חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (14.4.12)

איתי ברנר

הרשם לעדכוני החדשות וקבל מייל שבועי עם עדכונים >>

שיפורים מקומיים גם לאדוורס (Search Engine Land)

גוגל הודיעה השבוע על מספר תכונות חדשות ב – Adwords שמשפרות את היכולת להתמקד על גולשים באופן מקומי. התכונה הראשונה היא האפשרות למקד  מודעות לפי 1000 מיקודים שונים מתוך מבחר של 30,000. כרגע האפשרות הזו זמינה בארה”ב בלבד.

שיפור נוסף שמעניין איך לא חשבו עליו קודם, נותן למפרסמים ליצור תבניות של מודעות וגוגל ממלא את שם העיר, המיקוד והטלפון של הסניף המקומי באופן אוטומטי. באופן זה, כל מודעה תיראה אישית ורלוונטית יותר.

האפשרות האחרונה היא להכריח הצגה של מודעות לאזור מסוים גם כאשר השאילתא מתייחסת לאזור אחר. מעכשיו, האזור הגיאוגרפי של המודעה ייקבע רק לפי המקום של המשתמש עצמו. למשל, אם אני מחפש “הסעה לחיפה” ואני מתגורר בתל אביב, מודעה כמו “הסעות מתל אביב לכל חלקי הארץ” לא הייתה מופיעה בגלל שהתייחסתי לחיפה. מעכשיו, גוגל יידע שאני מתגורר בתל אביב ויציג לי את המודעה הזו, שבהחלט יכולה להיות רלוונטית גם אלי.

משחק הקישורים (SEO Roundtable)

אתר SEO Roundtable נוהג מדי פעם לערוך סקרים בקרב הגולשים לגבי הצהרות כאלו ואחרות של גוגל. לפני חודש, הגולשים באתר נשאלו איזה סיגנל של קישורים כיבתה גוגל. מבין כל האפשרויות, האפשרות הכי פופולארית הייתה דווקא מדד ה- Pagerank, ולאחר מכן (בסדר יורד) וותק הקישור, סיגנלים של HTML כמו תג H1 מהעמוד המקשר, תג ה- Title (שוב, מהמקשר), מיקום הקישור, טקסט מסביב ולבסוף- האנקור טקסט עצמו. יש גם דיון סביב הסקר כאן.

חשוב לזכור שהסקר עצמו מעט נרחב מדי ובהחלט יכול להיות שגוגל כיבו סיגנל קטן הרבה יותר או סיגנל שאף אחד בעצם לא חשב עליו בסקר.

איזה מדד קישורים גוגל כיבו

גוגל פלוס רוצה להיות דומה (יותר) לפייסבוק (ניוזגיק)

נראה שמרוץ העכבר בין גוגל פלוס לפייסבוק לא הולך להסתיים בקרוב, וגוגל הכריזה על שינוי עיצובי משמעותי לגוגל פלוס שבעצם הופך אותה לדומה הרבה יותר לפייסבוק:

  • תפריט ניווט שמאלי קבוע: התפריט מציג גישה מהירה לחלקים חשובים כמו Hangouts ואפשרות חדשה בשם Explore שכוללת את העדכונים החמים ביותר. בנוסף, המשתמש יכול לערוך אותו כרצונו, ממש כאילו היה שייך לתוכנת Desktop רגילה.
  • עמוד פרופיל: תמונת השער (Cover) של עמוד הפרופיל גדולה ורחבה יותר ,ומזכירה מאוד את זו של עמודי הטיים ליין בפייסבוק. עם זאת, תצורת הפוסטים נשארה זהה ולא מחולקת לקוביות.

השינוי האחרון שהוא בעצם סוג של הכרזה, מדבר על לא פחות מ- 170 מיליון משתתפים רשומים, אבל לא מתייחס לרמת הפעילות שלהם. בכל מקרה, זהו סימן ברור לכך שהפעם גוגל פלוס כאן כדי להישאר.

מדריך קצרצר לקישורים לא טבעיים (SEO Roundtable)

ועוד עדכון מעניין מהאתר הזה: אם התחלתם לקבל פתאום יותר הודעות על קישורים “לא טבעיים” שמפנים לאתר שלכם, אתם לא צריכים להיבהל. מסתבר שגוגל פשוט התחילו לשלוח הודעות כאלו בקצב יותר גבוה, וזה לא אומר בהכרח שפתאום נוספו לפרופיל הקישורים שלכם המון קישורים כאלו בבת אחת או שהאתר שלכם בדיוק נכנס לעונש.

ההודעה הראשונה בדרך כלל לא מוסרת דוגמאות, אבל אם תשתמשו בטופס של “בחינה מחדש” , סביר להניח שתקבלו כמה דוגמאות מעובד אנושי של גוגל. לעיתים , גם אם תתקנו כמות נכבדת של קישורים, תקבלו תגובה שעדיין יש לכם לא מעט קישורים כאלו שנשארו, ולכן כדאי לעשות בדיקה יסודית לפני ששולחים תגובה (לגוגל יכול לקחת לענות לא מעט זמן, במיוחד בתקופת החגים).

לייקים זה עניין של גיאוגרפיה (דה מרקר)

הזירה הפוליטית מתחממת לקראת הבחירות הצפויות, ונראה שגם ברשתות החברתיות לא לוקחים שבויים: ראש צוות האינטרנט של שלי יחימוביץ’, עמיחי סרגובי, כתב פוסט ובו הודיע שלמרות מספר האוהדים הרב שיש לראש הממשלה בנימין נתניהו (200,000), הרי שרק 17% מהם הם של ישראלים. 52% הם של אמריקאים ו- 4900 הם מאינדונזיה. סרגובי טוען שלעומת זאת, אצל יחימוביץ’, 90% מהלייקים הם של ישראלים.

בליכוד הגיבו ואמרו שהנתונים לא מדויקים ויתכן שהם צודקים במידה מסוימת: בדיקה של חורים ברשת גילתה כי מספר הישראלים הוא אכן גבוה יותר מ- 17% (בערך 25%), אך עדיין יש רוב לאזרחים הזרים.

בכל מקרה, אנחנו היינו מציעים לכל המועמדים לזכור שהמטרה שלהם היא לשכנע את האנשים בחוץ, ולא את הקהל הביתי שלהם שבכל מקרה יעשה להם לייק…

הפגנה תחבורתית וירטואלית בוייז (חורים ברשת)

ושוב אנחנו נגררים קצת לפוליטיקה, אבל הפוסט הזה יותר מדי מעניין בכדי שנתעלם ממנו: תנועת “ישראל חופשית” שמקדמת את נושא התחבורה הציבורית בשבת, קראה למפגינים לשלוח מסרים ובהם “דיווחי תנועה” שנגרמו עקב המחסור בתחבורה ציבורית. לדוגמה , “כביש 1 חסום לשני הכיוונים לבעלי הכנסות נמוכות עד צאת השבת”.

ההפגנה הספונטנית הזו לא מתואמת עם Waze עצמה, אבל נראה שהחברה לא מתכוננת לשחק את תפקיד השוטר ולסנן את ההודעות האלו. מעבר לכך, ההודעות נשלחות רק באמצעות הצ’ט (פטפטת) ולא משתלטות על דיווחי התנועה האמיתיים של השרות.

המחאה ב-Waze

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
35
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
80
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
63
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105011
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99442
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.