סיכום כנס PubCon 2010 – הצצה אל העתיד של מנועי החיפוש

איתי ברנר

Pubcon לאס ווגאס, 2010בכנס היוקרתי PubCon 2010, אשר מתקיים פעם בשנה בלאס ווגאס נערכו מספר פאנלים בנושא SEO. הפאנלים ניסו לחזות מגמות עתידיות ולהבין כיצד יתנהגו גוגל ומנועי חיפוש אחרים בעתיד הקרוב. מכיוון שסיכום כל ההרצאות היה יכול לכסות כמה וכמה פוסטים, החלטנו להביא כאן בפניכם, באדיבותו של איתי ברנר, את עיקרי הדברים שנמצאו כמעניינים וחדשנים במיוחד. סיכומים מקיפים יותר ניתן למצוא באתר Search Engine Round Table.

קפאין ועדכון MayDay

זה היה הפאנל הראשון ובו הרצה בין היתר ברוס קליי. קליי גורס כי קפאין הוא אחת הסיבות לכך שגוגל מסוגל עכשיו לתת תוצאות מקומיות בצורה הרבה יותר מדויקת ובעתיד המשמעות תהיה שהרווחים של גוגל מפרסום יגדלו. הסיבה לכך היא שמודעות המותאמות לאזור מצומצם הן אפקטיביות יותר והחזר ההשקעה בהן (ROI) הוא גדול יותר.

מבחינת אלגוריתם הדירוג (כנראה שלא מדובר ב– MayDay ספציפית), ברוס חוזה כי החשיבות של מבנה ותוכן הדף עצמו (On Page) יתחזק, בעוד שניסיונות חיצונים לבצע מניפולציות (Off Page) ייעשו קשים יותר. אתרים יענשו בקלות יחסית אם מדד ה – TrustRank שלהם יהיה נמוך במיוחד ובנוסף אם ישתמשו בשיטות קידום כובע שחור כגון קניית קישורים או בניית רשתות קישורים בינם לבין אתרים אחרים.

שינויים אלו יכנסו לפעולה בצורה דרסטית יותר לאחר החגים.

חיפושים מקומיים וסלולריים

בפאנל הזה, Eric Bramlett (סוכן נדל”ן) הסביר כי אתרים מקומיים נעשים יותר ויותר נפוצים ולכן התחרות נעשית קשה יותר. יש לזכור כמובן שהוא מדבר על ארה”ב בה ישנם עשרות מדינות שונות. הוא ומספר אנשים נוספים (הכיסוי לא ממש ברור מהבחינה הזו) הזכירו מושג חדש הנקרא Hyperlocalאתרים מקומיים מאוד גם בהם התחרות נעשית קשה יותר.

מבחינת חיפוש סלולארי, הכול נעשה הרבה יותר מהיר ובעיקר מיידי. הגענו למצב בו אנשים נכנסים למקום מסוים ומסקרים אותו באותה נקודת זמן בה הם נמצאים בו. הגישה החדשה היא – “הכי קרוב” יכול להיות עדיף מאשר “הכי טוב”. לעומת זאת, יש מוצרים שאנשים מעדיפים לחפש על מסך גדול ונוח (ניידים עם מסכים גדולים ומחשבים נייחים), כמו בתים למשל. אפשר ליצור דפים מיוחדים לסלולר עם פחות תמונות ויותר מידע.

אנשי SEO יצטרכו להתחיל לחשוב במושגים צרים יותר ולכלול כמה שיותר אינדיקאטורים מקומיים כבר בכותרת של העמוד (Title). אינדיקאטורים נוספים ניתן למצוא בפרוייקט המקיף שפרסם David Mihm בנושא החיפוש הלוקאלי: Local Search Ranking Factors

קידום אתרי מסחר אלקטרוני

פאנל מקורי למדי בו דיבר Rob Snell,  בעל חנות המשתמשת בפלטפורמה של Yahoo. הוא מסביר שגם אתרי מכירה צריכים להיות מלאים בתוכן. לדוגמה, באתר המתמחה במוצרים עבור כלבי ציד, הוא יצר מדריך קניה אשר הקפיץ את אחוזי ההמרה ב-50%!  כל התוכן היה מקורי וממקור ראשון. בין היתר הוא השתמש לא מעט במכתבים אשר נכתבו למחלקת שרות הלקוחות. גם מדריכים מצולמים יכולים להיות טובים, אפילו עד לרמה של פתיחת קופסא, במיוחד כשהיום אפשר להוסיף כמעט לכל אתר וידאו גם כתוביות, להן יש יכולות להתאנדקס במקרים מסוימים.

