מדוע כדאי בכלל לפתוח חשבון בטוויטר ומה זה נותן לי? [יום ב’ – TT10WeeK]

פבל ישראלסקי

השאלה המרכזית עליה ננסה לענות היום במסגרת פרוייקט שבוע הטוויטר – TT10Week (ראיון יומי שימשך שבוע עם עשרת המשתמשים הפופולאריים בישראל), היא: מדוע כדאי להירשם לטוויטר? אז נכון שזה יצר באזז רציני בעולם וכולם מדברים על זה, אבל אולי זה סתם עוד טרנד חולף? חוץ מזה שזה מגניב, האם יש סיבות מהותיות וערך מוסף כלשהו שזה יכול להקנות לי בתור משתמש?


התמונה באדיבות Jessica Perilla

בחזרה לראיון: “נתחיל מהשאלה הבסיסית ביותר – מדוע כדאי בכלל לפתוח חשבון בטוויטר? מה זה נותן לי?”

עידו (idoitbigtime@): “כדור השלג של טוויטר כבר מתגלגל, מרגע לרגע נוספים אנשים פרטיים וגופים מקצועיים שהבינו שהמסר יכול להגיע לאינסוף נקודות בכל רגע נתון החל מהטוויטים עצמם ועד לכל נקודות הקצה שלהם (פייסבוק , בלוגים, RSS , כל הרשתות , SMS ועוד…)”.

אנדריאה יגר (andreayager@): “הסיבות הברורות-מאליהן: מאפשר לך ליצור קשר עם מי שעשויים להיות הלקוח הבא שלך, השותף הבא שלך וכו’ … בנוסף, יש עונג מיוחד ביכולת ליצור, לנהל ולטפח קשרים (עסקיים או אחרים) במסגרת 140 תווים. טוויטר מתאים במיוחד לאורח-חיים עמוס ומרווחי קשב מצומצמים”.

אוריאל אוחיון (ourielohayon@): “מכיוון שזו האפליקציה הוובית הממכרת ביותר והמשמעותית ביותר בכל מה שקשור לשמירה על קשר, נטוורקינג ותקשורת עם אנשים שאתה מכיר או לא, בכל מקום בו אתה נמצא”.

אהובה ברגר (ahoova@): “טוויטר מאפשר למשתמשים שלו למצוא ולעקוב אחרי אנשים עם דיעות דומות, מעניינות או מנוגדות לדעתם. זה מאפשר לך גישה להרבה יותר מידע רלוונטי לבחירתך. יש להקפיד למלא את פרטי הפרופיל בטוויטר, מכיוון שזה מה שאנשים יקראו קודם כל על-מנת לדעת אם אתה מעניין אותם או לא”.

הלל פולד (hilzfuld@): “לא משנה מה המטרות שלך בחיים (כמעט) – טוויטר יכול לעזור לך להשיג אותם מהר יותר. טוויטר מסיר את כל המחסומים שהחברה שלנו הקימה. לא עוד סלבריטאים לעומת “אנשים רגילים”. לא עוד בלוגר מפורסם לעומת בלוגר חדש. אפשר לתקשר עם כל אחד. אם תבנה לעצמך את הרשת הנכונה, טוויטר יהיה עבורך מקור לחדשות, כתבות, תשובות לשאלות בכל נושא, ואף יכול להוות כלי אפקטיבי בקידום העסק שלך – לא משנה מהו”.

גארי ארנדט (EverywhereTrip@): “התשובה תלויה לחלוטין בגולש: גולש עשוי להתעניין במעקב אחרי סלבריטאים. בלוגר ירצה לתקשר עם הקוראים שלו. איש עסקים עשוי לרצות להשתמש בטוויטר כאמצעי שירות לקוחות. תלמיד ירצה ליצור קשר עם חברים. קיימות המון אפשרויות שימוש באמצעי הפשוט הזה (כתיבת הודעות של 140 תווים)”.

ליאור לוין (liors@): “אם אתה לא רוצה אל תפתח. אני לא האוונגליסט של טוויטר. אני נהנה מהשימוש באתר בגלל הקהילה שנמצאת בו. התוכן האיכותי שאני נחשף אליו, פלוס הסינון המעולה שחברי הטוויטריסטים עושים שווה כל רגע. בנוסף לזה טוויטר הוא שירות מעולה למצוא תשובות לשאלות שמטרידות אותך. אתה מפרסם שאלה והקהילה עונה מהר מאוד. כל שבוע אני חוסך ככה כמה שעות טובות”.

