חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (22.12.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

פרויקט גיימפיקציה 2.0 של צה”ל עולה לאוויר (בלעדי)

הסבר על IDF Ranks בבלוג של צה”ל

ביום רביעי התקיים כנס GameIS 2012 של עמותת המשחקים הדיגיטליים בישראל, בין היתר, הרצו בכנס רב”ט עידו טל וסגן בריזלי על פרויקט IDF Ranks 2.0. עידו טל הוא מתכנת ומעצב משחקים עוד מלפני תקופת גיוסו, ולמעשה הוא זה שהביא אלמנטים ממשחקי מחשב (משחוק) אל תוך הבלוג החברתי של צה”ל.

במהלך ההרצאה הסבירו טל ובריזלי כיצד הפרויקט גורם לאנשים שמעולם לא ביקרו בישראל לשתף תכנים צהל”ים ברשתות חברתיות וכך בעצם לתרום למאמץ ההסברתי. כאשר כל משתמש מקבל נקודות ואותות על פעולות שונות, הוא חווה תחושת השתייכות חזקה למרות שהוא אינו חלק מצה”ל “האמיתי”. במהלך הבטא, אנשים שלא מגיעים מעולם הגיימינג, הבינו את העיקרון מהר מאוד, והתחרו אחד עם השני על מספר נקודות, תוך כדי שהם מוצאים באגים וצ’יטים (דרכים מהירות לקבל הישגים) בלי שבעצם התכוונו לכך…

מבחינת אנאליטיקס, טל אומר שהפרויקט גרם לכך שהמשתמשים צופים ביותר דפים בתוך האתר וחלק גדול מהתנועה אליו מגיעה רק דרך רשתות חברתיות. בסוף ההרצאה, שאלתי את בריזלי האם יש להם מחלקה שמפיצה את התכנים גם בצורה אורגנית, והיא ענתה שלמעט הקפדה על תגי מטה תקינים, אין להם דבר כזה. למישהו יש הצעות ייעול? 🙂

IDF Ranks

פנדה #23 – מהדורת חג המולד

לפוסט המקורי באתר SEL

רצף העדכונים המטורף של פנדה לא מפסיק, והפעם גוגל מכריזה על כך שלפחות 1.3% מן השאילתות באנגלית השתנו, אחוז שינוי גדול מאוד לעומת כל העדכונים שהיו מאז חודש ספטמבר. כמו תמיד עם גוגל, חלק מהגולשים כולל ברי שוורץ עצמו (הכותב של הפוסט שעורך גם את Search Engine Roundtable), ראה שינויים כבר לפני שבוע, אך גוגל הכחישה את העדכון עד ליום אתמול.

היעד הבא של גוגל – סרגלי כלים?

לכתבה המקורית בכלכליסט

החל מחודש פברואר, גוגל עתידה לפגוע קשות בהכנסות של חברות כמו “בבילון” אשר מתבססות על סרגלי כלים. מכיוון שגוגל היא למעשה זו שמספקת את הפרסומות לסרגל הכלים (הגולש מקבל גרסה של גוגל עם יותר פרסומות מאשר בדרך כלל כשהוא מחפש דרך הסרגל), סרגלי הכלים הללו לא יהיו שווים הרבה בלי החיפוש של גוגל, בוודאי לא בשווקים בהם גוגל הוא מונופול (כמו בארץ ואנגליה).

אלו הן ההנחיות של גוגל:

  • המשתמש לא יקבל תוכנה שבה התקנת הסרגל כבר מסומנת.
  • הוא יוכל לדלג על התקנת כל התוכנות הנלווית בלחיצת כפתור פשוטה.
  • כאשר הוא מסיר את התוכנה הראשית שהוריד, תוסר ביחד איתה גם כל התוכנות הנלוות וסרגלי הכלים.

מנכ”ל בבילון כבר בירך על הצעד ואמר ש- “החברה שלנו לא יכולה להתייחס לנושאים הקשורים למדיניות גוגל, אבל בכל הקשור אלינו, אנחנו מברכים על כל מהלך כזה שיוצא אינטרנט טוב יותר עבור כולנו. אינטרנט טוב יותר משמעותו שירות טוב יותר ללקוחות והכנסות גבוהות יותר לספקי שירותים, דוגמת בבילון”.

לפי הכתבה של כלכליסט, גם שאר החברות אינן מוטרדות במיוחד מן המהלך וראשיהן בטוחים כי יוכלו לעקוף את המגבלות הללו.

סוף העולם? פייסבוק תתחיל לגבות דולר על הודעות לזרים!

לפוסט המקורי בדה מרקר (נלקח מבלומברג)

לצערנו הראשון באפריל עוד לא כאן… בעוד אינסטגרם (שהיא כעת חלק מפייסבוק) הודיעה שתחזור בה מההחלטה לעשות בתמונות של גולשים ככל העולה על רוחה, פייסבוק עצמה הודיעה דווקא שהיא שוקלת לדרוש דולר על שליחת הודעה לזרים. כלומר, אם אני בתור משתמש פרטי רוצה לשאול אדם שהוא לא חבר שלי שאלה, אני צריך לשלם לפייסבוק.

“אבל צוקרברג, אמרת שפייסבוק תמיד תהיה בחינם…”

הדוא”ל לא מת, הוא פשוט עבר לסלולר!

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

מחקר חדש מגלה כי למרות שנהוג לחשוב שהשימוש בדואר האלקטרוני מת, הרי שאחוז השימוש בו במכשירים סלולריים דווקא עולה. מרבית המשווקים אף טוענים הם יגדילו את התקציבים וישימו דגש על שיווק דרך דואר אלקטרוני, ורק לאחר מכן יעדיפו לקדם את הערוץ החברתי,  הסלולרי , האורגני והממומן (ראו תמונה). כמו כן,רבים מן המשווקים רוצים להתמקד בקמפיינים משולבי דוא”ל וסלולר או דוא”ל וחברתי.

עוד ממצא מעניין מראה כי הגולשים מאוד בררנים לגבי הדואר אותו הם קוראים בסלולר, יותר בררנים מאשר כאשר הם קוראים אותו באאוטלוק או בדואר רשת. כך למשל,  כ- 40% יעדיפו לפתוח מכתב של משווק או חנות על גבי הסלולר, אך במחשב האישי, 60% יעדיפו לפתוח מכתב מן הבנק. למרות שעורכי הסקר לא מנסים להסביר את הממצא הזה, אנחנו מעריכים כי סף הסבלנות של הגולשים לביוקרטיה על גבי הסלולר, כאשר הזמן דוחק, הוא פשוט קצר מדי.

הגדלת שימוש

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
66
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
32
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105005
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99404
מדיה חברתית
בן אורן
87762
קידום אתרים
דנה רוזן
82458
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.