אמזון שוברת שיא, וורדפרס נלחמת בספאם, אוטומציית עונשים בגוגל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

שיא חדש לאמזון: 45.8 מיליארד דולר ב-Q2

הרבעון השני של 2020 מהווה שיא במכירות אונליין בענקית האיקומרס אמזון, בעיקר הודות למגפת הקורונה – כך לפי ידיעה בביזנס אינסיידר. ההכנסות ברבעון זה הגיעו לכדי 45.8 מיליארד דולר; זאת בהשוואה לשיא הקודם של 45.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2019, בעונת החגים בעולם הנוצרי. מדובר בקפיצה משמעותית גם בקצב הגידול השנתי של אמזון (YoY), שהפעם הרקיע שחקים מאז תחילת 2017.

שיא בהכנסות אמזון ממכירות אונליין 2020

וורדפרס הסירה את תבנית אסטרה ל-5 שבועות

תאגיד וורדפרס החליט להשהות את תבנית Astra ל-5 שבועות, זאת בשל חשד להוספת קישורי שותפים בתבנית בניגוד להנחיות. נכון לעכשיו אסטרה הוסרה לחלוטין ממאגר התבניות של wordpress.org, ופורסמה על כך הודעה רשמית ב-7 לאוגוסט דרך בוט סקירת התבניות (TRT Messenger). ההסרה תשפיע על כמיליון משתמשים.

האיסור על הצבת קישורי אפיליאציה בוורדפרס, פורסם רשמית כבר לפני כ-18 חודשים. מעבר לכך, יצרנית התבנית (Brainstorm Force) קיבלה מספר התרעות מקדימות לפני הסרת התבנית מהמאגר. נראה שהפעם המלחמה בספאם עולה שלב. לידיעה המלאה >

מעבר לכך בסוף יולי נודע על פרצות אבטחה בתבנית Divi, תבנית Extra וכן בתוסף Divi Builder. פרצות אלו חושפות 700,000 אתרים לבעיות. עדכוני אבטחה בוצעו בתחילת אוגוסט, ויש לעדכן את התבניות והתוספים הנ”ל באתרים השונים. לידיעה המלאה >

קישורי אפיליאט בתבנית אסטרה

טיקטוק מקבלת אזהרה ואינסטגרם Reels נכנס לזירה

בתחילת חודש יולי דיווחנו שהודו הכריזה על חסימה של כ-60 אפליקציות תוצרת סין, ביניהן גם טיקטוק; זאת בשל חשד לפגיעה בביטחון המדינה. בעוד שלא ברור האם ומתי זה ייצא לפועל – מסתבר שהעניינים מתחממים גם בגזרה האמריקאית.

צו נשיאותי שהוצא ב-6 לאוגוסט על ידי ממשלת ארצות הברית, מורה לטיקטוק למכור את החברה תוך 45 יום – או להפסיק את פעילותה במדינה. לפי הצו, פעילותה של טיקטוק מהווה דאגה מבחינה ביטחונית, זאת בשל קשריה הפוטנציאליים עם ממשלת סין. בהמשך לכך נודע כי מיקרוסופט שוקלת לקנות את פעילותה החברה בארה”ב, אך לא ברור מה מצב העניינים בנושא זה.

אל תוך הוואקום הזה נכנסת בדהרה אינסטגרם, שיצאה ב-5 לאוגוסט ב-50 מדינות עם פיצ’ר חדש שמטרתו להחליף את טיקטוק המסתבכת והולכת. Reels של אינסטגרם מאפשר ליצור ולשתף סרטונים קצרים של 15 שניות.

הסרטונים יוצגו באמצעות פיד ייעודי וכן טאב אקספלור נפרד לסרטונים הפופולריים ביותר. כמו כן, בדיוק כמו בטיקטוק, ניתן לכלול בכל סרטון גם אלמנטים קוליים ומוזיקה לבחירה. סרטונים שנעשו ברילס יקבלו אייקון קטן בפינה התחתונה עם שם המותג Reels, וכך ניתן יהיה להפרידם מסרטונים אחרים שנעשו באפליקציה.

לידיעה המלאה >

רוב העונשים בגוגל הפכו לאוטומטיים

כדי שגוגל תוכל לפקח על איכות תוצאות החיפוש, מעבר לשימוש באלמנטים אוטומטיים (כגון אלגוריתמים ובינה מלאכותית) – שולבו במנוע גם פעולות ידניות על ידי בני אדם, שמטרתן לאתר ולהסיר ספאם (“עונשים” בשפתנו). פעולות אלו נדרשו מכיוון שהאלגוריתם בזמנו לא היה יעיל מספיק, כדי לטרגט ביעילות אלמנטים מסוימים של ספאם.

בכל פעם שבוצעה פעולה ידנית באתר מסוים, התקבלה על כך הודעה בקונסולת החיפוש (זאת בניגוד לפעולות אוטומטיות המבוצעות על ידי האלגוריתם; עבורן אין הודעות או אינדיקציות לכך שבוצעו). כעת נודע שאותן פעולות ידניות (Manual Actions) עברו שינוי משמעותי.

בשיחה של ג’ון מולר עם מנהלי אתרים, מתברר שרוב הפעולות הידניות שהתקיימו עד כה – עברו למצב של אוטומציה מלאה. כלומר, כבר אין יותר צורך בבני אדם שיכסו על ה”פאשלות” של האלגוריתם… וכעת הוא מסוגל בעצמו לבצע את רוב העונשים בצורה אוטומטית.

הרשימה המקורית של פעולות ידניות >
הידיעה המקורית >

טופסי לידים חדשים ביוטיוב ודיסקבר

מנהלי קמפיינים ביוטיוב ובגוגל דיסקבר, יכולים כעת לאסוף לידים ישירות באמצעות טופסי לידים מוכנים מראש. גוגל בודקת את נושא הטפסים במודעות החיפוש כבר מאז הסתיו האחרון, וכעת החליטה לשלב אותם בקמפיינים ממומנים ביוטיוב ובגוגל דיסקבר. הטפסים ישולבו גם בקמפיינים של דיספליי באופן כללי, מאוחר יותר בשנת 2020.

מעבר לשדות הבסיסיים (שם, טלפון, מייל ותא דואר), מנהלי קמפיינים יוכלו כעת לבחור מתוך רשימת שדות חדשה, ולקבל טופסי לידים מוכנים לשימוש: עיר, מדינה, ארץ וכן פרטי יצירת קשר של העסק כגון שם העסק, תפקיד, מייל ארגוני וטלפון בעבודה. כמו כן ניתן יהיה להוסיף לכל טופס גם שאלות מקדימות, במטרה להגיע ללידים כמה שיותר בשלים: “מה טווח המחירים הרצוי לך” וכן הלאה.

לידיעה המלאה >

ידיעות בקטנה

  • ענקית המסחר הנורווגית “אדבינטה” תקנה את עסקי הפרסום של איביי ב-9 מיליארד דולר.
  • גם טוויטר קפצה לבריכה של הגדולים, והגישה הצעה מתחרה למיקרוסופט לרכישת טיקטוק.
  • אתר השאלות והתשובות המוביל בעולם, Quora, יוצא גם הוא עם טופסי לידים במודעות הממומנות.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
18
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
37
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104776
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100209
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99088
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.