משתמשי אינסטגרם בהאטה, פרסום ממומן בוולמארט, פטנט חדש בגוגל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

הגידול במשתמשי אינסטגרם צונח; ההכנסות בעלייה

לראשונה צונח הגידול במשתמשי אינסטגרם בארה”ב למספר חד-ספרתי – 6.7% בשנת 2019, לעומת 10.1% בשנת 2018. החל מ-2020 ועד לשנת 2023, האנליסטים של eMarketer חוזים שהגידול באינסטגרם יהיה איטי יותר מהחזוי.

בשנת 2020 הגידול צפוי לעמוד על 4.5% (במקום 5.4% בתחזית המקורית), ובשנת 2021 מדובר על 3.2% (במקום 4.1%). אחת הסיבות לקצב הגידול המאט והולך, היא העובדה שקבוצות גיל מבוגרות יותר לא מצטרפות לרשת החברתית כפי שנחזה.

לעומת האוכלוסייה המבוגרת יותר, פלח האוכלוסייה של בני 25 עד 34 בארה”ב גדל ב-11.4 אחוזים. למרות זאת, כנראה שהמספר הזה יישאר בעינו ולא יגדל; זאת על שום התחרות הגוברת והולכת מצד סנאפצ’ט וטיקטוק. למרות זאת אסור לשכוח שאינסטגרם היא הרשת החברתית המשמעותית ביותר אחרי פייסבוק בארה”ב, והצפי הוא שהפער הזה יישמר לטובתה.

קצב הגידול בהכנסות אינסטגרם, לעומת זאת, ממשיך לגדול במספרים דו-ספרתיים. התחזית לשנת 2019 היא הכנסות בשווי 9.45 מיליארד דולר, וכן גידול של 46.6% בשנת 2020 לכדי הכנסות בגובה 13.86 מיליארד דולר. זאת הודות לסוגים חדשים של מודעות פרסום, כגון טאב הדיסקברי, שפותחים אפשרויות חדשות למפרסמים; כמו גם מודעות הקניות שנמצאות כעת בגרסת בטא.

וולמארט נכנסת לשוק הפרסום הדיגיטלי

רשת חנויות וולמארט נכנסת גם היא לפרסום הדיגיטלי, וכעת מציעה פרסום של מודעות ממומנות דרך 4 ספקי API חיצוניים. מדי שבוע, 160 מיליון איש מגיעים לחנויות הרשת ולנכסי הדיגיטל שלה, ו-90% מהאמריקאים קונים בוולמארט בקביעות לאורך כל השנה.

בדיוק כמו אמזון גם וולמארט רוצה לטרגט אנשים בזמן שהם קונים, ולצורך כך מציעה למפרסמים את מאגר הקונים העצום שלה (אונליין ואופליין). מעבר לכך, באפריל 2019 רכשה וולמארט את את פלטפורמת ההגשה “פולימורף”, ושילבה אותה במערך הפרסום והטרגוט שלה.

כל אפיק פרסום חדש הוא ברכה למפרסמים, שהולכים ומתרחקים מהתלות במספר קטן מדי של גופים. כעת נותר לראות כמה תחרות תייצר פלטפורמת הפרסום החדשה, בהשוואה לאמזון וגוגל.

“הסיפורים המובילים” בגוגל נבחרים לפי ציוני חשיבות

לאחרונה אושר לגוגל פטנט בשם Automated News Digest, שמטרתו לחשב אילו ידיעות ייכנסו לקרוסלת ה- Top Stories. כדי ליצור את קבוצות הסיפורים השונות, גוגל משתמש בשיטות שונות של בינה מלאכותית, כולל מודלים של BERT המאפשרים מגוון של נקודות מבט על אותו סיפור.

שווה לדעת! כדי להיכלל בקרוסלת Top Stories, לא צריך להגיש את התוכן לגוגל חדשות. גם פוסטים ומאמרים שאינם באתרי חדשות, אבל כאלו העוסקים בידיעות חדשותיות, יכולים להיכלל בקרוסלת הסיפורים המובילים. כמו כן יכולים להיכלל גם רכיבים נוספים, כגון ציטוטים משמעותיים ודעות רלוונטיות נוספות. מצוין להגדלת החשיפה לכלל האתרים ברשת.

איך פיסת תוכן הופכת ל-Top Story בגוגל?
לא ניכנס כאן לעובי הקורה, ונסתפק בפרמטרים המובילים ביצירת ציון החשיבות:

  • כאשר יש מספר מאמרים ממספר מקורות שונים, העוסקים בידיעה חדשותית מסוימת.
  • כאשר יש כמות מסוימת של קליקים, חיפושים ואינטראקציה חברתית (לייקים, שיתופים) על מאמרים בנושא חדשותי מסוים.
  • קצב השינוי של הפרמטרים בסעיף הקודם (חיפושים, קליקים, אינטראקציה).
  • תדירות הרענון של יצרן התוכן החדשותי.
  • מומחיותו של יצרן התוכן החדשותי בנושא האמור.
  • היסטוריית הקליקים על יצרן התוכן האמור.
  • ציטוט המאמר ו/או יצרן התוכן במקורות שונים.
  • רלוונטיות המאמר לידיעה החדשותית.
  • מדדי כותב (Author).

הרחבה מלאה בפוסט המקורי >>>

דוח שיווק במייל 2019

ספקית שירותי המייל “קמפיין מוניטור”, פרסמה את הדוח השנתי שלה לשנת 2019. הדוח כולל נתוני שימוש במייל בחיתוך של 20 תעשיות שונות, כמו גם נתונים גלובליים כלליים:

  • אחוז פתיחה גלובלי – 17.8%
  • אחוז הקלקה גלובלי – 2.6%
  • אחוז הסרה גלובלי – 0.1%
  • אחוז נטישה גלובלי – 0.07%

ארגונים ממשלתיים הגיעו לראש הרשימה, עם 30% פתיחה ומעלה (עלייה של 11% לאורך שנת 2019). בתעשיות הרכב והתעופה היו אחוזי הפתיחה הנמוכים ביותר – 12.6%, ירידה של 17% לעומת 2019.

ידיעות בקטנה

  • גארי אילייס מגוגל מבקש “להפסיק את ההתלהבות מאופטימיזציית חיפוש קולי”, וזו לא פעם ראשונה. ככל הנראה הכוונה היא שכמו במצבים אחרים, כמו ראנק בריין או עדכון BERT, אי אפשר ממש לעשות אופטימיזציה בנושא חיפוש קולי. ימים יגידו.
  • ג’ון מולר מגוגל ממליץ שתמיד יהיה טקסט כלשהו בגוף העמוד, גם אם רציתם להטמיע אך ורק סרטון, פודקאסט, תמונה או פורמט אחר של מולטימדיה. בלי טקסט, לגוגל יהיה יותר קשה להבין במה מדובר.
  • בכל הנוגע לשיפור מדדי EAT, ג’ון מולר ציין שהם לא רלוונטיים לאתרי סחר מקוון (איקומרס). הפרמטרים של EAT חשובים רק באתרי YMYL, בהם המידע קריטי בחשיבותו למשתמש (רפואה, עריכת דין וכן הלאה).

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
66
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100242
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99147
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.