חדשות: עדכון מסתורי בגוגל, גרף הידע בעברית, הצגת ביקורות ב- Adwords ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

העדכון המסתורי של ה- 25 ביוני

לפוסט המקורי בבלוג של Moz

לפני מספר ימים מאט קאטס אישר עדכון נוסף של גוגל שחל בתאריך ה- 25 לחודש. על העדכון עצמו קאטס לא הרחיב, אבל לפי המדידות של אתר MOZ, היה מדובר בעדכון שחולל סערה של ממש וגרם לברומטר הווירטואלי להגיע לשיא חדש של 113.3 מעלות פרנהייט… (לשם ההשוואה, עדכון הפינגווין המקורי גירד בקושי את ה- 100 מעלות).

לאחר ניתוח של התוצאות, הסתבר כי היה “פיק שלילי” גדול למדי בתוצאות שכללו התאמה חלקית של מילות המפתח של השאילתא בדומיין של האתר או בסאב דומיין שלו. כמו שאפשר לראות בגרף, מדובר במגמה שהתחילה כבר בחודש מאי,אבל הגיעה לשיא שלה ב – 25 ביוני.

עם זאת, ד”ר פיטר, שכתב את הפוסט, מציין בסופו כי בהחלט יכול להיות שהעדכון לא היה מכוון ספציפית לאתרים שעושים שימוש בהתאמה חלקית, וייתכן כי מדובר במדד איכותי אחר שהשתקף גם במדד ההתאמה החלקית

השפעה על הדירוגים

ההרחבה של Adwords לביקורות צד שלישי

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

אחת ההרחבות החדשות בממשק Adwords המחודש היא הרחבה המאפשרת למפרסמים להציג במודעות ביקורות של חברות צד שלישי בתוך המודעות שלהם, ממש כמו שפרסומות לסרטי קולנוע בעיתונות מופיעות כבר שנים… הביקורת יכולה להיות ציטוט מדויק או סיכום של הביקורת כולה, בתוספת קישור לאתר המקור של הביקורת, כאשר לחיצה על הקישור הנ”ל לא מחייבת את המפרסם.

כרגע גוגל לא מפרטת כיצד היא תפקח על כך שהביקורות אכן יגיעו מאתרים נורמטיביים, אך ניתן להבין כי כל מפרסם יצטרך לקבל אישור להשתמש בהרחבה, והאישור יבוצע באמצעות “מערכות אוטומטיות ואנושיות”. כמו כן, מפרסם שרוצה להשתתף בבדיקות הבטא של השירות החדש, צריך לפנות אל נציג Adwords ואין בעבורו טופס ייעודי.

ביקורות באדוורדס

המפרסמים בפייסבוק כבר מנצלים את ההאשטאג

לפוסט המקורי ב- SimplyMeasured

אתר SimplyMeasured שעוקב אחרי 100 המותגים הגדולים בפייסבוק מפרסם כי כבר כשבועיים אחרי הצגת התמיכה בהאשטאג, 56% מהמותגים הללו כבר עשו בה שימוש לפחות פעם אחת. כ – 18% השתמשו בה חמש פעמיים או יותר.

כאשר מסתכלים על סך כל הפוסטים של המותגים הללו שהכילו האשטאגס, הרי שהשיא היה בתאריך ה – 20 ביוני, אז כ – 26% מהפוסטים הכילו האשטאג. האחוז הזה ירד מאז ל – 14% בלבד ב – 24 לחודש, למרות שעדיין מדובר על מספרים מרשימים מאוד.

גרף הידע תומך חלקית גם בעברית

לפני כמה ימים הוצגה תמיכה ראשונית בגוגל ישראל במה שידוע בתור גרף הידע של גוגל. משום מה, דווקא הדוגמאות הרשמיות אותה נותנת גוגל בדף המתורגם לעברית של גרף הידע לא ממש עובדות, אבל מי שיחפש מושגים מסוימים כמו למשל “מקלונאים” (סדרה של מחלקת החרקים), יגלה כי גוגל מציגים תקציר של מאמר מויקפדיה בחלק השמאלי של המסך (או לפני התוצאות האורגניות אם אתם גולשים מהנייד).

במקרים מסוימים, גם חיפוש של פוליטיקאים כגון יאיר לפיד, מחזיר אשכול של עובדות. במקרה של לפיד מדובר בתאריך לידה, המפלגה שבראשה הוא עומד, תפקידו הנוכחי, הורים וחיפושים של פוליטיקאים נוספים.

גרף הידע של גוגל בישראל

גוגל מציגה טופס משוב לבעלי אתרים

לפוסט בבלוג למנהלי אתרים של גוגל

גוגל עושה את צעדיה הראשונים בשוק הרווי של מתן שירותי פידבק לבעלי אתרים, ומציגה טופס אוטומטי למדידת שביעות רצון של הגולשים. השירות ניתן בחינם למי שמוכן להסתפק בשאלות ברירת המחדל, ועולה כ- 5$ ל- 500 נבדקים אם אתם רוצים להתאים את השאלות באופן אישי. בכל אופן, השירות פועל כרגע רק בארה”ב ואינו מותאם לגלישה מהסלולר, כך שיש להניח שייקח עוד זמן עד שהוא יהיה רלוונטי גם אלינו.

שירות שביעות רצון לבעלי אתרים

GetKudos.me – הציגו המלצות חברתיות באופן אוטומטי

לאתר הרשמי של השירות

Get Kudos הוא שירות חדש לבעלי אתרים שסורק את הטוויטר, פייסבוק וכל שאר הרשתות החברתיות ומציג אצלכם באתר באופן אוטומטי אזכורים חיוביים של השירות או המוצר שלכם. כמובן יש דשבורד שבו ניתן לאשר אזכור כזה או אחר לפני שהוא מופיע ברשימה.

 בעתיד השירות יתמוך גם בהצגה אוטומטית של פרסומים לעיתונות (Press Release), הצגה של ציוני דרך (הגעתם ל- X משתמשים חודשיים או Y עוקבים) ופרסום של ברנדים שעושים שימוש במוצר.

כך הווידג’ט נראה באתר שלכם, כמובן אפשר לראות אותו בפעולה באתר הרשמי:

getkudos

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
46
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105068
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99692
מדיה חברתית
בן אורן
87802
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.