חדשות: האשטאגס בפייסבוק, תצוגה חדשה לגוגל מקומות, שירות חדש לעסקים ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מדוע התמיכה בהאשטאג תזניק את התפוצה של משווקים בפייסבוק?

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

התמיכה של פייסבוק בתגיות נושאיות (האשטאגס) מהווה ללא ספק שינוי משמעותי באופן בו פייסבוק מתייחסת אל מידע העובר בתוך הרשת שלה: אם עד כה היינו חשופים אך ורק לתוכן מהמעגל החברתי שלנו, כעת כאשר נלחץ על תגית מסוימת, נקבל פיד של פוסטים מכל רחבי פייסבוק (ניתן גם לחפש האש טאגס בתוך מנוע החיפוש הפנימי של פייסבוק). תכונה זו הופכת את פייסבוק לדומה יותר לטוויטר, ויש גם כאלו שמזהים בה פוטנציאל גדול להרחבת התפוצה של עסקים בפייסבוק.

בטור שלו ב – Marketing Land, Simon Penson מביא לכך כמה דוגמאות:

  • בעלי מותג יוכלו לזהות “סופר אוהדים” שעושים שימוש תכוף באשטאגס.
  • יהיה קל יותר לשתף אירועים המתרחשים בזמן אמת בפייסבוק (תחרות ישירה לטוויטר)
  • בעתיד סביר להניח שפייסבוק תציג רשימה של טרנדים חמים (שוב, בדומה לטוויטר). מפרסמים שיעשו בהם שימוש נבון, יוכלו לקבל חשיפה נרחבת גם מחוץ למעגל האוהדים הרגיל שלהם.
  • באותו אופן, קשה להאמין שפייסבוק תפספס את ההזדמנות להציע למפרסמים שלה העושים שימוש בקמפיינים ממומנים, התמקדות לפי האשטאגס.

האשטאגס בפייסבוק

פייסבוק מעדכנים את התובנות (insights) על עמודים

להכרזה המקורית של פייסבוק

פייסבוק הכריזה השבוע על תוספות ועדכונים לתובנות שהיא מספקת לבעלי אתרים. אם עד היום היינו צריכים להסתפק במדד – PTAT (כמה אנשים מדברים על זה…), מעתה עמוד התובנות של פייסבוק יחלוק לשלושה חלקים מרכזיים : עמוד, פוסטים ואנשים. בצורה זו, יהיה ניתן לראות למשל, כמה אנשים הגיבו על פוסט מסוים, או כמה אנשים הזכירו את העמוד עצמו בפוסטים שלהם. כמו כן, יהיה ניתן לראות נתונים דמוגרפים רק אותם אודות אנשים שהיו מעורבים בצורה כלשהיא…

גם מדד הויראליות שונה והפך להיות “מדד המעורבות”, כאשר הוא כולל את מספר הפעמיים שאנשים לחצו על פוסט מסוים.

תובנות חדשות נוספות הן תובנות שליליות. כלומר, יהיה אפשר לדעת כמה אנשים החביאו פוסטים או עשו Unlike  לעמוד.

תובנות בפייסבוק

תצוגה חדשה לתוצאות מקומיות בגוגל.קום

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

גוגל החלה להציג תוצאות מקומיות בפורמט “קרוסלה” המוצגות כאשר המשתמש מחפש מוקדי בילוי מקומיים כגון בתי מלון, פאבים או מסעדות. התצוגה החדשה מופיעה על רקע שחור לפני שאר התוצאות האורגניות ותוצאות נוספות מוצגות כאשר המשתמש לוחץ על החץ הימני. אם המשתמש לוחץ על תוצאה מסוימת, הוא מקבל את המידע המקומי שכבר הורגלנו אליו כגון מפה, שעות פתיחה ומספר הביקורות ממשתמשי גוגל ו- Zagat.

כרגע, מי שגולש מהארץ לא יכול לצפות בתצוגה החדשה, אבל גוגל מתכוונת להרחיב אותה לאתרי גוגל נוספים ברחבי העולם.

עיצוב חדש לתוצאות מקומיות

גוגל: שלחו “בקשות מחילה” רק אם האתר שלכם נענש ידנית

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל

בפוסט חדש שפרסמה גוגל, היא שבה ועונה על כמה שאלות הקשורות לבקשות הכללה מחדש של אתרים וקישורים נכנסים לאתרים (לדוגמה, “איך אני יודע אילו קישורים להסיר?”). הנקודה החשובה ביותר בפוסט היא שאם אתם בטוחים בוודאות שהאתר שלכם נענש בגלל אלגוריתם מסוים ולא עקב פעולה ידנית, אין טעם להגיש בקשה. עם זאת, גוגל כותבים גם שבמידה ואתם לא בטוחים מהי הסיבה לדירוגים, אפשר לנסות ולשלוח בקשה בכל מקרה. (מה שלא מוזכר בפוסט הוא שהתשובה של גוגל בדרך כלל מציינת האם ננקטה נגד האתר פעולה קונקרטית או לא).

שירות חדש מאפשר להפוך כתובת לקישור GPS (כולל הטבה לקוראי AskPavel)

השירות החדש Auto-Mate.Me, מאפשר לבעל עסק להפוך את כתובת העסק שלו באתר לקישור\באנר וכאשר לוחצים עליו ייפתח חלון עם אפשרות לבחור תוכנת GPS כדי לנווט לכתובת העסק. העסק לא מתפלפל עם הסברים מורכבים והלקוח מקבל ישר לינק אליו. ממש לא ברור איפה הפתרון הפשוט הזה היה עד היום.

המוצר הזה כרגע בחינם, אבל עומד לסגור את ה- Beta בעוד שלושה חודשים. בלעדי בשביל הקהילה המוצר יהיה פתוח לשנה שלמה למי שירשם עד סוף יוני.

אין התחייבות משום סוג ולא צריך כרטיס אשראי כדי להירשם. כדי לקבל את ההטבה יש להיכנס לאתר ולהירשם.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
52
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100213
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99106
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.