אמזון נכנסת לשוק הפרסום, ביקורות על מעסיקים לשעבר והסרת תכנים מגוגל ופייסבוק

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

אמאזון רוצה להתרחב לשוק הפרסום הדיגיטלי

אמאזון לוטשת את עיניה לשוק הפרסום הדיגיטלי: לפי מקורות שונים, החברה יצרה קשר עם מספר גדול של מפרסמים במטרה לפרסם מודעות הן באתרי שירותי המדיה שלה והן באתרים חיצונים, בדגש על המובייל ואפילו בטלוויזיה. לשם כך, היא גייסה הרבה מאוד אנשי מכירות חדשים, בעיקר באזור ניו-יורק.

אם לוקחים בחשבון שאמאזון היא חברת הפרסום החמישית בגודלה באינטרנט, ולמרות זאת היא תופסת רק 2% אחוזים מן השוק לעומת 70% שגוגל ופייסבוק תופסות יחדיו, קל להבין מדוע היא מחפשת עוד ועוד דרכים להתרחב בתחום.

מבחינת המפרסמים, שחקן שלישי בשוק זו יוזמה מבורכת. גם כי תחרות מובילה להוזלת מחירים, גם בגלל הדאטא הנוסף שהם יוכלו לקבל, אבל בעיקר כי אמאזון מציעה את אחת מהפלטפורמות האפקטיביות ביותר בעולם למכירה של מוצרים. מצד שני, אסור לשכוח שאמאזון מאיימת על הרבה מאוד משיטות המכירה המסורתיות, כך שמפרסמים רבים עשויים להיות מעט הססנים לפני שיסכימו לשתף פעולה (כבדהו וחשדהו כזה).

וידאו שמוכר

מלבד חיפוש המוצרים הממומן בתוך החנות שלה, אמאזון מתכוונת כנראה לפתוח קטגוריה מיוחדת של סרטונים אינפורמטיביים על מוצרים שונים בהשתתפות של מפורסמים או דוברים בולטים. פלטפורמה עוד יותר מתוחכמת שמפותחת ביחד עם Kargo, תאפשר להתחבר אל ממירים חכמים ולהמשיך את הפרסום בטלוויזיה או אל תוך המובייל.

עוד רעיון שהוזכר הוא ליצור שירות פרסום מבוסס ענן שיהיה מפותח יותר מזה של גוגל בכל הנוגע לרכישת שטחי פרסום חיצונים. (כרגע הפרסום ברשת המדיה של גוגל הוא עדיין לא מאוד ממוקד למעט באתרים של גוגל עצמה).

גוגל בוחנת הצעות לחיפושים קשורים בתוך חיפוש התמונות במובייל

לפי צילומי מסך שונים שצצו ברשת, גוגל החלה לבחון עוד תכונה מעניינת במובייל. הפעם מדובר בשאילות שמופיעות בחיפוש תמונות. מכיוון שבמקרה של חיפוש תמונות, מדובר בעצם בפיד אחד ארוך, ההצעות מופיעות בתוך הפיד:

הצעות לחיפוש תמונות

לא ברור האם התכונה הזו תישאר או שמדובר בניסוי, אבל לדעתנו היא יכולה לחסוך הרבה כאב ראש עבור מי שרוצה לצמצם את החיפוש שלו בלי להתחיל לגלול בין עשרות תמונות שונות.

גוגל: אל תפרסמו ביקורת על המעסיק שלכם לשעבר

כל מי שמנהל את דף העסק שלו בגוגל, יודע שנושא הביקורות הוא נושא בעייתי. לצד ביקורות אותנטיות שלא בדיוק מחמיאות לעסק, אבל הן לגיטימיות, יש גם ביקורות של בעלי אינטרסים שמטרתם להוריד את הדירוג של העסק.

עד היום לא היה ברור מה המעמד של עובדים לשעבר בעסק מסוים, אלא רק לגבי עובדים נוכחיים בעסק שיש להם אינטרס ברור.

מסתבר שלפני זמן מה (כנראה באמצע החודש), גוגל שינתה את ההנחיות וציינה באופן ברור שגם לעובדים לשעבר אסור לפרסם ביקורת על העסק:

מן הסתם, מי שממש ירצה לפגוע במעסיק שלו לשעבר, יוכל עדיין למצוא כל מיני תחבולות לעקוף את המגבלות, אבל לבעלי העסקים יהיה קל יותר להגיש בקשות להסרת ביקורות מוטות.

גוגל ופייסבוק מסירות יותר תכנים בהוראת משרד המשפטים

בשנה האחרונה שמענו הרבה על הסרות תכנים בפייסבוק (מוזרות יותר או פחות), אבל עכשיו אפשר לפחות להתנחם בעובדה שגם פייסבוק וגם גוגל נענו לרוב הבקשות של משרד המשפטים להסיר תכנים בעייתיים מבחינה חוקית. פייסבוק למשל, הסירה כשמונים וחמישה אחוזים מהתכנים שנתבקשה להסיר, זאת לעומת כשבעים אחוזים בלבד בשנה הקודמת.

ההסרות נעשות במקביל להתקדמות באישור הצעת החוק של תכנים מסוימים מרשת האינטרנט וזאת תחת שני תנאים מצטברים: כאשר פרסום התוכן מהווה עבירה פלילית, והשני – כאשר פרסום התוכן יפגע בביטחונו של אדם, ביטחון הציבור או ביטחון המדינה. כרגע מתמקדים במשרד המשפטים בהסרת תכנים המסיתים לאלימות וטרור, אך בשלב הבא יהיו עם הכוונת גם תכנים מיניים אסורים.

לעומת גוגל ופייסבוק, טוויטר ו-וורדפרס (כנראה שמדובר באתר המסחרי, wordpress.com), עדיין לא מסכימות לגמרי לשתף פעולה וטוויטר אף דורשת צו משפטי. אולי זה בגלל שטוויטר הרבה פחות פעילה בארץ ואף ביטלה את התכנית שלה לפתוח מרכז פיתוח מקומי כאן.

עוד דבר שלא לגמרי ברור מהפרסום בכלכליסט הוא האם גוגל מסירה לחלוטין את התכנים מהאינדקס או רק מגוגל ישראל, כפי שהיא עושה במקרים מסוימים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100243
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99150
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.