מתי גוגל משנה טייטל לדפים על דעת עצמו, אותיות קטנות בקמפיינים בפייסבוק ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מתי גוגל מחליטים לשנות טייטל בתוצאות החיפוש על דעת עצמם?

כולנו כבר פחות או יותר רגילים לכך שגוגל משנה את תיאור העמוד שלנו כאשר המשתמש מקיש שאילתא מסוימת והוא מחליט להדגיש את החלק שבו יש את מילות המפתח שהקשנו, אבל המקרים בהם הוא מחליף את כותרת הדף (Title) הם כבר פחות ברורים.

בוידאו שפרסם מאט קאטס השבוע, הוא מסביר מתי גוגל מחליט לשנות את ה- TITLE המקורי או ליתר דיוק, מתי ה – TITLE הנוכחי עונה על הקריטריונים הדרושים:

  1. ה-TITLE צריך להיות קצר יחסית.
  2. עליו לתאר היטב את העמוד, אך גם את האתר בכללותו.
  3. עליו להיות רלוונטי לשאילתא של המשתמש.

במקרים בהם ה-TITLE לא עונה על הדרישות, גוגל עשוי להחליף אותו ב-TITLE טוב יותר, כך שלמעשה שיעור הלחיצות על האתר בתוצאות החיפוש עולה. ה-TITLE החלופי יכול להילקח מהתוכן של הדף עצמו, מקישורים או מה-Open Directory.

פייסבוק מציגה לייק גם לאפליקציות

הפוסט המקורי בבלוג של פייסבוק למפתחים

במסגרת כנס F8 של פייסבוק, הכריזה החברה מלבד התמיכה המדוברת בפרסומות בתוך אפליקציות, גם על האפשרות להטמיע את כפתור הלייק שלה גם באפליקציות ולא רק באתרי אינטרנט. עם זאת, הכפתור יעבוד באופן חלק לחלוטין רק אם המשתמש התחבר לאפליקציה דרך פייסבוק. אם לא, הוא יקבל את תיבת האישור של פייסבוק לפני שהתוכן מתוך האפליקציה ישותף עם אחרים.

כרגע התכונה זמינה אך ורק לאפליקציות ב – iOS, כאשר דווקא באנדרואיד יכולה בעתיד להיווצר סוג של כפילות בגלל שהחנות של Google Play משתמשת בנתונים מתוך גוגל פלוס כמו מספר האנשים שעשו לאפליקציה מסוימת +1…

מלבד התכונה הזו, פייסבוק סיפקה גם אפשרות דומה לשליחת הודעות מסנג’ר, לדוגמה, מאפליקציה לקריאת ספרים אלקטרונים. אפשרות נוספת מעניינת מיועדת לבעלי אתרים שמשתמשים בכניסה דרך פייסבוק ויוכלו לשלוח למשתמשים תזכורת בדמות הודעת PUSH להוריד את האפליקציה שלהם.

שיתוף אפליקציה

הודעת הפייסבוק שהקפיצה לצלמים את הפיוז

להודעה המקורית בעמוד חברת החשמל

קמפיין של חברת החשמל שפורסם בעמוד הפייסבוק שלה קרא לצלמים לבוא ליום ל “חווית צילום חד פעמית” ולצלם את עבודת ייצור החשמל במתקנים שלרוב סגורים לציבור הרחב. הבעיה החלה כאשר הגולשים קראו את הכתוב מתחת למודעה, אז הסתבר להם שהצילום עצמו יעשה ללא שכר תמורת “קרדיט וחשיפה” ותמונה אחת או שתיים מכל עבודה תוצגנה בתערוכה מיוחדת.

רבים מן הצלמים שראו בכך ניסיון לנצל אותם לא חסכו את שבטם מחברת החשמל והציעו לה בין היתר למכור לה חשיפה תמורת חשמל בחינם. גם ההסבר של חברת החשמל שהצלם יכול להשתמש בתמונות כאוות נפשו לכל צורך שהוא לא הצליחו לפייס אותם.

