חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (15.7.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו ברשת המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך אפשר להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

גם אם נרשמת כבר לעדכונים מהבלוג AskPavel, יש צורך להירשם לחדשות השבועיות בנפרד (כך לכל אחד יש אפשרות לבחור אם להירשם לשניהם או רק לאחד מהם).

גוגל מזדחלת אחרי פייסבוק? זה לא משתקף ברווחים שלה! (Search Engine Land)

אמת – גוגל חוששת מאוד מפייסבוק והאיום הנשקף מהאלמנטים החברתיים בהם היא מעשירה את הרשת. אבל אם לשפוט לפי דו”ח הרווחים שלה לרבעון השני של 2011, היא עדיין במצב מצוין והצליחה להציג הכנסות שיא של 9.03 מיליארד דולר, עליה של 32% יחסית לרבעון המקביל של 2010. 69% מן הרווחים הגיעו מאתריה של גוגל עצמה ו- 28% הגיעו מרשת השותפים שלה (בעיקר תוכניות Adsense שונות), עליות של 39% ו- 20% יחסית לרבעון המקביל בהתאמה. ישנה גם חלוקה גיאוגרפית בה ניתן לראות כי הרווחים בארה”ב מהווים כמעט חצי מכלל ההכנסות.

אגב, במונחי רווח נקי מדובר על 2.5 מיליארד לעומת 1.84 מיליארד.

דוברי החברה גם דיברו על כך שהפרסום בסלולר מזכיר את מהפכת הפרסום במנועי החיפוש של 2001. על כך שישנם כבר כ-  135 מיליון מכשירים מופעלי אנדרואיד בשוק וששליש מן הפרסומות ביוטיוב הן פרסומות ניתנות לדילוג. הם לא דיברו במספרים מדויקים, אבל ניתן להניח שהם רמזו בצורה עבה מאוד שערוצי הפרסום האלו סוף כל סוף מתחילים להיות רווחים. הפורמט היחיד שנאמר עליו מפורשות שהצליח הוא Click to Call בסלולר (פרסום שמחבר את המשתמש למספר של המפרסם).

הרווחים של גוגל מפרסום

הפרד ומשול – חלוקה ויזואלית בדוחות אדוורדס (Inside Adwords)

אם גם לכם הייתה תחושה שהפרסומות הממומנות בצד ימין (בגוגל ישראל – בצד שמאל) מושכות פחות תשומת לב מאלו בראש תוצאות החיפוש? אז צדקתם ועכשיו גוגל מודה בזה בצורה רשמית. בעזרת אפשרות חלוקה חדשה, תוכלו לראות זאת גם בדוחות Adwords. האופציה זמינה דרך המדדים הבאים (באנגלית) – Campaign,Ad Groups,Ads ו – Keywords והפילטר Segment.

גוגל + ממשיכה ליצור באזז חיובי (Mashable)

מאשאבל מדווחים כבר לפני יומיים כי גוגל + חצתה את רף 10 מיליון המשתמשים (!) מה שהופך אותה לאחת הרשתות החברתיות בעלות קצב הגדילה המהיר בהיסטוריה. המספרים האלו לא רשמיים ומסתמכים על שיטה של השוואת שמות משפחה של משתמשי גוגל + לעומת שמות משפחה פופולאריים במפקד האוכלוסין האמריקאי וחישוב גודל אוכלוסיית ארה”ב לעומת שאר העולם.

פול אלן (לא זה ממייקרוסופט) שהגה את השיטה, כתב גם על כך שמייסד דיג, קווין רוז, ביצע הפניה מכתובת הבלוג שלו הישר לגוגל +1 מכיוון שלדבריו הוא מקבל יותר פידבק משם! פול בעצמו הוסיף לכותרת המשנה של הבלוג שלו את המשפט “חפשו אותי בגוגל +1” ותיאר באותו הפוסט עוד מקרה בו גוגל+ הוביל ליותר אינטראקציה.

אפשר אמנם להתרשם מאוד מהממצאים האלו, אבל חשוב גם לזכור שכרגע גוגל + היא תפוח אדמה לוהט וצריך לשפוט אותה גם בטווח הארוך ולראות האם האינטראקציות החברתיות והאנשים אותם היא מושכת הם אכן יותר אטרקטיביים מאלו של פייסבוק גם לאורך זמן.

יאהו תסגור סופית את Site Explorer במהלך השנה הקרובה (Yahoo Search Blog!)

אחרי גסיסה איטית שהתחילה לפני חצי שנה, יאהו תסגור בשנה הקרובה את רכיב ה- Site Explorer לחלוטין. הרכיב שימש בעיקר כדי לעקוב אחרי קישורים של מתחרים ונחשב למאד פופולארי בקרב מקדמי האתרים בעולם. הבלוג של יאהו ממליץ לבעלי אתרים לעבור לבינג וובמאסטר טולס, אבל לא מציין את העובדה הברורה שלא יהיה ניתן לעקוב באמצעותו אחרי אתרים אחרים.

אם הייתה תקווה שלפחות ה- API (הממשק שמאפשר להתחבר למידע מבחוץ) ישרוד, הרי שגם זו נגוזה ושירותים כמו Link Diagnosis כבר הודיעו שהם החלו לעבוד עם ספקי תוכן אחרים (במקרה שלהם, עם SEOmoz).

מרבית השירותים המציעים שירות דומה כמו Majestic SEO ו– Open Site Explorer (של SEOmoz) דורשים תשלום מסוים בשביל פונקציונאליות מלאה. אך כמו שראינו בפסקה הקודמת, לעיתים יש דרכים לעקוף את הדרישה הזו ולמעשה ייתכן שהם יעדיפו להציע עכשיו חבילות אטרקטיביות יותר מבעבר בשל העובדה שנתח השוק הפוטנציאלי שלהם גדל.

אתרי הקופונים נכנסים לפריפריה – אבל האם לכולם זה משתלם? (כלכליסט)

מי שעוקב אחרי אתרי הקופונים השונים, בוודאי שם לב שהם החלו להיכנס גם לפריפריה ,ישובים ומושבים קטנים יחסית ואף לפרסם מבצעים למימוש מיידי (על פי מודל גרופון now). אבל האם לכולם זה משתלם?

לאחר מספר כתבות שפורסמו בעיתונות הכלכלית והתייחסו בעיקר לניתוחים מחו”ל שהזהירו מפני התלהבות יתר של בעלי עסקים, פרסם עיתון כלכליסט כתבה מפורטת וארוכה מאוד ובה הוא מביא מספר תיאורי מקרים של עסקים שנפגעו מהקופונים שהם עצמם הציעו, עד כדי מצב של סגירת העסק עקב צבירת הפסדים. בין הבעיות שיוצרים הקופונים אפשר למנות לא רק הפסדים עקב ההנחה המשמעותית במחיר, אלא גם סף נאמנות נמוך מאוד של לקוחות שקונים רק עם הנחות ו- “לקוחות קמצנים” שבמהלך הביקור לא קונים שום דבר נוסף מעבר למה שהקופון מציע להם (בעיקר בבתי קפה ומסעדות). לעומת זאת, מובאים בסוף גם כמה תיאורי מקרים של עסקים מענף האופנה שהצליחו לגייס לקוחות חדשים שלא יכלו להרשות לעצמם לעמוד במחירי השוק קודם לכן.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
58
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104779
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100220
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99118
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.