חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (3.11.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

אפליקציית החיפוש של גוגל מגיעה ל- iOS

לפוסט הרלוונטי באתר Marketing Land

אחרי שהייתה במשך חודשיים בתהליך אישור של אפל, מגיעה סוף סוף אפליקציית החיפוש של גוגל גם ל – iOS. התכונה החשובה ביותר של האפליקציה היא היכולת לבצע חיפוש קולי המזהה שאלות, בדומה לסירי וגם להשיב למשתמש בקולי אנושי.  באתר Marketing Land ביצעו השוואה בין שניהם, וגילו שסירי טובה הרבה יותר בזיהוי של השאלה עצמה, בעוד גוגל מתעקש פשוט להפנות את מה שאומרים לו למנוע החיפוש… לעומת זאת, גוגל טוב יותר בחיפוש של תמונות ושאלות מדויקות (כמה אנשים חיים בקייפ טאון?)

תכונות מעניינות נוספות של האפליקציה היא להפעיל את זיהוי התמונות הויזואלי של גוגל : במקום להקליד שם של עצם או חפץ , מצלמים אותו באמצעות המצלמה של האייפון או האייפד, וגוגל מזהה תמונות דומות. תכונה אחרונה שלא זכור לנו שראינו קודם, היא היכולת להפוך את החיפוש לויזואלי לחלוטין ולראות את כל האתרים בתצורת התצוגה המקדימה שלהם. מעניין איך ה – CTR היה משתנה אם זו הייתה דרך ברירת המחדל של הצגת התוצאות ב – Desktop…

אגב, למרות שממשק האפליקציה עצמו מתורגם לעברית כמו שאר מוצרי גוגל, הזיהוי הקולי תומך בעברית באופן חלקי ביותר : הוא אמנם מנסה להפוך את מה שאומרים לאותיות עבריות, אבל חסרה לו היכולת לזהות את השפה עצמה (“רכבת” הופכת משום מה ל – “תפוז”!), גם אם מדברים באנגלית, הוא בדרך כלל לא מזהה נכון את המילים בגלל המבטא הישראלי. למעשה, הדרך היחידה לחפש בעברית באופן קולי היא באמצעות הקראת שמות כמו “ברק אובמה”, אותם הכלי לפעמיים מצליח לאיית בחזרה באותיות עבריות (כנראה בעזרת התרגום האוטומטי של האלגוריתם).

גוגל מציגה חיפוש נוח יותר ב- Gmail

בדיוק בשבוע בו פורסם כי Gmail עקף את הוטמייל הוותיק במספר המשתמשים, גוגל מציגה חידוש שבוודאי יחסוך לחלק גדול מאיתנו הרבה כאב ראש: עד כה, כאשר היינו רוצים לחפש הודעה קודמת בזמן הקלדת הודעה חדשה, היינו צריכים לשמור את ההודעה החדשה כטיוטה, לחפש בתוך הדואר הנכנס ולחזור שוב לטויטה. מעתה ניתן להקליד הודעה חדשה בחלון קטן עם כפתור שליחה בלבד , כאשר ברקע מוצגת תיקיית הדואר הנכנס. את החלון אפשר לצמצם כמו את חלון הצ’אט או לגרום לו לרחף  בחלל ה- Gmail.

אם רק החיפוש של גוגל היה נעשה יותר פשוט ולא יותר מתוסבך…

אפשרות חדשה לשליחת מייל בג'ימייל

גוגל הופכת את דפי הערים שלה לחלק מ- Google Local

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

גוגל מבצעת צעד נוספת להפיכת גוגל פלוס לחלק אינטגראלי מחווית החיפוש, ומעבירה את דפי הערים שלה לפורמט החדש של התוצאות המקומיות (לשעבר, Google Places). העמודים החדשים עומדים נועדו לשרת את אותה מטרה, אבל כרגע הם לא מציגים תג מומלץ ליד העסקים שקיבלו ביקורות טובות וגם לא את ההצעות של גוגל לתושבים המקומיים. יתר על כך, מסתבר שלא כל הצוותים של גוגל שנועדו לשתף פעולה עם קהילות מקומיות, עדיין פעילים באותה מידה. יש לציין שמי שהייתה אחראית על חלק נרחב מהפרויקט הזה ואף התראיינה בעבר למגזין “דה מרקר” היא מאריסה מאייר, אשר כיום משמשת כמנכ”ל יאהו.

