מחירי לידים - למה לצפות וכיצד ניתן להוזיל את מחיר הליד (פרק 1 מתוך 7) | AskPavel
שיווק מבוסס לידים - מדריך

מחירי לידים – למה לצפות וכיצד ניתן להוזיל את מחיר הליד

 

בהקדמה למדנו את התגלגלות הדברים שהובילה למודל CPL, בו מפרסמים משלמים רק עבור לידים שהתקבלו. כפי שצויין, ישנם יתרונות רבים בעבודה במודל CPL, אך עדיין – הוא אינו מתאים לכולם.

אם עברתם את מבחן ההתאמה שפורסם בעמוד הראשי אתם מוכנים לפרק הראשון שיתמקד בתמחור של לידים, או במילים אחרות: כיצד קובעות הרשתות את מחיר הליד?

פרק זה הוא חשוב ביותר, כיוון שהוא מאפשר למפרסמים להבין מתי קיבלו מחיר ליד הוגן ומה ניתן לעשות כדי להוריד את מחיר הליד למינימום – אבל עדין לקבל כמות לידים מספקת ובאיכות סבירה.

חזרה לתחילת המדריך פרסום מבוסס לידים »

תמחור CPL

מחיר הליד נקבע על ידי פרמטרים רבים שנכנסים לחישוב על ידי החברה מולה תבחרו לעבוד. פרמטרים אלו "מועמסים" על איזשהו מחיר בסיס, שנקבע בהתאם לקטגוריה אליה אתם משתייכים. כך לדוגמא, אם אתם נכללים בקטגוריית נדל"ן להשקעה בה מחיר הליד נע בין 80 ₪ ל-130 ₪, אתם צריכים להתחיל ממספר האמצע, 105 ₪, ומשם להוריד או להעלות את המחיר בהתאם לפרמטרים המתוארים למטה.

חשוב להבין שזה לא מדע מדויק. מעבר לפרמטרים יש כאן עניין של תחושות והרגשת בטן כמה להוריד וכמה להעלות. כמו כן חשוב להבין שהמטרה היא להבין מה עלות הליד הצפויה, עליה אתם יכולים להתמקח – וכמובן שלאו דווקא שזו תהיה עלות הליד הסופית.

להלן מספר דוגמאות לקטגוריות וטווחי מחירים, שיעזרו לכם להבין את טווח המחירים הצפוי עבורכם (הבסיס שלכם למחיר הליד הצפוי).

המחירים מתייחסים לליד בלעדי (לא מחולק), שעובר טיוב לפני שמגיע אליכם, בש"ח, בעבודה מול רשתות מובילות.

קטגוריהתת קטגוריהמחיר תחתוןמחיר עליוןמחיר אמצע
רכברכב חדש – פרטי80150115
רכב חדש – ליסינג508065
רכישת רכב – יד שניה255037.5
השכרת רכב306045
רכב חדש – אופנוע80140110
רכב חדש – משאית150250200
בריאותביטוח בריאות306045
מעבר קופת חולים5010075
טיפולי שיניים408060
טיפול בבעיות גב307050
הפסקת עישון306045
זכויות רפואיות407055
נדל"ןנדל"ן להשקעה (חו"ל)60140100
קרקע חקלאית70130100
דירה חדשה – יוקרה90160125
דירה חדשה – לא יוקרה6012090
השכרת משרד100180140
אסתטיקהמשקפיים – לייזר6010080
הסרת שיער בלייזר558570
טיפולים פלסטיים659580
הזרקות356550
פיננסיםהשקעות (פורקס, שוק ההון..)80160120
יעוץ מס307050
ביטוח דירה / משכנתא306045
הלוואות408060
משכנתאות408060
לימודי השקעות509070
מעבר בנק70130100
לימודיםתואר ראשון6012090
תואר שני140250195
קורסים מקצועיים408060
יום עיון / כנס / סדנא256042.5
לימודי נהיגה204532.5
עסקים (B2B)בניית אתרים / קידום508065
ניהול חשבונות5010075
יעוץ עסקי409065
אבטחה לעסקים609075
מרכזיות7011090
לייפסטיילבר מים408060
חדר כושר255037.5
קורס סקיפרים (יאכטות)659077.5
עיצוב לבית407055
אחראודישנים102517.5
מנוי לעיתון / מגזין154027.5
דייטים156540
כבלים ולווין256042.5
אסטרולוגיה – רישום לאתר / שירות102517.5
דרושים – עובדים כללים255037.5
רישום לרשימת תפוצה103020

