כך תיצרו לעצמכם מעבדת קידום אתרים מקצועית באינטרנט

פבל ישראלסקי

מעבדת קידום אתריםמקדמי אתרים תמיד רוצים שהכל יהיה בשליטתם!

האפשרות למדוד את המידע בכל רגע נתון ולקבל אינפוטים בזמן אמת, קריטית מאד בתחום כה דינמי שדורש מהיד להיצמד לדופק שעות נוספות. מהסיבה הזו חשוב מאד לעצב את סביבת העבודה שלכם בהתאם כך שהכל יהיה ב”שלוף”.

בפוסט הזה ארכז מספר כלי קידום אתרים ללא תשלום, שאני ממליץ לכם להתקין ולהטמיע בדפדפן שלכם (ובהזדמנות זו – תעברו כבר ל- Firefox! 🙂 ). כמו כן, אנסה לרכז מספר טיפים שיעזרו לכם לארגן סביבכם את המידע שנחוץ לכל אופטימייזר SEO.

באדיבות Grey Wind

סרגלי כלים וחיות אחרות

הדרך הנוחה ביותר לרכז מספר כלים שימושיים במקום אחד היא באמצעות סרגל כלים ייעודי. סרגל כלים לדפדפן זו למעשה אפליקצייה (סוג של תוכנה), אותה מתקינים תוך מספר שניות. לאחר ההתקנה הסרגל יופיע באופן קבוע בדפדפן שלכם (בדומה לכפתורי הניווט- “הבא”, “הקודם” וכו’…). למי מכם שמבצע אנליזה לאתרים על בסיס יומיומי, מחקרי שוק למילות מפתח, בוחן איכות קישורים חיצוניים פוטנציאליים או סתם מבצע ניסויי SEO – זה יכול מאד להקל לו על החיים.

להלן 6 סרגלי כלים ותוספים עיקריים בהם אני משתמש, בכל אחד מהם ציינתי מה בדיוק הפיצ’רים הייחודיים בהקשר של SEO:

1. Google Toolbar

סרגל הכלים של גוגל

אחד משירותי גוגל הפופולאריים ביותר זה סרגל הכלים שלהם. זו גם עוד דרך להחדיר את מנוע החיפוש שלהם לכל מקום אפשרי…

  • חיפוש בסיסי בגוגל מתוך הדפדפן – כולל השלמת חיפוש.
  • חיפוש דפים רלוונטיים למילת מפתח מסויימת באתר בו נמצאים (לא מוגדר בברירת המחדל, יש להוסיף ידנית).
  • אפשרות לראות את מדד ה-Pagerank עבור כל אתר בו נמצאים.
  • הבלטת מילות המפתח שחיפשתם בדף הנחיתה אליו הגעתם.
  • חיפוש מילות מפתח ספציפיות בדף הנחיתה בו אתם נמצאים.

התקנה: מכאן

2. Web Developer

web developer

כלי שמיועד בעיקר למפתחי אתרים אך כולל גם מידע מועיל לאלו שעוסקים ב- SEO ו-SEM. תוכלו למצוא בו הרבה מאד פיצ’רים, לכן ריכזתי כאן רק מספר נבחרים:

  • ולידציה של קוד Html , לינקים שבורים ו-CSS בדף בו נמצאים.
  • הצגת קישורים יוצאים בדף ותגיות H1, H2, H3 של כותרות.
  • קבלת מידע בזמן אמת על תגיות Meta, מיפויי הדף לפי אובייקטים ועוד.

התקנה: מכאן

3. FireBug

זה ללא ספק אחד הכלים המועילים ביותר שאני מכיר ונעזרתי בו המון כשעבדתי על עיצוב חדש לבלוג הנוכחי. הוא מאפשר להעביר את הסמן של העכבר על כל אובייקט בעמוד בו נמצאים כך שאוטומטית תוכלו לראות את קוד ה-CSS וה-HTML שלו למטה. מה שהופך אותו לסופר שימושי זו העובדה שאפשר לשחק עם ההגדרות, לשנות נתונים וזה משתנה לכם בתצוגה של הדפדפן בזמן אמת! (זה כמובן רק להמחשה, כדי שהעיצוב יישמר לאחר השינויים יש צורך לבצע שינויים בקובץ המקור עצמו).

לחצו על התמונה הבאה כדי לראות איך נראים הנתונים, כשאני נעמד עם הסמן על הלוגו של גוגל בכתובת google.co.il:

firebug

התקנה: מכאן

4. Search Status

  • הצגת שלושת המדדים הבאים עבור כל דף בו נמצאים: PageRank, Alexa, Compete.
  • הדגשת קישורי NoFollow בדף.
  • גישה לקבצים sitemap.xml ו- robots.txt בקליק אחד.
  • חישוב צפיפות מילות מפתח בדף מסוים עבור ביטוי מסוים.

search status

התקנה: מכאן

5. Seo Quake

הכלי הזה מספק מידע רלוונטי על כל אתר בדף תוצאות החיפוש, מה שיכול להיות מאד נוח כאשר אתם בוחנים מתחרים בנישה בה אתם פועלים. מתחת לכל תוצאה תוכלו לראות: כמה קישורים נכנסים יש לאתר, מה הדירוגים שלו, וותק דומיין ועוד.
יש אנשים שלא ממש אוהבים את הכלי הזה משום שהוא די מפריע לחווית המשתמש (הכל נראה עמוס פתאום). יחד עם זאת, הוא מאד נוח וניתן להפעיל אותו כשרוצים לקבל את המידע ולנטרל בסיום (מה שמזכיר לי – נטרלו את ה- searchwiki שלכם, זה באמת מעיק).

