עדכון היונה של גוגל לחיפוש מקומי, למה ה-CPC באדוורדס יורד, יאהו מתחזקת בסלולר ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

פינגווין, פנדה ו… יונה?

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

בניגוד למה שרבים ציפו לו, העדכון השלישי במספר של גוגל שנקרא על פי שם של חיה לא זכה לכינוי זברה, אלא Pigeon (יונה), והפעם הוא נועד לשפר את אלגוריתם החיפוש המקומי של גוגל, כרגע בארה”ב בלבד. השינוי העיקרי בעדכון הוא הכללה של הסיגנלים מהחיפוש הכללי של גוגל גם בחיפוש הלוקאלי, כמו גם מספר תכונות וותיקות של גוגל כמו תיקון שגיאות אוטומטי, מציאת מילים נרדפות ואפילו גרף הידע.

בנוסף לזאת, העדכון אמור לשפר את המיקוד לפי מיקום ומרחק, תחום שבהחלט דורש שיפור, כפי שראינו בהתאמה המאוד חלקית של החיפוש הלוקאלי בישראל לנקודה הגיאוגרפית המדויקת של הגולש…

ניתוח מאוחר יותר של SEL מאתמול מראה כי כפי שאפשר לשער, אינדקסים מקומיים חזקים כדוגמת  Yelpאו TripAdvisor מקבלים יותר נראות בתוצאות, במיוחד אם מקישים את שם האתר בשאילתא: בעבר הנהלת Yelp האשימה את גוגל שהיא מצרפת קישורים לסיקורים מתוך גוגל לוקאל לצד אתרים רשמיים של מקומות בילוי המופיעות במקום הראשון בתוצאות, אפילו אם הגולשים מבקשים באופן ספציפי לראות תוצאות מתוך yelp… כעת לעומת זאת, דפים מתוך yelp מופיעים במקומות הראשונים במקרים האלו.

הופעת אינדקסים מקומיים בחיפוש

תופעה נוספת שנצפתה היא הופעה של אתרים לא אמריקאים כמו הגרדיאן או בלוגים שעוסקים בעסקים מקומיים כאשר מקישים שאילתא כללית כמו “מסעדות בסיאטל” בעמוד השני והלאה, והמשמעות היא שלאתרים עצמאיים של מסעדות כנראה יהיה קשה יותר להתברג במקומות ריאלים על החיפושים האלו (האתר הראשון מסוג זה שמופיע הוא בעמוד 3).

מדוע ה-CPC באדוורדס ממשיך לרדת והאם הוא קשור בהכרח למובייל?

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

ביום חמישי שעבר גוגל דיווחה על ירידה נוספת של 6% בעלות עבור כל לחיצה (CPC) באדוורדס, וזהו כבר הרביעי השמיני ברציפות בו היא מדווחת על ירידות כאלו, אם כי בעבר כבר נצפו ירידות חדות יותר (לדוגמה, ברבעון השני של 2012 הייתה ירידה ממוצעת של 12%).

לפי גיני מארווין מ-SEL שראיינה מספר חברות פרסום גדולות מן התעשייה, קל לחשוב שגוגל פשוט נמצאת במאבק קשה בגזרת הסלולר והרווחים ההולכים וגדלים של פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות בוודאי לא מקלות עליה, אבל העובדה שאחוז הלחיצות  הכללי ועקב זאת גם הרווחים ממשיכים לעלות בשיעור דו ספרתיים, מראה שאולי זוהי לא כל התמונה.

לאור זאת, היא מעלה כמה נקודות שמעניין לבחון אותן:

  • החדירה של גוגל ליותר שווקים מתפתחים כמו אפריקה, המזרח התיכון ואפילו חלקים מסוימים באירופה, מורידה את מחירי הלחיצות מכיוון שהעסקים בשווקים האלו פחות מבוססים וגם התחרות נמוכה יותר, אך לעומת זאת, נפח החיפוש הכולל גדל (ומכאן גם הרווחים).
  • הדבר נכון גם לגבי התקציבים שהושקעו בפרסום בסלולר בשווקים הללו (לפי חברת השיווק Covario, אלו כמעט הכפילו את עצמם).
  • גוגל מפרסמת נתונים נפרדים רק עבור אתריה שלה לעומת כל רשת האתרים שלה (כולל שותפי Adsense), אבל כל אחת מהקטגוריות האלו כוללות סוגים שונים ומגוונים של אתרים  – החל מיו-טיוב ועד ל – Google Finance, כך שקשה לבודד את ההשפעה של כל אחד מהאתרים האלו בנפרד.
  • מכיוון שהמחירים על פרסום בסלולר הם נמוכים יותר, גם אם נניח באופן תיאורטי שנתח השוק הכולל של גוגל לא משתנה, אבל יותר גולשים לוחצים על פרסומות בסלולר מאשר במחשבי Desktop, הממוצע עבור כל לחיצה יורד.
  • הדבר נכון גם לגבי פרסומות וידאו שהמחירים שלהן הוא נמוך יותר…
  • באופן כללי, כמו שכל מי שלמד סטטיסטיקה יודע, ממוצעים הם מדדים בעיתיים ולעיתים קרובות חמקמקים
  • מבחינת גוגל, הנתונים האלו מעודדים את המפרסמים להמשיך ולקנות פרסום (“הכסף שלך קונה יותר…”).
  •  מעבר לזאת, גוגל הודיעה לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) שהסיבה לכך שהיא לא מפרסמת נתונים יותר מפורטים היא על מנת “לא לבלבל את המשקיעים”, ובשורה התחתונה, המנייה של גוגל ממשיכה לעלות.

