סקרים חדשים בפייסבוק, רימרקטינג בסנאפצ’ט ואיך נראו המודעות החשודות בבחירות בארה”ב

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מעדכנת את כתובות ה-RSS לפיד החדשות שלה

אם אתם מנויים לחדשות גוגל דרך פיד RSS, יכול להיות ששמתם לב שאתם לא מקבלים כמעט התראות חדשות לפיד. הסיבה היא שגוגל הפסיקה לעדכן את הפידים תחת הכתובות האלו.

למרבה המזל, אם אתם רוצים להמשיך לקבל חדשות דרך הפיד, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לכל קטגוריה בגוגל ניוז עליה אתם רוצים לקבל עדכונים, ולהעתיק את הקישור שמופיע למטה תחת RSS. שימו לב שלכל פיד יש טייטל שונה ואתם מסתכלים על הפיד המתאים. זה לא מאוד נוח, אבל לפחות גוגל לא זונחת את הפורמט הזה לחלוטין (משהו שהוא לא ברור מאליו בעידן שבו רובנו מקבלים את העדכונים שלנו דרך רשתות חברתיות).

מעכשיו אתם יכולים לערוך סקרים גם בעמודים בפייסבוק ובפרופיל שלכם

עד היום, היכולת לערוך סקרים בפייסבוק הייתה שמורה למנהלי קבוצות בלבד. מהיום ניתן לערוך סקרים גם בקרב האוהדים של דף מסוים ואפילו דרך הפרופיל האישי שלכם.

אם אתם מוסיפים סקר לעמוד, יש שני סוגי סקרים שאפשר ליצור: הראשון הוא הסקר הנפוץ בו אפשר לבחור כותרת לסקר, טקסט מקדים, שאלה אחת או יותר וגם הערות בתחתית הסקר. לאחר שיוצרים את הסקר, אפשר להדביק את הכתובת שלו כמו כל פוסט אחר וגם להדביק אותו לטאב מסוים או לראש העמוד.

סקרים עמוד פייסבוק
הסקר השני והיותר חדשני הוא סקר שמתבצע ישירות בתוך ציר הזמן של העמוד. בסקר מהסוג הזה, כל גולש עונה באמצעות תגובה שמכילה האשטאג מתאים (אותו הוא רואה בסקר המקורי). בצורה הזו, אפשר להגיב ישירות לכל גולש וכך ליצור מעורבות גדולה יותר.

הדבר המעניין הוא שמלבד האופציה הרגילה לבצע Boost (קידום ממומן) לפוסט עצמו, פייסבוק מציבה מודעה בחלק העליון של כל סקר ומגבילה אותו לעד 10,000 משתמשים, אך מציעה תוכניות פרימיום למי שרוצה להסיר את המודעות האלו ולערוך סקרים גדולים יותר. תוכניות הפרמיום מתחילות מ-$8 לחודש.

כמו כן, אם אתם מעוניינים להוסיף סקר לפרופיל האישי שלכם, האופציה נמצאת תחת האפשרויות השונות כאשר לוחצים על שלוש נקודות. מכיוון שמדובר בפוסט פרטי, לא ניתן לעשות לו Boost.

רימרקטינג בסנאפצ’ט

העדכון האחרון למפרסמים בסנאפצ’ט מאפשר לבצע שיווק מחדש (Remarketing) עבור גולשים שהגיעו ממודעות וידאו ברשת החברתית. כרגע מדובר באפשרות שניתנת רק למפרסמים מסוימים אשר מטמיעים באתר שלהם “סנאפ פיקסל”, אך אפשרות זו צפויה להיפתח לכלל המפרסמים בשבועות הקרובים.

נכון להיום, ניתן להגדיר תשעה אירועים של המרות באתר: רכישה, שמירת מוצרים לשימוש מאוחר יותר (Wishlist), הוספה לעגלה, התחלת צ’ק אאוט, צפייה בתוכן, הוספת פרטי תשלום, רישום לאתר, חיפוש וצפיה בעמוד ספציפי. כצפוי, בעתיד יהיה ניתן להגדיר עוד אירועים מותאמים אישית.

את ההמרה ניתן לראות דרך מנהל המודעות הפנימי של Snapchat או שירות צד שלישי שמתחבר ל-API שלה.

עד סוף השנה, צפויה להתווסף גם האפשרות לבצע רימרקטינג בכיוון השני ולמקד מודעות ספציפיות בתוך סנאפצ’ט בהתאם לעמוד בו הגולש צפה באתר, ויהיה גם ניתן ליצור קהלים מותאמים אישית, משהו שכבר הפך לסטנדרט ברוב מערכות הפרסום היום.

אל תמחקו, תשפרו

אם יש לכם באתר הרבה תוכן לא איכותי שהיום כבר לא מביא לכם תוצאות, כמו למשל עמודים שממוקדים מאוד על מילות מפתח או מאמרים לא איכותיים מהחלפות שביצעתם לפני שנים וכמובן תוכן משוכפל, אז לג’ון מולר מגוגל יש עצה בשבילכם: עדיף לחזק תוכן איכותי מאשר למחוק אותו. על פניו אין כאן חידוש אמיתי, אבל עכשיו לפחות אפשר לזנוח את הרעיון שקשה לשנות את הרושם הראשוני של גוגל על עמוד מסוים שחורג מהקווים המנחים שלה.

כך נראו המודעות המקושרות לקרמלין בבחירות לנשיאות

במהלך השימוע בקונגרס האמריקאי שהתרחש בשבוע שעבר, המחוקקים הציגו מגוון מודעות פייסבוק שלדבריהם מומנו ופורסמו על ידי הקרמלין או גופים הקשורים אליו במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארה”ב בשנה שעברה. מודעות אלו התמקדו במסרים המשקפים את המדיניות של טרמאפ והמסרים שהעביר בקמפיין שלו, כמו למשל שמירה על הגבולות והפחד מאיסלמיזציה. חלק מהמודעות היו ממוקדות יותר ופנו ישירות לתומכי טראמפ או תקפו את ההשפעה “הקלינטונית” על הפוליטיקה האמריקאית.

על מנת להבין את גודל הקמפיין הזה, מדובר רק בחלק קטן מתוך 3000 המודעות שפייסבוק סימנה אותן כחשודות. לכן, גם אם כל מודעה זכתה לכמה אלפי צפיות בלבד (גם על פי הנתונים של פייסבוק), הרי שמדובר בחשיפה לכמה מיליוני גולשים לפחות. כמו כן, כפי שאפשר לראות בדוגמאות, לא מן הנמנע שחלק מן העמודים המזויפים שהמודעות קושרו אליהם, השתמשו גם בלייקים פיקטיביים על מנת להגדיל את האמינות שלהם.

מודעות בחירות ארה"ב

 

בנוסף למודעות בפייסבוק, דמוקרטים בקונגרס טוענים כי לצורך התעמולה הזו נוצרו לא פחות מ-2,750 פרופילים מזויפים בטוויטר, ביניהם “ג’נה אברמס” שצברה קרוב ל-70,000 עוקבים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
56
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
30
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
59
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
95
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104992
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99356
מדיה חברתית
דנה רוזן
82453
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.