חדשות: נזקי פינגווין 2.0, גם גוגל רוצה לרכוש את וויז, אדסנס לעיצוב רספונסיבי ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

עדכון פינגווין 2.0 – מיהם המפסידים הראשיים?

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

כפי שרובכם בוודאי יודעים, עדכון פינגווין 2.0 החל ביום רביעי לפני כיומיים וכבר עתה אתר Search Engine Land  החל לבצע “הערכת נזקים” על מנת להבין אילו אתרים ספגו הפעם את הירידות החדות ביותר. מסתבר שהאתרים שנפגעו בצורה הקשה ביותר הם אתרי פורנו, אתרי משחקים, אבל גם אתרים של מותגים גדולים כמו Dish.com (חברה לשידורי טלוויזיה בלווין) ואפילו אתר צבא הישועה (Salvation Army).

להלן הרשימה המלאה של האתרים שהפסידו הכי הרבה “נראות” בתוצאות החיפוש והקטגוריות אליהן הם משתייכים בהתאם למדידה של חברת SearchMetrics. כמובן שלא ניתן לבחון את כל מילות המפתח במסגרת המדידות האלו, אבל הן נחשבות למדויקות למדי. עורך המחקר מוסיף שלדעתו האתרים שהיו להם קישורים בלי הרבה נפח או קישורים ממקורות לא מהימנים, נפגעו בצורה הגדולה ביותר. כמו כן, ההשפעה במדינות כמו גרמניה הייתה גדולה יותר (מה שכנראה מעיד על כך שבמדינות אלו הייתה כמות גדולה יותר של ספאם).

מפסידים ומרוויחים בפינגווין 2

בינתיים בארץ, לא ניתן לתת תשובה חד משמעית כיצד השפיע העדכון: חלק מהמקדמים מדווחים על ירידות של עשרה מקומות, חלק דווקא על עליות והרבה דווקא על עליה של מותגים גדולים כמו 144 או דפי זהב לעומת אתרים קטנים יותר או מותגים אחרים. חלק מהמקדמים סבורים שעוד צפויים לנו לא מעט שינויים ותזוזות בימים הקרובים. בכל אופן, נפח הדיון מסביב לעדכון בקבוצות ובפורומים השונים קטן משמעותית יחסית לעדכון המקורי.

עקבו אחרי ההתפתחויות בקבוצה שלנו בגוגל פלוס >>

כיצד תשיגו חזרה חלק מהמידע האבוד על ההפניות לאתר שלכם?

טימוטי רזניק מ– SEOmoz העלה לרשת מצגת בה הוא מדגים ומסביר כיצד ניתן לקבל מידע מכמה מקורות ביחד, על מנת להפחית את התופעה של העלמות מילות המפתח מדיווחי Not Provided באנליטיקס והערפל שסובב סביב המקורות שמהם מגיעים מבקרים לאתר שלנו. לדוגמה, אחד הטיפים שלו הוא להשתמש בכמה מקורות מידע, כמו בכלי של SEOmoz בשם Fresh Web Explorer שמוצא אזכורים של האתר שלכם ברשת. שיטה אחרת היא לנסות ולפענח את המחרוזות המוצפנות של גוגל לפי ה – URL שהוא מנפק לאחר שמקלידים מילת מפתח ומחוברים לחשבון (אם הבנתי נכון…).

המצגת ארוכה למדי ומי שרוצה להפיק ממנה את המיטב, צריך לפנות לעצמו שעה או שעתיים, אבל היא יכולה מאוד לעזור לאלו שאחוז מילות המפתח הנסתרות הגיע אצלם ל–50% או מעלה מכך (במצגת מוצגים כמה מקרים של 75%!).

עכשיו גם גוגל במגעים לרכישת וויז

לכתבה המקורית בדה מרקר

יאהו קונה את טאמבלר? אלו כבר חדשות ישנות… אתר דה מרקר מדווח כי כעת גם גוגל מתחרה עם פייסבוק על רכישת וויז, כנראה מתוך הבנה שקנייה של וויז תעניק לפייסבוק יתרון בתחום המפות, בו יש כרגע לגוגל נתח שוק משמעותי עם Google Maps.