לסיום, רוב המרואיינים מסכימים על כך שלמרות הפופולאריות ההולכת וגדלה של המובייל, לא סביר שנראה שסך כל תקציב הפרסום שמופנה אליו יעבור את התקציב המסורתי ל – Desktop בזמן הקרוב, למרות שהוא ללא ספק ימשיך לגדול. אחת הסיבות לכך היא שיש קטגוריות בהן קשה מאוד לשלב פרסומות בצורה אפקטיבית, למשל, אתרי מסחר אלקטרוני שהם עמוסים מאוד גם בלי שטח המסך המצומצם (מה שגם, הגולשים עדיין לא סומכים מספיק על קניות בסלולר).

CPC בגוגל

כפתור Save בפייסבוק ואיך הוא יכול לעזור למפרסמים

לפוסט בבלוג החדשות של פייסבוק

אחד הדברים שהיו חסרים לפייסבוק עד עכשיו היא ללא ספק האופציה לשמור פריטים שאין לכם זמן לקרוא אותם בסבלנות כרגע (במיוחד בימי עבודה לוחצים), וזו גם כנראה תשובה לתיאוריות הגורסות שפייסבוק מציפה אותו בכוונה באינסוף מידע על מנת שנתחבר אליה באינפוזיה.

הכפתור החדש לא מוגבל רק לפוסטים, אלא יכול לשמש גם פריטים אחרים כמו תוכניות, סרטים, מוזיקה ומקומות. כרגע פייסבוק לא מציעה דרכים למפרסמים להשתמש בכפתור, אבל היא בהחלט עשויה להשתמש בו כדי להתאים את הפרסום למשתמש (למשל, כשלחיצה על שמור נחשבת כמו לייק או אפילו מעידה על עניין גדול יותר).

בכל אופן, כאשר האופציה תהיה זמינה לכלל הגולשים, האפשרות לצפות ברשימה השמורה אמורה להופיע ליד הקישור לאירועים, אבל גם אם לא תלחצו עליה, האלגוריתם של פייסבוק יזכיר לכם שיש לכם פריטים שמורים דרך הפיד.

Reddit רוצה להפוך לטוויטר? מציגה את שירת RedditLive

לפוסט המקורי בבלוג של reddit

Reddit הודיעה על פתיחת שירות redditlive לכל המשתמשים. השירות מאפשר לגולשים לפרסם עדכונים בזמן אמת הנוגעים לאירועים חיים, כך שמי שצופה בהם לא יצטרך לבצע רענון של העמוד על מנת לראות את העדכונים הבאים בשרשרת. העדכונים האלו לא קשורים ל-subreddits (ה-“האשטאגס” של reddit) והם מתפקדים באופן עצמאי למרות שאפשר להירשם גם אליהם.

כרגע נראה שהמשתמשים לא ממש יודעים איך לעכל את התוספת החדשה – חלק מהם משתמשים בה על מנת לעדכן באירועים חשובים באמת כמו המלחמה בעזה, בעוד אחרים משתמשים בה כדי לשלוח פידבק (למרות שיש subreddit מיוחד בשביל זה) או לבדוק את קצה גבול היכולת של המשתמשים האחרים… (לדוגמה, עדכון אחד ממשיך את המסורת ההיתולית של קיקסטארטר ומדווח על הכנת סנדוויץ’ בזמן אמת…).

יאהו נחלשים בחיפוש אך מתחזקים במובייל

לכתבה המקורית בגלובס

החודש התפרסם כי נתח השוק של יאהו בתחום החיפוש ירד לראשונה מתחת ל-10%, אך נראה שלפחות במובייל מצבה מעט יותר טוב: לא רק שמספר המשתמשים באתרי הסלולר שלה זינק מ-200 ל-450 מיליון תוך שנה אחד, אלא שכעת היא ביצעה רכישה של הסטארט-אפ flurry. flurry מנתחת תנועת גולשים סלולארית על מנת שמפתחים יוכלו להתאים באופן טוב יותר את האפליקציות שלהן ומפרסמים יוכלו ליצור פרסומות ממוקדות יותר.

זו כבר הרכישה ה-12 של יאהו מתחילת השנה, ונראה שיאהו תשתמש בשירותיה של Flurry  בעיקר עבור תחום הפרסום, שם יש לה יתרון משמעותי בתחום ה-Display. עם זאת, השירותים של flurry יישארו זמינים גם למפתחים חיצונים (ביניהם בין היתר סנאפצ’ט ופינטרסט).

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105013
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99454
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.