גם אם הרוגז של הצלמים מוצדק וגם אם לא, כנראה שמדובר בשיעור שיכול ללמד אותנו שבניגוד לטלוויזיה, באינטרנט וברשתות החברתיות כולם מחפשים את הקאצ’ והאותיות הקטנות.

הבעיה עם אתרי Press Release

לפוסט המקורי ב-Global Runner SEO

Bill Harzer, ללא ספק אחד מהאנשים הוותיקים ביותר בתעשיית ה-SEO  פרסם פוסט מעניין ובו הוא מתאר כיצד שיתוף פעולה דרך HARO הכניס את אחד הלקוחות שלו לצרות וגרם לו לקבל התראה על קישורים לא טבעיים בכלי מנהלי האתרים של גוגל.

HARO הוא שירות פופולארי מאוד בחו”ל שמספק בין היתר אפשרות של “עזרה לכתב”, במהלכה עיתונאים אנשי תוכן יכולים לפנות אל מקורות מהימנים לצורך ציטוט או קבלת מידע. במקרה המדובר, הלקוח השתמש בשירות, אך הכתבה עם הציטוט התפרסמה במספר מקומות שונים בו זמנית, כשלפחות אתר אחד קישר לאתר הלקוח. אותו אתר השתמש במספר טקטיקות לא כשרות של קידום אתרים כמו שכפול תוכן בתוך האתר או שימוש מסיבי בקישורים פנימיים, מה שלמעשה הכתים את האתר של הלקוח (תופעה שלעיתים מכנים אותה “שכונה רעה”, אם כי במקור היא מתייחסת לשרשרת של יותר משני אתרים מקושרים).

לסיכום, Harzer טוען שאין לתופעה הזו פתרון של ממש מכיוון שגם אם האתרים שמפרסמים את ה-PR עושים בדיקה מקיפה לתכנים שהם מקבלים, הם לא יכולים להיות אחראים לאתרים אחרים שמפרסמים אותם (אחרי הכול העיקרון הוא שהתוכן יזכה לכמה שיותר חשיפה). כמו כן, טור תגובה / דעה באתר Search Engine Land מציע שזה יכול להיות רעיון טוב לא לשים קישורים בתוכן אם חוששים שדבר כזה יכול לקרות.

גוגל מתחזקת בגזרת השופינג: רוכשת את Rangespan

לפוסט המקורי ב-The Wall Street Journal Digital

למרות שבדרך כלל אנחנו אוהבים להתרכז בקרב בין פייסבוק לגוגל, בארה”ב יש לגוגל מספר מתחרים בולטים נוספים, ואמאזון ששולטת ללא עוררין בתחום המכירות ברשת (אולי להוציא את ebay), מהווה את אחד האיומים הגדולים ביותר על גוגל, בעיקר בשם העובדה שגולשים רבים משתמשים בה כמנוע חיפוש ייעודי לקניות מקוונות (אך גם בגלל הכניסה שלה לתחום שירותי הענן).

שירות Google Shopping לא הצליח בינתיים לצבור פופולאריות ומחוץ לארה”ב הוא אף השתמש ככלי ניגוח על ידי הלובי שהגיש את הצעת אי האמון בגוגל. לכן, אין זה מפתיע שהרכישה החודשית של גוגל היא של שירות Rangerspan אשר נוסד ב-2011 על ידי מספר מנהלים ועובדים לשעבר באמאזון. עד כה השירות סיפק לקמעונאים אוטומציה של הכנסת מוצרים רבים לאתר וייעל את העבודה מול קמעונאים, אך המיזוג למעשה יבטל את השירותים האלו וסביר להניח שגוגל תשתמש ביכולות המעקב וניתוח המידע שהחברה פיתחה בשנות פעילותה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
61
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104780
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100228
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99130
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.