דפים מקושרים בבינג, Google Books ושימוש הוגן, תרגום אתרים מקצועי בקליק ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

בית המשפט קובע: פרויקט Google Books נכלל תחת הגדרת השימוש ההוגן

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

השופט הפדרלי Danny Chin שדן בתביעה אותה הגישה גילדת הסופרים האמריקאית נגד Google Books קבע כי גוגל תוכל להמשיך בפרויקט מכיוון שהוא נכלל תחת הגדרת השימוש ההוגן. בפסק הדין, Chin מציין מספר נקודות מפתח עיקריות שהביאו אותו להחלטה זו:

  • תקצירים – למרות שלכל ספר יש שלושה תקצירים שונים בתוצאות החיפוש, מנגנוני ההגנה של גוגל לא מאפשרים לקרוא את כל התקצירים בסדר המקורי שלהם וגוגל משחירה בכוונה חלק מן העמודים והתקצירים בספרים שעדיין יש עליהם זכויות יוצרים.
  • תועלת לטובת הציבור – הפרויקט של גוגל מאפשר למצוא מידע על ספרים בקלות יתרה, לחקור שינויים בשפה לאורך השנים, מרחיב את הנגישות לספרים, משמר ספרים נדירים שכבר אינם מודפסים עוד ועוזר לסופרים ובתי הוצאה לקבל הכרה מהקוראים ולכן גם להגדיל את הכנסותיהם.
  • הליך הדיגיטציה עצמו – הפרויקט של גוגל מבצע למעשה דיגיטציה של הספרים ובכך מעניק להם ערך מוסף ומכניס את הטקסט מן הספרים עצמם לתוך אינדקס שבו ניתן לבצע חיפוש וכך מקל לא רק על קוראים מן השורה, אלא גם על חוקרים ואנשי אקדמיה.

את פסק הדין המלא ניתן למצוא במסמך ה- PDF הזה

כלי מנהלי האתרים של בינג מאפשר לאמת גם “דפים מקושרים”

לפוסט המקורי בבלוג מנהלי האתרים של בינג

עדכון יוצא דופן בכלי מנהלי האתרים של בינג מאפשר לקבל מידע אודות שאילתות וחיפושים שהובילו לדפים המקושרים לאתר. דפים אלו יכולים להיות דפי פייסבוק, דפי מפתחים בחנות Google Play  או האפסטור, חשבונות טוויטר, ערוצי Youtube, דפים ב – Google Plus ועוד.

על מנת לאמת שהדפים אכן שייכים לאתר הראשי בחשבון, הזחלן של בינג מחפש קישורים לדומיין או לפחות לאחד הדפים בו, תהליך שיכול לקחת עד 72 שעות.

אין ספק שמדובר בתכונה שימושית מאוד, במיוחד למפתחי אפליקציות או מי שעיקר פעולות השיווק שלו מתבצעות ברשתות חברתיות ועד היום לא היה יכול לדעת מה היו מילות המפתח או הקישורים שהובילו אליו.

אמנם לא ברור עד כמה התכונה החדשה תהיה שימושית בישראל, בה החיפוש של בינג לא מאוד רלוונטי, אבל סביר להניח שגוגל לא תרשה לעצמה להישאר מאחור ותציג תכונה דומה בקרוב.

דפים מקושרים

חברת ספורט אלקטרוני נקנסה לאחר שהפכה אלפים משחקניה לכורי ביטקווין

לכתבה המקורית במגזין Wired

חברת ספורט אלקטרוני המארגנת משחקים מרובי משתתפים ובאופן אירוני משהו מבטיחה להם הגנה בפני רמאות במשחקים עצמם (Anti Cheat), נקנסה בכמה מאות אלפי דולרים על ידי התובע הכללי של ניו ג’רזי – זאת לאחר שהסתבר כי אחד מעובדיה הסוררים שתל בקוד התוכנה חלק זדוני שגרם למחשביהם של השחקנים לכרות מטבעות ביטקווין ללא ידיעתם. למרות שכמות המטבעות שנכרתה הייתה זעומה (כ-30 בסך הכול), הרי שכיום הם שווים לפי ההערכות לא פחות מ- 17,000$… העובד הסורר אמנם הודח, אבל התובע ממשיך לטעון כי גם מנכ”ל החברה שעדיין מכהן בתפקיד זה, היה מעורב במעילה…