דף עיר בגוגל פלוס

הצרכנים עדיין מעדיפים את שיטות הפרסום המסורתיות

לסקר המקורי באתר Marketing Charts

חברת אדובי (יצרנית הפלאש) ערכה בחודש אוקטובר סקר בנוגע לשיטות הפרסום והשיווק המועדפות על הצרכנים, והתוצאות , איך לומר, מפתיעות. עיתונים וטלווזיה זכו ל – 45% מקולות המצביעים, פרסומים ופורומים צרכניים זכו ל – 28% אחוז מן הקולות, אתרי אינטרנט – 22%, עמודי מדיה חברתית 9% ובלוגים עם 4% בלבד… העובדה היותר מפתיעה היא שגם כאשר הסקר נערך בקרב אנשי מקצוע בתחום השיווק , התוצאות היו דומות למדי.

באופן לא מאוד מפתיע, מרבית הנסקרים דיווחו בנוסף שפרסומים מקוונים נתפסים בעיניהם בצורה שלילית או מטרידה.  למעשה, הם מקדישים זמן רב יותר להתעמקות ברכילות מקוונות מאשר בפרסומות מקוונות, אולי לפחות יהיו כמה סלבס שיוכלו למצוא לעצמם עבודה חדשה… (בריטני ספירס נתפסה בשעה ששתתה קוקה קולה?!)

המקורות המומלצים לשיווק ופרסום

משתמשים  באדסנס? כדאי שתקראו את זה

למדריך הרלוונטי בבלוג “יותר כסף מגוגל אדסנס”

משתמשי אדסנס בעולם ובארץ החלו לקבל מכתבים על כך שהתשלום הבא שלהם (שחל בערך עוד 28 יום) יושהה, כל עוד לא יאמתו את חשבון הבנק שלהם באמצעות מספר IBAN. למרות שאת המספר הזה אפשר למצוא בדרך כלל לאחר הכניסה לחשבון הבנק באינטרנט, היו לא מעט אנשים שחשבו שההסברים של גוגל לא מספיק ברורים.

לפי גוגל, שיטת התשלום החדשה תאפשר לבעלי האתרים לשלוט בצורה גמישה יותר בתקופה שבה יקבלו את התשלום או אפילו לקבוע תקרה חדשה לתשלום המינימאלי שישלח אליהם. מעבר לכך, המעבר לשיטה החדשה, גרם לכך שהרווחים החלו להיות מוצגים בשקלים ולא צריך לחכות לסוף החודש כדי לדעת כמה ייצא הסכום בשקלים לפי שער הדולר.

בקרוב בטוויטר – גילוי עתידות?

לידיעה המקורית באתר כלכליסט

שני חוקרים שעובדים ב-MIT פיתחו אלגוריתם שמסוגל לחזות מה יהיו הנושאים החמים בטוויטר על פי ניתוח של מידע היסטורי והפופולאריות של נושאים דומים בעבר. טוויטר הודיעה כי היא מברכת על פיתוח האלגוריתם (אחד מהחוקרים הוא עובד החברה) ושהיא דווקא יכולה להשתמש בו על מנת להתאים מחירי פרסום לנושאים מסוימים דרך רשימת הנושאים המקודמים בטוויטר. אגב, למרות שהאלגוריתם עוד לא שוחרר לחופשי, בתיאוריה לא צריכה להיות לו בעיה להתמודד עם כמויות המידע הענקיות העוברות ברשת החברתית מכיוון שהוא פועל בצורה סקלבילית (בה ביצועי המערכת גודלים באופן לינארי בהתאם למשאבים שהמערכת מספקת).

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
123
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104788
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100262
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99191
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.