אבי יוסף (Avinio@): “טוויטר מאפשר לנו מה שרשת חברתית אחרת לא יכולה להציע בגלל הפתיחות שבו. אתם יכולים לעקוב אחרי כל אחד ואחת מבלי לקבל “אישור חברות” ולשלוח לו הודעה. היתרונות בטוויטר הינם: בניית קשרים וקהילה, מקור מידע וידע, מעקב והשתתפות בשיחות בזכות ה – Live search (ניטור), מיתוג אישי ועסקי, ניהול וקשרי לקוחות, סיקור חי מאירועים, פתרון משברים, אפשרות לנהל שיחה עם אנשים שלא יכולת להגיע אליהם קודם לכן, מחקר שיווקי, וכן, טוויטר הוא גם כלי של FUN. החשוב מכל, קבע מהי המטרה שלך, בנה אסטרטגיה לפני הציוץ הראשון שלך וטקטיקת פעולה”.

עזרא באטלר (ezrabutler@): “קודם כל, שווה בגלל שיכולים לפגוש אנשים מדהימים. אני מעודכן בחדשות בזמן האמת, גם בעולם ההיי טק (שאני עובד בו) וגם בכל תחום אחר שאני מעוניין בו”.

נדב זלצמן (nadavs@): “כל מי שעושה עסקים יודע שהדבר הכי חשוב זה האנשים – לקוחות, שותפים וקשרים. טוויטר נותן לך את האפשרות להכיר וליצור קשרים עם אנשים מכל העולם בכמעט על תחום שיכולים לעזור לך לפתח את העסק שלך. טוויטר גם נותן ללקוחות (או לקוחות לעתיד) להכיר את הצד האישי של העסק שלך וזה יוצר חיבור חזק לעסק. והכי חשוב זה שטוויטר גם ממש כיף”!

עוד על המשתתפים בראיון קראו עוד על המשתתפים בשבוע הטוויטר TT10Wweek

11 סיבות מדוע כדאי לך להצטרף לטוויטר מיד לאחר קריאת פוסט זה

אומנם הכותרת הזאת יוצרת אסוציאציה מכירתית במקצת, כאילו יש לי איזושהי מטרה לגרום לכם להצטרף לטוויטר :). אבל בסך הכל כפי ששאר המשתתפים ציינו בראיון, באמת שזה כלי מעולה ויעיל מהרבה סיבות וייתכן מאד שחלק מהשימושים שלו לא מוכרים לכם. החלטתי לסכם כאן את הנקודות עליהם דובר למעלה, בתוספת מספר תובנות שלי וכמה טיפים שמצאתי ברשת:

1. זה יהפוך אותך לכותב טוב יותר – מכיוון שטוויטר מוגבל רק ל-140 תווים (כ-20 מילים), זה יוצר מצב בו אתה חייב להיות תמציתי וללמוד להעביר את המסר בפחות מילים – “דבר תכלס”. אילוץ זה דורש ממך להיות יצירתי ומסייע בפיתוח כישורי השפה. אם בעבר לא היית מקדיש מחשבה לכתיבה בגלל היעדר חסם של כמות מילים, כעת תצטרך להתאמץ קצת יותר.

2. זה יחזק לך את המיתוג האישי – בין אם יש לך חברה או שאתה פרילאנסר שנותן שירותים, מיתוג אישי באינטרנט יכול להיות פאקטור מכריע לצורך בידול ממתחרים. ככל שתצבור קהל עוקבים גדול יותר, כך יחשפו יותר אנשים למסרים שלך גם כן. בנוסף, תוכן המסרים עצמם יכול למתג אותך כדמות אוטוריטה בתחומך (בהנחה ש”תצייץ נכון” ולא תייצר הודעות ספאם מסחריות).

3. זה יסייע לך ביצירת קשרים חדשים – באמצעות טוויטר ניתן ליצור אינטראקציה מהירה ופשוטה באינטרנט עם אנשים חדשים בתחומי העניין שלך. תוך שימוש בכלי חיפוש רבים אפשר לחפש אנשים בהתאם לעיסוק המקצועי שלך, שותפים עסקיים וחברים ולהתחיל לצייץ על הדברים שהם כותבים ואף לעקוב אחרי כאלו שמעניינים אתכם.

4. זה יגדיל לך את כמות הכניסות לאתר – מלבד רק לענות על השאלה “מה אני עושה” כל הזמן, בטוויטר גם נהוג לשתף בלינקים לתכנים אישיים. אז אם יש לך בלוג או אתר, שתף את קהילת העוקבים שלך בפוסט חדש שפרסמת ושאל את דעתם. אגב, גם מהלינק שבשדה האודות בפרופיל מגיעים גולשים (אילו הייתי משתמש יותר פעיל בזמנו, הייתי יכול לזכות בהרבה יותר טרפיק מ-37 איש תוך חודשיים).

