5 הבדלים בין סאב דומיין לתיקייה (ובמה מומלץ להשתמש)

פבל ישראלסקי

פעמים רבות יוצא לי להתקל בשאלה וההתלבטות הבאה: “במה כדאי לי להשתמש, סאב דומיין או סאב דירקטורי?” האמת שאי אפשר להצביע על תשובה חד משמעית. תשובתי היא שכל מקרה לגופו, לכן אין פתרון מוחלט!

סאב דומיין (תת דומיין) נראה לרוב בצורה כזו: subdomain.sitename.co.il , כלומר לפני שם האתר מופיעה מילה כלשהי. כשמו כן הוא – מדובר באתר נפרד לחלוטין מהאתר הראשי. סאב דירקטורי (תיקייה) לעומת זאת, מופיע בצורה הבאה www.sitename.co.il/subdirectory והיא חלק אינטגרלי מהאתר הראשי (שהוא sitename במקרה שלנו). חשוב לציין שלמרות ההבדלים הבאים שאציג בין שני האפשרויות, סאב דומיין תמיד יהיה חזק יותר מבחינת מיתוג. דוגמא מצויינת לכך היא כתובות המוצרים של גוגל (earth, toolbar, knol וכו’), אשר ממוקמים על סאב דומיין ולא סאב דירקטורי. למרות שהם חלק מהמערכת כולה, מיקומם בצורה זו מבליט את ערכם המיתוגי כמוצרים בפני עצמם.

להלן 5 הבדלי SEO בין סאב דומיין לסאב דירקטורי

ההתייחסות של גוגל – אתר נפרד ולא דף פנימי

ההבדל הנפוץ ביותר בין סאב דומיין לסאב דירקטורי, הוא שגוגל מחשיב את הסאב דומיין בתור אתר נפרד (ראה הקדמה לפוסט). יש שיגידו אתר נפרד לחלוטין, אך אני חושב שהוא עדיין מזהה אותו בתור חלק כלשהו מהאתר. שאר ההבדלים בהמשך ייגזרו מההבדל הבסיסי הנ”ל.

משקלי רלוונטיות בתוצאות החיפוש

אם סאב דומיין נחשב בעיני גוגל בתור אתר נפרד ולא דף פנימי באתר, הרי שיהיה קל יותר לקדמו בתוצאות החיפוש עבור כל מילת מפתח שהיא. זה גם הגיוני, סביר כי אני בתור הגולש, אקבל ערך מוסף רב יותר מאתר שלם שעוסק בנושא X ולא מדף אחד שעוסק בנושא X מתוך אתר.

מתקבל ערך מוסף שונה מהתוכן

אם הסאב דומיין הוא אתר נפרד, סימן שהוספת תוכן אליו לא תחזק את האתר כיחידה אחת. בעוד שהוספת תוכן לסאב דירקטורי, מתפרשת כהוספת תוכן לאתר כולו. לדוגמא:

אם נוסיף מאמר וכתובתו תהיה: subdomain.sitename.co.il/article , מבחינת גוגל באתר www.sitename.co.il לא נוסף שום תוכן חדש (הוא החשיב את הוספת התוכן לסאב דומיין). בעוד שאם כתובת המאמר החדש היא /www.sitename.co.il/article או אפילו www.sitename.co.il/subdirectory/article גוגל ייחשיב זאת כהוספת תוכן לאתר כולו.

תרומת התוכן לאתר הכולל

חשוב מאד שהאתר כולו, יהיה אחיד מבחינת התוכן. ככל שיהיה ממוקד יותר לתחום ספציפי, כך ייחשב רלוונטי יותר (ומכאן גם ייגזרו המיקומים בתוצאות החיפוש).לפיכך, אם החלטת להשתמש בסאב דירקטורי ולא סאב דומיין, חשוב שהתוכן שיופיע בו יהיה קשור לתוכן של האתר כולו. בעוד שאם נבחר סאב דומיין, חשיבות התוכן פחות קריטית לתוכן האתר כולו (הרי הוא נחשב לאתר נפרד כך שזה לא משנה).

כוח קישורים יוצאים

אם נסתמך על ההבדל הראשון שהצגתי, הרי שקישור מסאב דומיין לאתר הראשי ייחשב כקישור חיצוני. בעוד שבמקרה של סאב דירקטורי (מקבל ייחס כמו כל דף פנימי), הקישור לא ייחשב חיצוני אלא פנימי. דוגמא להמחשה משני המקרים:

קישור מהכתובת subdomain.sitename.co.il שיוביל לכתובת www.sitename.co.il ייחשב בתור קישור חיצוני.
קישור מהכתובת www.sitename.co.il/subdirectory שיוביל לכתובת www.sitename.co.il ייחשב בתור קישור פנימי.

דוגמא מעולה למינוף כוח קישורים שכזה, ניתן למצוא במבנה הפורום של K, אשר ממוקם בסאבדומיין וכך מחזק את הקישורים שבתפריטים (שמובילים לאתר הראשי):

סאב דומיין מול סאב דירקטורי

מה בגוגל אומרים על כך?

מיכל וויזומירסקי התייחס להבדלים בבלוג הרשמי של

“What’s the difference between using subdomains and subdirectories? When it comes to Google, there aren’t major differences between the two, so when you’re making that decision, do what works for you and your visitors. Following PubCon, our very own Matt Cutts … on his personal blog. In addition to those considerations, if you use Webmaster Tools (which we hope you do!), keep in mind that you’ll automatically be verified for deeper subdirectories of any sites you’ve verified, but subdomains need to be verified separately.”

כלומר נראה כי אין ממש הבדל מבחינתם (לא חשבתי שיגידו אחרת 🙂 ).

ומה מאט קאטס חושב?

הוא בדיוק כתב על זה בבלוג שלו לא מזמן:

“My personal preference on subdomains vs. subdirectories is that I usually prefer the convenience of subdirectories for most of my content. A subdomain can be useful to separate out content that is completely different. Google uses subdomains for distinct products such news.google.com or maps.google.com, for example. If you’re a newer webmaster or SEO, I’d recommend using subdirectories until you start to feel pretty confident with the architecture of your site. At that point, you’ll be better equipped to make the right decision for your own site.”

לסיכום, אם יש לכם אתר בנושא X ואתם רוצים להוסיף אליו בלוג שגם עוסק בנושא X – שני האפשרויות שהצגתי טובות כי לכל אחת יש את היתרונות שלה. פשוט אי אפשר לקבוע שאחת מהן טובה יותר.

אז שתפו אותי, הבלוג שלכם בסאב דומיין או בסאב דירקטורי? 🙂

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

35 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

35
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.