פרסום בפייסבוק: המודעה לא אושרה? הנה כל הסיבות האפשריות (ואיך אפשר לתקן)

מור מריג'
פייסבוק לא מאשרת מודעה

זה קורה לטובים ביותר, אבל לא צריך להתרגש יותר מדי. ככל שתתעסקו יותר עם פרסום בפייסבוק, תגלו שהסיכוי שהמודעות שלכם ידחו רק ילך ויגדל. למעשה, זה כמעט בלתי אפשרי לעסוק בתחום מבלי לקבל את ההודעה הכאילו מלחיצה על כך שהמודעה לא אושרה. מה שחשוב לזכור הוא שפייסבוק לא נגדכם, היא רק עושה כל מה שהיא יכולה, או לפחות משתדלת לעשות כל מה שהיא יכולה כדי להגן על הצרכנים בצורה מקסימלית. היא פתחה מנגנון רגיש שנועד לחסום מודעות פוגעניות, גזעניות, מטרידות, אלימות וכאלה שמעודדות התנהגות אסורה מכל סוג שהוא.

עד כאן נשמע הגיוני, נכון?

הבעיה מתחילה ברגע שאתם מפרסמים מוצר או שירות לגיטימי שאיכשהו כולל מילים שפייסבוק יכולה להחשיב כבעייתיות. והבעיה ממשיכה כשהמודעה נפסלת מבלי שיהיה לכם שמץ של מושג איך אפשר לתקן אותה או לשפר אותה כדי לשנות את המצב.

המטרה שלנו היום היא לנסות להבין:

  • למה פייסבוק פסלה את המודעה שלך.
  • איך אפשר לנסח אותה אחרת כך שהיא תאושר.

ולפני שנגיע לזה, חשוב להבין תחילה את המדיניות של פייסבוק, כי זה הבסיס לכל ומכאן יצאו כל המסקנות והלקחים שלנו להמשך.

“פרסום בפייסבוק לא יכיל תוכן שמרמז או מדגיש תכונות אישיותיות. לא יאושרו תכנים שבאופן ישיר או עקיף מתייחסים לגזע, מוצא אתני, דת, אמונה, גיל, נטיה מינית, זהות מגדרית, מוגבלויות, מצב רפואי (פיזי או נפשי), מצב כלכלי, חברות באיגוד מקצועי, רישום פלילי או שם פרטי”.

כל פרסום בפייסבוק וכל מודעה שאתם שולחים נבחנת על סמך המדיניות הזאת. ועכשיו, כשזה טרי ויושב טוב בראש, אפשר לצלול עמוק יותר.

facebook ads

איך בכלל עובד תהליך בדיקת המודעה כשעושים פרסום בפייסבוק?

תהליך השיווק בפייסבוק מתחיל קודם כל בבדיקת המודעה שהגשתם. ברוב המקרים, לוקח לפייסבוק עד 24 שעות לבחון את המודעה ולוודא שהיא עומדת במדיניות הפרסום שלה. יש מקרים מסויימים בהם התהליך נמשך יותר מהצפוי, אבל אל תאבדו סבלנות. אם זה מתארך מעבר לגבולות הסביר, נסו לשכפל את הקמפיין ולהגיש אותו שוב לאישור. במידה והבעיה לא נפתרה – פנו לפייסבוק. אבל כאמור, ברוב המוחלט של המקרים זה לא קורה ואתם תדעו בדיוק מה הסטטוס של המודעה תוך 24 שעות. בפרק הזמן הזה, פייסבוק תבדוק את התמונות, הטקסט, המיקוד של המודעה ואת דף הנחיתה שאליו היא מובילה. יש מקרים בהם המודעה לא תאושר בגלל שהתוכן בדף הנחיתה לא ראוי, לא תואם למוצר או לא עומד במדיניות. לכן, חשוב להקפיד שגם הוא יעמוד בתנאים שהדגשנו קודם.

בתום תהליך הבדיקה, פייסבוק תיידע האם המודעה אושרה.

אם כן – איזה כיף, פרסום בפייסבוק יוצא לדרך, המודעה תוצג ברחבי הרשת החברתית ואתם תוכלו לעקוב אחרי הביצועים שלה בסביבת ה-Ads Manager.

אם לא – ובכן, לשם כך התכנסנו.

אז למה פייסבוק פוסלת מודעות?

פתחנו את התקנון של פייסבוק והנה לכם רשימת האיסורים, הפרטים והתכנים שלא יאושרו:

(קחו נשימה, זה הולך להיות ארוך)

  • מוצרים, פעילויות ושירותים בלתי חוקיים. מודעות שמיועדות לקטינים יפרסמו תכנים שאינם הולמים, שאינם חוקיים ושאינם בטוחים. בנוסף, אסור לנצל, להטעות או להפעיל לחץ על קבוצת הגיל הזאת.
  • אפליה המבוססת על תכונות אישיותיות (גזע, מוצא אתני, צבע, לאום, דת, גיל, מין, נטיה מינית, זהות מגדרית, מצב משפחתי, נכות, מצב רפואי, גנטי וכדומה).
  • מוצרי טבק ואביזרים נלווים הקשורים להם.
  • תרופות ותוספי מזון שאינם בטוחים (יקבע על פי שיקול דעתה הבלעדי של פייסבוק).
  • נשק, חומרי נפץ ותחמושת מכל סוג.
  • מוצרים או שירותים למבוגרים, למעט אמצעי מניעה. מודעות למניעת הריון חייבות להתמקד בתכונות המניעה של המוצר ולא בהנאה מינית או בשיפור של חיי המין. בכל מקרה, המודעות צריכות להיות ממוקדות לגילאי 18 ומעלה.
  • תכנים למבוגרים וכאלה שכוללים עירום, רמיזות מיניות ופעילויות פרובוקטיביות.
  • תכנים שמפרים זכויות צד שלישי (זכויות יוצרים, סימנים מסחריים, זכויות קניון, פגיעה בפרטיות וכו’).
  • תכנים סנסציונים שיש בהם זעזוע, אלימות או חוסר כבוד.
  • תכנים שמרמזים או מדגישים תכונות אישיות, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף.
  • תכנים שעלולים להטעות את הציבור.
  • תוכן שנוי במחלוקת וכזה שמנצל נושאים פוליטיים או חברתיים למטרות מסחריות.
  • מודעות שמפנות לדפי נחיתה שאינם רלוונטים.
  • מודעות שמקדמות ציוד מעקב כמו מצלמות נסתרות, אמצעי ציתות וכדומה.
  • מודעות שמכילות מילים גסות או כאלה שאינן כתובות על פי חוקי הדקדוק.
  • מודעות שיכילו תמונות שקריות.
  • תמונות שקשורות במצבים פיזיולוגיים, כמו למשל בטן הריון חשופה, תמונות “לפני ואחרי” או תמונות המכילות תוצאות לא צפויות. אסור לרמוז או לפגוע בערך העצמי כדי לקדם דיאטה, ירידה במשל ומוצרים הקשורים לבריאות. מודעות שיפרסמו כושר או ירידה במשקל חייבות להיות ממוקדות לגילאי 18 ומעלה.
  • מודעות שמעודדות הלוואות.
  • מודעות שמבטיחות הכנסה מהירה תוך זמן קצר מבלי שיסבירו באופן מלא את המוצר או המודל העסקי.
  • מודעות שמקדמות מכירות פומביות ומודלים עסקיים דומים.
  • מודעות שמקדמות מסמכים מזוייפים, דרכונים או מסמכי הגירה.
  • מודעות שיובילו לתוכנות ריגול, תוכניות זדוניות או כל חוויה בלתי צפויה ומטעה.
  • מודעות עם פלאש או סאונד שמופעלים אוטומטית.
  • מודעות שיובילו לשירותי Streaming לא חוקיים.
  • מודעות שיעשו שימוש בטקטיקות פסולות כדי להסוות את תוכן המודעה או דף הנחיתה שלה.
  • מודעות שיקדמו מוצרים ושירותים פיננסיים אסורים, אופציות בינאריות, מטבעות דיגיטליים וכדומה.

banned

חוץ מאלה יש גם תכנים מסויימים שמוגדרים כבעייתים ודורשים אישורים מיוחדים כמו למשל: אלכוהול, דייטינג, הימורים, לוטו והגרלות מזל, בתי מרקחת, תוספי תזונה, שירותים המציעים הרשמה בשיטת מנוי, שירותים פיננסיים, תוכן ממותג, הלוואות לסטודנטים ופרסום פוליטי.

בנוסף, אסור יהיה לכם להשתמש באפשרויות המיקוד של פייסבוק כדי להפלות, להטריד או לזלזל בקהל מסויים. כשאתם ממקדים את המודעות שלכם לקהלים ספציפיים, עליכם להקפיד שאינכם עוברים על החוקים.

עוד סיבה שעלולה להביא לפסילה היא מודעה שמבקשת מהמשתמש פרטים אישיים כמו: מספר חשבון, היסטוריה פלילית, מידע כספי, תעודות ממשלתיות (רשיון, דרכון), מידע בריאותי, מספרי פוליסות וביטוחים, דעה או השתייכות פוליטית, גזע או אתניות, דת, אוריינטציה מינית, סטטוס בארגון מקצועי, שם משתמש וססמאות למינהן.

וזהו, חוץ מזה הכל מותר. כמעט.

ממה עוד מומלץ להמנע?

יותר מדי טקסט על התמונה

לפייסבוק יש את חוק ה-20% והוא הסיבה שהרבה מודעות משיגות חשיפה מועטת. הכוונה היא שאם טקסט תופס 20% ומעלה מהשטח בתמונה שהעלתם למודעה – אז אתם קצת בבעיה והחשיפה שלכם תופחת בצורה משמעותית. פייסבוק לא דורשת מכם להתחיל לחשב והיא תיידע אתכם ותתן למודעה ציון שנע בין Image text: OK ואז המודעה תוצג כרגיל לבין Image text: High ואז כנראה שהמודעה לא תוצג. לתשומת ליבכם.

איך אפשר לפתור את זה?

  • גופן קטן יותר.
  • צמצום מרווח בין האותיות.
  • לכתוב כותרת טובה יותר שלא תאלץ אתכם למלא את התמונה באותיות.

מיקוד לקהל לא תואם

שימו לב שאתם לא עוברים בטעות על החוקים במדינה בה אתם מפרסמים. נגיד, לפרסם מוצרי אלכוהול לגילאי 18 בארצות הברית. החוק שם מתיר שתיית אלכוהול מגיל 21 ולכן חשוב שהמיקוד שלכם יהיה בהתאם לקהל היעד ולחוקי המקום.

כתובות URL מטעות

פייסבוק לא אוהבת כשמתחכמים איתה. אם תובילו את המשתמש לדף נחיתה שונה לחלוטין מזה שהמודעה שלכם הציעה – כנראה שתקבלו דחיה. אז לא, זה לא חכם במיוחד לפרסם פיצה ואז להוביל לדף נחיתה של מטבעות קריפטוגרפים. דף נחיתה חייב להיות רלוונטי לטקסט ולתמונה שהצגתם במודעה. שימו לב שגם שגיאת הקלדה לא מכוונת שתוביל לדף שגיאה עלולה לחבל בסיכויי החשיפה שלכם. וכמובן גם בהמרות. בנוסף, דף הנחיתה מוכרח להיות פונקציונלי ובלי פופ-אפים ושאר אמצעים זדוניים שימנעו מהמשתמש לצאת מהאתר. חשוב גם שיופיעו בו כתובת העסק, מספר הטלפון, דואר אלקטרוני ושאר אמצעי הקשר שמעידים על אמינות. המידע בו צריך להיות מדוייק וכל מידע מטעה יסבך אתכם עם פייסבוק שרוצה להעניק למשתמש חוויה טובה ככל האפשר. אם תנצלו את זה – תענשו.

מיקוד על פי תכונות אישיותיות

אם המודעה שלכם תפנה למשתמש על בסיס תכונות או מאפיינים אישיותיים – כנראה שהיא לא תפורסם. ככלל, נסו להמנע משימוש במילה “את/ה/ם” או “כמוך”. למשל, פייסבוק לא תאשר מודעה כזו: “אתה אוהב פיצה, נכון?”. סיכוי גבוה יותר שהיא תאשר מודעה כזו: “חובבי פיצה לא יוכלו לסרב ל…”. רוצים עוד דוגמא? “נמאס לך מהמשקל העודף?” – ממש לא. “להרגיש נהדר עם אימוני בוקר בתחילת כל יום” – יעבוד. תחשבו על זה ככה, פייסבוק לא רוצה שאנשים יעלבו או יפגעו ולכן כדאי להמנע מפניה ישירה וממודקת. תתרחקו מכל דבר שיכול לרמוז על גיל, מצב כלכלי, נכות כלשהי, גזע, דת, נטיה מינית וכו’. בקיצור, פרסום בפייסבוק לא אמור לגרום למשתמשים להרגיש רע עם עצמם.

ניסוח ובעיות דקדוק

כן נו, באמת אכפת להם מזה. אם המודעה מיועדת לדוברי אנגלית ואתם מנסים להדגיש אותה על ידי שימוש באותיות גדולות, אז לא, זה לא יעבוד. וגם בלי קשר, זה סתם מרגיש צועק ולא נעים בעין, אז נסו להגמל מזה. הקפידו על ניסוח ברור, מתומצת ונקי משגיאות כתיב או דקדוק. בסופו של דבר, זה גם האינטרס שלכם לנסח מודעה שתכבד אתכם ולא תשים אתכם ללעג.

אל תבטיחו את הירח

תזהרו עם כל מיני הבטחות של בואו להרוויח 50,000$ תוך שבוע. פרסום בפייסבוק צריך להיות שקוף וברור, לא כזה שמפזר הבטחות מזוייפות או כאלה שכמעט בלתי אפשרי לקיים.

גוף

תמונות של נשים בהריון נדחות כמו גם גברים עם בטן חטובה שמבליטה שש קוביות. כל מה שמנסה לפרסם “גוף אידיאלי” לא מתקבל פה בעין טובה. עור חשוף יתר על המידה גם עלול להוות בעיה, כמו גם מחשופים ומיקוד באיבר גוף מסויים. וכן, זה לא משנה אם הכוונות שלכם אומנותיות או חינוכיות.

זכויות יוצרים

תוכלו להשתמש רק בלוגואים או סימני מסחר שיש לכם את הזכות להתשמש בהם. הרבה אנשים מופתעים כשהמודעות שלהם נדחות בגלל סוגיות של זכויות יוצרים למינהן, אבל זה קיים. אז אם אתם מציעים קידום בגוגל או פייסבוק ומשלבים שם את הלוגואים של גוגל או פייסבוק – כנראה שהמודעה לא תאושר.

מוניטין

זה שהמודעה שלכם נדחתה פעם אחת זה סבבה, מובן. פעמיים מילא. אבל ככל שיותר מודעות שלכם ידחו, החשבון שלכם יסומן ופייסבוק עלולה להעלות את התמחור על בסיס ההסטוריה הבעייתית שלכם.

מה עושים כשפייסבוק לא מאשרת את המודעה?

טוב, אז אחרי כל זה אתם אמורים לדעת פחות או יותר איפה נפלתם ומה אתם צריכים לעשות אחרת כדי להצליח עם פרסום בפייסבוק. ערכו את המודעה מחדש לפי ההנחיות ושלחו אותה לבדיקה מחודשת. ואם עשיתם הכל לפי הספר, שלחתם תיקון ועדיין קבלתם דחיה ואתם משוכנעים שמדובר בטעות – תוכלו להגיש ערעור.

בסופו של דבר, חשוב לזכור שהמשתמשים הם בראש סדר העדיפויות של פייסבוק. מפרסמים היו ויהיו. לפייסבוק יש מספיק כאלה ואם אני או אתם נפסיק לפרסם, זה לא יזיז לה יותר מדי – תמיד יהיה מישהו אחר. אבל משתמשים זה כבר משהו אחר. ופייסבוק לא רוצה לאכזב אותם כי ברגע שהיא תספק להם חוויה לא נעימה – הם עלולים להפחית את השימוש. וכשאין משתמשים – גם אין פרסומות ואין מפרסמים. מבינים את הקטע?

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.