עיצוב ומבנה האתר

הפאנל הזה (גם כן בהקשר של SEO), הציג כמה דגשים לגבי HTML 5 בעיקר. Mike Taylor, אשר כותב לא מעט בנושא, הסביר כי  תגי ה – Header דומים לאלו שאנחנו מכירים היום, אך שימוש בתגים כגון Article יאפשרו ליצור ישויות שונות בדף. CSS 3 למשל יחסוך שימוש בתמונות ויגרום לאתרים לעלות מהר יותר. גם לגוגל עצמה יש אלמנט דומה בשם WebP, הבעיה היא שהוא עובד רק בדפדפן כרום. אחרי טיילור, עלה Michael Martin בעל חברה המתמחה בסלולר. הוא ציין שקודם כל, אתר סלולרי צריך להיות על דומיין משלו ולא תחת הדומיין mobi. לכל הבלוגרים למיניהם, יש תוסף וורדפרס שנקרא WPtouch, המסוגל להתאים כל אתר רגיל למסך מגע.

הקשר בין מנהלי אתרים למנועי החיפוש

בפאנל האחרון ואולי האטרקטיבי ביותר דיבר מאט קאטס. מאט דיבר על השינויים האחרונים בוובמאסטר טולס כמו זיהוי של פריצה לאתר ואפילו משלוח הודעות המסבירות מדוע אתר נענש. מאט הבטיח שגוגל לא ישתמשו יותר בתווית הבטא (מספר אנשים בקהל ציינו בציניות שאפילו ממשק אדסנס החדש נמצא בבטא כבר כמעט שנה). בנוסף, הם משקיעים כרגע יותר משאבים בסינון ספאם ולכן בשנה שעברה הוא לא עלה כמעט. ואם כבר פריצות לאתרים, גוגל הסירו כמעט 90% מהאתרים הפרוצים מהאינדקס! (ואולי זה דווקא איתות הרומז על חוסר סובלנות מצד גוגל כלפי מי שלא דואג לתחזק את האתר שלו?!)

מאט נתן גם מספר טיפים לאנשי SEO שעלולים להישמע מעט לא טריוויאליים, אבל  די “גוגליים” :

  1. רדפו אחרי המשתמשים, לא האלגוריתמים.
  2. חפשו אנשים מה הם מחפשים, אל תשתמשו רק בכלי מילות המפתח.
  3. הלינק הראשון בפוסטים בבלוגים תופס הכי הרבה תשומת לב ולכן יש לחשוב את מי למקום ראשון.
  4. כותבי תכנים צריכים לקרוא את מה שהם כותבים בקול רם.
  5. בטוויטים, לקצר מעט על מנת שלאנשים ישאר מקום להעביר אותם הלאה (כלומר, לכתוב RT@YOU).
  6. בכל מקרה, לשלב וידאו באתר.
  7. בכל מה שקשור ליחסי המרה, יש לבדוק שוב ושוב ואפילו להנחות את המשתמשים מה בדיוק לעשות.
  8. השתמשו בדומיינים עצמאיים ולא בכל מיני אתרים שישימו את האתר שלכם על סאב דומיין או ספריה (כנראה שהוא עקץ את פייסבוק עם עניין הספריה 🙂 ).
  9. צרו התראות באימייל מ – Webmaster Tools.

לאחר הטיפים וסיכום ההרצאה עצמה, מאט הותקף בשאלות על הספאם בתוך Google Places למרות שהוא עצמו לא נמצא בקבוצת הפיתוח של Places. בארץ חיפוש מקומי במפות של גוגל לא ממש מפותח, אבל כנראה שבחו”ל קל מאוד להכניס סתם מקומות פיקטיביים למפות של גוגל. הוא מבטיח שבכל מקרה, הם עובדים על זה. כנ”ל לגבי אנדרואיד. לגבי PageSpeed עבור שרתי IIS (מיקרוסופט), הם מעדיפים לעבוד עם קוד פתוח.

שאלה אחרת וסוערת במיוחד נשאלה לגבי חוות תכנים – אתרים המייצרים אלפי דפים באופן אוטומטי. נראה כי מספר גורמים בגוגל חושבים ברצינות על הכנסת בודקים אנושיים שיבדקו אתרים שכאלו, בעוד אחרים רוצים שהכול ירוץ על אוטומט כמו עכשיו (זו הייתה אחת המטרות של עדכון MayDay).  במקרה ומשהו ישתנה, הם יעדכנו את הקווים המנחים לבעלי אתרים.

שתי שאלות אחרונות ומעניינות גם כן נשאלו לגבי קניית קישורים וההשפעה של דומיינים עם ביטויי מפתח מדויקים שלפעמיים מתמקמים במקומות טובים במיוחד. לגבי קישורים, הם מנסים למצוא דרך לזהות אותם ופשוט לא לכלול אותם בספירה. לגבי הדומיינים, הם “בודקים את העניין”.

כנס סטייל PubCon בארץ?!

אפשר רק לקנא בסינרגיה שקיימת בכנסים כמו PubCon. כנס אשר מאחד כל כך הרבה בעלי דעה ומומחים בתחומם שעלולים להיות במקרים רבים גם מתחרים עקובים מדם אחד של השני. בארץ אנחנו עוד רחוקים מזה ומרבית הכנסים הטכנולוגים לא מארחים מומחי SEO. אולי לפחות נוכל להתנחם במספר יוזמות עצמאיות כמו הכנס למקדמי אתרים של 2010.

נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

14 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

14
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.