WooCommerce נרכשה ע”י Automattic, גוגל מציגה נתונים על אפליקציות ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מאשרת עדכון לאלגוריתם הליבה שלה

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

אחרי שבעלי אתרים רבים שמו לב לשינויים בדירוגים החל מתחילת החודש, גוגל מאשרת כי בוצע שינוי לאלגוריתם הליבה שלה בכל הקשור להערכת איכותם של אתרים (לכן יש כאלו שמכנים את העדכון הזה “עדכון האיכות” ולא עדכון פאנטום כפי שהתייחסנו אליו בשבוע שעבר).

כזכור, לא מדובר בעדכון שקשור לפנדה, פינגווין או אתרי ספאם באופן ספציפי, אלא כזה שעומד בפני עצמו. ייתכן למשל שחלק מהגורמים שקובעים את איכותם של הדפים השתנו, חלק התחזקו בעוד חלק נחלשו וכו’. לפיכך, צריך לקחת בעירבון מוגבל גם את “ההכרזה” של אתרים כמו Hubpages שהעדכון נועד לפגוע באתרי מדריכים באופן כללי… יש גם עדויות לכך שמגוון רחב של אתרים נפגעו או זכו לעוד נראות בתוצאות החיפוש, כולל אתרי חדשות ואתרי הלוואה בריבית.

להלן ההנחיות המנחות של גוגל בנוגע לאיכות התוכן באתרי אינטרנט (עברית).

גוגל יכולה לדעת על עונשים בזמן אמת

לפוסט המקורי ב – Searchengine Roundtable

מזה זמן רב כבר ידוע שגוגל יכולה לדעת אם אתר מסוים נענש באופן אוטומטי על ידי פנדה או פינגווין, אבל לפי וידאו חדש של ג’ון מולר, מסתבר שנציגי גוגל יכולים לדעת זאת בזמן אמת. בוידאו עצמו מופיע לגולש ששואל את מולר אם פינגווין עדיין משפיע לו על האתר הישן, ומולר עונה לו ממש באותו הרגע שלא, ולכן אין לו סיבה להתמקד בקישורים או דברים אחרים שקשורים בספאם.

מיד לאחר מכן הוא מוסיף ואומר שאין שום דבר גם באתר החדש ולכן זה הגיוני שהאתר עוד לא מפותח מבחינה אורגנית…

החלק המבאס הוא שאם למישהוא עלה רעיון שגוגל יכולים להוסיף מסך סטטוס על פעולות אוטומטיות שננקטו כנגד האתר בקונסולת החיפוש של גוגל (השם החדש לכלי מנהלי האתרים), מסתבר שלפי תגובה בטוויטר מגארי אליאס, גם הוא כזכור מגוגל, זה לא הולך לקרות בזמן הקרוב 🙁  … אולי בגלל שגוגל מפעילים על כל אתר המון אלגוריתמים וזה יכול לגרום ללא מעט אי הבנות או אפילו ניצול לרעה (Abuse) מצד מקדמי אתרים שינסו להנדס לאחור את האלגוריתם של גוגל.

Automattic רכשה את WooCommerce ונכנסת לעולם המסחר האלקטרוני

להכרזה של Woo ו- Automattic

חברת Automattic שמאחוריה מספר מרשים של מיזמים בתחום הקוד הפתוח כגון WordPress.com (יצירת בלוגים בוורדפרס  בקלות) ו-Askimet  (סינון תגובות ספאם) נכנסת לזירת המסחר האלקטרוני : החברה רכשה את פלטפורמת WooCommerce שמאפשר לכל אחד לפתוח חנות אלקטרונית בקלות ולטפל בנושאים מורכבים כמו ניהול מלאי, מיסוי ומשלוחים.

כבר בשלב זה קיימות בשירות לא פחות מ – 600,000 חנויות והחזון של Woo דומה מאוד לזה של Automattic : מדובר בשירות מבוזר שנתמך על ידי 55 איש ב-16 מדינות שונות מלבד הקהילה עצמה. ביחד עם Autoomattic, החברה המאוחדת תכלול 380 איש ב-42 מדינות שונות.

מבחינת מספרים, הפלאגין של WooCommerce זכה ליותר מ-7.5 מיליון הורדות ויותר ממיליון התקנות פעילות, ולפי סקר אודות פלטפורמות מסחר אלקטרוניות, הפופולאריות שלו כבר עברה את זו של מג’נטו בערך פי שלושה… ב-Automattic מאמינים שכעת יש להם הזדמנות להגדיל את היקף השימוש בוורדפרס ליותר מ-23% מכלל האתרים ב-Web והיעד שלהם הוא שאפתני במיוחד,להגיע ליותר מ-50%.

גוגל מציגה ציוצים במובייל

לפוסט המקורי ב-Inside Search

הציוצים מטוויטר בגוגל הופכים לרשמיים ומתחילים להופיע בחיפוש, לפחות במובייל בגוגל.קום באנגלית : החיפוש עצמו עובד אם מחפשים את מילת המפתח בתוספת המילה Twitter, אבל לפעמיים גם אם מחפשים אך ורק את מילת המפתח. לדוגמה, אם מחפשים את מלקולם X ביום ההולדת שלו, רואים ציוצים שמאזכרים אותו… בהמשך מתכוונת גוגל להביא את הציוצים גם לשפות וגרסאות נוספות של גוגל, מה שאולי ייתן הפעם קצת יותר מוטיבציה גם לישראלים להתחיל לצייץ.

ציוצים בגוגל

 

מידע על אפליקציות מתווסף לקונסולת החיפוש

לפוסט של גוגל בבלוג למנהלי אתרים

מעכשיו אפשר לראות מידע על שאילתות שנוגעות לאפליקציות אנדרואיד שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל ממש כמו שאפשר לראות שאילתות שנוגעות לחיפושים של אתרים. ההוספה של האפליקציה לקונסולת החיפוש (לשעבר כלי מנהלי האתרים) נעשית באמצעות כתיבת שם האפליקציה בפורמט  android-app://com.example וזאת לאחר שהמפתח אימת את הבעלות שלו על האפליקציה תחת חשבון המפתח שלו ב – Google Play. בנוסף לזאת, אפשר לשייך את אחד מאתרי האינטרנט המאומתים לאפליקציה עצמה.

כמו תמיד, בדו”ח של האפליקציה אפשר לראות נתונים כמו חשיפות, לחיצות ואפילו עמודים בתוך האפליקציה שזוכים לקישורי עומק מתוך תוצאות החיפוש באמצעות ה-App Indexing.

עוד תכונה מעניינת היא “אחזר כמו גוגל בוט” עבור אפליקציות, כך שגוגל מראה כיצד עמודים מסוימים באפליקציה נראים כאשר הוא סורק אותה. לדוגמה, דף של מתכון מסוים באפליקציית מתכונים. זו גם דרך טובה לגלות שגיאות בתוכן שגורמות לתוכן של האתר להיות זהה לתוכן של האפליקציה.

אחזר כמו גוגל לאפליקציות

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105020
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99493
מדיה חברתית
בן אורן
87774
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.