לקבלת המחיר הצפוי הסופי לליד יש להתחשב בכל אחד מהפרמטרים המופיעים מטה, ולהוריד או להעלות את מחיר הליד בהתאם לאופי הקמפיין שלכם עבור כל פרמטר.

27 פרמטרים המשפיעים על מחיר הליד

1. גודל קהל היעד

אחד הפרמטרים החשובים ביותר, המשפיעים בצורה בולטת על מחיר הליד ועל ההחלטה אם ירצו לעבוד אתכם, הוא גודל קהל היעד שלכם.

ככל שהקהל גדול יותר, נפוץ יותר, ככה קל יותר להגיע אליו ולחשוף אותו להצעה שלכם. הדבר משפיע באופן קריטי על גובה מחיר הליד ועל כמות הלידים שתקבלו.

יש לכם מוצר שפונה לכל הגברים, או לכל הנשים? הרווחתם. יש לכם מוצר שפונה למנהלי כספים? כנראה שתשלמו הרבה על כל ליד, או שבכלל לא ירצו לעבוד אתכם.

2. רווח ממכירה

פרמטר חשוב מאוד, שמשפיע בעיקר על ההחלטה האם פרסום על בסיס לידים יכול להתאים לכם.

ככל שהרווח מכל מכירה יהיה גבוה יותר, כך תוכלו להיות גמישים יותר במחיר הליד ותוכלו לשלם יותר על כל ליד ועדין להישאר רווחיים.

הדוגמאות הבולטות של רווחים גדולים ממכירה הם עסקאות נדל"ן (פרוייקטים, קרקעות…) ורכב. כך לדוגמא, לידים של מתעניינים ברכב חדש נעים בממוצע בין 80 ₪ ל-150 ₪.

החיבור של פרמטר זה עם הפרמטר של גודל קהל היעד הוא קריטי. ליד של קרקע חקלאית ישלם כ-100 ₪ לעומת ליד של מתעניינים ברכישת משאית, עליו ישלמו למעלה מ-200 ₪. הסיבה לכך היא שקרקע חקלאית פונה לקהל רחב הרבה יותר.

קוסמטיקאית שמרוויחה 80 ₪ מטיפול פנים (רווח, לא הכנסה), תתקשה להגיע לרווחיות בקמפיין לידים, למרות שקהל היעד שלה גדול יחסית – וזאת כיוון שסביר להניח שעלות הליד יחד עם חישוב של אחוז הסגירה לא יביא אותה לרווחיות.

3. קטגוריה

הקטגוריה אליה תחום העיסוק שלכם משתייך תשפיע מאוד על מחיר הליד שתקבלו.

חברות פרפורמנס מתמחרות את הלידים מניסיון העבר שלהן עם פעילות הדומה לפעילות שלכם. הניסיון הביא אותם למצב בו התמחור הבסיסי לחלק גדול מהקטגוריות בארץ כבר נקבע, ולכן הקטגוריה אליה אתם משתייכים תסווג אתכם אוטומטית לטווח מחירים מסוים הנגזר מהניסיון של אותן חברות.

הקטגוריה כוללת בתוכה חישוב של חלק גדול מהפרמטרים המופיעים בחלק זה של המדריך, כגון גודל קהל היעד, מחיר המוצר, רמת סקסיות וכו'.

כך לדוגמא, קטגוריה של דיאטה תעלה הרבה פחות מקטגוריה של פיננסים.

