האם גוגל עומדת להרוג את גוגל פלוס, מנוע חיפוש ויזואלי בפינטרסט ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

Majestic SEO מציגים מדד להתאמה נושאית באינדקס שלהם

לפוסט המקורי בבלוג של Majestic SEO

Majestic הוסיפו לכלי האינדקס שלהם מדד חדש שבודק את מידת ההתאמה של דף לקטגוריות שונות ותת קטגוריות כמו למשל מוזיקה ואומנות, מוזיקה וטלוויזיה, חדשות מזג אוויר ועוד. המדד החדש הוא מדד מספרי כאשר לכל קטגוריה ראשית יש סולם צבעים משלה על מנת שיהיה קל לזהות התאמות שונות של אותו האתר במהירות (בדומה לאתר ריכוז הביקורות Meta Critic).

ב-Majestic טוענים שהמדד החדש הוא לא פחות ממהפכה ויכול לשמש אנשים מכל תעשיית השיווק והקידום באינטרנט שיוכלו להיעזר בו לטרגוט של פרסומות, בניית קישורים וכו’. למרות זאת, קשה יותר להבין איך המדד מחושב בפועל, אם כי חלק גדול ממנו כנראה מתבסס על התאמה קטגוריות של טקסט הקישורים שמובילים לאתר בדומה למדד ה –   Trust Rank(בגרסה של Majestic כמובן).

מעניין לציין שלמרות שידוע מזה כבר זמן רב שגוגל בודקים את הרלוונטיות של הקישור לעמוד המקושר ולא רק את האתר ממנו הוא יוצא (יש כאלו שמשערים שזה היה החלק המשמעותי ביותר בעדכון Mayday של 2010 שהובילו לשינויים בדירוגים על ביטויי זנב ארוך), רק בתחילת החודש הזה מאט קאטס הדגיש זאת שוב באחד מקטעי הוידיאו שלו, כך שהתזמון של Majestic לא היה יכול להיות טוב יותר.

פינטרסט חושפת מנוע חיפוש ויזואלי

לפוסט המקורי בבלוג של פינטרסט

פינטרסט מציגה מנוע חיפוש ויזואלי מבוסס תמונות שיוכל לעזור לגולשים באתר לחפש דברים כמו היעד הבא שלהם לחופשה או מסעדה טובה באזור בו הם מתגוררים. המנוע מתבסס על יותר מ-750 מיליון לוחות בהם יש לא פחות מ-30 מיליארד תמונות נעוצות שנבחרו על ידי גולשים באופן ידני. לפי פינטרסט, המנוע נועד לעזור לגולשים לגלות פעילויות או נושאים מעניינים שאולי לא היו חושבים עליהם בעצמם, ולכן בניגוד למנועי החיפוש הקלאסיים, הם יכולים להתחיל מחיפוש כללי ולאחר מכן להתמקד.

המנוע החדש מתוכנן בשלב ראשון למובייל ולכן לאחר שהמשתמש בוחר מילת מפתח ראשית, הוא עובר למסך בו התיוגים השונים בצורות תמונות מוקטנות נמצאים למעלה וניתן לגלול ביניהם במשיכת אצבע אופקית. מתחת לתיוגים עצמם מופיעות התמונות שגם ביניהן ניתן לגלול באמצעות משיכת אצבע.

האם גוגל עומדת להרוג את גוגל פלוס?

לפוסט המקורי ב-TechCrunch

השבוע נודע כי האבא של גוגל פלוס, ויק גונדוטרה החליט לעזוב את גוגל לאחר שמונה שנים של עבודה בחברה, מה שהעלה במהירות את השאלה מה ייקרה לגוגל פלוס עצמה? לפי טקראנץ’, ישנם מקורות בגוגל הטוענים כי קבוצת גוגל פלוס נמצאת בתהליך של פירוק והתכונות הבולטות של הרשת החברתית כמו האנגאאוטס ושיתוף תמונות יוטמעו במוצרים השונים של גוגל כמו למשל מערכת ההפעלה אנדרואיד (שקבוצת הפיתוח שלה נמצאת בבניין חדש בקומפלקס של גוגל). גם אם כרגע גוגל עדיין לא הכריזה על סופה של גוגל פלוס, היא כיום לא יותר ממת מהלך שמחכה שמישהו יגאל אותו מייסוריו.

