חדשות: כמה תוכנות זדוניות גוגל מגלה, מנוע חיפוש חדש, לינקדאין קונה את פולס ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

הכירו את מנוע החיפוש שמוצא הכול…

לפוסט המקורי בניוזגיק

מנוע חיפוש חדש בשם שודן מוצא לא רק אתרי אינטרנט, אלא גם כל ציוד תקשורת שמחובר לאינטרנט, החל משרתים ועד למדפסות ומקררי יין, בסך הכול, לא פחות מ – 500 מיליון מכשירים! מבחינה טכנית, אפשר להורות למנוע החיפוש לחפש לפי מספר יציאה (פורט), שם המארח (Host) ואפילו מערכת הפעלה.

המנוע עצמו אינו בדיוק חינמי : מי שרק מציץ בשרות, יכול לקבל עשר תוצאות, מי שנרשם בחינם (או מתחבר דרך חשבון גוגל / פייסבוק / טוויטר) יכול לקבל כבר 50 תוצאות, ומי שרוצה לקבל יותר תוצאות, צריך להתחיל לשלם…

דוגמה לחיפוש פשוט מאפשרת לגלות את סיסמת ברירת המחדל של מכשירים שונים לפי כתובות IP בישראל. לפי המייסד של מנוע החיפוש, ג’ון מת’רלי, המטרה כאן היא לא לספק גישה קלה לפורצים (שכבר סורקים ומוצאים את המידע הלא מאובטח בלאו הכי), אלא להקל את חוקרי אבטחת מידע לזהות נקודות תורפה ולדווח למוסדות ולחברות הרלוונטיות שהציוד שלה לא מאובטח, או כלל לא אמור להיות מחובר לרשת! (אותו מקרר יין ממוקדם הוא דוגמה טובה לכך).

מנוע חיפוש שודן - Shodan

מי אמר שהחיפוש משולחן העבודה מת?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

חברת  המחקר ComScore שיחררה החודש נתונים מפתיעים ולפיהם, פעילות החיפוש שבוצעה ממחשבים אישיים במהלך חודש מרץ שעבר, הגיעה לשיא של כל הזמנים, כ-– 20.4 מיליארד חיפושים, עליה של 11% מחודש פברואר.

הגרף שבתמונה מתייחס לכל תקופת המדידה, החל מינואר 2007 ועד מרץ 2013:

חיפוש בדסקטופ

בלי קשר לממצאים של ComScore, גם השימוש באתרים של בינג מהבית והעבודה הגיע בחודש מרץ לשיא חדש בארה”ב,16.9%, וזאת כנראה חלקית על חשבון גוגל, שהשימוש באתריה הראה ירידה של 0.4% לעומת פברואר.

מחקר: בגוגל יש פחות תוכנות זדוניות (Malware) מאשר בבינג ויאנדקס

למחקר המלא בקובץ PDF

מחקר שנערך במשך 18 חודשים בין אוגוסט 2011 לפברואר 2013 על ידי חברת מחקר גרמנית בשם AV-TEST, גילה שלמרות ששני מנועי החיפוש הגדולים גוגל ובינג, מנסים לזהות מראש אתרים שכוללים תוכנות זדוניות, בהרבה מן המקרים הם לא מצליחים לעשות זאת ואתרים בעיתיים משתחלים אל ראש תוצאות החיפוש. הסיכוי להדבקה גובר אם המחשב ממנו מתבצעת הגלישה, לא מאובטח באמצעות תוכנות מתאימות. לעומת זאת, רוב התוכנות מסוגלות לחסום את ההדבקות בהצלחה של 92.5%.

לפי עורכי המחקר, קיים סוג של שיתוף פעולה בין מפיצי ה – Malware ובין מקדמי אתרים, כך שהאתרים הנגועים יופיעו בכוונה תחילה במקומות אטרקטיביים. מרבית האתרים המדוברים היו דווקא אתרי חדשות שנחשבים למקורות מהימנים יותר וחשודים פחות מצדם של הגולשים.

בכל אופן, מבין שלושת מנועי החיפוש הגדולים, גוגל היו הבטוח ביותר באופן יחסי (272 מתוך 10,912,207) אתרים התגלו כזדוניים, ולפניו היה רק מנוע החיפוש Blekko שנחשב לזניח יחסית.

לאחר ביצוע המחקר , חברת Yandex הגיבה עליו והעלתה מספר תהיות לגבי אופן ביצוע המחקר, כגון :

  • האם עורכי המחקר לקחו בחשבון את האזהרות שמוצגות לפני אתרים הכוללים Malware (אזהרות שמופיעות גם בגוגל)?
  • מדוע נפח החיפוש הכולל לא זהה בין המנועים השונים (בבלקו הוא הקטן ביותר וביאנדקס הגדול ביותר)

לדבריה, עדיין לא התקבלה תשובה מ – AV-TEST, ולפי הנתונים הפנימיים שלה, מתוך 23 מיליון אתרי אינטרנט, יאנדקס מציג אזהרות לגבי תוכנות זדוניות ב – 8 מיליון מהם.

קוד זדוני במנועי חיפוש

תג rel חדש לדפי נחיתה בינלאומיים

לפוסט המקורי בבלוג של גוגל למנהלי אתרים

תג rel חדש מורה לגוגל על דפי נחיתה בינלאומיים. התג מתווסף אל שאר התגים בעמוד שמציינים שפות ואזורים ונראה כך:

<link rel=”alternate” href=”http://example.com/” hreflang=”x-default” />

באופן דומה, כך ייראה הקישור לגרסה הבריטית של האתר:

<link rel=”alternate” href=”http://example.com/en-gb” hreflang=”en-gb” />

התג החדש מתאים לא רק לאתרים עם דפי נחיתה שאין בהם שפה מוגדרת, אלא גם לעמודים שמשנים באופן דינאמי את התוכן שלכם לפי מיקומו של המשתמש. בכל אופן, העכביש של גוגל עשוי להראות רק את הגרסה הלוקאלית עבור חיפושים שמגיעים ממדינה מסוימת.

לינקדין קונה את Pulse

לדיווח בכלכליסט

לינקאדין רכשה ב– 90 מיליון דולר את האפליקציה Pulse המיועדת ל– iOS ואנדרואיד. האפליקציה היא בעצם אגרגטור של חדשות מאתרים שונים, ונראה שלינקאדין רוצה להאריך את משך השהייה של הגולשים בתוך פינת המאמרים של שלה, Linkedin Today. בסופו של דבר, כלל שהגולשים נשארים באתר יותר זמן, כך אפשר לבקש ממפרסמים סכומים גבוהים יותר אודות הפרסום באתר, במיוחד באתר שהקהילה שלו ממוקדת יחסית.  מעבר לכך, ללינקאדין יש גם מבחר גדול של מאמרים מקוריים שהיא פרסמת תוך כדי שיתוף פעולה עם בכירים בקהילת העסקים והבידור העולמית. באמצעות הטכנולוגיה של Pulse, היא תוכל “לדחוף” אותם לקוראים ביתר קלות.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
122
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104786
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100252
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99161
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.