המחיר אותו דורשת וויז, כמיליארד דולר, ידוע פחות או יותר, אך המגעים עם פייסבוק נתקלו בקשיים בעיקר עקב הדרישה של פייסבוק להעביר את עובדי החברה למטה פייסבוק בעמק הסיליקון. אם גוגל תוכל להציע לוויז להשאיר את מרכז הפיתוח שלה בארץ או לאחד אותו עם מרכז הפיתוח הישראלי של גוגל, ייתכן ויהיה לה יתרון משמעותי במרוץ לסגירת העסקה.

עם זאת, הגורם שמסר את הפרטים אודות הצעת הרכישה של גוגל, ציין גם שקיימות מספר חברות טכנולוגיה אחרות שמעוניינות לרכוש את וויז ואף אחת מהן לא קרובה לחתימה (כלומר, נראה שלפייסבוק יש עדיין את הסיכויים הטובים ביותר).

מעתה ניתן להתאים מודעות אדסנס גם לעיצוב רספונסיבי

לפוסט בבלוג הרשמי של גוגל Adsense

גוגל שינתה את הקווים המנחים של מודעות Google Adsense, כך שיהיה אפשר להתאים אותן לאתרים בעיצוב רספונסיבי (אתרים עם עיצוב “שמגיב” ומשנה את עצמו לפי המכשיר עליו הוא רץ). נראה שהיתרון המרכזי יהיה טמון ביכולת להציג גודל שונה של מודעה עבור כל מכשיר, ולא כפי שהמצב הוא כיום – גודל מודעה קבוע, אפילו כאשר מדובר במכשיר עם מסך קטן.

בנוסף לכך, המפרסמים יוכלו בצורה זו ליצור כמה גרסאות של אותו העמוד עם סידור שונה של פרסומות (A/B Testing), לשנות ערוצי מודעות באופן דינאמי, או להסיר חלק מהתיוג של המודעות על מנת שהעמודים יטענו מהר יותר.

עם כל זאת, בגוגל שבים ומדגישים ששינויים אחרים למודעות כמו יצירת מודעות “מרחפות” שזזות יחד עם העכבר או הסתרת מודעות Adsense הן פעולות שעדיין אסור לבצע.

טוויטר כבר לא רשת “לזקנים” בלבד?

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

לפי סקר חדש ומקיף במיוחד שנערך בשיתוף של כמה גופי מחקר, פייסבוק היא עדיין הרשת הפופולארית ביותר בקרב בני נוער בגילאים 12-17 בארה”ב (94% השתמשו בה ב – 2012), אבל הרשתות האחרות ובמיוחד טוויטר מצמצמות את הפער במהירות : אם ב – 2011 רק 12% השתמשו בה, הרי שב – 2012 חל זינוק רציני וכ – 26% מן הצעירים עושים בה שימוש. המפסידה הגדולה ביותר היא MySpace שבעבר נחשבה למקום המפלט של הצעירים ובני הנוער     ברשת, אך ספגה ירידה רצינית מ– 24% ל – 7% בלבד!

אגב , רק 5% משתמשים בטאמבלר, מה שמראה שכנראה יאהו לא תוכל לקבל גישה לשכבת הגיל הזו, ותצטרך להסתפק בשכבת הגיל המבוגרת יותר של צעירים בגילאים 18-34, שם היא נחשבת לפופולארית יותר.

מספר נתונים מעניינים נוספים : לרוב הצעירים יש  עד 300 חברים, אך ל – 24% יש בין 300 ל – 600 חברים, ואם לפני שש שנים רק חצי מהם פירטו את שם בית הספר שלהם, כיום כ– 70% עושים זאת. כמו כן, רובם עדיין מבקרים ברשתות החברתיות מספר פעמיים ביום.

כאמור, בפוסט המקורי וכן בדיווח המלא, ניתן נתונים מפורטים עוד יותר.

פעילות צעירים ברשתות חברתיות

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105059
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99604
מדיה חברתית
בן אורן
87792
קידום אתרים
דנה רוזן
82470
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.