריך. המדריך הנ"ל הינו ארוך ומקיף וסביר להניח שלא תקראו אותו יותר מפעם אחת. לכן, חשוב להבין טוב מהם הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לקחת ממנו. זה לא יכול להחליף את קריאת המדריך, אבל זה יכול להוות עבורכם "רשימת קניות" עליה צריך לעבור לפני ובזמן שאתם פועלים מול רשתות במודל לידים.

בפרק זה תמצאו גם מספר מקורות חשובים לקריאה נוספת, לאלו מכם המעוניינים להרחיב אופקים בכל הקשור לפרסום מבוסס תוצאות.

חזרה לתחילת המדריך פרסום מבוסס לידים »

מודל ה-CPL  נכנס לחיינו בסערה והוא לא הולך לשום מקום.
ההפך הוא הנכון – המודל עדין בתחילת דרכו והוא ימשיך לצמוח לכיוונים שלא חשבנו עליהם וכך יאפשר למפרסמים מגוון רחב של אפשרויות בו הם משלמים רק על פניות – ולא על חשיפות. מעבר לכך, מקריאה של הדעות הנ"ל ניתן להבין מסר ברור שחוזר אצל כולם: עולם ה-CPL עובר מתחום שמטרתו לייצר לידים, לתחום שמטרתו לייצר לידים איכותיים שיובילו למכירות וישאירו את המפרסם רווחי, בחישוב ה-ROI הכולל של הלקוח.

14 דגשים חשובים ביותר שכדאי לקחת מהמדריך

  1. אל תתחילו קמפיין לידים לפני שביצעתם בדיקה שאכן המודל מתאים לכם. השתמשו באופן מושכל בכלי לבדיקת מחיר ליד אפס, גם אם אתם לא יודעים את המספרים המדויקים. אם אתם על הקצה, חשוב שתדאגו להתחיל בפיילוט נמוך ככל האפשר כדי שתוכלו לבחון אם המודל אכן רווחי עבורכם.
  2. מחיר הליד הוא לא מדע מדויק. הוא מורכב מעשרות פרמטרים שמשפיעים עליו והוא נוטה להשתנות במהלך הקמפיין, לכן חשוב גם לנהל משא ומתן לפני שסוגרים את ההסכם.
  3. אל תנסו לסחוט את חברת הפרפורמנס ככל יכולתכם. תמיד תזכרו ששני הצדדים צריכים להרוויח, אחרת הקמפיין לא יחזיק לאורך זמן (אם בכלל יעלה). מחיר ליד גבוה מעודד את החברה לקדם אתכם, להציג אתכם יותר ולדחוף אתכם לשותפים שלה. מעבר לכך, מחיר ליד גבוה מגדיל את הסיכוי שתוצבו במדיות איכותיות יותר ולכן תקבלו ערך מוסף בדמות חשיפה וכניסות אורגאניות לאתר שלכם, עליהן אתם לא משלמים.
  4. שימו לב לדגשים חשובים בהסכם: האם ניתן להפסיק בהתראה מראש? האם המחיר כולל טיוב? האם הליד בלעדי? וכו'. הטיפ הנ"ל נכון בעיקר אם אתם עובדים מול חברות פחות מוכרות, שלא הוזכרו כאן – אבל גם אם לא, תמיד טוב לדעת שאתם מוגנים ושאתם יכולים להפסיק או להקפיא את הקמפיין בכל שלב שתראו לנכון.
  5. אל תוותרו אחרי 10-20 לידים. הסטטיסטיקות יכולות להשתנות משמעותית וסגירות יכולות לבוא גם באופן רצוף אחרי 30 ו-40 לידים. עם זאת, חשוב שתבינו את הכיוון הכללי כבר מההתחלה, בעיקר כדי לשפר את שיחות המכירה של הנציגים שלכם (אם ניתן להקליט שיחות מומלץ לעשות בזה שימוש, בעיקר בהתחלה).
  6. עיבדו באופן רציף מול מנהל הלקוח, אבל אל תשגעו אותו יתר על המידה. אתם רוצים שמנהל הלקוח יאהב אתכם, כי יש לו את הכח לדחוף את הקמפיין שלכם (גם אם על חשבון הרווחיות של הרשת). שימרו איתו על קשר חיובי, העבירו לו פידבקים, תציעו עזרה מהצד שלכם כדי לשפר את איכות וכמות הלידים והימנעו מוויכוחים מיותרים לגבי אישור לידים. המשמעות של פסילת לידים היא לא רק שהרשת לא מרוויחה את הכסף על אותם לידים – אלא שגם השותפים שהריצו את הקמפיין שלכם לא מרוויחים את הכסף. כך בעצם נוצר מצב שגם אם מנהל הלקוח עדין רוצה לדחוף אתכם המוטיבציה של השותפים יורדת ולכן סביר להניח שתקבלו פחות חשיפה ופחות לידים.
  7. בידקו את האפשרות לשלב מספר טלפון מדיד בעמוד הנחיתה, עליו תהיו מוכנים לשלם גם כפניה לכל דבר. הדבר יעלה לכם בוודאות את כמות הפניות ויכול אף להוזיל לכם את מחיר הפניה הכללי, כיוון שחלק מהרשתות יבואו לקראתכם במחיר (בהנחה שבטוטאל הן ירוויחו יותר).
  8. נצלו את מוקד הטיוב ואת עמוד הנחיתה כדי לסנן את הלידים הלא רלוונטים אבל תמיד זכרו – ככל שייפסלו יותר לידים כך הקמפיין יהיה פחות רווחי לרשת ולכן היא תקדם אותו פחות על חשבון קמפיינים רווחים יותר – ואתם עלולים להישאר ללא לידים. אם אתם צופים אחוז פסילה גבוה במוקד הטיוב (לדוגמא אם המוקד חייב לוודא שהלקוח יודע שהשירות ניתן באילת) – תשתדלו להכניס את המידע גם בעמוד הנחיתה, ככה שאחוז הפסילה במוקד הטיוב לא יהיה מוגזם.
  9. למה לעבוד מול חברה אחת אם אפשר שתיים? אם תקציב הפיילוט שלכם מאפשר זאת, ההמלצה שלי היא להתחיל לעבוד מול שתי חברות במקביל, כבר מההתחלה – כך תוכלו למדוד איזו חברה נותנת לכם את הביצועים הטובים ביותר, ביחס למחיר הליד שהיא מציעה. זה טוב לתחרות וזה טוב לרווחיות.
  10. נהלו מעקב רציף אל מול הלידים הנכנסים כדי לבחון את הרווחיות שלהם. השתמשו במערכת CRM תומכת. נסו להבין מה מאפיין את הלידים האיכותיים – גיל? מיקום גאוגראפי? מקור הגעה? מרבית החברות לא יחשפו מאיפה הגיעו הלידים, אבל אתם יכולים לשאול את הלידים טלפונית וכך לקבל תמונה של המדיות שמביאות לכן יותר סגירות. את המידע אתם יכולים ומוזמנים להעביר לרשתות כדי שאלו יגבירו את הנוכחות שלכם באותן מדיות.
  11. השקיעו בקריאייטיב איכותי שנשאר בבעלותכם – מומלץ לשלם לגרפיקאית כדי שתייצר לכם עמוד נחיתה איכותי ובאנרים, בהם תוכלו להשתמש בכל רשת שתחפצו. זיכרו, המסר שלכם ייחשף להרבה מאוד אנשים, כדאי שתשאירו רושם חיובי גם אם אלו לא השאירו פרטים.
  12. לא לשכוח גרסת מובייל – עבור כל אלו שנכנסים מהמובייל, ויש הרבה כאלו, חשוב שתהיה גרסא ייעודית לעמוד נחיתה המאפשרת השארת פרטים בקלות ובמהירות. עמוד מובייל צריך להתמקד במסר אחד ברור וחד, עם מעט מאוד טקסט וקריאה לפעולה שניתן לראות מבלי לגלול את הדף.
  13. במהלך הקמפיין היו גמישים – אולי כדאי להעלות את מחיר הליד? אולי אפשר להוריד אותו? אולי כדאי לרענן קריאייטיב? אולי כדאי לשנות את הטקסט של הטיוב? אל תישארו מקובעים ורק תחכו ללידים. גם אם הקמפיין עובד, יגיע השלב שהוא ידעך וכדאי שתהיה לכם תכנית מגירה ליום שזה יגיע.
  14. אם יש לכם אפשרות לשלב כפתור חיוג בעמוד הנחיתה, גם אם הוא מוביל למוקד הטיוב של הרשת (תציעו את זה לרשת), אל תפספסו את ההזדמנות. זה יעלה לכם משמעותית את כמות הפניות (מה שיוזיל לכם בסופו של דבר את העלות של הליד).

זהו. אם הצלחתם להחזיק מעמד עד כאן אני מוריד בפניכם את הכובע. אשמח לשמוע מכם בתגובות מה אתם חושבים לגבי עתיד התחום והניסיון שלכם מעבודה במודל CPL. וכמובן, אשמח לענות על שאלות ועל נושאים שלא היו מספיק מובנים.

כלים וקריאה נוספת

  • סטטיסטיקות של קמפיינים במייל (MailChimp) – מסייע להבין מהם התחומים המבוקשים.
  • אופטימיזציה לדף התודה (AskPavel) – למקרה שהרשת מאפשרת לכם או שאתם מנהלים את הקמפיין באופן עצמאי.
  • לאלו מכם שמנהלים תקציבים ללקוחות או לעצמם כשהמטרה היא לידים, אני ממליץ בחום על מערכת Pagewiz לבניית עמודי נחיתה (ישראלים, ברור).
  • למעקב אחר שיחות טלפון נכנסות, כולל מקור של כל שיחה והקלטות של שיחות, אני ממליץ על אחת משתי החברות: מסקיו וקולבוקס.
  • Lead Manager – סוכנויות ועצמאיים הרוצים למכור לידים (לדוגמא אם יש ברשותכם מדיה כלשהי), ומחפשים מערכת שיכולה לסייע להם בניהול הלידים והעברתם ללקוחות.

תודות

בכתיבת המדריך נעזרתי לא מעט באנשי מקצוע שסייעו לי להביא לכם את התמונה המלאה בכל הנוגע לתחום ה-CPL.

אורן מסקינדו, עמית ממייפל וזיו מקליקון – תודה על הזמן שהקדשתם בכתיבה למרות לוח הזמנים הצפוף שלכם.

תודה לכל החברים בקבוצות הפייסבוק מקצועני פרסום בגוגל וקבוצת Amit Lavi – Social Media Observer, על הסיוע בשאלות שהעליתי כדי להבין מה עובד גם אצל אחרים.

תודה לשותף שלי, דוד פלג חיים על הפידבקים שסייעו לכתיבה, וכמובן תודה מיוחדת לפבל שנתן לי את הבמה והשתתף איתי בחשיבה לגבי התכנים והמבנה הנכון של מדריך מסוג זה.

מה דעתכם?

זה השלב גם לבקש מכם הקוראים, להגיב ככל העולה על רוחכם, לשאול שאלות, לספר את הזוית שלכם בעבודה במודל של CPL, להמליץ על חברות שהייתם מרוצים מהן וכו'.

אשמח מאד לשמוע מה אתם חושבים, לחצו כאן כדי להגיב »

ניווט במדריך (אתה בפרק 7 מתוך 7):

פרק 7 (אתה כאן):
סיכום ודגשים חשובים בפרסום על בסיס לידים

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים