הצפנה תשפיע על דירוג בגוגל, עוד פגיעה בתג הכותב, שיחות בפינטרסט ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל תתחיל לתת בונוס בדירוגים לאתרים מוצפנים

לפוסט בבלוג למנהלי אתרים

גוגל הודיעה היום באמצעות הבלוג למנהלי אתרים שבעקבות ניסויים מוצלחים של שקלול ההצפנה של אתרים בתוצאות החיפוש, אתרים שמוצפנים באמצעות פרוטקול HTTPS יזכו למעין בונוס. עם זאת, כרגע רק 1% מכל השאילתות צפויות להיות מושפעות מכך… לפי הפוסט, הסיבה העיקרית של גוגל למהלך היא התגובות החיוביות שהתקבלו ממנהלי אתרים שמשתמשים במדריכים של גוגל להצפנת אתרים.

לפי גוגל, אם בעתיד יותר בעלי אתרים ישתמשו בהצפנה, בהחלט ייתכן שהיא תהפוך את הסיגנל לחשוב יותר, ממש כמו שהיום למהירות העלייה של האתר יש חשיבות יותר גבוהה מאשר לפני כמה שנים (במיוחד במובייל).

בכל מקרה, עד שהחברה תפרסם מדריך מפורט על הדרישות שלה מאתרים מוצפנים, היא מציעה להשתמש בהצפנה גבוהה במיוחד של 2048 ביט ולא לחסום את העכבישים של גוגל מגרסאות של עמודים שמתחילים ב-HTTPS.

מי שרוצה לקבל מידע נוסף יכול לשאול בפוסט הרלוונטי של ג’ון מולר בגוגל פלוס או לצפות בווידיאו למטה מכנס המפתחים של גוגל, בו מוסבר מדוע הצפנה חשובה גם לאתרים שכביכול לא מאחסנים מידע רגיש.

מי העלים את הנתונים שלי?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

גוגל הסירה לפני מספר ימים את האפשרות לראות נתונים אודות ביצועי המאמרים המשויכים לתג הכותב שלכם בתוך כלי מנהלי האתרים. למרות שהאפשרות הזו הייתה חלק מ-Google Labs שהוא אזור שמשתנה באופן דינאמי מדי כמה חודשיים, העיתוי לא היה יכול להיות פחות מחשיד: רק לפני חודש גוגל הסירה את התמונות מתג הכותב, למורת רוחם של בעלי אתרים רבים.

מצד שני, יכול להיות שהאפשרות הזו תחזור לתוך כלי הניהול בגוגל פלוס, אבל העובדה שגוגל לא הגיבה להסרה גורמת לנו לחשוב שאולי לשם שינוי יש לה מה להסתיר.

סטטיסטיקת כותבים

מה קורה כשהזכות להישכח מתנגשת עם ויקיפדיה?

לפוסט המקורי בבלוג של קרן ויקימדיה

ויקיפדיה נחשבת לאחד ממאגרי הידע החופשיים הגדולים בעולם, כך שבשלב כזה או אחר היה ברור שעמודים מסוימים יוסרו ממנה עקב “הזכות להישכח” שממשיכה לככב בכותרות ולעורר חוסר נוחות (במיוחד באירופה). מפרסום רשמי של קרן ויקימדיה (המפעילה את ויקיפדיה),  עולה כי עד כה הוסרו 50 קישורים מגוגל לדפים שונים בויקיפדיה.

לפי הפוסט, הגבלת הגישה של אנשים למידע רלוונטי ונייטרלי נוגדת את הערכים של הקרן שאף התנגדה למהלך באופן פומבי. כחלק מצעדי המחאה הללו, היא העלתה  עמוד ייעודי בו היא מפרסמת מידע על בקשות וניסיונות להסיר קישורים אל ויקיפדיה ואתרים נוספים של הקרן.

מהתבוננות בדף ניתן לראות תופעה מעניינת והיא שהרוב המוחץ של הבקשות הגיעו דווקא מהולנד, למרות שיש לא מעט בקשות שמתייחסות למידע זהה בעמודים שונים.

בכל מקרה, בהתייחס לעובדה שלפי הפוסט, בערך חצי מ-328,000 הקישורים שגוגל דנה בהסרה שלהם הוסרו, נשמע שעם חמישים קישורים בלבד, ויקיפדיה יצאה די בזול.

אחוז חוות הדעת הלא אמינות בצרפת כמעט והכפיל את עצמו מאז 2010

לכתבה המקורית בכלכליסט

המחקר הזה עוסק אמנם בצרפת, אבל בוודאי צריך להדאיג גם אותנו: לפי המחקר, אשר נערך על ידי מנהלת התחרות של משרד הכלכלה הצרפתי, כ-44.7% מחוות הדעת שנכתבות באתרי קניות צרפתיים אינם אמינים, זאת לעומת 28% בלבד בשנת 2010.

המעניין הוא שהאחוז הגבוה של חוסר האמינות אינו משויך דווקא לביקורות כשלעצמן, אלא גם לשימוש, או יותר נכון, לחוסר שימוש שאתרים עושים בתגובות השליליות : ברוב המקרים האתרים לא ממהרים לאשר תגובות שליליות לעומת החיוביות, או שהם מנסים לגשר בין הלקוח לבין הקונה ולאחר מכן מוחקים את התלונה המקורית.

בנוסף, ובאופן לא מאוד מפתיע כאמור, גם אחוז הביקורות הממומנות שהכותבים מקבלים בעבורן כסף (או שהם בעצמם משווקים של המוצר) נמצא בעליה. זירה בעייתית נוספת היא זירת הבלוגרים, שם יש עדיין אחוז גבוה של בלוגרים שלא טורח לציין מתי מוצר מסוים ניתן להם על ידי המפרסמים. (חובת גילוי נאות).

למרות שכבר קיים תקן אירופאי לחוות דעת שמחייב לכאורה לא מעט אתרי מסחר באירופה, גם כאן לא כל האתרים שמתהדרים בו אכן מצייתים אליו. כמו כן, טורחים בכלכליסט לציין, בארץ יש פחות מקרים ידועים של חוות דעת ממומנות ואת רוב האש מושך דווקא הפרסום הממומן בטלוויזיה. יחד עם זאת, בעבר כבר קרו מקרים שבהם בלוגרים נדרשו להסיר פוסטים שליליים תמורת הסדרת הסכסוך מולם.

פינטרסט עושה צעד נוסף בדרך להיות רשת חברתית מלאה…

לפוסט המקורי בבלוג של פינטרסט

עם כל הכבוד לאטרקטיביות של פינטרסט בכל הנוגע לתיוג ונעיצה של תמונות, עד היום לא הייתה דרך קלה להתבטא או להתחיל דיונים של ממש מסביב לתמונות ברשת.

האופציה החדשה שנוספה השבוע מאפשרת להוסיף לכל “נעיצה” גם טקסט נלווה ואפילו לשלוח את ההודעה למספר משתמשים בו זמנית והתחיל שיחה סטייל Whatsapp. לפי פינטרסט, האופציה החדשה תקל על המשתמשים לתכנן פרויקטים או משימות כמו תכנון של טיולים משותפים ביחד.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
102
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
42
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105049
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99564
מדיה חברתית
בן אורן
87783
קידום אתרים
דנה רוזן
82468
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.