מכירת קישורים והאמת מאחורי Pagerank

חשבתי שיהיה קצת נדוש להביע את דעתי בנושא המדובר ביותר בחודשים האחרונים בבלוגי SEO למיניהם בעולם, מחלת ה- PR הפתאומית שפקדה רבים. והחלק הגרוע הוא שאין תרופה! לפיכך, סביר להניח שלא אחדש אם אוסיף ואטחן מים ובכך אאכזב עוד ועוד בעלי אתרים ממורמרים למיניהם. (הגעתי לשיא של כ- 50 פניות בחודש האחרון מבעלי אתרים בבקשה לקבל הסבר על התופעה).
פבל ישראלסקי
Google משתפת בתובנות בנוגע לתקציב הסריקה

בפוסט הזה פשוט אכתוב על PR – מה זה בכלל? מה ההשלכות? ואיך לעזאזל מגיעים לדירוג 10 מתוך 10? טוב, לא באמת מגיעים אבל אני אוהב להשלות את עצמי מדי פעם… 🙂 כמובן מיותר לציין שכל מה שאני כותב הוא לא מדע מדויק כמו כל תחום ה- SEO בעצמו, אלא מבוסס על השערות במסגרת תוצאות שהתקבלו מניסויים ופרקטיקה. בקיצור- אל תנסו את זה בבית!

אז מה זה Pagerank?

הכוונה ב- PR היא לא ל- Public Relations (יחסי ציבור), אלא לאלגוריתם בו משתמש גוגל – Page Rank.
את לארי פייג’ מכירים? אז הוא בעצם זה שפיתח את האלגוריתם במסגרת פרוייקט באונ’ סטאנפורד ואחד משני השותפים שפיתחו את מנוע החיפוש גוגל (לשני קוראים סרגיי ברין). ניתן למצוא ברשת מספיק מידע אודות ה-PR וכיצד הוא עובד אבל בגדול – האלגוריתם מבצע עיבוד וחישובים מתמטיים מורכבים, כאשר בסופו של דבר באמצעות שכלולם הוא מפיק ציון רלוונטיות לכל דף באינטרנט שנע בין 0 ל- 10. במהלך בדיקות וחישובים אלו גוגל בודק איזה אתר בדיוק מקשר לאיזה אתר ולפי זה הוא יכול להבין עד כמה אתר כלשהו רלוונטי בתחומו. ככל שיותר אתרים מקשרים לאתר מסויים, כך הוא יותר רלוונטי וחשוב בעיני גוגל. אנשים רבים נוטים לחשוב שציון ה-PR יקבע את המיקום שלהם בתוצאות החיפוש האורגניות, ומכאן מה שמעסיק אותם 24/7 זה החלפת קישורים המונית עם בעלי אתרים. כאן הטעות! כלומר לא שזה לא משפיע, כי זה כן! אבל זה לא פרופורציונלי באופן אקספוננציאלי בדרך קונסטרוקטיבית (השעות המאוחרות של הלילה 🙂 ), או במילים אחרות – זה לא עובד באופן שככל שהציון גבוה יותר, כך תהיה מקודם גבוה יותר בתוצאות החיפוש. סך הכל המדד הזה מבטא רלוונטיות של כל דף באינטרנט.

אגב, אני מניח שניתן ללמוד מבהלת הצניחה הפתאומית של ה- PR לאחרונה על כך שאכן יש קשר בין ציון זה לבין תוצאות החיפוש (יש החושבים שאין כלל).

Pagerank הוא ציון

דמיינו לכם את הסיטואציה הבאה: גוגל זה בעצם איזשהו מוסד ודף באינטרנט זה סטודנט שלומד במוסד (כנראה מדובר במוסד די גדול, שכן מדובר במיליארדי סטודנטים…). במוסד עורכים כל הזמן מבחנים לסטודנטים, כאשר כל סטודנט מקבל בסוף הבחינה את הציון שמגיע לו בהתאם להישגיו. במהלך הלימודים, כל פרק זמן מסוים, ישנם בחינות חוזרות שנועדו לבדוק האם ניחן שיפור בידע והיכולות האישיות של כל סטודנט. אם יש שיפור – ציון הסטודנט יגדל, אחרת – יישאר עם אותו הציון. מי שכמובן מעתיק ומרמה, מקבל 0 או מסולק מהכיתה לאלתר. כך פחות או יותר הדברים עובדים. זהו אלגוריתם דינאמי שמתעדכן באופן קבוע וכל פרק זמן מסוים מדרג מחדש את הדפים המאונדקסים ע”י גוגל. (אגב מעניין אם יש חישוב שנותן את ממוצע כל ה-PR של כל האתרים ברשת…אם מישהו נתקל אשמח לקבל את הנתון).נכון להיום אני לא ממש יודע מה ההשפעה של ה-PR על תוצאות החיפוש באופן מדויק וישנם מספר חילוקי דעות בעניין. יחד עם זאת, אני מאמין שישנו קשר הדוק בין נתון זה לתוצאות החיפוש, כשמדובר בתנאי קצה לקביעת מיקומים ראשונים בתוצאות. כלומר, זהו בהחלט סוג של תנאי מאד חשוב, שגוגל מתחשב בו כחלק מההחלטה למקם אתר מסוים בתוצאות החיפוש, בייחס לאחרים ולכן מומלץ לשאוף להגדילו.

מעניין אם למישהו כבר יצא לשמוע על הסקופ האחרון שקרה במוסד. כמה שהסטודנטים השקיעו ולמדו בחריצות במהלך כל השנה, שום דבר לא יפצה על התגלית המרעישה שגילו המרצים לאחרונה: מכירת וחלוקת תשובות למבחנים לשאר הסטודנטים במוסד. בהתחלה זה היה בקטנה אז המרצים עוד איכשהו העלימו עין ו”החליקו”, אבל הסטודנטים החליטו פה אחד להמשיך תוך שילוב להילוך שני… ולכן, לסיכומו של עניין, אין שום סיבה להתפעל מדוע החליטו ללכת על עונש כיתתי 🙂

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.