עמודי פרופילים חדשים ב-Vine, בוטים משתלטים על התעבורה ברשת ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

הידעתם? קובץ Robots לא נגיש יכול לחסום לחלוטין את האתר שלכם בפני גוגל

לדיון המקורי בפורום העזרה של גוגל

אחד הגולשים בפורומים של גוגל תהה האם יש קשר בין ההודעה שלפיה גוגל לא יכול לגשת לקובץ robots.txt באתר שלו ובין העובדה שגוגל לא מצליח לגשת למפת האתר שלו. התשובה של אחד מאנשי גוגל בשם Eric Kuan היא שאין קשר, אבל אם הזחלן של גוגל לא מצליח לגשת אל קובץ robots.txt, הוא יפסיק גם את הסריקה של שאר האתר כדי לא לסרוק בטעות קבצים שחסומים על ידי הקובץ עצמו. הזחלן יחזור לאתר בפעם הבאה ויבדוק אם הקובץ עדיין חסום, כך שלא מדובר במשהו שצריך להדאיג את מרבית בעלי האתרים, שאצל רובם זו עלולה להיות פשוט תקלה זמנית בגישה אל האתר.

חשוב להבהיר שהדבר לא תקף למי שאין לו כלל קובץ robots.txt, אז גוגל פשוט יסרוק את כל הקבצים שהוא מוצא באתר.

Vine מציגה את עמודי הפרופילים שלה

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

אם אתם מאלו שמשתמשים באתר Vine שמאפשר לכם להעלות סרטונים קצרצרים של שש שניות, מעכשיו תוכלו ליצור לכל הסרטונים שלכם עמוד פרופיל עם כתובת מותאמת אישית ולאפשר לאנשים לעקוב אחריכם. כמו כן, ניתן להוסיף תגובות לסרטונים עצמם ולהיכנס למצב טלווזיה, בו כל הסרטונים מוצגים ברצף.

לפי צוות הפיתוח של Vine, זו רק הסנונית הראשונה ובעתיד אנחנו צפויים לראות שיפורים נוספים שיהפכו את חווית הגלישה באתר לעשירה ומהנה אף יותר.

פרופיל ב-vine

מעט על מאחורי הקלעים של יוטיוב

לכתבה המקורית בכלכליסט

רוברט קינסל, סמנכ”ל בכיר בגוגל לענייני פיתוח יוטיוב, ביקר השבוע בארץ וחשף מעט מהמתרחש מאחורי הקלעים של אתר הוידיאו הפופולארי באינטרנט.

שאלה אחת מעניינת אותה נשאל קינסל היא מדוע הרבה מאוד מן הפרסומות בארץ לא ממוקדות לתוכן הנצפה אחריהן, והתשובה היא שהמבחר הקטן יחסית של מפרסמים בארץ כנראה לא מאפשר מיקוד טוב יותר, יותר אנשים מדלגים על פרסומות ולכן כל המודל עובד טוב פחות. זאת לעומת ארה”ב שם יש עשרות אלפי מפרסמים. עוד הוסיף קינסל כי תוכן חינוכי הוא זה שבדרך כלל זוכה למונוטיזציה הכי גבוהה.

נתון מעניין נוסף אותו חשף קינסל הוא שמבחינת אחוזי הצפייה לסרטונים מסוימים כמו Epic Rap Battles of History, מדובר באחוזים הדומים לאלו בטלוויזיה. ולמרות זאת, ביוטיוב לא הצליחו עד עתה להציב מודל תחרותי אמיתי לאתרים כגון נטפליקס (בו עבד בעבר כשבע שנים), אם כי קינסל מאמין שזה עוד יקרה. בנוסף לכך, מדבריו משתמע שביו-טיוב בונים לא מעט על הקהל הלא אמריקאי, שאחראי על לא פחות מ- 70% מן התנועה לאתר.

האם ייתכן כי 60% מן התעבורה ברשת מקורה בבוטים?

למחקר של חברת האבטחה incapsula

סקר של חברת האבטחה הישראלית incapsula שסקר 20,000 אתרים מ-245 מדינות ו-1.45 מיליארד ביקורים, מראה כי לא פחות מ-61.5% מן התנועה לאתרי אינטרנט ברחבי הרשת בשנה החולפת מקורה בבוטים של מנועי חיפוש, תוכנות פריצה, ספאמרים ומגרדי תוכן מאתרים (Scraping). רק 38.5% מהתנועה היא אנושית. החדשות הטובות, אם תרצו, הן שרוב התנועה הלא אנושית (כ – 31%) היא מאותם מנועי חיפוש, בה חל גידול של 55% מאז שנה שעברה. עם זאת, עדיין מדובר בירידה של יותר מ – 10% בתנועה האנושית לעומת 2012 (אז 49% מן התנועה הייתה כזו).

הפוסט עצמו מפרט גם על כל אחד מסוגי הבוטים המזיקים ומהו הנזק הפוטנציאלי אותו הוא יכול לגרום.

דו"ח טראפיק מבוטים

ככה לא בונים קמפיין כנגד סם האונס

לפוסט המקורי בחורים ברשת

קמפיין של משרד המדיה “זניט מדיה” בשיתוף פעולה עם טיים אאוט שהיה אמור להתמקד במועדונים ואזורי בילוי הומי אדם באזור המרכז, מושך אחריו לא מעט תשומת לב ברשתות החברתיות בארץ, אבל לא בהכרח בשל הסיבות הנכונות…

כמו שניתן לצפות, הרבה מאוד נשים (וגם גברים) לא היו מרוצים ממשחק המילים הלא ממש תמים כשהביקורת העיקרית כלפיו הייתה שהוא ממשיך ומעביר את המסר שהנשים הן האשמות במצבן… היו כמובן גם כאלו שלקחו את כל העניין ביתר קלילות ובין הממים והקריקטורות ברשת היה ניתן למצוא בדיחות על חשבון משחקי הכס (שמור על הכס שלך) ואפילו על חשבון העוף הדורס כוס החורבות.

תשמרי על הכוס שלך

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
27
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
58
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
93
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104983
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99351
מדיה חברתית
דנה רוזן
82452
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.