4. גודל התקציב

גודל התקציב שלכם מאותת לרשתות על הפוטנציאל העסקי הגלום בעבודה אתכם. גם אם אתם פועלים באופן עצמאי (ניהול קמפיין לבד) – התקציב מאפשר לכם להגיע למסקנות טובות יותר, לבצע ניסויים למודעות ועמודים שונים, לבחון שעות או ימים שעובדים טוב יותר וכך הלאה, עד שתצליחו להוריד את מחיר הליד למינימום.

חברות שיודעות שתקציב הפיילוט גבוה, נוטות להוזיל את מחיר הליד מתוך הבנה שעם הזמן הן יצליחו להוזיל עלויות ולהביא לכם לידים במחירים נמוכים יותר.

5. קריאייטיב והתאמה למובייל

אחד הפרמטרים החשובים המשפיעים על מחיר הליד הוא האם יש לכם קריאייטיב וכמה הוא איכותי?

קריאייטיב מכוון בעיקר לעמוד נחיתה ולבאנרים. אם יש ברשותכם קריאייטיב חברות הפרפורמנס רואות לעיניהן קמפיין שהולך לעלות מהר ותהליך שיתקתק ויכניס להם כסף באופן מיידי.

קריאייטיב גם מקל מאוד על החברות להוציא הצעת מחיר מהירה כיוון שעמוד נחיתה לרוב מדבר בפני עצמו ומאפשר להבין הרבה מאוד על הקמפיין.

מבחינת מנהלי הלקוחות בחברות הפרפורמנס – יש להם פחות עבודה, פחות ויכוחים (רוב החברות מבקשות כסף עבור יצירת עמוד נחיתה – דבר שלפעמים מפיל את העסקה כולה) והבנה הרבה יותר טובה של פוטנציאל הקמפיין.

מבחינתכם, הרבה יותר קל לכם לנהל משא ומתן ולבדוק מספר חברות כאשר יש לכם עמוד נחיתה מוכן אותו אתם יכולים לשלוח לחברה.

עמוד נחיתה איכותי, המותאם למובייל, ימיר טוב יותר ולכן גם יוזיל את מחיר הליד בצורה משמעותית. באנרים משחקים תפקיד פחות מרכזי אבל גם כאן יש משמעות ואם יש לכם באנרים מוכנים ואיכותיים זה מצביע על רמה גבוהה וסיכוי טוב יותר לגייס לכם לידים, ולכן המחיר יהיה נמוך יותר.

6. תקופה (עונתיות)

לתקופה שבה בוחרים לעלות עם הקמפיין יש משמעות בתמחור הליד של הקמפיין.

קמפיין שמזמין אנשים להירשם לקאנטרי קלאב או לחדר כושר יעלה אחרת בקיץ לעומת בחורף. מחיר ליד לרכישת דירה חדשה יכול לעלות אחרת אחרי אישור החוק של לפיד, וכך הלאה.

7. ניסיון בלידים ופרסום

האם יש לכם ניסיון קודם בפרסום המוצר בכלליות, או ב-CPL  ספציפית? הניסיון שלכם יכול להשפיע מאוד על מחיר הליד. אם אתם באים עם נתונים סטטיסטיים המוכיחים כי הקמפיין שלכם עבד טוב ברשתות אחרות, או שהגיב טוב לפרסום כזה או אחר שעשיתם, יש לכם כלי חזק שיכול לסייע לכם במשא ומתן מול החברות.

כמו כן, אתם יודעים לומר מה עובד ומה לא עובד, ככה שאתם נותנים לחברה יתרון בהרצת הקמפיין שלכם, דבר שיכול להוזיל את עלות הליד שתשלמו.

8. מחיר השירות / המוצר

ככל שמחיר המוצר אותו אתם מפרסמים יקר יותר, כך עלות הליד (ככל הנראה) תהיה גבוהה יותר.

גם בתוך אותה קטגוריה, דוגמת נדל"ן, יש הבדלים משמעותים בין ליד של מתעניין בדירה של פחות ממיליון ₪, לבין ליד שמתעניין בדירת יוקרה בצפון תל אביב.