כך לדוגמא תראה תוצאת חיפוש:

seoquake

התקנה: מכאן

תוספים שימושיים נוספים לדפדפן

מלבד סרגלי כלים שמרכזים הרבה כלים מתחומים שונים, יש גם כמה תוספים בודדים שממלאים פונקציה אחת בלבד. חלקם אומנם כלולים בסרגלי הכלים, אך אני ממליץ להתקין בכל זאת כדי לקצר תהליכים.

yExplore

פשוט לקחו את השירות הזה, והפכו אותו לתוסף שאפשר להפעיל מכל דף בו נמצאים. השירות מספק רשימה של כל האתרים שמקשרים לעמוד ממנו מפעילים את התוסף, או במילים אחרות – כלי לבדיקת קישורים נכנסים.

התקנה: מכאן

Google Global

לאלו מכם שמקדמים אתרים בחו”ל יש לי חדשות בשבילכם – אם תכנסו ל- google.com התוצאות שתראו שם הם בכלל לא אותם התוצאות שהגולש האמריקאי רואה אצלו. זו בדיוק הבעיה שבא לפתור התוסף הבא – אפשרות לראות כיצד יראו תוצאות חיפוש במיקום גיאוגרפי שונה משלך.

התקנה: מכאן

התרעות ועדכונים

twitterfox

TwitterFox

התוסף הזה מסייע לי להישאר עדכני לגבי כל מה שקורה בעולם ה-SEO בחו”ל. כמעט כל הדמויות הבולטות בתעשיה משתמשות בטוויטר (אפילו מאט קאטס) ואני עוקב אחרי רובם.

כאשר הם מפרסמים תוכן חדש, טוויטר יהיה המקום הראשון בו הם יעדכנו על כך וישר באותו הרגע אני אראה זאת. התוסף בעצם מקפיץ בדפדפן שלכם הודעה בכל פעם שמישהו מהאנשים שאתם עוקבים אחריו שולח tweet.

הערה: למי מכם שחושב לפתוח חשבון בטוויטר בשביל הלינק, ממליץ לחשוב שנית 🙂

התקנה: מכאן

Google Reader Watcher

reader

יהיה קצת מוזר לכתוב בלוג קידום אתרים ללא ידיעה על מה הולך בעולם קידום האתרים. קורא ה- RSS הוא כלי נפלא שמסייע לך לעקוב אחר התכנים בכל המקורות שאתה אוהב (בתנאי שיש בהם אפשרות להירשם לרסס). בתחום ה-SEO זה חשוב לא פחות, חשוב לעקוב בזמן אמת אחרי מגמות או עדכונים ממקורות מפתח. התוסף הבא מציג בפניכם כמה פריטים חדשים מחכים לכם בקורא ה-RSS שלכם (אני מציע להשתמש ב- Google reader בתור קורא רסס).

אגב, למי מכם שמחפשים עבודה בתחום ה-SEO, אני ממליץ להרשם ל-RSS של כמה אתרי דרושים במדור “קידום אתרים” ולעקוב אחרי המשרות החדשות בקורא הרסס שלכם. לאחר שתתקינו תוסף זה, תקבלו את העדכון על המשרות בזמן אמת.

התקנה: מכאן

קיצורי דרך שכדאי לשים במועדפים

אוקיי אז יש לנו סרגלי כלים, יש תוספים יש התרעות – מה עכשיו?

עד כה דיברנו על כלי קידום אתרים שבהם אפשר להשתמש מבלי לצאת מהדף בו נמצאים. ישנם עוד מספר כלים שהם Must בסביבת העבודה שלכם ומומלץ לשים להם קיצר דרך ממש מתחת לשורה של הכתובת (מקש ימני של העכבר -> new bookmark).

  • Google Analytics – כדי שתוכלו להרגיע את עצמכם ברגעי לחץ.
  • KeywordToolExternal – למרות שהוא כבר קיים בסרגלי הכלים, מומלץ שתהיה גישה מהירה.
  • cli.gs – למקרה שאתם זקוקים בדחיפות לקצר URL של דף מסוים ולעקוב אחרי כמות הקליקים.
  • Header Check – כלי לבדיקת הפניות.
  • wikipedia – למקרה שנתקלתם במונח מקצועי לא מוכר.
  • Webmaster tools – מרכז מנהלי האתרים של גוגל.

יש עוד הרבה קיצורי דרך שאפשר לשים, אבל כמובן זה הכל פונקציה של שימוש. כל אחד משתמש בכלים שונים ולמטרות שונות, לכן נצלו את השטח הזה כדי למקם בו את הכלים שאתם משתמשים בהם יותר מכל.

מרוב עצים לא רואים את היער…

למרות שאולי זה נראה כרגע די עמוס וקשה לכם להסתגל לדפדפן החדש שלכם, האמינו לי שזה רק יקל עליכם ויפחית את כמות הזמן שלוקח להגיע לכלים אלו. הכל נמצא במרחק של קליק.

גילוי נאות: יצרתי בעצמי סרגל כלים לקידום אתרים ואני ממליץ לכם מאד להתקין אותו. הוא מכיל מספר רב של כלים שצויינו כאן (וגם כאלו שלא צויינו) ובנוסף תוכלו גם לחפש דרכו בגוגל, לקרוא עדכונים מבלוגים ופורומים בנושא SEO בארץ ובח”ול, כלי מחקר מילות מפתח שונים ועוד.

ההתקנה קצרה מאד ולא מחייבת אתכם להירשם או למלא שום פרט.

מכירים כלים ותוספים שווים?

אשמח אם תשתפו אותי בכלים שאתם נוהגים להשתמש. מה נוח לכם יותר ומה פחות? האם יש כלי ממש טוב שלא מופיע כאן בפוסט? אשמח אם תשתפו את כולם מהידע והנסיון שלכם…

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

35 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

35
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.