True Knowledge – מנוע חיפוש סמנטי בבטא משופרת

פבל ישראלסקי

אחד הדברים החמים ביותר כיום בעולם מנועי החיפוש הוא החיפוש הסמנטי. זו היכולת להקיש שאילתה  בצורה כזו, שמנוע החיפוש יבין את הקשר בין חלקיה ויציג את המידע שביקש המשתמש. כלומר פשוט לשאול את השאלה כפי שהיא. לדוגמא: אם ארצה למצוא את הסרטים שבהם טום הנקס שיחק, פשוט אשאל זאת ישירות בשאילתה הבאה: what” movies has Tom Hanks starred in?”. במקום לחשוב איך נכון להקליד את הצירוף כדי למצוא את המידע הרצוי, פשוט נשאיר את הפיענוח למנוע החיפוש ונכתוב את זה בצורת שאלה כפי שהיינו שואלים במציאות.

True Knowledge - מנוע חיפוש סמנטיישנם לא מעט שחקנים בתחום הזה ואחד הבולטים מביניהם הוא Powerset, אשר נרכש לאחרונה ע”י מייקרוסופט תמורת למעלה מ- 100 מליון דולר. בעוד שפאוורסט מוגבל מאד לחפש את התשובות רק במסגרת המידע מתוך וויקיפדיה, מנוע חיפוש סמנטי מתחרה בשם True Knowledge עובד בצורה שונה ומתוחכמת יותר. ניגוד לגוגל, True Knowledge לא מתיימר למפות ולאנדקס את הדפים ברשת בנסיון להגיע למידע, אלא הוא בונה מאגר מידע עצום של עובדות, ומקשר ביניהם תוך ניתוח המשפט לחלקיו. מאגר המידע נבנה הן על ידי החברה והן על ידי המשתמשים (העובדות שמוסיפים למאגר מופיעות עם שמם).

מה שהופך את True Knowledge לנוח וייחודי הוא הצגת התהליך הסמנטי שהוביל אותו לתשובה. הוא ממש מסביר איך הוא הגיע אליה תוך ציון השיכולים בהחלטה הסופית. לדוגמא עבור השאלה הבאה: “האם ביל קלינטון מבוגר יותר מאשתו?” מנוע החיפוש עונה “כן, הוא מבוגר יותר” ואז מציג את התהליך הסמנטי שהוביל אותו לתשובה: “הבנתי את שאלתך בצורה הזו: האם זה נכון שביל קלינטון (וויליאם ג’פרסון קלינטון), הנשיא ה-42 של ארה”ב, מבוגר יותר (קיים זמן רב יותר), מאשר הילארי דייאן רודהאם קלינטון (נולדה ב-26 לאוקטובר, 1947), הסנטורית הצעירה מניו יורק שבארה”ב והמועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית של בחירות 2008?

תוצאות חיפוש מתוך טרו נולג'

מכיוון שנרשמתי בעבר בתור בטא טסטר, הרגע קיבלתי עדכון באימייל על כך ש- True Knowledge יצאו בגרסת בטא משופרת. גרסה עם פחות באגים, מכילה למעלה מ-110 מליון עובדות וזמן תגובה מהיר יותר.

יש לי 20 הזמנות לגרסת הבטא אז מי שרוצה – מוזמן לבקש 🙂

תגיות רלוונטיות: מנועי חיפושפאוורסט
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

8 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

8
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.