במקרים מסוימים חברות אפילו ידחו אתכם כיוון שהמוצר שלכם יקר מדי ופונה לפלח אוכלוסיה קטן מדי, ולא משנה כמה תהיו מוכנים לשלם עבור כל ליד.

דוגמא לכך הן חברות המנהלות תיקי השקעות גדולים לאנשים אמידים. לא פעם ולא פעמיים נחשפתי לקמפיינים כאלו המוכנים לשלם קרוב ל-300 ש"ח לליד (!), ועדין הן נפסלו כיוון שלא היה פוטנציאל מספק להביא להם לידים.

מחיר נמוך לעומת זאת משחק תפקיד גם בעמוד נחיתה, ולפעמים מציינים את המחיר (החל מ-) כדי להגדיל את אחוז ההמרה של עמודי הנחיתה, וכך מוזילים את מחיר הליד עבור הלקוח, בעיקר אם המחיר הוא נמוך מהמקובל בשוק עבור אותו מוצר / שירות.

9. מותג מוכר

אם זכיתם לייצג חברה שהמותג שלה מוכר בשוק, כנראה תקבלו מחיר ליד נמוך לעומת המתחרים שלכם.

מותג מוכר המופיע בבירור על גבי עמוד הנחיתה, מעלה משמעותית את אחוז ההמרה של העמוד וכן את אחוזי הפתיחה של הפרסום עצמו, דוגמת פתיחת מיילים והקלקות בפייסבוק וגוגל. מעבר לכך חברות ישמחו לעבוד אתכם כיוון שהן בוטחות בכך שיש פוטנציאל עתידי בעבודה משותפת, דבר שמוביל לירידה נוספת בעלות הליד שתשלמו.

10. מגבלות מיוחדות במקורות הפרסום

לא רוצים הפרסום שלכם יופיע בדיוור אלקטרוני? כנראה שתשלמו יותר על הליד.

הגבלות שמציבים מפרסמים למקורות התנועה מגבילים את החברות מלהביא הרבה לידים במחיר נמוך. כל מקור תנועה שיורד משפיע באופן ישיר על כדאיות הקמפיין וגורם לחברות לקחת צעד אחורה ולהעלות את מחיר הליד.

דיוור לדוגמא, המהווה היום את מקור התנועה העיקרי ללידים, הינו מקור תנועה שהגבלתו פוגעת מאוד בכדאיות הקמפיין עבור החברות – ולכן ההשפעה של ההגבלה שלו על מחיר הליד היא המשמעותית ביותר.

11. מגבלות מיוחדות בלידים פוטנציאלים

מפרסמים המעוניינים בסוג מסוים של לידים יקבלו מחיר גבוה יותר לכל ליד.

ישנן חברות שמקבלות אך ורק לידים שיש להם תואר ראשון, או שקיבלו ציון פסיכומטרי מסוים, או שנמצאים מעל גיל מסוים וכו'. כל מגבלה כזו מקשה מאוד על החברות שמריצות את הקמפיין וגורמת לאחוז פסילות גבוה של לידים. אחוז גבוה של פסילות מגולם בסופו של דבר במחיר הליד והדבר יגרום לכך שכבר מהיום הראשון תשלמו מחיר ליד גבוה יותר.

12. פריסה גאוגראפית

הפריסה הגאוגראפית של המפרסם משפיעה מאוד על מחיר הליד שיקבל.

רשתות תמיד יהנו ממחיר נמוך יותר. כמו כן עסק שמציע את שירותיו באזור המרכז יקבל מחיר טוב יותר מעסק המציע את שירותיו בצפון או בדרום.

ככל שההגבלה הגאוגראפית גדולה יותר, וככל שיש הגבלה להתריע עליה בעמוד נחיתה או לפסול בטיוב לידים שלא יכולים להגיע לאזור, כך מחיר הליד יעלה משמעותית.

הסיבה היא ברורה: קהל קטן יותר, יותר פסילות, עלות גבוהה יותר לחברות המריצות את הקמפיין ומכאן שמחיר הליד יהיה גבוה יותר.

