למה חברות קידום אתרים אוהבות לקוחות גדולים?

פבל ישראלסקי

מדוע חברות קידום אתרים רבות מעדיפות לקדם לקוחות גדולים? הסיבה לכך לא בהכרח טמונה בעובדה כי מדובר בגופים עם תקציבי שיווק גדולים (שזה כשלעצמו הופך את העסקה לריווחית יותר), אלא בערך המוסף שיש להם מבחינת SEO על פני לקוחות אחרים.

כשאני מדבר על “גדול” אני לא בהכרח מתכוון לגודל התקציב האינסופי שיש לו, אלא לעוצמת המותג, וותק והיקף פעילות, מצבור לקוחות ונוכחות חזקה באופליין. אותן חברות גדולות שקיימות בשוק די הרבה זמן וזוכות לחשיפה תקשורתית נרחבת (שלילית וחיובית כאחד) על כל פיפס.

אז למה כל חברה תשמח לקחת על עצמה פרויקט קידום אתרים אורגני של לקוח גדול? התשובות לפניכם:

1. עדיפות למותגים בתוצאות האורגניות

השנה ארון וול חשף את העדיפות שמותגים מקבלים בתוצאות החיפוש בפוסט שזכה להרבה באזז: Google Brand Promotion.

מבחינתי זו התגלית החשובה והמשמעותית ביותר של שנת 2009 משום שהיא לגמרי מנפצת את עקרון “חוסר המעורבות” של גוגל בתוצאות האורגניות. ארון וול שם לב שהרבה מותגים מופיעים בראש תוצאות החיפוש על ביטויים תחרותיים, מבלי שנעשו באתרים שום פעולות אופטימיזציה. אני חושב שלמרות שהתגלית הזו נוגדת מעט את הקונספט של גוגל (אגב, אי אפשר באמת לקרוא לזה תגלית כי זה משהו שלא ממש הוכח), היא הגיונית למדי. מותג גדול לא אמור להתיימר לקדם את עצמו רק בגלל שהמתחרים שלו עושים זאת. אם מדובר במותג בינלאומי פופולארי, אין סיבה שלא יופיע על הביטויים הרלוונטיים. הרי גולש שלא נחשף למותגים פופולאריים תחת הביטויים שהוא מחפש, מקבל תוצאות לא באמת רלוונטיות. תחשבו על זה 🙂

אבל גם אם מדובר בתיאוריה קונספירטיבית שארון וול כתב בלהט הרגע, יש למותגים הגדולים עוד מספר יתרונות משמעותיים. תמשיכו לקרוא…

2. דומיין עם וותק “מפלצתי”

למרבית המותגים הגדולים של ימינו וותק רב. למעשה, סביר מאד להניח שהם היו בין הראשונים שקנו דומיין והקימו עליו אתר בזמנו. גם אם מעולם לא נעשו עליו פעולות SEO, הוותק של הדומיין נצבר לו במהלך השנים כך שחברות הקידום מקבלת לידיהן אתר עם כוח. הנה דוגמא לכמה מותגים גדולים שמופיעים בחמישייה הראשונה על הביטוי העיקרי של התעשייה שלהן + וותק הדומיין:

הוותק משפיע מאד על רמת ה-Authority של הדומיין, ולכן הוא מהווה יתרון משמעותי במקרים בהם מעוניינים להתברג גבוה על ביטויים תחרותיים.

3. קישורים מאתרים סמכותיים ובעלי Trust גבוה

אם תעשו אנליזה קצרה לקישורים הנכנסים של אתרי המותגים, תגלו שמקשרים אליהם לא מעט אתרים עם רמת סמכות/trust גבוהה למדי כגון: אתרים ממשלתיים, וויקיפדיה (כיום כמעט לכל מותג גדול יש ערך), פורטלים נישתיים ועוד. למעשה בגלל עצם היותם מותגים גדולים ופופולאריים, הם יכולים אפילו להרשות לעצמם לפנות למקור סמכותי רלוונטי ולבקש קישור.