מאז המקרה אמנם שוכללו אמצעי ההגנה של פרוטוקול Bitcoin, אבל אין ספק שהפרשה ממחישה שהחלום על מטבע בינלאומי אמין לחלוטין הוא עדיין רחוק… מעבר לכך, בזמן האחרון מראה המטבע קפיצות חדות לשני הכיוונים בערכו בשל “משחקים ספקולטיביים”, דבר שמקשה מאוד לסחור בו בתוך מטבע של ממש…

ממש שונאים את גוגל? למיקרוסופט יש בשבילכם חנות מזכרות

אל קטלוג Scroogled בחנות של מיקרוסופט

זוכרים את קמפיין ה- Scroogle שבמהלכו מיקרוסופט שלחה עקיצות לא מאוד מעודנות לכיוונה של גוגל? אז מעכשיו תוכלו לקנות מבחר של חולצות, כובעים ואפילו כוסות שיראו לעולם כמה גוגל “דופקת” אתכם, זאת בהנחה שאתם גרים בארה”ב ויש לכם כוח לחכות 3-4 שבועות עד שהמוצר המיוחל יגיע עד אליכם… לדוגמה, על אחת הכוסות המדוברת מופיע הלוגו של כרום בתוספת הכיתוב “הישאר רגוע בזמן שאנחנו גונבים את המידע שלך…”.

scroogled

סטארטאפ ישראלי בשם Bablic מאפשר לתרגם אתר באמצעות שורת קוד אחת

לאתר החברה

סטארטאפ ישראלי חדש בשם בבליק מציג דרך קלה במיוחד לתרגם אתרים משפה לשפה : במקום לשכור את שירותיה של חברת תרגום ולהתחיל לבנות את האתר מחדש בשפה זרה (כולל התאמה של קבצי עיצוב ועדכון התפריטים), כל מה שבעל האתר צריך לעשות זה להוסיף שורת קוד אחת, ותוך 5-10 יוכל לצפות באתר שלו לאחר שזה עבור תרגום מקצועי והתאמה מלאה לשפה החדשה לפי בחירתו.

כיצד הדברים עובדים מאחורי הקלעים? עד כמה שניתן להבין, החברה בודקת כל אתר באופן ידני ואז מחליטה האם להשתמש בתרגום ידני שנעשה על ידי צוות מתרגמים מרחבי העולם, או להשתמש בתרגום אוטומטי למחצה.

 בכל מקרה, אם האתר שלכם הוא קטן במיוחד ואתם לא עוברים את  ה – 2000 צפיות בחודש בתוכן המתורגם, תוכלו להשתמש בתוכנית הבסיס החינמית (POLO). לעומת זאת, אם האתר שלכם גדול במיוחד ואתם רוצים תוכנית ללא שום מגבלות על מספר השפות לתרגום ומספר הדפים הנצפים, תוכלו לבחור בתוכנית KIRK בעלות של 200$ לחודש . ישנן גם מספר תכניות ביניים בעלות של כמה עשרות דולרים לחודש.

Pinterest מציגה סיכות המפוזרות על פני הגלובוס

להכרזה הרשמית בבלוג לעסקים של Pinterest

Pinterest מציגים סוג חדש של סיכה שמאפשרת לכל אדם או עסק למקם את הסיכה המתלווה לכל צילום על גבי מפת העולם. הסיכות החדשות כוללות גם מידע נוסף אודות המקום בו נלקחה התמונה כגון כתובות ומספר הטלפון, כך שעסקים יכולים להשתמש בהם על מנת למשוך לקוחות חדשים. בחברה אף הלכו צעד קדימה והכינו פיד מיוחד שכולל אוספי סיכות מקומיות במקומות מוכרים כמו למשל אוניברסיטת מישגן או מלון ארבע העונות. הוספת המקום לסיכות מתבצעת כאשר בוחרים אוסף סיכות והופכים אותם ללוח סיכות (Pin Board).

למרות שהחברה מצהירה שהמטרה העיקרית מאחורי הסיכות החדשות הוא לעזור לאנשים  להעשיר את חווית הטיולים שלהם, אין ספק שהעיתוי מציב אותה בתחרות ישירה אל מול Google Places,Yelp ושירותים דומים.

place pins

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
66
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100242
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99147
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.