13. ביטחון בתשלום

במקרים בהם התשלום אינו ניתן מראש, החברות לוקחות על עצמן סיכון שיצטרכו להיאבק בתהליך הגביה מול המפרסמים.

מפרסם שמוכר כמשלם בזמן, או שידוע שיש לו כסף לשלם, ישלם פחות מעסק אנונימי שלא מוכן לשלם מראש ושאין לגביו בטחונות שישלם בזמן ואת מלוא הסכום.

כמובן שאם יש חשש החברות יפסלו את הקמפיין על הסף, אבל במקרים גבוליים אחרים, מחיר הליד פשוט יעלה ויגלם את הסיכון שלוקחות החברות.

14. צפי לפסילות לידים

פסילות לידים הינו אחד התחומים האפורים ביותר בתחום ה-CPL. ישנן את הסיבות הברורות לפסילה, דוגמת פרטים שגויים, אין מענה וכו'. אבל ישנו אזור אפור שתמיד מתנהל ויכוח לגביו, מתי ליד נחשב תקין ומתי לא.

ליד שאמר לנציג שהקורס לא רלוונטי לפעמים ייחשב תקין ולפעמים לא. אם החברה צופה שיפסלו לה לידים ברמה גבוהה מהרגיל היא תגלם את זה במחיר ומחיר הליד יעלה.

לעומת זאת, ישנן חברות (מפרסמים) שלא פוסלות לידים או שפוסלות אחוז נמוך מאוד. אלו נהנות מגמישות גבוהה יותר במחיר הליד ובד"כ הרשתות נוטות לבוא לקראתן ומאפשרות הוזלה של מחיר הליד לאחר תקופה מסוימת.

15. טלפונים כלידים

אם אתם נמנים בין החברות החלוצות המוכנות לראות שיחת טלפון כליד, כנראה שתזכו למחיר ליד נמוך משמעותית.

שיחות טלפון מעלות משמעותית את אחוז ההמרה של עמוד הנחיתה, וחלק מהחברות מאפשרות היום תשלום על בסיס שיחה. אם אתם פתוחים לאפשרות הזאת, אתם יכולים להנות מהוזלה במחיר הליד.

16. פרסום תומך

פרמטר נוסף שמשפיע על מחיר הליד הוא הפרסום ההיקפי של המוצר או השירות. חברה שמפרסמת עצמה במקביל ברדיו, בעיתון, בטלויזיה ואפילו באינטרנט תהנה ממחיר עדיף לליד.

עבור הרשתות הפרסום ההיקפי מגדיל את אחוז ההמרה ואחוז התגובה לפרסום מבוסס הלידים, ובכך מאפשר להן להוזיל את מחיר הליד.

17. דוגמיות

יש לכם אפשרות לחלק דוגמיות? הרווחתם בגדול!

חלוקת דוגמית לכל מי שמשאיר פרטים מעלה את אחוז ההמרה של עמוד הנחיתה בצורה משמעותית. מעבר לכך, במרבית המקרית הליד משאיר גם את הכתובת, ובכך הופך לליד "חזק" מאוד. משאיר הפרטים ידאג שהפרטים שהשאיר יהיו נכונים ויבדוק פעמיים את מה שכתב. כך גם אתם מרוויחים וגם הרשתות.

מחירי ליד בהם מציעים דוגמיות, או אפילו מתנה לנרשמים, הינם נמוכים משמעותית מלידים דומים ללא דוגמיות.

18. רמת "סקסיות"

יודעים מהו התחום שמשלם את המחיר הנמוך ביותר לליד בארץ? אודישנים!

חברות המציעות ליהוק להפקות הגדולות, כגון תכניות ריאליטי, מרוויחות בגדול מכך שהתחום שלהם הוא סקסי ומבוקש. אותן חברות משלמות מחירים מצחיקים של שנעים בין 10 ₪ ל-30 ₪ לליד.

מחירים כאלה כמעט ולא ניתן לראות, אבל הם קיימים בגלל שאחוז ההמרה והתגובה לפרסום הוא מהגבוהים ביותר בכל הקשור ל"בוא תהיה הכוכב הבא של ישראל", והוא תקף לכל הגילאים.

