חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (5.8.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

סטארטאפ ישראלי אמריקאי חדש לבניית אתרים אוטומטים (הודעה לעיתונות)

חברת טראפיק מדיה פיתחה טכנולוגיה בשם VORTALIZER (סימן מסחרי רשום), אשר מסוגלת לבנות אתרי תדמית בצורה אוטומטית באמצעות אינטליגנציה מלאכותית. המשתמש מכניס לתוך טופס פרטים כגון צבע, לוגו, צורך האתר, שם ,מיקום העסק , תחום, שם בעל העסק. האתר שנוצר הוא ייחודי לחלוטין, מותאם ל- SEO ולא נראה כמו תבנית של אתר אחר. נכון להיום המערכת נמצאת בשלבי בטא בטורקיה ויוון.

עד פה תמצות ההודעה לעיתונות, ניתן לראות כיצד המערכת עובדת בפועל דרך הסרטון הזה:



כמו שניתן לראות (בערך בדקה 38), ערן שצמן המדגים את המערכת, מתגאה בכך שהיא יודעת לבחור את התמונות המתאימות ביותר ממאגר תמונות בצורה אוטומטית ולבצע את הרכישה שלהן רק לאחר שהאתר מאושר. בנוסף, מאגר התכנים שלה, כולל לדבריו 400,000 קטעי טקסט לדוגמה שלאחר מכן מוחלפים בתכנים האמיתיים כך שאין בעיה של שכפול תכנים, עברה על זכויות יוצרים וכו’. המטרה היא בסופו של דבר להראות ללקוח את האתר בצורה המוגמרת שלו. את הטופס הבסיסי של המערכת ניתן לראות כאן, אך הוא דורש שם משתמש וסיסמה בשלב זה של הבטא. לפי שצמן, חברת גדולות כגון אמדוקס כבר החלו להביע עניין במערכת והוא צופה שהיא תזכה לפרסום נרחב בזמן הקרוב.

חדש בכלי מנהלי האתרים: שליחת עמודים ספציפיים (Webmaster Central Blog)

מעתה ניתן לשלוח עמודים ספציפיים לאינדוקס ראשוני או בקשת סריקה חוזרת ישירות מתוך כלי מנהלי האתרים באמצעות תפריט “אבחון” -> “אחזר כ- Googlebot”. עם זאת, ישנן מגבלות מסוימות: מספר הדפים הבודדים שניתן לשלוח הוא עד 50 (כולל) בשבוע ומספר הדפים ביחד עם דפים מקושרים שניתן לשלוח הוא עד 10 (כולל) בחודש.

פונקציונאליות דומה נוספה לטופס שליחת האתרים הוותיק של גוגל, היתרון נעוץ בכך שאתם יכולים לשלוח עמודים מסוימים גם אם האתר שבו הם נמצאים לא אומת בכלי מנהלי האתרים. פתרון טוב למי שעדיין חושש לתת לגוגל דלת אחורית לאתר שלו…

ספאם או סתם? (Search Engine Land)

באותה נשימה עם עדכון המאפיינים השונים בכלי מנהלי האתרים, עדכנו בגוגל גם את טופס שליחת הדיווח על ספאם ולמעשה חילקו אותו לכמה טפסים נפרדים גם עבור מקרים שלא ניתן להגדיר אותם כספאם טהור. הטפסים החדשים מיועדים לקניית או מכירת קישורים (“מלשינון”), דיווח על ניסיון פישינג או דיווח על קוד זדוני, הפרת זכויות יוצרים (או חומר בעייתי אחר שפרסומו מהווה עברה) ולבסוף, חשיפה של מידע פרטי (במידה ופניה ישירה לבעלי האתר לא עזרה). הנושא היחיד עבורו אין ממש טופס הוא אובייקטיביות המידע , והעמוד שלו מנחה את המשתמש לפנות קודם לבעל האתר ולאחר מכן לשלוח בקשה להסרת העמוד, בקשה שבעל האתר יראה בכלי מנהלי האתרים שלו ויוכל לאשר.

