פייסבוק למען הפרטיות, כרום נגד הקריפטו ואיזה אתר ישראלי הצליח לשבור את הרשת?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

פייסבוק תאפשר לבצע בדיקות A/B Testing  בקלות יתרה

אם אתם מנהלים קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק, בקרוב תוכלו לבצע בדיקת A/B Testing ישירות דרך יוצר המודעות המהיר. בנוסף, ניתן יהיה לפצל לא רק אלמנטים ויזואליים, אלא גם את מטרת הקמפיין והדרך בו הגולשים מעורבים בו. למשל לייקים לעמודים, צפיות במודעות וידאו, מכירת מוצרים מקטלוגים וכו’. ניתן יהיה לפצל גם מבדקים קיימים כתבנית למבדק חדש.

מבדקי פיצול בפייסבוק

יש לכם דומיין.eu ואתם גרים באנגליה? תתחילו להתכונן…

הנציבות האירופאית הודיעה שחברות או אנשים פרטיים שנמצאים באנגליה ומחזיקים בדומיינים עם סיומת eu יצטרכו לוותר עליהם אחרי היציאה של אנגליה מהאיחוד האירופאי (“הברקזיט”). על פי נתוני הרישום, קיימים כ-300 אלף דומיינים כאלו. כדאי למהר עם זה, כי לא יהיה ניתן להפנות את הדומיינים הישנים לדומיינים חדשים לאחר השינוי.

בהנחה שהברקזיט יתרחש במועד הצפוי, ה-30 במרץ 2019, ההמלצה הכי טובה היא להתחיל לבצע את ההפניות כבר עכשיו על מנת לא לאבד את הדירוגים בגוגל ולהספיק לטפל בקישורים הקיימים. בנוסף, מי שהמיתוג שלו מבוסס על שיוך לאיחוד האירופאי (לפחות באספקט הדיגיטלי), יצטרך לחשוב כיצד למתג את עצמו מחדש.

פייסבוק מבצעת מספר צעדים נוספים בתגובה לפרשת אנליטיקה

פייסבוק מבצעת מספר צעדים במטרה להנמיך את הלהבות בעקבות הפרשות האחרונות:

ניהול מרוכז של אפליקציות ואתרים עם גישה לחשבון

האפשרות החדשה נמצאת תחת תפריט “אפליקציות ואתרים” במסך ההגדרות כאשר לוחצים על החץ ליד תמונת הפרופיל למעלה. בנוסף, הגולש יכול למחוק את כל המדיה והפוסטים שהאפליקציות הללו פרסמו בשמו.

חלק אחר בעמוד מאפשר לנהל באופן פרטני את היכולת של אפליקציות לקיים אינטראקציות עם הפרופיל או לשלוח לו התראות. עם זאת, ברגע שמכבים את האפשרויות האלו, חלק מהפונקציונליות של האפליקציות שעשו שימוש ביכולות האלו מפסיקות לעבוד.

הסרת אפליקציות מפייסבוק

קבלת הסכמה ממשתמשים להציג להם פרסומות

צעד נוסף שנעשה כנראה גם על מנת להתכונן טוב יותר לרגולציה האירופאית החדשה (GDPR), תחייב כל מפרסם שמשתמש בקהלים מותאמים אישית לקבל את הסכמתו של המשתמש לכך. רשימות של קהלים מותאמים אישית מאפשרות להעלות לפייסבוק רשימה של כתובות דואר אלקטרוני ולפרסם באופן ממוקד רק למי שנמצא ברשימה.

עוד לא ברור כיצד בדיוק זה יתבצע מבחינה טכנית, אבל יש לציין שעל פי התקנות החדשות, גם אגירה של מידע חלקי שמאפשר לזהות את האדם באמצעות מידע נוסף (לדוגמה, כתובות IP), נחשב למידע פרטי.

מחיקת הודעות רטרואקטיבית גם במסנג’ר

פייסבוק תאפשר למי ששלח הודעה למחוק אותה מרצף ההודעות באופן דומה לאפשרות שכבר קיימת ב-WhatSApp. לא ברור כרגע האם תהיה מגבלת זמן לבקשת המחיקה והאם מי שקיבל את ההודעה יוכל לראות שההודעה נמחקה.

נראה שהתזמון של פייסבוק לא מקרי, במיוחד לאחר שנחשף כי פייסבוק מחקה הודעות שנשלחו מצוקרברג לעובדים במשך מספר שנים לפחות ולדברי פייסבוק עצמה נעשו מטעמי אבטחה ולא מטעמי צנזורה.

כפי שזה נראה כרגע, הצרות של פייסבוק רחוקות מלהסתיים. מעניין יהיה לראות כיצד יסתיים הליך השימוע של צוקרברג מחר לפני הקונגרס האמריקאי.

האם זהו האתר הפופולארי ביותר שנוצר על ידי ישראלים?

על kueez שמעתם?

האתר הזה מציע שאלונים ואפליקציות בסגנון “איך הייתי נראה עוד 20 שנה?” וזמין במספר גדול של שפות, כולל עברית.

הנקודה המעניינת היא שמספר אתרים בארץ הציגו (או לפחות יצרו את הרושם) שמדובר באתר הפופולרי ביותר שנוצר על ידי ישראלים, אבל בדיקה קצרה של אתר הכדורגל “90 minutes” ,שזכה לכתבה אוהדת בחדשות לפני זמן מה, מעלה שיש הבדל עצום בין השניים לטובת האחרון.

יחד עם זאת, נראה שבקטגוריה של אתרי בידור וחדשות כללים, קוויז עדיין מצליח לעקוף אתרים כמו MTV ,NBC ואפילו את ה-SUN, אם כי התנועה לאתרים הללו יותר יציבה וקשה לדעת מה תהיה המגמה לטווח הארוך.

גוגל מעיפה תוספי קריפטו גם מכרום

לאחר שהסירה מודעות העוסקות בקריפטוגרפיה מרשת אדוורדס, גוגל מבצעת צעדים אקטיביים גם בנוגע לתוספים בדפדפן כרום. לפי Wired, הבעיה העיקרית היא לא עצם הכרייה עצמה, אלא השימוש הזדוני של חלק מן התוספים שמנצלים את משאבי המחשב או המחשבים בהם הם מתארחים על מנת לכרות מטבעות עבור מי שיצר אותם.

למרבה הצער, הסתבר שגם תוספים שלא ניסו להתחפש לכאלה שאין להם קשר לכרייה נתגלו ככאלה שלא עברו את תהליך הבדיקה המחודש של כרום, ועתה יהיה צורך להסיר אותם ידנית  (תהליך שיתרחש רק בחודש יולי). המהלך לא ימנע לחלוטין את ההונאות בתחום (שחלקן מוסתרות גם בתוך אפליקציות למובייל), אבל זהו כרגע עדיין הפתרון הכי טוב.

תגיות רלוונטיות: אתרי חדשותחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105015
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99455
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.