5. זה יעזור לך לשמור על קשר עם חברים, קוראים ומכרים – אין דרך טובה יותר לפתח קהילת קוראים מלשמור איתה על קשר הדוק, באמצעות שיחה איכותית ובקשה לפידבקים. אז בנוסף לשיחה עם הקוראים בתגובות בבלוג, אפשר ליזום עימם שיחות גם בטוויטר. כמו כן, תוכל להישאר מעודכן לגבי כל הפעילויות של החברים שאתה עוקב אחריהם, ממש כמו להתכתב ב-SMS, רק בחינם 🙂

6. תוכל לעשות בטוויטר דברים נוספים מלבד לצייץ – לפני מספר חודשים כתבתי פוסט אורח אצל שליו בן ארי על 10 שימושים יומיומיים שונים שאפשר לעשות עם טוויטר (כמובן שיש הרבה יותר מ-10, אבל אף אחד לא יקרא פוסט באורך הגלות…). הנה עוד כמה נוספים שלא הזכרתי בפוסט וגיליתי רק בימים האחרונים: הכרויות למטרת דייטינג, הזמנת אוכל הביתה, רכישת דומיינים בזמן אמת ומעקב אחרי העובר בזמן ההריון (כן, כן).

7. תוכל לערוך סקרים ולקבל פידבק על דברים שמטרידים\מסקרנים אותך – רוצה להתייעץ לגבי משהו? יש מספר אפליקציות לטוויטר עליהן ארחיב בהמשך השבוע, שיסייעו לך ליצור סקר תוך מספר שניות. אחת מהן היא twtpoll שמאפשרת ליצור סקר ולשלוח אותו לכל העוקבים שלך. בנוסף, אפשר סתם להתייעץ ע”י שאילת שאלה ישירות ולקבל פידבק מהעוקבים בזמן אמת.

8. זה לא דורש ממך השקעה רבה של זמן – טוויטר הוא אחד הממשקים הפשוטים ביותר שיצא לך להיתקל בו. הפשטות שלו מקלה משמעותית על זמן השימוש ולא יידרשו לך יותר ממספר דקות ביום כדי לתחזק את הפרופיל (כמובן תלוי במידת המעורבות הרצויה). אם תתקין את האפליקציה לפיירפוקס – Twitterfox, בכלל לא תצטרך להיכנס לאתר של טוויטר ותוכל לעשות את כל הפעולות תוך שניות מתוך הדפדפן.

9. אתה לא חייב להיות צמוד למחשב כדי להשתמש בו – אחד הדברים הנוחים בשימוש בטוויטר הוא חוסר התלות שלך במחשב הבייתי. ישנן עשרות אפליקציות שונות שניתן להתקין בטלפון הסלולארי בהם תוכלו להשתמש כדי להיות מעודכנים בעודכם מחוץ לבית\משרד ולבדוק מי צייץ מה, מי הגיב לכם, מי עשה RT וכו’. אגב, אפשר גם באייפון – הנה טבלת השוואה בין 12 אפליקציות שונות לאייפון (יש ללחוץ על התמונה להגדלה):

השוואה בין אפליקציות טוויטר לאייפון

10. תוכל להיות מעודכן בחדשות היום בתחומי העניין שלך – היום כמעט לכל אתר חדשות גדול יש חשבון בטוויטר. לא רק חשבון אחד, אלא חשבון נפרד לכל מדור. אין צורך להיכנס כל יום לאתר כדי לבדוק מה חדש, פשוט תעקוב אחרי הפרופיל של המדור שאתה אוהב לקרוא ותקבל טוויט כשמתפרסמות כתבות חדשות. הנה מספר דוגמאות: Ynet מדור המחשבים – ynetcomp@, דה מרקר – themarker@, גלובס – globesnews@.

11. זה כיף וזה בחינם – כפי שרוב המשתתפים בראיון ציינו למעלה, טוויטר הוא כלי מהנה במיוחד. אומנם בתחילת הדרך הוא נראה מסורבל מעט למשתמש החדש, אך האמינו לי – בסופו של דבר זה ממכר. אינטראקציה בזמן אמת עם כל כך הרבה אנשים, מעולם לא הייתה פשוטה יותר.

למה אתם משתמשים בטוויטר?

יש כל כך הרבה שימושים ומה שהוצג כאן הוא ממש על קצה המזלג. אני בטוח שישנם שימושים פוטנציאליים לטוויטר שעדיין לא התגלו וטובי המוחות חושבים ברגעים אלו ממש, איך עוד אפשר להשתמש בשירות המהפכני הזה לצרכים שונים. אני אשמח מאד לשמוע מכם מדוע אתם משתמשים בטוויטר? מהו השימוש הכי נפוץ שלכם? במידה ונכנסתם, ניסיתם ונטשתם – למה? האם יש לכם שאלות ותהיות כלשהן לגבי השימוש שמונעים מכם להצטרף? אתם מוזמנים לעקוב אחרי כדי לקבל עדכונים על פוסטים נוספים שיעלו על טוויטר בהמשך השבוע: AskPavel@

בינתיים, עם זה לא הספיק, נסיים עם סרטון בו תוכלו לראות למעלה מ-50 ציוצים מאנשים שונים שהסבירו מדוע הם חושבים שכדאי להצטרף לטוויטר:


נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.