שינויים שצפויים בגוגל בקרוב, באנרים בעמודי תוצאות, איך עובד החיפוש של פייסבוק ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

כיצד עובד חיפוש הפוסטים של פייסבוק מאחורי הקלעים?

לפוסט המקורי בבלוג של פייסבוק

אחד ממהנדסי החיפוש של פייסבוק חושף מעט מאחורי הקלעים של חיפוש הפוסטים המדובר של האתר שנכנס לשימוש בשבועות האחרונות. חלק גדול מן הפוסט כולל נתונים טכניים שלא בטוח שיהיו רלוונטיים עבור גדול מאיתנו, אבל גם מבט על הנתונים היבשים שופך מעט אור על גודל המאגר העצום של פייסבוק : לא פחות ממיליון פוסטים חדשים נכתבים כל יום, ולכן אינדקס הפוסטים השלם כולל טריליוני פוסטים בגודל כולל של מאות טרה בייטים.

כמו כן, מעניין להתבונן גם בתהליך הדירוג של פייסבוק : התהליך עצמו מורכב למעשה משני שלבים- שלב השכתוב של השאילתא ושלב הניקוד הדינאמי. בשלב השכתוב השאילתה עצמה עוברת שינויים מסוימים שנועדו להחזיר תוצאות שיהיו רלוונטית יותר למשתמש עצמו. בשילוב הדירוג נלקחים בחשבון יותר מ – 100 פרמטרים שונים על מנת להחליט אילו תוצאות יהיו מדורגות במקום הגבוה ביותר. כמובן שסך כל התוצאות מגיעה לסדר גודל של מאות ואף אלפי פוסטים שונים, ולכן בדיוק כמו בגוגל, יש חשיבות מכרעת לעשר או עשרים התוצאות הראשונות.

אילו עוד שינויים צפויים לנו לפי מאט קאטס?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

במסגרת כנס PubCon שנערך בלאס וגאס, רמז מאט קאטס על כמה מהשינויים הצפויים בגוגל בשנה הקרובה. ברי שוורץ מ- Search Engine Roundtable אמנם לא זכה להיות שם בעצמו, אבל בהסתמך על מגוון של מקורות אחרים ברשת, הוא סיכם את עיקרי הדברים במספר שורות (כל מה שנכתב מעבר לעובדות היבשות היא פרשנות שלנו):

  • התמקדות בהאקרים מסוג כובע שחור: מחלקת הספאם של גוגל תגדיל את המאמצים להתחקות אחרי שיטות העבודה של ההאקרים האלו ולהקטין את ההשפעה שלהם על תוצאות החיפוש. לא ברור אם מדובר ממש בהאקרים שפורצים לאתרים או מקדמי כובע שחור, אבל בכל מקרה, מדובר במגמה הולכת ומתחזקת שלא צריכה להפתיע כמעט אף אחד בתעשייה.
  • אתרים המספקים תמונות פורנוגראפיות של קטינים: גוגל יעבדו באופן אקטיבי כדי לחסום אתרים כאלו, ולא רק בארה”ב. למרות המאמצים של גוגל, שווה להזכיר שרוב החומר הלא חוקי נמצא במעמקי הרשת האפלה (Darkweb) אליה אין לגוגל גישה בלאו הכי.
  • תיקון מדד ה-PageRank בסרגל הכלים של גוגל: לא ברור אם ומתי זה יקרה, עוד סימן לכך שאפילו גוגל בעצמה לא  מתייחסת כמעט ל – Pagerank בתור גורם דירוג משמעותי.
  • אתרים סלולאריים: עומדים להיות אלמנט מפתח ב – 2014, כך שמי שהאתר שלו עדיין לא פועל לפי הקווים המנחים של גוגל בנושא, אולי צריך להיות מודאג…
  • RequestAutoComplete: מדובר בהרחבה שגוגל מנסה לדחוף עם כרום ואמורה לבצע השלמה אוטומטית של טפסי תשלום ברשת.
  • עמודים שנשענים בעיקר על פרסומות: העדכון האחרון של האלגוריתם הנ”ל שנועד לפגוע באתרים שיש בהם יותר פרסומות מתוכן היה בתחילת 2012 ובקרוב צפוי לו עדכון מסיבי.
  • הפחתה יחסית במספר תגי ה- Authorship שיוצגו: גוגל יפחיתו בערך ב – 15% את מספר תגי ה – Authorship  שיוצגו בתוצאות החיפוש. ההמלצה היא לנסות ולתת לעצמכם יותר סמכותיות דרך מקורות שונים, כולל Rich Snippets באתר עצמו.
  • שיפורים בקריאת Javascript: גוגל יוכלו כנראה לקרוא בצורה טובה יותר סקריפטים של Javascript, ובכלל זאת ייתכן שגם קישורים.

