חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (22.7.11)

איתי ברנר

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו ברשת המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך אפשר להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

מותגים הולכים לאיבוד דרך גוגל+ (Search Engine Land)

מספר עמודים של מותגים מובילים בגוגל + מצאו את החשבון שלהם מושהה או נאלצו להפוך אותו לפרופיל פרטי. למשל, מי שינסה לגלוש אל העמוד של Search Engine Land, ימצא הודעת 404 סתמית שלא מפנה לשום מקום. דוגמה אחרת, מייסד Masable, פאט קאשמור, הפך את הפרופיל הכללי של האתר לפרופיל אישי שלו וכך מצא דרך ביניים בה הוא אינו עובר על החוקים (השם Masable עדיין מופיע מתחת לשמו בכותרת המשנה).

הרבה מאוד מותגים ואתרים גדולים חיכו לקבל אישור על קבלתם לתוכנית הניסיונות לעמודים עסקיים, אך Christian Oestlien , אחד האחראים על פרויקט גוגל + , כתב בפוסט כי עקב הביקוש הרב, הוחלט בסופו של דבר לא להתחיל בתוכנית הזו, אלא לקחת מספר מצומצם מאוד של פרופילים קיימים ולבצע עליהם את הבדיקות. Oestlien טוען שתוך מספר חודשים האפשרות תיפתח לכולם במקביל.

בעיה נוספת עם הסיפור הזה היא שלמרות שגוגל מבקשת לא לפתוח חשבונות חדשים, נראה שהיא לא היססה לסגור גם פרופילים שנוצרו בכלל בתקופת גוגל באזז או אף לפני כן, כמו הפרופיל המדובר של Search Engine Land (כל פרופיל ישן בגוגל הופך אוטומטית לפרופיל גוגל + עם ההצטרפות לשרות).

גם נטפליקס לא חסינה לביקורת (Clickz)

הסיפור של נטפליקס הוא אחד מסיפורי הסינדרלה הידועים ביותר של השנים האחרונות: מסוג של סטארטאפ קטנטן להשכרת סרטים דרך הדואר, הפכה למותג החזק ברשת של השכרות סרטים וסדרות בצורה דיגיטאלית תוך כדי שהיא מזעזעת את שוק השכרות הוידאו המסורתי (יש שטוענים שיש לה חלק גדול במצב הקשה בו נמצאת כיום בלוק באסטר בארה”ב).

למרות האהדה הרבה שיש לגולשים אל המותג, נראה שגם לנטפליקס יש עוד מה ללמוד: לאחר שהוחלט לפצל את החבילה הבסיסית לשתי חבילות נפרדות (DVD + סטרימינג) ולגבות על כל אחת מהן 7.99$ במקום 9.99$ על החבילה המאוחדת כפי שהיה לפני כן, גולשים החלו להציף את הרשתות החברתיות בתלונות ומספר גדול של מובילי דעה כתבו מדוע לדעתם זה הזמן לשקול לעבור לשירות אחר. בדיקה נוכחית של העמוד של נטפליקס בפייסבוק מעלה כי רק 1396 אנשים אהבו את הסטטוס, ולעומת זאת הוא קיבל לא פחות מ – 80,000 תגובות , רובן שליליות. (רק כדי לקבל פרופורציה, לעמוד עצמו יש כ – 1.6 מיליון אוהדים). גם ההודעה בבלוג של נטפליקס זכתה ללא פחות מחמשת אלפים תגובות ישירות (לא דרך פייסבוק).

חשוב להבין כי למרות שרוב המשתמשים לא בהכרח עושים שימוש בשתי החבילות, ישנו מספר רב של סרטים קלאסיים וסרטים פופולאריים שלא זמינים בסטרימינג כדוגמת הסנדק, צ’יינאטאון ואפילו “התחלה” של כריסטופר נולן מ – 2010. נכון לכתיבת שורות אלו, נטפליקס לא הגיבה על המחאה הזו בבלוג שלה או בעמוד הפייסבוק ונראה כי היא לא עומדת לחזור בה מהתוכנית להעלאת המחירים.

Bing מתכונן ל– HTML 5

אתר WinRumors מדווח על גרסה ניסיונות של BING עם תוצאות בסגנון גוגל אינסטנט וריבועי מידע בתחתית המסך המיועדים לאפשר ניווט נוח יותר. נראה גם שחיפושים מסוימים יחזירו מצגות ואנימציות שונות לפי מונחי החיפוש.

למרות דיווחים נוספים על אפשרות לראות את הניסוי באמצעות שינוי ההגדרות של העוגיות בדפדפן פיירפוקס, השימוש בטכניקה אינו מומלץ ועלול לגרום לחשיפת היסטורית החיפוש שלכם, מעבר לכך שהגרסה של בינג אותה רואים מהארץ היא בכל מקרה לא אותה גרסה שרואים בארה”ב.

בניגוד לעבר, לא פורסמו קטעי וידאו של הניסוי החדש, אבל כן פורסמו תמונות בסגנון התמונה הזו ממנה אפשר לקבל רמז על התכונות החדשות:

תכונות חדשות במנוע החיפוש בינג

מקור: WinRumors

גוגל Labs נסגרת (Google Operating System)

החטיבה בגוגל שאחראית לבדיקת מוצרים ניסיוניים ומאחוריה מספר הצלחות כמו Google Docs ו- Google Reader תיסגר בהדרגה והניסויים הקיימים ישולבו בתוך מוצרים אחרים. למרות זאת, ניסויים על מוצרים ותיקים שגם כן ידועים כ- Labs (למשל , Gmail Labs) וניסויים של מוצרי Android ימשיכו להתקיים כרגיל. לארי פייג’, אחד ממייסדי גוגל והמנכ”ל הנוכחי של החברה מסר שהם מעדיפים להתרכז כרגע במוצרים הפרסום, החיפוש ומוצרים אחרים שזוכים לפופולאריות גבוהה. בכיר במחלקת המחקר והתשתית מסר שהמדיניות לפיה 20% מזמן העובדים יוקדש לפיתוח פרויקטים חדשים לא תשתנה, אך המיקוד יעבור אל מספר מוצרים קטן יותר במטרה דווקא להאיץ את קצב השינויים. בהקשר הזה יש לציין כי בעבר נשמעו טענות גם מצד עובדי גוגל על כך שיש לחברה יותר מדי מוצרים והחפיפה ביניהם רבה.

עיצוב חדש גם בגוגל ישראל

העיצוב החדש והפשוט יותר של גוגל זמין גם בארץ (מעבר לפס השחור למעלה): השינויים הבולטים לעין הם כפתורי חיפוש בולטים יותר, דף בית עמוס פחות (הקישורים נמצאים ממש בתחתית) וסרגל צדדי עם כותרות אדומות ופחות אפשרויות פתוחות כברירת מחדל. השינוי כרגע הוא ויזואלי בלבד והתכונה החדשה שמציגה תמונות של כותבים לצד המאמרים שלהם בתוצאות החיפוש עדיין לא נראית לעין.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
27
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
57
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
93
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104981
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99346
מדיה חברתית
דנה רוזן
82452
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.