חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה והרשת (8.7.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

סוף לשיתוף הפעולה בין טוויטר לגוגל בנוגע לחיפוש זמן אמת (Search Engine Land)

עקב פקיעת ההסכם שבין גוגל וטוויטר בנוגע להצגת עדכונים מטוויטר בזמן אמת, החיפוש בזמן אמת של גוגל הפך למעשה לכמעט בלתי רלוונטי לחלוטין ולמעשה הוסר מדף הבית של גוגל.

מכיוון שההסכם היה תקף אך ורק בנוגע לרצף העדכונים האחרונים (פיד), אין פגיעה בטוויטים שכבר אונדקסו ויאונדקסו בעתיד. בנוגע לחיפוש החברתי שמציג עדכונים מתוך טוויטר בתוצאות החיפוש: נראה שהוא עדיין עובד, אבל בצורה פחות אפקטיבית. גוגל בעצמם הודו שעד כה הם היו משלבים אותו עם אותו פיד מדובר כדי להציג תוצאות עדכניות יותר.

Clicktale ו- Kampyle מציגות אנליטיקס ומשוב גולשים במוצר אחד (Clicktale Blog)

Clicktale הוא שירות המאפשר לבעלי אתרים לעקוב אחר פעולות הניווט אותם מבצעים הגולשים באתר. Kampyle הוא שירות המאפשר לגולשים לתת פידבק מפורט לבעל האתר באמצעות התקנת וויג’ט מוכן. כעת מציעות שתי החברות מוצר משותף אחד שעונה על שני הצרכים האלו “במכה אחת”.  האינטגרציה החדשה מאפשרת לחלק את הגולשים למרוצים ולא מרוצים ולעקוב אחרי כל קבוצה בנפרד. כך אפשר לזהות אולי מה גרם ללקוחות הלא מרוצים להיות כאלו : האם הם גלשו ביותר מדי עמודים ואיבדו את הסבלנות? אולי ההפך הוא נכון, הם לא מצאו כלל את מה שחיפשו?!

הכלי המחודש הזה רק מחזק את התחושה שמומחי האנליטיקס והשימושיות של העתיד יצטרכו לקחת בחשבון מאפיינים שונים של התנהגות גולשים שלא ניתן לקמט למספרים או למדדים מדויקים, בדיוק כפי שהיום כל תחום הפרסום ההתנהגותי צובר תאוצה בקרב משווקים ומעצבי קמפיינים ועמודי נחיתה.

גם פייסבוק חוסמת את גוגל (חורים ברשת)

בעבר היו מספר חילופי מהלומות בין פייסבוק וגוגל בנוגע לייבוא קבוצת אנשי הקשר מג’ימייל לפייסבוק. בשבוע האחרון נראה שהגלגל התהפך ופייסבוק החלה לחסום תוספים שמטרתם לייבא את רשימת אנשי הקשר מפייסבוק לגוגל פלוס. ראוי לציין שהתוספים אינם של גוגל והם נוצרו על ידי מפתחי צד שלישי.ההסבר הלא מאוד משכנע של פייסבוק מדבר על הפרת תנאי השימוש, אבל התוסף היה כבר קיים בגרסאות מוקדמות יותר ללא התמיכה בגוגל פלוס, גרסאות שלא נחסמו על ידי פייסבוק.

השילוש הקדוש: מיקרוסופט, סקייפ, פייסבוק ? (ניוזגיק)

אז השמועות היו נכונות: פייסבוק הציגה שירות צ’אט וידאו משלה בשיתוף פעולה עם סקייפ שנרכשה זה מכבר על ידי מיקרוסופט. מכיוון שלמיקרוסופט כבר יש שיתוף פעולה עם פייסבוק בתחום החיפוש (היא מספקת את החיפוש של אתרים חיצונים בתוך פייסבוק), אפשר רק להסיק שמדובר בשיתוף פעולה שמטרתו להילחם בעיקר בגוגל שמציעה את Google Talk (שיחות טלפון) וצ’אט וידאו מתקדם בתוך גוגל פלוס. למרות זאת, כרגע הצ’אט בוידאו הוא אחד על אחד , ומי שיירצה לנהל צ’אט קבוצתי יצטרך לשלם כמו שהיום הוא משלם על השרות בתוך תוכנת סקייפ.

פרופילים עסקיים? לא בבית ספרנו (Search Engine Land)

ושוב אי אפשר להימנע מההשוואה בין פייסבוק לגוגל פלוס – אם פייסבוק לא מאוד אוהבת פרופילים פרטיים עם שם עסק או מותג, אבל מעלימה עין ברוב המקרים, בגוגל מכריזים כבר כעת שהם קוראים לגולשים להימנע מיצירת פרופילים עסקיים ולחכות לשילוב של Adwords ואפשרויות עסקיות אחרות בתוך הרשת החדשה. הם אף מוסיפים ואומרים מפורשות שפרופילים בעיתיים ימחקו. יש לכם סבלנות? תוכלו להירשם בטופס הבא, ולא ,בינתיים כנראה שאין הזמנות של מקורבים J.

במקביל, נודע שכל הפרופילים הרגילים בגוגל שהם פרטיים יוסרו לאחר ה31 ביולי. כל פרופיל חדש יצטרך להיות ציבורי ולכלול לפחות שם וגיל. לא ניתן יהיה להסיר אותו מתוצאות החיפוש של גוגל +, אבל כן מתוצאות החיפוש של גוגל הרגיל.

קונים קישורים? גוגל תעקוב אחריכם עד למייל! (Search Engine Land)

דיווח של Search Engine Land חושף שגוגל התחילה לשלוח התראות במייל לבעלי אתרים שקישורים נכנסים חשודים החלו להופיע בתוך דו”ח מנהלי האתרים (וובמאסטרס שלהם). במייל לדוגמה נכתב כי מספר עמודים באתר זוהו ככאלו שמשתמשים בשיטות העוברות על הכללים המנחים למנהלי אתרים כמו קניית קישורים או שימוש בקישורים נכנסים לא טבעיים על מנת להעביר Pagerank (ושוב, שימוב לב שגוגל לעיתים מתייחסים להעברת כל כוח של קישור כ- Pagerank). הודעות דומות שנשלחו בעבר עסקו רק בקישורים לא טבעיים שיצאו מתוך האתר.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
58
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104779
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100221
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99121
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.