הגבלת דוח המילים בגוגל אדס, מיקרוסופט מתחברת ללינקדאין, שדרוג במפות אפל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

מכה למנהלי קמפיינים: גוגל אדס תגביל את דוח הביטויים

במהלך שעלול להיות שקול ל-not provided באנליטיקס משנת 2011, גוגל הודיעה על הגבלת דוח המילים גם בקמפיינים הממומנים. אותו דוח שמאפשר למנהלי הקמפיין להבין אילו ביטויים לשלול ו/או להסיר כי גרמו נזק יותר מתועלת, כעת מקבל שדרוג שככל הנראה יעלה ביוקר.

מעתה והלאה דוח המילים המשודרג יציג רק ביטויים עם כמות משמעותית של חיפושים, כך לפי ההודעה הרשמית של גוגל. עדיין לא ברור בדיוק מה הכוונה ב”כמות משמעותית”, אבל המטרה המוצהרת היא להגן על פרטיות המשתמשים. פועל יוצא מכך הוא שמנהלי קמפיינים ייאלצו להתמודד עם העובדה שהם מוציאים כספים בלי לדעת על מה.

סוכנות הדיגיטל Seer Interactive חישבה שיותר מ-20% מהשקיפות ייעלמו מדוח הביטויים, והתחזית היא שמיליוני דולרים מתקציבי הפרסום בגוגל אדס – יבוזבזו בלי לדעת מדוע. על כל 100,000 שקל שמושקעים במודעות חיפוש, דוח הביטויים יספק מידע רק לגבי 71,000 שקל מתוך התקציב. על כל 100,000 קליקים שהתקבלו, הנתונים בדוח הביטויים יהיו שקולים רק לגבי 77,900 מהקליקים הללו.

אם מדובר בשמירה על פרטיות המשתמשים, מדוע חיכתה גוגל עד עכשיו? האם ייתכן שהחברה פשוט מעדיפה שהבינה המלאכותית תעשה את העבודה, וייגמרו הימים בהם קמפיינים וטרגוטים נעשים לפי מילות מפתח? נמשיך לעקוב ולדווח.

מיקרוסופט תאפשר טרגוט מודעות לפי לינקדאין

לינקדאין היא הרשת הגדולה בעולם לפרסום B2B, והיא כוללת מספר לא מבוטל של יכולות טרגוט מתקדמות בתחום הזה. מפרסמים רבים תהו מתי מיקרוסופט תחבר בין יכולות המערכת שלה ללינקדאין, מאז נרכשה הרשת העסקית-חברתית ב-2016 בסכום של קצת יותר מ-26 מיליארד דולר.

והנה היום הזה הגיע. לאחרונה הודיעה מיקרוסופט שהמפרסמים שלה יוכלו ליהנות מאפשרויות הטרגוט של לינקדאין. בשלב זה מדובר בשלוש אפשרויות טרגוט – רימרקטינג דינמי, קהלי In-market וכן טרגוט לפי פרופילי לינקדאין.

הפיצ’ר החדש זמין כרגע רק במספר מדינות (לא בישראל): ארצות הברית, קנדה, בריטניה, אוסטרליה, צרפת וגרמניה. יש להניח שעוד מדינות יתווספו בהמשך, כמו גם אפשרויות טרגוט נוספות מהארסנל הקיים בלינקדאין.

המהלך הזה מבדל משמעותית את הפרסום במיקרוסופט לעומת מתחרותיה; זאת משום שפרסום B2B בדרך כלל שונה בתכלית לעומת B2C, בעיקר כשמדובר במודעות חיפוש. כוונות החיפוש עשויות להיות שונות לחלוטין עבור אותם ביטויים, וקשה יותר לטרגט לקוחות עסקיים שמחפשים שירותים ומוצרים. החיבור ללינקדאין אמור להפוך את פרסום ה-B2B לנגיש וקל יותר.

אפל תאפשר לדרג עסקים במערכת מתוצרתה

עד היום שירות המפות של אפל נאלץ לסמוך על פלטפורמת הדירוגים של ילפ וטריפ אדוויזר, כדי לאפשר למשתמשים לכתוב ביקורות ולהעלות תמונות. בגרסה החדשה של iOS14 כל זה כנראה עתיד להשתנות, עם השקתה של פלטפורמת דירוגים עצמאית בשם Apple Ratings.

הדירוגים יבוצעו ויזואלית על ידי אייקונים של אגודלים (Thumbs Up / Down), בדומה ללייקים בפייסבוק. כמו כן ניתן יהיה לכתוב ביקורות טקסטואליות, להעלות תמונות מהמקום ועוד. יש להניח שהמהלך יחבל לא מעט בנתח השוק הנוכחי של ילפ וטריפ אדוויזר, בהינתן העובדה שמשתמשי אפל מהווים נתח גדול מאוד משוק משתמשי הסמארטפונים; אבל זה עדיין לא בטוח.

אחד הפיצ’רים המעניינים במערכת החדשה, יאפשר לחברה להילחם בביקורות מזויפות. ככל הנראה אפל תשתמש במידע גיאוגרפי כדי לוודא שהמשתמשים אכן היו במקום שעליו הם כותבים את הביקורת. בנוסף תשולב במערכת גם בינה מלאכותית שתציע לכתוב ביקורת, ברגע שהדבר יהיה רלוונטי.

בניגוד לגוגל, לפייסבוק ולשאר מערכות לדירוג עסקים שכבר נשטפו במיליוני ביקורות מזויפות, היתרון של אפל הוא התחלה נקייה מתוך מודעות מלאה לבעיה. אומנם אין להשוות בין נתח השוק של אפל לזה של גוגל בכל הנוגע לחיפושים מקומיים, אבל אם אפל תשכיל לספק מערכת דירוגים נקייה יותר – יש מצב שהיא תתחרה במהירות גם בגוגל.

שדרוג וורדפרס אמור לתקן מיליוני אתרים ש”נשברו”

לאחר שחרור גרסה 5.5 של וורדפרס, מיליוני אתרים ברחבי העולם סבלו מבעיות (“נשברו”, פשוטו כמשמעו). מדובר במספר מדהים של אתרים שנפגעו מבעיה אחת ויחידה, שנבעה מהסרת קובצי JS מליבת המערכת.

התקלה השפיעה על תבניות ותוספים בהיקף גלובלי, ובהם תבנית אסטרה בעלת יותר ממיליון משתמשים וכן תבניות נוספות בעלות מאות ועשרות אלפי משתמשים. כעת החברה שחררה את גרסה 5.5.1 שאמורה לתקן את הבעיה. יש לעדכן את וורדפרס לגרסה העדכנית ביותר.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
31
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105063
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99627
מדיה חברתית
בן אורן
87796
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.