נראה שהמהלך הנ”ל נועד מצד אחד לפשט את תהליך הדיווח , אך גם אמור לתת מענה לשלל בעיות הפרטיות שעולות לכותרות לא מעט בזמן האחרון. במילים אחרות,  גוגל אומרת לגולשים שאצלה (בניגוד לפייסבוק?), יש יכולת טובה יותר לשליטה במידע  . היא מוסיפה גם קישור המפנה להסברים כיצד להסיר מידע ממוצרים אחרים של גוגל כדוגמת יו-טיוב וגוגל מפות. (זה המקום לציין שאם אתם רוצים לצפות בכל המידע שיש לכם בחשבון, השתמשו ב – Google Takeout)

עסקת השנה באינטרנט הישראלי (2)” (מאבד תמלילים – הגלוב)

ד”ר יובל דרור כותב בדרכו הייחודית על רכישת אתר הקופונים “דיל היום” על ידי “נטקס ניו – מדיה”. הוא לא ממש מבין כיצד אתר שלא הראה שום רווחים בשנה האחרונה נקנה בסכום משוער של 2 מיליון שקל ותוהה אם לא מדובר בכלל בתרגיל יח”צני. מעבר לנקודת המבט המאוד משעשעת, עולה כאן בעיה אמיתית והיא שבארץ קשה מאוד לדעת מהו שווי השוק האמיתי של אתרים, הבעיה הזו נעשתה חמורה פי כמה וכמה בשנים האחרונות עקב סבב רכישות גדול מאוד של אתרים קטנים על ידי אתרים גדולים יותר (לפני כן רכשה נטקס מדיה את אתר Kafe, עמוד הבית הויזואלי).

דוחות ברורים יותר למשתמשי אדסנס מרובי דומיינים (Inside Adsense)

אם אתם בעלי אתרים רבים שכולם משויכים לאותו חשבון אדסנס, ובמיוחד אם לכל האתרים האלו עיצובים וגדלי מודעות דומים, אז בוודאי בזבזתם לא מעט זמן ביצירת ערוץ או ערוצים נפרדים לכל אתר שכזה. מעתה אתם לא חייבים לעשות זאת ידנית ותוכלו לקבל דוח המשווה בין הדומיינים השונים או סאב דומיינים אוטומטית.

הדו”ח המשופר זמין בממשק החדש בלבד וכמו כן לא מציג נתונים שמקורם לפני סוף יולי 2011.

רק 15% אחוז מהאוהדים בפייסבוק הם מקומיים (Search Engine Land)

לפי מחקר של חברת המדיה Roost, רק כ- 15% מן האוהדים בדפים של עסקים מקומיים בפייסבוק  (בארה”ב) הם מאותה העיר בה נמצא העסק .  המחקר לא מסר נתונים נוספים כמו למשל המרחק הממוצע של האוהד מן העסק.

בהקשר הזה , חשוב להזכיר ששדה מקום המגורים הוא אינו חובה ולכן נתוני המחקר צריכים להילקח בעירבון מוגבל אף יותר. זו אגב אחת הסיבות לכך שאם אי פעם ניסתם לבנות קמפיין בפייסבוק והקשתם שם של ישוב או אפילו בחרתם רדיוס מיישוב מסוים, בוודאי שמתם לב שגודל קהל יעד היה קטן בכמה סדרי גודל ממספר התושבים באותו האזור.

מלחמת פטנטים בין גוגל מיקרוסופט ואפל (ניוזגיק)

עובד בכיר במחלקה המשפטית של גוגל מאשים את אפל, מיקרוסופט ומספר חברות נוספות (ביניהן אורקל) בקניית פטנטים של מערכת ההפעלה הסלולארית אנדרואיד וזאת במטרה להפוך את הטלפונים מבוססי אנדרואיד ליקרים יותר (הבעלות על הפטנטים מאפשרת לגבות מעין מס נוסף על כל מכירה של מכשיר המשתמש בהם). מיקרוסופט לא נותרה חייבת וחשפה מסמכים לפיהם היא הציעה לגוגל הצעה לרכישה משותפת של הפטנטים. גוגל הגיבה על הטענה הזו באמצעות עדכון של הפוסט המקורי ובו היא מסבירה שרכישה משותפת שכזו הייתה מונעת ממנה להגן על אנדרואיד בעתיד.

פוסט נוסף של עו”ד יהונתן קלינגר שפורסם בניוזגיק באותו היום (מתורגם מאנגלית) מסביר שהפוסט של גוגל לא מציע את הפתרון האמיתי לבעיה והוא הפרדת התוכנה מהחומרה כך שהתקנת אנדרואיד תוכל להיעשות בנפרד מקניית הטלפון.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
121
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100249
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99157
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.