חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (16.2.13)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

האם גוגל ביטלה את Google Alerts?

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

דני סוליבן מ-SEL הוא משתמש נלהב במיוחד של Google Alerts, אותן התראות שגוגל שולח כל פעם שמופיעה תוצאה חדשה על מילת מפתח שהוגדרה בהתראות. הבעיה היא שבזמן האחרון, הוא גילה שהמערכת של גוגל מפספסת לא מעט אזכורים חדשים שלו ברשת שהוא מוצא בעצמו באתרים שונים.

מי שמכיר את גוגל, יודע שבדרך כלל היא מודיעה כאשר היא סוגרת שירות מסוים, ולכן לא ברור אם היא סגרה את השירות ופשוט לא הכריזה על הסגירה, או שיש כאן באג אמיתי שאף אחד עוד לא ממש דיווח עליו בקנה מידה גדול.

גם לכם זה הפסיק לעבוד?

האם גוגל תספק לנו דוגמאות לקישורים רעים?

מאז שגוגל התחילו לשלוח לבעלי אתרים עוד ועוד הודעות על קישורים לא טבעיים (לפי המספרים שלהם, כ- 90% מהם קשורים ישירות לפעולות כובע שחור), הרבה מאוד אנשים שלא בהכרח השתמשו בטכניקות כאלו במודע (לדוגמה, הם שכרו את שירותיה של חברת קידום לא מקצועית), טענו שהם לא יודעים אילו קישורים הם הקישורים הרעים שעליהם להסיר.

כהרגלו, קאטס מסביר על קישורים באיכות נמוכה וגם קצת על קניית קישורים, אבל בערך בדקה אחת אל תוך הוידאו, הוא זורק את הפצצה, והיא שגוגל תתחיל לתת לבעלי אתרים דוגמאות לקישורים בעייתיים. החדשות הרעות הן שהקישורים האלו כנראה יכללו רק בהודעות שנשלחות על ידי אנשי גוגל ולכן, מי שנפגע מעדכון אלגוריתם בלי לקבל את ההודעה הזו, יצטרך להמשיך לנחש…

קווים מנחים חדשים לבעלי מקצוע ומחלקות עסקיות בתוך ארגונים

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

עד היום לא היה ממש ברור מה אנשים שעובדים באופן עצמאי בתוך ארגונים (לדוגמה, רופאים) או מחלקות עסקיות בתוך ארגונים גדולים, היו צריכים לעשות כאשר הם היו רוצים לרשום את העסק שלהם. האם הם נחשבים לעסק עצמאי, או שאסור להם לרשום את עצמם כל עוד הם משתייכים לגוף עסקי מעליהם?

מהיום גוגל הוסיפה שני קווים מנחים חדשים שמתייחסים ישירות אליהם:

  1. ההנחיה הראשונה מורה למי שעובד בתוך ארגון, אבל מקבל לקוחות בעצמו, לרשום את עצמו בתוך עסק נפרד עם כתובת ושעות קבלה. בנוסף לכך, אם אדם מסוים ממלא כמה תפקידים בתור ארגון, הוא לא יכול לרשום כל תפקיד כעסק נפרד.
  2. ההנחיה השנייה מתייחסת למחלקות בתוך ארגונים, וגם עליהן להירשם באופן עצמאי אם הם נחשבות ליחידות עצמאיות. הכוונה בעצמאיות, שיש להן קווי טלפונים נפרדים ומרכזי קבלת קהל שונים. אם ניקח לדוגמה את קופות החולים, הרי שהמרפאות שלהן לבריאות השן יכולות לרשום את עצמן כעסק עצמאי, כל עוד הן נפרדות פיזית מקופות החולים הכלליות של אותו הגוף.

האם הסרת קישורים עובדת? מקרה מבחן ישראלי….

לפוסט המקורי ב- SEORI

מאז עדכון פינגווין, נשאלת השאלה האם הסרת קישורים אכן יעילה בשיפור דירוג של אתרים שספגו פגיעות בדירוגים, אבל לא קיבלו עונש גורף כמו הסרה מהאינדקס של גוגל. חשוב לציין שמאז שהכלי להסרת ערכם של קישורים הוצג באוקטובר, אף אחד לא ממש העיד שהכלי עזר לו. מצד שלישי, אפילו בכלי עצמו ישנה התראה שתמיד כדאי להסיר את הקישורים גם באופן פיזי.

בכל אופן, אורי מספר על אתר שספג פגיעה במיקומים שלו עוד לפני עדכון פינגווין (הפוסט עצמו מתייחס לאירועים שקרו לפני יותר משנה). סריקה של האתר הראתה שרוב הקישורים שלו הם עם אנקור טקסט מדויק לעמוד הבית, וכמובן שחלקם הגדול יוצא מאתרים מפוקפקים. במקום לבנות קישורים חדשים, אורי החליט לעשות ניסוי ולהתחיל להסיר את הקישורים הבעייתיים . בשבועיים הראשונים הוא הסיר כמה מאות קישורים מאתרי מאמרים ישנים. לאחר מכן בלוגים תומכים, ולבסוף חתימות מפורומים. אורי כותב שהמחשבה הייתה להשאיר רק קישורים פעילים שבאמת מגיעה מהם תנועה (אנחנו נוסיף שזו טענה ששומעים המון לאחרונה, שלגוגל יש יכולת לבדוק האם קישור מסוים באמת מביא תנועה לאתר).

מסיבות שונות, אורי לא בדק את האתר מיד לאחר ההסרה, אבל לאחר כמה חודשיים, הוא ראה שחלק גדול מהביטויים חזרו למיקומים שלהם ואף עקפו את המיקומים הישנים.

לסיום, אורי מדגיש שהוא לא בנה עוד קישורים בתקופת הזמן הזו, אלא רק הסיר קישורים, ושהאתר ממשיך לטפס בתוצאות. הוא גם מסייג את עצמו ומוסיף שהסרת הקישורים עדיין לא מראה על קשר ישיר לעלייה במיקומים.

בכל אופן, חשוב לזכור שכנראה מדובר כאן על אתר שפרופיל הקישורים שלו היה רע מאוד, ולכן לא בטוח שכל אתר שיטופל באותו האופן אכן יחזור למיקומים הרגילים שלו, במיוחד כאשר הרבה מאוד חברות SEO עדיין מודות שלא הצליחו להתאושש מפינגווין…

יד רוחצת יד…בפייסבוק

לפוסט המקורי בניוזגיק

אם העובדה שחברים שלכם בפייסבוק יכולים לקדם סטטוסטים שלהם בתשלום מטרידה אתכם, בוודאי לא תאהבו לשמוע שמהיום הם יכולים לקדם גם את הסטטוסים שלכם! למעשה, ברגע שסטטוס כזה מקודם על ידי חבר של האדם שפרסם את הסטטוס, הוא חושף אותו גם לחבריו שלו.

בעיקרון, פייסבוק התכוונו ללכת לטובת המשתמשים ולהציע להם דרך לגייס תרומות או להעלות על סדר היום נושאים חשובים, ולכן הם מבהירים שכל עוד הפוסט מוגדר כפוסט לחברים בלבד , הוא פשוט יגיע אל יותר חברים כאילו המשתמש קידם אותו בעצמו. לעומת זאת, אם הסטטוס הוא פומבי (כלומר, גם מי שאינו חבר רואה אותו על ציר הזמן), הוא יופץ גם למשתמשים שמחוץ למעגל החברים של המשתמש.

הבעיה היא כמובן שהרבה משתמשים עדיין לא ממש מודעים לאפשרויות הפרטיות השונות של פייסבוק, והם עשויים למצוא סטטוסים מביכים או אישיים מאוד, מגיעים גם אל אנשים שמעולם לא היו אמורים לראות אותם! אין צורך להוסיף שתופעת הטרוליזם נפוצה מאוד גם ברשתות וחברתיות, ואם מישהו מחפש הזדמנות להזיק למישהו, האפשרויות החדשות הללו יכולות מאוד לעזור לו במשימה הזו…

ניגוד עניינים חמור באיגוד האינטרנט הישראלי

לפוסט המקורי ב- NETChief

בתור מקדמי אתרים, אנחנו רגילים להתלונן על איגוד האינטרנט הישראלי בעיקר כאשר זה מגיע למחירים של שמות מתחם וחטיפה של סיומות אטרקטיביות, אבל עכשיו מסתבר שאפילו המבקר הפנימי של האיגוד מצא כשלים בארגון, ואלו חמורים הרבה יותר מסתם עוד מחיר של דומיין…

אחד המקרים היותר חמורים מספר על חברת וועד שהייתה צריכה לאשר תקציב של פרויקט גדול שבוצע על ידי מכללת שנקרא, רק שאותה חברת וועד עבדה באותה מכללה ממש! מעבר לכך, היא דירגה את ביצוע הפרויקט בדירוג גבוה למרות שהיה ברור שהיא איננה יכולה להיות אובייקטיבית במקרה הזה… במקרה דומה, חבר וועד שעבד באותו מוסד והיה גם כן מעורב באישור של פרויקט דומה, לא גילה לוועד אודות ניגוד האינטרסים הזה… עם זאת, הדו”ח של המבקר לא מנע מחברי הוועד לבחור בו בתור היו”ר החדש… (אחד מהאנשים שחשפו את הדו”ח היה נוכח בישיבה)

כזכור, גם כאשר מספר רשמים הואשמו בקניית דומיינים לצורך רווח אישי, היה מדובר בעצם בניגוד אינטרסים מכיוון שתקנון האיגוד קובע שהם אינם רשאים לנצל את מעמדם כרשמים מוסמכים לטובת ענייניהם האישיים.

לסיום, עיקרי התגובה של האיגוד לדו”ח המבקר הם (ציטוט)  “בהתאם להנחיות מבקר האיגוד ורשם העמותות, בכוונתנו להבטיח כי האיגוד יתנהל על פי אמות המידה המחמירות ביותר של מנהל תקין גם בעתיד ונמנע כל מצב של ניגוד עניינים אפשרי”.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

17 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
76
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
96
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
38
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
82
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
67
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105026
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99534
מדיה חברתית
בן אורן
87777
קידום אתרים
דנה רוזן
82463
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

17
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.