גוגל הענישה את רשת הפוסטים האורחים הגדולה בעולם, אנדרואיד לשעונים חכמים ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

חדש ב- Google Alerts: סינון לפי שפה ומדינה

לפוסט המקורי ב- Google Operating System

תוספת מבורכת ל-Google Alerts מאפשרת להגדיר התראות רק עבור שפות או מדינות מסוימות. הדבר יכול לחסוך למקדמי אתרים הרבה מאוד כאב ראש מכיוון שעד כה על מנת להשיג אפקט דומה, הם היו צריכים להשתמש ב – Alerts מתוך הגרסה הרלוונטית של גוגל. כך זה נראה בגוגל התראות ישראל:

התרעות חדשות

האם גוגל הענישה את MyBlogGuest?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

ביום רביעי הודיע מאט קאטס על מה שכבר היה ידוע לרבים בתעשייה: מעתה גוגל לא תסתפק רק בענישה של רשתות ייעודיות להחלפת ובניית קישורים, אלא תעניש גם רשתות של פוסטים אורחים. קאטס אמנם לא ציין איזו רשת נענשה, אבל מכיוון שבאותו תזמון ממש, רשת myblogguest.com נעלמה מתוצאות החיפוש (מי שינסה לחפש אותה ימצא את חשבון הטוויטר במקום הראשון), סביר מאוד להניח שזו הרשת שנענשה. בנוסף לכך, ב-SEL אומרים שיש כמה בעלי אתרים שפנו אליהם לאחר שקיבלו הודעה על ענישה ידנית בכלי מנהלי האתרים. המייסדת של הרשת, אן סמארטי, טענה שבניגוד לאתרים אחרים, הרשת מעולם לא מכרה קישורים תמורת כסף, ולכן ההחלטה של גוגל לפגוע דווקא בהם לא ברורה לה.

התגובה של מייסדת האתר, אן סמארטי, פורסמה באתר Search Engine Journal.

פייסבוק בוחנת פרסום וידאו בקנה מידה גדול

לפוסט המקורי בבלוג של פייסבוק לעסקים

לפני שבוע פייסבוק הרחיבה אודות התוכנית שלה לשילוב פרסומות וידאו בפיד של המשתמשים. לדבריה של פייסבוק, הניסוי אותו ערכה  עם הפעלה אוטומטית של קטעי וידאו בספטמבר הוכיח את עצמו והראה על עלייה של 10% במעורבות של הגולשים בכל הקשור לווידאו בפיד שלהם.

 הניסוי הנוכחי יגרום לכך שחלק מן הגולשים יראו פרסומות וידאו קצרה מאוד (כ-15 שניות) לסרט “מפוצלים”, אך הסרטון עצמו יתחיל לפעול ללא צליל. אם המשתמש יחליט ללחוץ על הסרטון או להגדיל אותו למסך מלא, הצליל יתחיל לפעול. אם המשתמש ימשיך לצפות בסרטון gs לסופו, תופיע “קרוסלה” עם שני סרטונים נוספים. לסיום ובדומה לניסוי הקודם, אם אתם משתמשים באפליקציה של פייסבוק, הסרטונים יפעלו רק לאחר שהם כבר ירדו למכשיר שלכם או כשאתם מחוברים עם חיבור Wi Fi.

בפייסבוק מדגישים שמדובר בניסוי מוגבל ולכן כרגע הם לא יכולים להתחייב אם ומתי האפשרות תיפתח לכלל המפרסמים ומהם הקריטריונים לפיהם יהיה ניתן להצטרף לתוכנית, אך ניתן להבין כי מדובר בתכונה שפונה בעיקר לחברות ומותגים גדולים מאוד שיש להם קהל יעד בין לאומי.

ארדואן נגד טוויטר (וההפך)

לכתבה המקורית בכלכליסט

האם טוויטר היא כלב השמירה של הדמוקרטיה? אם לשפוט לפי הדרישה של ארדואן לחסום את טוויטר, נראה שכן: ראש ממשלת טורקיה הורה לרגולטור התקשורת הטורקית לחסום את הרשת החברתית לאחר שזו סירבה להסיר קישורים למקורות ברשת שהאשימו את ארדואן בשחיתות. ארדואן לא הסתפק בזה והוסיף ש- “טוויטר שמיטר. לא אכפת לי מה העולם יגיד. כולם יראו מה כוחה של הרפובליקה הטורקית”.

טוויטר לא נשארה חייבת ופרסמה דרך באמצעותה אפשר לשלוח ציוצים באמצעות הודעות SMS בלבד וללא צורך להשתמש בשירותי VPN (המאפשרים לעקוף את החסימות המקומיות של הספקים הטורקים). בנוסף לכך אמרה כי היא עומדת ביחד עם המשתמשים ומקווה כי גישה מלאה תחזור בקרוב.

מלבד סגן נשיא הנציבות האירופאית ודובר קנצלרית גרמניה שגינו את הפעולה, גם נשיא טורקיה, עבדוללה גול בעצמו התנער ממנה ואף המשיך לפרסם ציוצים בחשבון הטוויטר הפרטי שלו.

גוגל חושפת מערכת הפעלה לבישה: Android Wear

לפוסט הרשמי בבלוג של גוגל

גוגל גם חשפה השבוע את הגרסה הלבישה של אנדרואיד, אנדרואיד Wear. המערכת משתמשת ביכולות Google Now וזיהוי קולי על מנת לספק למכשירים שישתמשו בה יכולות דומות לאלו של Google Glass, כולל כל אותן “התראות סביבתיות”. מעבר לכך, במערכת ההפעלה החדשה יושם דגש על מדדים בריאותיים שונים כמו למשל תזכורות לגבי תזונה או משוב על מהירות ההליכה והריצה של המשתמש בזמן אמת. כמו כן, יכולות הזיהוי הקולי ישתלבו עם מכשירים אחרים מבוססי אנדרואיד להפעלה קלה, כך שאם תרצו למשל להחליף שיר בסמטארפון שלכם או להפעיל את הטלוויזיה החכמה שברשותכם, תוכלו לעשות זאת ללא מגע יד אדם.

נקודה לא פחות מעניינת היא ששני המכשירים הראשונים שיתמכו במערכת ההפעלה החדשה יהיו מתוצרת LG ומוטורולה כשסמסונג כבר הציגה בחודש שעבר קו שעונים נפרד המבוסס על מערכת ההפעלה שלה בשם Tizen, ובכך נראה כי המתיחות הקיימת בלאו הכי בין שתי החברות עולה מדרגה נוספת. אגב, Moto 360 מפותח על ידי Motorola Mobility שכיום שייכת למעשה לגוגל עצמה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
87
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
104
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
44
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105051
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99579
מדיה חברתית
בן אורן
87785
קידום אתרים
דנה רוזן
82469
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.