המוצר שלכם סקסי? יש לו סיכוי להופיע בתכניות דוגמת צינור לילה? כנראה שתשלמו פחות על כל ליד.

19. בלעדיות

במידה והחלטתם לתת בלעדיות לחברת לידים (למה?!), ונתתם לה את המפתחות להיות החברה היחידה שמציעה לכם לידים, אתם אמורים לקבל מחיר טוב יותר לכל ליד.

בלעדיות מאפשרת לחברות להציע לשותפים מחירים שהם לא יכולים להשוות לרשתות אחרות. בלעדיות מאפשרת לאותן חברות לבצע מהלכים שונים בלי לפחד שליד יגיע למתחרה, דוגמת פרסום במדיות נוספות שמובילות את הגולש לחפש את המוצר בגוגל (בידיעה שליד יירשם דרכם בכל מקרה).

בלעדיות מראה על אמינות שניתנת לחברה. אותה חברה יכולה להפעיל רשתות שותפים נוספות ולהפעיל את הקמפיין דרכן, בלי פחד שאותן רשתות יחליטו לפעול באופן ישיר מול הלקוח.

כל הנ"ל מאפשר להן להציע מחיר טוב יותר עבור כל ליד.

20. שדות נדרשים

כאן הנוסחא היא ברורה, ככל שנדרשים יותר שדות למילוי בדף הנחיתה, כך מחיר הליד יהיה יקר יותר.

חייבים את המייל של המתעניין? כנראה תשלמו יותר. מתעקשים לקבל טלפון נייד בלבד? כנראה תשלמו יותר. רוצים לדעת אזור גאוגראפי? גיל? ציון בגרויות? כדאי שתפתחו את הארנק, כי אתם הולכים לשלם על הליד הרבה יותר.

יותר פרטים = פחות המרה = מחיר ליד גבוה יותר.

21. עבודה בסופי שבוע וחגים

מתעקשים שלא ייכנסו לידים בשבת?

חברות המעוניינות שהפרסום ייעצר בכל סוף שבוע וחג, כנראה ישלמו קצת יותר על הליד.

עצירה של קמפיין והעלאתו חזרה לאויר דורשת זמן ועבודה. מעבר לכך, לשבתות ולחגים יש את האופי שלהם ואלו זמנים שמכניסים לא מעט לידים. אם אתם בוחרים להגביל את הרשתות מפעילות בתקופות הללו, אתם יוצרים להן עוד עבודה ומפחיתים את הסיכוי למצות את התקציב, ולכן התשלום על הליד יהיה גבוה יותר.

22. רמת התחכום של המוצר / השירות

שירות שקשה להסביר אותו בכותרת וארבעה סעיפים יאלץ לשלם יותר עבור כל ליד.

שירות של יעוץ פנסיוני לעובד, הוא שירות שנחשב יחסית למסובך (כלומר, קשה להעביר את יתרונות השירות בעמוד הנחיתה). שירות של בר מים ניתן להסבר בתמונה וכמה מילים, וכך מקל על הגולש ומגדיל את אחוז ההמרה בעמוד הנחיתה.

23. טיוב

מרבית החברות מציעות היום מוקד טיוב שהוא בילט-אין בתהליך של הפקת הלידים. במוקד הטיוב נופלים בממוצע 40% מהלידים מסיבות כאלו ואחרות.

הפסילות הללו מעלות משמעותית את עלות הליד לחברות, וחלקן מאפשרות לוותר על הטיוב בתמורה לעלות ליד נמוכה יותר. בד"כ הן לא יציעו את זה, אבל גם לא יתנגדו לזה.

ויתור על תהליך הטיוב יצריך מהמפרסמים לקבע את אחוז הפסילה, כך שלא יקרה מצב שבו נפסלים הרבה מאוד לידים והקמפיין לא רווחי.

