חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (1.7.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

בדרך כלל אנחנו מנסים למצוא כמה שיותר ידיעות מגוונות מבחינת החברות והמותגים המעורבים, אבל השבוע הזה היה שייך כולו כרובו לגוגל (מתנצלים על האיחור בפרסום התקציר השבועי). החל מהצגת הניסוי החברתי הגדול ביותר שלה עד כה וכלה במתיחת הפנים הויזואלית למנוע החיפוש.

Google+ עלה לאוויר (אתר הבית של הפרויקט)

גוגל פלוס היא השם למוצר החברתי החדש של גוגל שנועד להפוך את השיתוף ברשת לנוח יותר באמצעות מספר כלים חדשים וכלים וותיקים יותר של גוגל. הרשת נמצאת כרגע בבטא סגורה, אך מי שמוזמן יכול להזמין חברים נוספים וההזמנות האלו צצות כפטריות אחרי הגשם.

בקצרה, לאחר שיוצרים פרופיל בגוגל פלוס (בדומה לפרופיל הקיים בגוגל), אפשר לשתף מידע עם מעגלים (circles) שהם למעשה קבוצות מוגדרות מראש כמו עמיתים לעבודה, חברים, משפחה וכו’. החלוקה למעגלים נועדה להיות דומה לחיים הלא וירטואלים שלנו בהם אנחנו אולי לא נרצה לשתף את כל המידע עם כולם (למשל, הבוס שלנו לא צריך לדעת שקבענו לקיים תחרות שתייה בפאב השכונתי…).

חוץ מהמעגלים החברתיים, ישנם ניצוצות (Sparks), הניצוצות הם רשימה של נושאים שמעניינים אותנו ואנחנו רוצים לקבל עליהם מידע מרחבי הרשת או המלצות מחברים. לבסוף, ישנם בילויים (Hangouts), מעין חדרי צ’אט לשיתוף של תמונות, אבל בעיקר לשיחות וידאו מרובות משתתפים. נשמע מסורבל? החידוש הוא בתצוגה הויזואלית כאשר הבנאדם שמדבר באותו הרגע נמצא במרכז המסך וכל שאר המשתתפים מופיעים בקטן יותר מתחתיו.

בנוסף לשלושת התכונות המרכזיות האלו, גוגל פלוס תאפשר להעלות תמונות ישירות מהסלולר ולהשתמש בהודעות דמויות SMS כרצף אחד ארוך של שיחות (בדומה לקונספט של Gmail).

מהעמוד הרשמי של Google+, נראה שהפעם מנסים בגוגל לדבר ישירות אל לבם של הגולשים ושכנועם שגם עם פייסבוק שם בחוץ, גוגל פלוס עונה על מספר צרכים חברתיים בסיסים שפייסבוק לא נותנת להם מענה בשלב זה. אתמול פורסם כאן בבלוג פוסט על גוגל פלוס שמנסה לבדוק את הקונספט החברתי החדש.

כפתור +1 הגיע לשאר העולם וגם אלינו! (הבלוג הרשמי של גוגל)

שלושה ימים לאחר ההכרזה שהכפתור דמוי הלייק של גוגל עושה את דרכו מסביב לגלובוס, הוא הגיע גם אלינו ותוכלו לראות אותו מככב בגוגל ישראל כאשר אתם מחוברים לחשבון.

מבדיקה קצרה, נראה שכרגע ההכרזות הציבוריות הן יחסית מוגבלות ואם עושים +1 מחשבון אחד ואחר כך מתחברים מחשבון מקושר אחר, לא רואים מיידית את פעולת ה+1. כמו כן, אם החשבון המקושר אליכם שיתף את העמוד , לא תוכלו לראות שהוא עשה גם פעולת +1 מכיוון שכל פעם מוצגת רק הכרזה מסוג אחד. לעומת זאת, עמודים שאתם ביצעתם עליהם +1 כן מסומנים באמצעות תמונת הפרופיל שלכם… אם נתקלתם בהתנהגויות אחרות , נשמח לשמוע מכיוון שכל הנושא עדיין לא ממש ברור כרגע.

שינוים גם בדף הבית של גוגל (הבלוג הרשמי של גוגל)

ביחד עם ההכרזה המאוד משמעותית על גוגל+, גם עמוד הבית של גוגל ותפריטי הניווט זכו למתיחת פנים משמעותית : מעבר לפס השחור שמבליט את המוצרים השונים של גוגל (ובתחילת השבוע היה בכלל בגדר ניסוי, מוצלח כנראה), הקישורים שהיו עד עכשיו מתחת לשני כפתורי החיפוש עברו למטה והדף נראה קצת יותר אסתטי.

בזמן הקרוב מבטיחים בגוגל עוד שינויים שיתמקדו בשלושת הצרכים העיקריים של הגולשים :

  • מיקוד (פוקוס) – פחות כפתורים וקישורים שאינם נדרשים . למשל, כנראה שכפתורי הניווט יופיעו רק כאשר יהיה בהם צורך. זו נראית כמו גישה הפוכה מזו הנוכחית שדווקא הבליטה את סרגל הניווט והעלימה את סימן הפלוס שפתח אותו
  • אלסטיות : יותר תאימות ואחידות בין פלטפורמות שונות כמו סמארטפונים, מחשבים שולחניים ומחשבי טאבלט.
  • עם מאמץ וללא מאמץ יחדיו (Effortlessness): הכוונה היא שביחד עם הממשק הפשוט והברור יותר, גוגל עדיין עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו תכונות מסוימות של כרום ו – HTML5 מאחורי הקלעים.

אחת הבעיות הנפוצות ביותר עם פרוטוקול האימייל המסורתי של האינטרנט היא שכל אחד יכול לשלוח הודעה בשם מישהו אחר וכך קל מאוד לבצע הונאות (פישינג) ולשלוח הודעה בשם אתר או מותג ידוע.

את השרת האמיתי ממנו נשלחה ההודעה אפשר לראות ב – Gmail  כבר לא מעט זמן אם לוחצים על “פרטים נוספים”, אבל מעתה התצוגה הזו בולטת יותר ובכל מקרה בו ההודעה לא נשלחה ישירות מכתובת השולח , תהיה תוספת של המילה “דרך” (Via) ולאחריה שם השרת ששלח בפועל את ההודעה. בנוסף, אם מישהו שלא נמצא ברשימת אנשי הקשר שלכם שולח לכם מייל, הכתובת המלאה שלו תהיה מצוינת גם אם הוא השתמש בשם או כינוי מסוימים.

הסיבה לדליפה בגרופון ? אינדוקס מהיר מדי… (ניוזגיק)

אם אתם במקרה שוהים כרגע בהודו ומשתמשים בגרסה המקומית של גרופון, כדאי שתשנו את הסיסמה שלכם. בניגוד  למתקפות מהשבועות האחרונים שהיו מכוונות בעיקר נגד אתרי בידור ומפתחות משחקים , הפעם לא מדובר כלל במתקפה , אלא בבאג מסוים שחשף את פרטיהם של הגולשים בדף הראשי של השלוחה ההודית של גרופון (SoSasta.com). הדף יחד עם כל הפרטים התאנדקס בגוגל ונמצא על ידי מומחה לאבטחת מידע שחיפש מאגרי נתונים חשופים.

ניוז גרופ תודיע השבוע על מכירת מייספייס (TheMarker)

ניוז גרופ מחפשת קונים לרשת החברתית הוותיקה ונראה כי תקצץ 50% מכוח האדם בחברה. בין שלושת הקונים האפשריים אין שמות מוכרים מדי : ספסיפיק מדיה, גולדן גייט קפיטל ואוסטן ונצ’רס, מה שאולי מעיד על המצב החמור למדי של הרשת שממשיכה לאבד גולשים  בקצב מסחרר לפי גוגל טרנדס (מ20 מיליון כניסות יומיות בינואר 2009 לכמה מיליונים בודדים כעת).

נפילה בטראפיק של מייספייס

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
33
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
79
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105006
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99417
מדיה חברתית
בן אורן
87763
קידום אתרים
דנה רוזן
82459
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.