המקורות טוענים גם שהפיכת התכונות השונות של גוגל פלוס לאפליקציות מובייל תחזיר את השליטה לגולשים שכבר לא יצטרכו ליצור חשבון גוגל פלוס כדי להשתמש במוצרים השונים של גוגל, עובדה שעצבנה לא מעט גולשים ולפי השמועות הנ”ל הייתה הסיבה העיקרית למתיחות שנוצרה בין גונדטורה לאנשי מפתח אחרים בחברה, ביניהם לארי פייג’ בעצמו (כזכור, המנכ”ל הנוכחי של גוגל). בנוסף זאת, ייתכן מאוד שרכישת וואטסאפ על ידי פייסבוק היוותה סטירת לחי לגוגל שהתחילה להבין שבעוד היא ניסתה לאחד את כל השירותים שלה דרך ממשק וובי אחד, המגמה היום ברשת היא הפוכה לחלוטין ורוב הגולשים מעדיפים להשתמש באפליקציות ייעודיות.

למרות כל השמועות האלו, חשוב לזכור שרק לפני מספר שבועות, גוגל חיזקה מאוד את העמודים העסקיים בגוגל פלוס באמצעות הטמעה שלהם לתוך מערכת Adwords, שלא לדבר על תג הכותב (Authorship) שבצורתו הנוכחית לא יכול להתקיים ללא פרופיל גוגל פלוס, כך שאם גוגל אכן החליטה לחתוך סופית את צינור החמצן של גוגל פלוס, הדבר יכול לקחת עוד זמן רב.

זירת הפרסום במובייל מתחממת לקראת כנס F8

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

לקראת כנס המפתחים של פייסבוק,  F8, שיתקיים השבוע, מתחילים להגיע פרטים נוספים על רשת הפרסום הניידת של החברה שתיקרא כנראה Facebook Audience Network – FAN. הרשת תאפשר למפתחים להציג פרסומות בתוך אפליקציות בגדלים סטנדרטיים או להתאים אותן ספציפית לכל אפליקציה כך שהן ייראו כמו חלק אינטגראלי ממנה. לדוגמה, תוכנות GPS יוכלו להציג אייקונים ומקומות מקודמים, ולעומת זאת אפליקציה לדייטינג תוכל להציג פרסומות לתוכניות טלוויזיה בצורת פרופילים פיקטיביים של דמויות מתוך התוכנית.

המהלך של פייסבוק מציג אותה בחזית אחת מול פלטפורמות קיימות כמו Admob  של גוגל, מה שיהפוך את התחרות בזירה הסלולארית הלא פשוטה למאתגרת אפילו יותר. בכל אופן, נראה שהמבחן האמיתי של הרשת יתבטא ביכולת שלה לשמור הן על המפתחים והן על המשתמשים מרוצים מבלי להפוך את שוק האפליקציות למערב הפרוע, בניגוד למצב היום ברשת “הקלאסית” בה חלק גדול מהאתרים ממאיסים את עצמם על הגולשים מרוב פרסומות פולשניות ובאנרים.

פייסבוק מתחזקת בגזרת החדשות ומשתפת פעולה עם Storyful

לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק

מספר סקרים שנעשו לאחרונה מצאו שהרבה מאוד גולשים צורכים חדשות דרך פייסבוק, אבל עדיין קשה מאוד למצוא את כל האייטמים החדשותיים שהגולשים מפיצים במקום אחד. נראה שפייסבוק מודעת לפרדוקס הזה ואולי זוהי אחת הסיבות שהניעה אותה להכריז על שיתוף פעולה עם Storyful, כלי המתמחה במציאת תוכן חברתי ששווה לשתף.

חדר החדשות של Facebook זמין בכתובת https://www.facebook.com/FBNewswire או בטוויטר וכולל את החשבון דרכו נמצא התוכן (איש הקשר) ותגיות רלוונטיות. לדברי פייסבוק, במהלך 2014 גדלה התנועה לאתרי מדיה מתוך פייסבוק פי 4, וההוספה של תכונות חדשות כמו נושאים מתחלפים (טרנדים) צפויה להגדיל אותה אפילו יותר.

חדשות בפייסבוק

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
89
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105060
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99617
מדיה חברתית
בן אורן
87795
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.