יצא לי לראות מקרים בהם חברות מוותרות כליל על תהליך הטיוב ומוותרות על כל זכות לפסול לידים (בידיעה שהן סופגות חלק מהלידים שלא רלוונטים להן). המהלך הנ"ל גרם להוזלה של עשרות אחוזים במחיר הליד, לעומת המסלול הרגיל של הטיוב.

אני לא אומר שזה טוב, אבל קיימים מקרים בהם כדאי לשקול את זה כדי להוזיל את מחיר הליד, בעיקר אם יש לכם מה לעשות עם לידים שהם פחות איכותים ושלא עומדים בקריטריונים שהייתם רוצים, וכן אם אתם מאמינים שאחוז הפסילות יהיה נמוך מספיק כך שיהיה עדיף לכם לספוג אותו.

24. מבצע / הטבה מיוחדת

מבצעים של הדקה ה-90, הטבות מיוחדות לנרשמים עד.., מדריך במתנה, קנה וקבל… כל אלו משפיעים לטובה על אחוז ההמרה של עמוד הנחיתה ולכן יכולים להוזיל לכם את מחיר הליד שתשלמו.

מבצעים שוברי שוק, כאלו שניתן לראות את הטיב שלהם באופן ברור ומיידי, יסייעו לכם גם בהוזלת מחיר הליד וגם בהגדלת כמות הלידים שתצליחו לקבל. לכן, לפני שאתם עולים עם קמפיין לידים, נסחו איזושהי הטבה מיוחדת שיקבלו אלו הנרשמים דרך עמוד הנחיתה אליו מוביל הקמפיין.

25. דחיפות וצפי לכמות לידים

רוצים הרבה לידים ומהר? תצטרכו לשלם על זה. מחיר הליד משפיע על כמות הלידים שיצליחו לגייס לכם ועל המהירות שבה יצליחו לעשות זאת. לכן, אם דחוף לכם לקבל כמה שיותר לידים בזמן קצר ככל האפשר, תצטרכו להתפשר על מחיר ליד גבוה יותר כדי להגיע למטרה.

עניין הדחיפות נפוץ (לדוגמא) בקבוצות רכישה שעומדות להיסגר, במבצע שעומד להסתיים, ביעדים שרוצים להגיע אליהם לפני שמסתיים החודש וכו'.

26. אחוזי סגירה צפויים

אחוז הסגירה שלכם משפיע באופן ישיר על מחיר הליד ועל האפקטיביות של קמפיין לידים עבורכם.

אחוז סגירה גבוה מאפשר לכם גמישות במחיר הליד, ולכן בצורה תיאורטית מחיר "רגיל" לליד יהיה אפקטיבית זול יותר עבורכם, אם נציגי המכירות שלכם טובים מאלו של המתחרים שלכם.

27. יכולות ניהול משא ומתן

לרוב, מחיר הליד נקבע בתהליך של משא ומתן בין המפרסם לרשת. לעיתים הרשת נותנת את המחיר אותו היא מוכנה, ולעיתים ההפך. בכל מקרה, כמעט תמיד יש מקום לדון במחיר ולנסות לשכנע את הרשת כי יש מקום להוזיל את מחיר הליד.

הטיעונים במשא ומתן צריכים להתבסס על כל הפרמטרים הרשומים כאן ומשפיעים על מחיר הליד. יש לכם יתרונות שאין למתחרים שלכם? השתמשו בפרמטרים הנ"ל כדי  להציג אותם לרשתות ולנסות לקבל מחיר טוב יותר. לא תמיד זה אפשרי, אבל זה בהחלט שווה את הניסיון.

מה דעתכם?

זה השלב גם לבקש מכם הקוראים, להגיב ככל העולה על רוחכם, לשאול שאלות, לספר את הזוית שלכם בעבודה במודל של CPL, להמליץ על חברות שהייתם מרוצים מהן וכו'.

אשמח מאד לשמוע מה אתם חושבים, לחצו כאן כדי להגיב »

המשך לפרק 2 (אתה בפרק 1 מתוך 7):

פרק 1 (אתה כאן):
מחירי לידים – למה לצפות וכיצד ניתן להוזיל את מחיר הליד

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים