חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (9.9.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

האיחוד בין בינג ליאהו: שנה אחרי (Search Engine Land)

סקר של חברת Hitwise לגבי מספר החיפושים במנועי החיפוש באוגוסט 2011 לעומת אוגוסט 2010 בארה”ב מגלה כי נתח השוק של יאהו ובינג ביחד (אשר שניהם מופעלים למעשה על ידי האלגוריתם של בינג) עלה ב – 4% לעומת השנה שעברה. נתח השוק של גוגל ירד באותה תקופה ב – 6%. נתונים אלו הם נתונים יחסיים כמובן, ובסך הכול , גוגל עדיין שולטת בכ – 66.05% מכלל החיפושים בעוד ליאהו ובינג יחדיו שליטה בכ – 28.05% (במונחים אבסולוטיים של נתח שוק, האחוזים מעט גבוהים יותר). הירידה הזו אולי לא כל כך גדולה, אבל היא מבהירה שנתח השוק של בינג ויאהו גדל על חשבונה של גוגל. בריאיון מלפני שנה בכנס SMX West, אמר מנכ”ל מיקרוסופט, סטיב באלמר , כי בבינג מצפים לתפוס קצת מפה וקצת משם בכל הנוגע לחלקים מנתח שוק החיפוש, וזאת במטרה להמשיך לעבוד ולקבל אינדיקציה חיובית.  לאור הנתונים האלו, נדמה כי המטרה הזו אכן הושגה.

בנוסף לנתונים המשמחים האלו, בבינג יכולים להתגאות גם בהסכם עם טוויטר שיאפשר להם להציג תוצאות חיפוש בזמן אמת, תכונה שעד לפני מספר חודשיים הייתה זמינה בגוגל והוסרה עקב סיום ההסכם בין החברות. ההכרזה על העסקה (שמוערכת בכ- 30 מיליון דולר), נעשתה באמצעות רצף של ציוצים בטוויטר ובמהלכה עקצה מיקרוסופט את גוגל “חיפוש בלי טוויטר , חדשות ישנות”.

טוויטר בתוצאות החיפוש של בינג

גוגל מתכוונת לחזק את Places באמצעות רכישת זאגאט (Search Engine Land)

Zagat Survey הוא אחד ממדריכי הבידור הפופולאריים ביותר שעדיין מופק בעיקר בדפוס. המדריך כולל יותר מ-  250,000 ביקורות ונפרס על פני 70 ערים שונות כך שהמיקוד שלו הוא מקומי ולא ארצי. התגובה הרשמית של גוגל לרכישה היא שבעתיד הנראה לעין, היא תמשיך לשווק את המהדורה המודפסת, אבל התגובה “שלא לציטוט” היא כמובן שהמוצר ישתלב בצורה כלשהיא בתוך Google Places. (כבר עכשיו יש ל- Zagat אתר אינטרנט עם מנוע חיפוש וגרסה סלולאריות).

אתרים שאימצו את המודל של Zagat עבור האינטרנט לא איחרו להגיב, למשל, אחד מאנשי Yelp צייץ “כל ביקורות המסעדות ב- Yelp יוכלו למלא 16,894 מדריכים של Zagat ועדיין, הם מהווים רק 26% מכלל הביקורות ב- Yelp”. במילים אחרות (ועדינות יותר), למרות האמינות הגבוהה יותר של Zagat והבדיקה האנושית של כל ביקורת, מבחינת נפח המידע, הם נמצאים בעמדת נחיתות משמעותית.

פורמט חדש לתיאור אתרים בתוצאות בגוגל: רשימות (Search Engine Watch)

פורמט חדש שמופיע לעיתים בתיאור האתר בגוגל בנוי בצורה של רשימת פריטים עם ציון סך כל הפריטים בעמוד . בפורמט החדש יש שור אחת של תיאור ועד שלוש שורות נוספות, אחת לכל פריט,  מה שבעצם מגדיל את הנפח של התוצאה ( ובעקבות כך של הדף) בתוצאות החיפוש.

כיצד בדיוק “משיגים” פורמט כזה? לפי בדיקה שלנו , הפורמט רגיש במיוחד למידע טבלאי כך שאם אתם מחלקים את המידע שלכם לשורות של טבלה, הוא יכול לזהות כל תא כשדה אחר בפריט. (מבחינה טכנית, הטבלה לא צריכה להיווצר בהכרח באמצעות תגים של טבלה כגון TABLE, אפשר להשתמש גם ב – Divים).

כך נראה עמוד השאלות והתשובות ב- Askpavel במבנה החדש:

פורמט רשימות בתוצאות חיפוש

כמו שאפשר לראות, במקרה הזה, גוגל החליט שכל שאלה היא פריט המורכבת מהשדות (או המאפיינים) הבאים – כותרת השאלה, לפני כמה זמן נשאלה, שם השואל והניקוד שלו. באתרי מאמרים נראים לעיתים תיאורים דומים בהם כל מאמר הוא פריט. באתרים עם טוקבקים או תגובות, כל פריט הוא טוקבק, באתרי אינדקסים יהיו נותני שירותים ובתי עסק וכך הלאה…

ההיסטוריה של האלגוריתם של גוגל (SEOmoz)

אתר SEOmoz ריכז בפינה אחת את כל השינויים באלגוריתם של גוגל וחדשות אודות עונשים או שינויים אחרים בתוצאות. החלוקה לפני שנים עוזרת לבחון את התקופות הרגועות יותר לעומת התקופות הסוערות יותר. למשל,  במשך 2006-2008 היו רק שישה שינויים משמעותיים, פחות מסך כל השינויים ב – 2011 עד כה… כמובן שאפשר להתווכח אם לכל עדכון מגיע להיכלל בסעיף נפרד (פנדה 2.1 ו – 2.2 נמצאים בשני סעיפים נפרדים), אבל התמונה הגדולה שמתקבלת “ממעוף הציפור” היא בהחלט מעניינת, במיוחד למי שנכנס לעולם קידום האתרים והשיווק באינטרנט רק לאחרונה.

eBay רוכשת סטארט אפ ישראלי – The Gifts Project (דה מרקר)

The Gifts Project הוא סטארטאפ ישראלי המציע לגולשים לבצע קניה משותפת של מתנות עבור חברים ואירועים מיוחדים. היישום כבר הוטמע למעשה ב- eBay ואפשר לגולשים לבצע רכישה משותפת של פריטים באתר, אך מעכשיו יהפוך הסטאראטפ למרכז פיתוח נפרד של eBay בתחום החדשנות החברתית. מבחינת eBay, התזמון מעט משונה מכיוון שבדיוק ביולי נגמר חוזה הבלעדיות והיישום הוטמע גם באתרים מתחרים, אך כנראה שהעסקה עדיין משתלמת, בדיוק כפי שגם PayPal זמין ברוב האתרים ברשת, חלקם מתחרים של eBay. שווי הרכישה מוערך בכ- 20 מיליון דולר, ומעניין לציין שמספר העובדים והשותפים בסטארטאפ עומד בסך הכול על פחות מעשרים איש.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105016
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99461
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.