חוק הנגישות הישראלי ומה הוא אומר לגבי האתרים שלנו

לפוסט המקורי בגייקטיים

תקנות חדשות שנכנסו לתוקף החל מסוף השבוע, מטילות קנס של 50,000 ש”ח ללא הוכחת נזק על כל אתר המעניק שירות או מציג מידע לציבור ואינו נגיש לאנשים בעלי מוגבלויות. המדובר בכל האתרים הרלוונטיים בסיומות ישראליות שיוקמו מעתה והלאה, כמו גם באתרים קיימים להם ניתנת תקופת הסתגלות של 36 חודשים.

למרות התקנות החדשות, לא ברור עד כמה ניתן ליישם ולאכוף אותן בפועל: באינטרנט הישראלי קיימים לא רק אלפי אתרים עצמאיים רלוונטים, אלא גם בלוגים ואתרים קטנים יותר המתארחים תחת אתרי אב. מנגד, התקנות קובעות גם שמי שמנהל דף פייסבוק יוכל להשתמש בכלי הנגישות הקיימים שם ולא ייאלץ לפתח בעצמו כלי נגישות חדשים דרך ה – API של פייסבוק.

בכל אופן, מידע מקיף יותר ניתן למצוא בדף הרלוונטי באתר איגוד האינטרנט הישראלי. הדף מפרט את הדירוגים השונים אודות אתרים נגישים ואילו אתרים הם היוצאים מן הכלל.

גוגל בוחנת הוספת באנרים גם בתוצאות החיפוש עבור מותגים

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

אי שם בשנת 2005 גוגל הבטיחה כי באנרים קופצניים או פופאפיים לעולם לא יופיעו בדף הבית שלה או בעמודי התוצאות, אבל כעת גורמים בגוגל מאשרים באופן רשמי שהיא בוחנת תצוגת באנרים עבור שאילתות ממותגות (ולכן התוצאה הראשונה היא בלאו הכי כמעט תמיד התוצאה של אתר המותג עצמו). הבאנרים עצמם גדולים יחסית, אך כרגע מוגבלים לכ – 30 מפרסמים בלבד ומופיעים עבור פחות מ – 5% מתוצאות החיפוש עבור מותגים אלו בסך הכול. כמו כן, למרות שנראה שהבאנר והתוצאות האורגניות מחוברים יחדיו, החלק הממומן הוא עדיין הבאנר בלבד.

אמנם קשה להגיד כי גוגל שברה את המילה שלה  (הבאנר עצמו הוא סטטי), אבל אין ספק שיש לא מעט מפרסמים, בעיקר הקטנים יותר, שלא יאהבו את הכיוון החדש אליו היא בחרה ללכת…

באנרים למותגים בתוצאות החיפוש

האם יוטיוב תפתח חזית מול שירותי הסטרימינג בתשלום?

לטור המקורי בדה מרקר

היום כבר לא נדיר למצוא פאבים ומקומות בילוי אחרים שמשתמשים ביו-טיוב בתור רשימת השמעה לכל דבר ועניין, וגם אתרים שמאפשרים להמיר קטעים מיו-טיוב לקבצי MP3 הם כבר ממש לא דבר נדיר, כל זאת למורת רוחה של תעשיית התקליטים והמוזיקה העולמית.

שמועות גורסות כי לקראת סוף השנה תחשוף יו-טיוב שרות האזנה בתשלום שיעלה 10$ בחודש ויאפשר למאזינים להאזין למוזיקה מבלי להיחשף לפרסומות. גם חברות המוזיקה עתידות להרוויח מן המהלך מכיוון שהתשלום שיקבלו יהיה גבוה יותר מהתשלום אותו הן מקבלות כרגע תמורת צפיות בפרסומות הצמודות לקליפים או לשירים השייכים לאמנים אותם הן מייצגות.

יש לציין גם כי לגוגל יש שרות מוזיקה משלה בשם Google Music  אשר אינו זמין בארץ ולא מהווה מתחרה משמעותי במיוחד בשוק לעומת שירותים כגון SoundCloud או iTunes.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105018
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99473
מדיה חברתית
בן אורן
87771
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.