קידום אתרים זה לא SEO ואפילו לא SEM

פבל ישראלסקי

לא פעם אני נתקל באינטרנט במילה “SEO” כשלצידה יש סוגריים ובהם כתוב “קידום אתרים”. העניין כל פעם משעשע אותי מחדש משום שזה לא כל כך מדויק. יחד עם זאת רוב החברות בארץ אימצו ובחרו לקדם את עצמם (מודה, כולל אותי) בביטויי הזה שעימו SEO כה מזוהה. עם הזמן נוצרה איזושהי אנלוגיה טבעית שגרמה לכך ש”קידום אתרים” יהיה התרגום הישיר של SEO. אז למי שעדיין שואל – מה ההבדל? איך מתקשר לכך הביטויי SEM? ומה המשותף בין השלושה? בפוסט הזה תוכלו למצוא את כל התשובות. סיבה נוספת לכך שכתבתי את הפוסט קשורה למכתב שחבר שלי קיבל מחברת SEO – צירפתי אותו בסוף הפוסט.

קידום אתרים כשמו כן הוא, מתייחס לתהליך בו האתר מקודם. (קידום משמעו שינוי חיובי של מצב מסוים). זה יכול להיות באמצעות פרסום קונטקסטואלי, דיוור אלקטרוני, ניוזלטר, באנרים, שיווק ויראלי וכמובן איך לא – SEO.

כן כן, אדם שקנה באנר בוואלה לדוגמא, עושה קידום אתרים (לצורך העניין הקידום במקרה שלו מתבטא בטראפיק ומיתוג). אפילו תחרות קידום אתרים יכולה להיחשב לשיטת קידום אתרים. ויש עוד הרבה דוגמאות.

מה זה בעצם SEO?

אלו הם ראשי התיבות של Search Engine Optimization.
כלומר התרגום המדויק יותר שיכלו לתת ל- SEO הוא אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש, אבל בינינו – מה זה בכלל אופטימיזציה? עדיף שישאר “קידום אתרים”! 🙂

SEO היא טכניקה שנכללת בעולם קידום האתרים, אשר במסגרתה מקדם האתרים “מתאים”(עושה אופטימיזציה) את האתר למנועי החיפוש (יש כאלו שקוראים לזה “להפוך את האתר לידידותי למנועי החיפוש“).

אותה “התאמה” היא בעצם תורת ה-SEO בה אני ואחרים רבים עוסקים. מנועי החיפוש רואים בסך הכל קוד, כל האתר הוא לא יותר מאשר אוסף שורות קוד ארוכות שמתוכן הגוגלבוטים “מבינים” את האתר.

למעשה SEO זו מניפולציה ואתה “עובד” על מנועי החיפוש?

התשובה היא לא!
בדומה לדימוי שכתבתי בעבר בפוסט על מכירת קישורים, גם הפעם אסביר זאת בצורה דומה. הדימוי הכי מוצלח שאני יכול להביא במקרה הזה הוא – חלון ראווה בחנות כלשהי בקניון שכולו מלא בחנויות.
אם אדגיש בחלון הראווה שלי את המוצר שאני מוכר בצורה ברורה, אתן את כל התשובות לשאלות שעליהם הצרכן חושב בעודו מסתכל על החלון ואף אתבלט מבין החנויות האחרות – סביר להניח שייכנסו אלי יותר לקוחות. אולי אפילו חנויות אחרות שקשורות לתחום ימליצו עלי בתור חנות איכותית.
האם רימיתי מישהו? סך הכל הבלטתי את מה שאני מוכר בצורה הטובה ביותר עבור הצרכן, כך שידע שהמקום שאליו נכנס זה מה שהוא מחפש. לא פגעתי בחנויות האחרות – פשוט השקעתי בעצמי.

אז SEM זה כמו SEO רק עם M בסוף?

יש M בסוף אבל זה לא כמו SEO. כלומר יש קשר אבל מדובר במשהו שונה.שיווק במנועי חיפוש

Search Engine Marketing בדומה ל-SEO עוסק במתודולוגיות לשיווק אתרים במנועי חיפוש. אבל בעוד ש-SEO הוא תהליך שעושים בכדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש האורגניות, SEM היא קבוצת השיטות שכוללת את SEO בתוכה.

עולם ה-SEM כולל בתוכו גם את הפרסום הממומן של גוגל (קריא גוגל אדוורדס, קריא קישורים ממומנים). גם אדוורדס היא שיטת שיווק במנועי החיפוש – באנלוגיית החנות הייתי משווה את זה לסדרן שעומד בכניסה לקניון ומציע ללכת לחנות כלשהי כי יש שם מבצעים (בסוף יום החנות תתגמל את הסדרן).

עדכון 28.09.09 – לקריאה נוספת הייתי ממליץ לקרוא את הפוסט שנכתב ב-Techcrunch בהקשר הזה:
The Time Has Come To Regulate Search Engine Marketing And SEO

ולסיום – סיפור קצר שהוביל אותי לכתוב את הפוסט…

בתור יועץ קידום אתרים, יוצא שאנשים רבים מתייעצים איתי מדי פעם בנושאי SEO. לאחרונה אדם שחיפש שירות SEO, התייעץ איתי לגבי מייל שקיבל מחברת קידום אתרים. המייל הזה נשלח בתגובה לבקשתו לקבל מעט הסבר על השירות שהם מציעים. לא יכולתי להתאפק, ההערות באדום הם שלי 🙂

X שלום רב,
בהמשך לשיחתנו, להלן תקציר עלינו ועל השירותים שאנו מספקים בכדי לתת לך תמונה מלאה יותר. בניגוד לאלפי חברות קידום אתרים רבות בישראל אני בטוח שיש הרבה אבל לא צריך להגזים, אנו חברת SEO אז חברת SEO לא עוסקת בקידום אתרים?(שיווק ופרסום במנועי חיפוש זה לא SEM בעצם?) – כלומר אנו מספקים יותר שירותים ומוצרי פרסום בגוגל. תחום ה-SEO הוא חדש לחלוטין אשר צץ רק בשנתיים האחרונות בישראל באמת לפני שנתיים? כנראה הזמן עבר לי מהר מדי ונותן מענה לבעלי אתרים שמעוניינים לקבל פרסום ממומן וחשיפה אורגנית אהבתי את המונח החדש, אימצתי! (תוצאות חיפוש בגוגל). מכיוון שיש לנו קשרים רבים עם גוגל איך משיגים את זה? גם אני רוצה!, אנו מציעים ערך מוסף רב ללקוחותינו בקידום מהיר יותר טלפון אחד לגוגל ואתה למעלה תוך דקות ספורות!.
אשמח להיפגש איתך בכדי שנוכל להבין את הצרכים שלך וכך להתאים עבורך את הצעת המחיר הטובה ביותר.
בברכה,
X
רגע אז איפה ה”תקציר על השירותים שאנו מספקים”?

שנוסיף את זה לאמיתות ובדותות של מקדמי אתרים? 🙂

התמונה מאתר Mcanerine

תגיות רלוונטיות: מקדם אתרים מוסמךשמועות SEO
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

13 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

13
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.