לקישורים מאתרים סמכותיים יש משקל רב, מדוע? כבר מעצם המילה “סמכותיים”, ניתן להסיק שמדובר באתרים מובילי דעה בתחום, אוטוריטות שהצבעתם מאד נחשבת. לכן הם לא יקשרו לכל אחד שידרוש. הוצאת קישורים מתוכם שקולה יותר ודורשת אישורים/הגבלה בנהלים קפדניים. בדיוק בגלל הסיבה הזו למותג גדול יש יתרון. אתר סמכותי יעדיף לקשר ולהמליץ על מותג בכדי לא “לפגוע בשמו הטוב”. כאשר מקשרים למותג, קיים סיכון נמוך יותר כי מדובר במקור שאינו איכותי.

4. מגנט לקישורים טבעיים (והרבה)

עיתונאים באתרי חדשות למשל, מאד אוהבים לפרסם אייטמים שקשורים למותגים. למה? בגלל שזה מה שמעניין את הציבור. ככל שהמותג גדול יותר וזוכה להכרה גבוהה יותר מצד הציבור, כך יש יותר אינטרס גם לכתוב עליו. בין אם הסיפור הוא חיובי ובין אם שלילי, מבחינתSEO מדובר בלינק לכל דבר שתורם בסופו של דבר ל- link popularity. ועם כמות הטראפיק שזורמת באתרים האלה מדי יום – הלינק הזה שווה זהב.

חשבתי על דוגמא שתוכל להמחיש את זה בצורה טובה. לפניכם גרף שמייצג את קצב גדילת הקישורים החיצוניים שהתווספו לאתר של אורנג’, לאורך ציר הזמן. שימו לב לפיק שנוצר בתקופה בה הכריזו כי האייפון מגיע לישראל:

בתקופה הזו כנראה שהרבה אתרי חדשות ובלוגים דיברו על הנושא וכחלק מהידיעות, קישרו לאתר של אורנג’. אגב, העובדה שהוחלט כי האייפון בסוף יגיע גם לאורנג’, לא אמורה לגרום לכם לחשוב שבלי זה לא היה נוצר פיק הקישורים הזה. אני מאמין שמעצם היותו מותג גדול בתחום הסלולר, הוא בכל זאת היה מקבל קישורים (למשל מתוך ידיעות ודיונים שהיו עוסקים בשאלה “מדוע הוא לא יגיע לאורנג’?”).

5. קישורים ממדיה חברתית

במאמר שפרסמתי לאחרונה על קידום אתרים באמצעות מדיה חברתית, כתבתי על כך שלקישורים מרשתות חברתיות וטוויטר בפרט יש חשיבות גבוהה מאד. נוצרים שם כיום הרבה מאד קישורים ורבים טוענים שגוגל הולך לייחס להם בעתיד (ואולי כבר היום?) חשיבות גבוהה.

מכיוון שלרוב החברות הגדולות יש תציבי שיווק ענק, הן יכולות להרשות לעצמן ליצור הרבה buzz/link bait campaigns איכותיים מאד. מהסוג שאנשים אוהבים “להעביר הלאה” ולשתף באמצעות מדיה חברתית. אותם שיתופים למיניהם מתבטאים כמובן בקישורים איכותיים שמגיעים מרשתות חברתיות. מבחינת SMO, זה יתרון אדיר לחברת קידום אתרים שרוצה למשוך קישורים טבעיים מרשתות חברתיות, משום שהיא לא חייבת לדאוג ל- brand recognition. הרבה יותר קל להם להשיג עבור הלקוח קישורים ממדיה חברתית.

כל חמשת הסיבות הללו הופכות את פרויקט ה-SEO לפשוט יותר לביצוע. מצד מקדם האתרים לא נדרש מאמץ רב כפי שהיה נדרש, אילו היה מדובר במותג חדש יחסית שרק מנסה לחדור לשוק. לכן מותג פופולארי שמדורג גבוה זה כמובן מרשים, אך לא באמת משקף את היכולת האמיתית של אותו מקדם אתרים.

האם לדעתכם קיימים יתרונות נוספים למותגים מבחינת SEO?

תגיות רלוונטיות: קישורים
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

41 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

41
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.