ענישה על מיסוך תמונות, פחות צעירים בפייסבוק, גוגל פלוס בחייגן אנדרואיד ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל מענישה  אתרים ידנית גם על “תמונות לא תואמות”

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

אזהרה חדשה שהחלה להופיע בכלי מנהלי האתרים, מזהירה בעלי אתרים בפני “תמונות לא תואמות”. למה הכוונה? ממש כמו שגוגל לא רוצה שאתרים יציגו לגולשים גרסה אחת של האתר ולרובוט שלהם גרסה אחרת (פעולה הנקראת מיסוך), כך היא גם לא רוצה שהגולש ייראה תמונה אחת בתצוגה המקדימה ותמונה אחרת כאשר הוא ניגש לדף.

העניין הוא שממש לא בטוח שאי התאמה בתמונות היא עניין מכוון : הרבה מאוד אתרים משתמשים בבדיקות אשר מזהות מהיכן מוצגת התמונה על מנת לאתר אתרים שמקשרים לתמונה במקום להעתיק אותה אליהם או לבקש רשות לעשות זאת. (אחרי הכול, מדובר על נפח תעבורה של האתר המקורי שמתבזבז). בין היתר, יש סיכוי גבוה שהבדיקות הנ”ל יחשיבו גם את הרובוט תמונות של גוגל לאתר שמעתיק את התמונות, ולמעשה גוגל באמת מעתיקה את התמונה לשרתיה על מנת שתוכל להציג אותה בתצוגה המוקדמת שלה.

הודעה על תמונות

החייגן של אנדרואיד 4.4 מחובר לגוגל פלוס

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

אם גם אתם לא מאוד שמחים לגלות לפעמיים שרשימת אנשי הקשר שלכם באנדרואיד מכילה גם משתמשים בגוגל פלוס למרות שבאותו הרגע אתם בסך הכול רוצים להתקשר למישהו, כנראה שלא תשמו לשמוע שבאנדרואיד 4.4 (קיטקט), גוגל פלוס מחובר לחייגן עצמו… למעשה, במקום לראות את מקשי הטלפון, תראו את תיבת החיפוש של גוגל ואת רשימת אנשי הקשר האחרונים שיצרתם עימם קשר, כשניתן עדיין לגשת למקשי הטלפון דרך הלחצן בפס התחתון של המסך. אם תנסו להקליד אות לתוך תיבת החיפוש, תגלו שעולים לכם בין היתר גם שמות של עסקים הקרובים אליכם (חלק מהאינטגרציה של גוגל Local לתוך אנדרואיד).

לכאורה הרעיון מאחורי המהלך אמור ללכת לקראת המשתמשים: אם עסק מסוים שיש לו רשומה ב- Google Local יתקשר אליכם, תוכלו לראות פרטים מזהים עליו מבלי לחפש אותם בנפרד, ואם יש לכם חשבון בגוגל פלוס ואימתתם את מספר הטלפון הנייד שלכם (Google Caller ID), פרופיל הגוגל פלוס יוצג למי שאתם מתקשרים אליו.

הבעיה היא שמלבד הפגיעה בפרטיות המשתמשים, מדובר באפליקציה מסורבלת יחסית שמרחיקה עוד יותר את הסמטארפון מהשורשים שלו כטלפון פשוט שאפשר להתקשר ממנו בנוחות ובמהירות. החדשות הטובות הן שיצרניות פופולאריות כמו סמסונג עדיין ישתמשו בחייגן שלהן שלא מכיל את התכונות החדשות, וגם אם יש לכם טלפון הכולל את החייגן החדש, תוכלו להחליף אותו בחייגן אחר. (מבחינה טכנית – החייגן הוא אפליקציה לכל דבר).

חייגן kitkat

עכשיו זה רשמי: פחות צעירים גולשים בפייסבוק

לפוסט המקורי ב- Techcrunch

בדיווח הרבעוני למשקיעים, אמר מנהל הכספים הראשי של פייסבוק כי החברה ראתה ירידה במספר המשתמשים היומיים, בעיקר בקרב צעירים אמריקאים, אם כי מספר הצעירים הכולל שמשתמשים בפייסבוק נותר יציב יחסית בין שני הרבעונים. לאחר ההודאה הזו, גם המשקיעים הגיבו בהתאם והמניה של פייסבוק ירדה בחדות.

מנגד, אלו דווקא חדשות טובות למתחרה העיקרית של פייסבוק על ליבם של הצעירים, הרשת החברתית Snapchat: מדובר ברשת חברתית אקסקלוסיבית לניידים ממש כמו Whatsapp אשר מתמקדת בעיקר בשכבת הגיל הצעירה. לפי הדיווח של טקראנצ’, נראה שהצעירים ואפילו ילדים מרגישים בטוחים יותר ברשת שמיועדת רק להם בלי שהעין של ההורים שלהם או מכרים מבוגרים יותר תבלוש אחרי כל מה שהם כותבים ועושים. גם הממשק של האפליקציה של פייסבוק נתפס כמסורבל יחסית ומציע אפשרויות רבות שלא רלוונטיות אליהם.

בכל מקרה, יהיה מעניין לשמוע כיצד יתפתחו העניינים והאם מדובר במגמה ארוכת טווח, או שהמהלכים האחרונים של פייסבוק יצליחו להחזיר אליה את הפלח הדמוגרפי החשוב הזה.

מייסד Youtube נגד האינטגרציה עם גוגל פלוס

לפוסט המקורי ב- Geektime

האינטגרציה החדשה בין גוגל פלוס לבין Youtube הכעיסה לא מעט משתמשים שלא הבינו מדוע עליהם לפתוח חשבון בגוגל פלוס על מנת להגיב ביוטיוב. גרוע מכך, אחד מאותם מגיבים בולטים הוא לא אחר מהאדם הראשון שהעלה אי פעם סרטון לאתר, ג׳אווד קארים. התגובה של קארים נראית אפילו יותר חריפה אם לוקחים בחשבון שהוא לא פרסם תגובה על שום סרטון מזה 8 שנים.

כמובן שבגוגל טוענים כי מערכת התגובות החדשה נועדה למנוע תגובות אנונימיות ופוגעניות וגם לסדר את התגובות לפי רמת הרלוונטיות שלהן ולא לפי הסדר הכרונולוגי שלהן, אבל התחושה שגוגל דוחפת בכוח את Google Plus לכל אתר שהיא שולטת בו ברשת האינטרנט הופכת להיות קשה ומטרידה יותר מרגע לרגע.

התגובה של ג'אווד

מדוע המיזוג בין קונדואיט לפיריון עשוי להיות בעייתי?

לכתבה המקורית בדה מרקר

טור שפורסם באתר Seeking Alpha והוסר זה מכבר מזהיר את המשקיעים מעסקת המיזוג בין חברת סרגלי הכלים הישראלית Conduit וחברה אחרת העוסקת באותו התחום בשם פריון נטוורק (החברה עצמה ממוקמת בחו”ל, אך מייסדיה הם ישראלים גם כן).

לפי הטור, פריון מבססת את סרגלי הכלים שלה על פעילות של אתרי טורנטים המפרים זכויות יוצרים ואף משלבת בהם את חבילות סרגלי הכלים שלה המשנים את מנוע החיפוש של הדפדפן. לפיכך, ניתן להבין מהטור שלמרות שכרגע יש לה הסכם עם גוגל, סביר מאוד להניח שההסכם הזה לא יחזיק מעמד עוד זמן רב וגורלה עשוי להיות דומה לזה של בבילון.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105059
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99605
מדיה חברתית
בן אורן
87792
קידום אתרים
דנה רוזן
82470
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.